לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 17-05-2007, 14:26
  rk2 rk2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.04.07
הודעות: 22
עוד כמה מילים על חידוד תמונות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי rk2 שמתחילה ב "דרך נוספת לחדד תמונה"

ראשית אשבור מיתוס -
אין שום תוכנה בעולם שיכולה לחדד תמונה, הדרך היחידה לחדד תמונה היא בעזרת המצלמה.

מידת החדות או הטישטוש - היא נתון פיזיקלי מחד, (אופטיקה,שבזה אנו מבינים קצת יותר),
ואיך אנו רואים את זה - זה נתון ביולוגי מאידך. (קשור למבנה העין, איך העין רואה צבע ומתמקדת אוטומטית על אזורי גבול, ואיך המח מתרגם את זה לתמונה וכו...., שגמני לא מבין בזה כלום).

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?
איפוא בדיוק נכנסת כאן המתמטיקה?
מסתבר כי ניתן ליצור אשליה - ולרמות את העין.

ישנם מספר לא מבוטל של שיטות, חלקם פשוטות ומהירות ( Unsharp Mask או הדרך שתיארתי למעלה), וחלקן מורכבות ומקצועיות בהן עובדים על כל ערוץ בנפרד, רוויה, זוהר וכו.

חשוב להבין שכל השיטות מגדילות בעצם את הקונטרסט בדרך זו או אחרת - כדי ליצור את אשליית החידוד, וראוי להפחית אותו לאחר ביצוע החידוד.

שורה אחרונה - פוקוס עושים בעדשה לא במחשב.

בברכה -
RuvenKa
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 17-05-2007, 22:01
  maguse maguse אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.05
הודעות: 1,219
תודה לכולם.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי maguse שמתחילה ב "שאלה בנוגע לחידוד בפוטושופ."

אני אגיב לכולם באותה הודעה ולכן סליחה על השירשור

rgrg
עדיין לא ממש הבנתי איך הכל עובד.. סליחה על הבורות..
Amount - הבנתי בעיקרון. ככל שאני מעלה את המספר זה מחדד את ההבדלים בגוונים?
(מה זה קצוות הגוונים)
Radius - לא הבנתי. ז"א שהחידוד הוא לא על כל התמונה? וזה עושה חידוד על מה שה amount לא מחדד?
Threshold - בכלל לא הבנתי. חוץ מזה שזה הפוך..
ומה ההבדלים ביניהם? כל אחד עושה פעולת חידוד שונה?
מקווה שאני לא מציק יותר מדי..

Olegis
בכיף הייתי פועל עפ"י ניסוי וטעייה.. אבל שתי בעיות.
כשאני עושה משהו, אני בד"כ אוהב להבין מה שאני עושה
והשנייה, לעניינינו, שאם זה היה רק סקאלה אחת להוריד ולהעלות אז הייתי משחק עד שאני מוצא את התוצאה הטובה, אבל מאחר וזה שלוש סקאלות, אז זה כבר להסתבך לגמרי, זה כבר לנסות כשכל סקאלה נמצאת בערך אחר וזה לא נגמר.. לכן אני רוצה להבין בערך מה כל דבר עושה לדעת מה לעשות בכל דבר בפני עצמו.. אוף מקווה שהצלחתי להסביר.

ובנוגע לגודל של התמונה, הגודל קובע את החידוד? החידוד של התמונה קשור לגודל שלה?
בעע עד לפה אני מגיב. הסתבכתי מספיק.
מקווה שתעזרו לי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-05-2007, 23:36
  rk2 rk2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.04.07
הודעות: 22
קיוויתי שלא תשאל ....
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי maguse שמתחילה ב "תודה לכולם."

מורה נבוכים - החלת הפילטר Unsharp Mask

1. בחר כמות (Amount) של אחוז העלייה בניגודיות בין שני פיקסלים. השתמש בהגדרה נמוכה (מתחת ל-50% ) עבור צורות אובייקטים טיבעיים. השתמש בהגדרה גבוהה יותר אם התמונה מכילה אובייקטים עם קצוות חדים. הגדרה גבוהה מדי תפיק הילה בולטת סביב אזורים עם ניגודיות גבוהה. תמונות גדולות יותר דורשות פחות חידוד.עבור תמונה ברזולוציה גבוהה, השתמש בכמות בין 150%-200% .

2. כדי לבחור ערך מתאים ל-Radius , שהיא פעולה קצת יותר מורכבת, עליך לקחת בחשבון את הגודל הסופי, הרזולוציה והנושא של התמונה. בחר בערך רדיוס (0.1-250) עבור מספר הפיקסלים שישונו סביב קצוות בניגודיות גבוהה. נסה ערכים בין פיקסל אחד לשניים. ערך גבוה יותר יכול להפיק ניגודיות גבוהה מדי באזורים שכבר יש בהם ניגודיות גבוהה.

================================================== ============
* ככל שהגדרת ה-Radius גבוהה יותר, כך הגדרת ה-Amount יכולה להיות נמוכה יותר, ולהפיך.
================================================== ============

3. בחר ערך Threshold (גודל סף) (0-255) עבור הכמות המינימלית של ניגודיות שחייבת להיות באזור מסויים, לפני שהוא ישונה. בערך Threshold של 0 , הפילטר יוחל על כל התמונה. ערך Threshold שגדול מאפס יגרום לחידוד בתמונה לאורך קצוות עם ניגודיות גבוהה, ופחות חידוד לאורך קצוות עם ניגודיות נמוכה. אם תעלה את ערך ה-Threshold תוכל להעלות גם את הערכים Amount ו- Radius כדי לחדד את הקצוות בלי לחדד יתר על המידה אזורים שאינם זקוקים לכך.

* כדי למנוע הפרעות לגווני עור, קבע ערך Threshold בין 8 ל-20 .


בנוסף -

נסה להחיל את הפילטר Unsharp Mask על ערוץ צבע אחד או על שניים (לדוגמא, רק על האדום או הירוק בתמונת RGB). אם אתה מחדד שני ערוצים נפרדים, השתמש בערך Radius זהה לשניהם. ניתן גם להמיר את התמונה למצב Lab Color ואז להחיל את הפילטר על ערוץ L כדי לחדד את הזוהר של התמונה, בלי להשפיע על הפיקסלים של הצבע.

בברכה -
RuvenKa

נערך לאחרונה ע"י rk2 בתאריך 17-05-2007 בשעה 23:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 18-05-2007, 01:04
  maguse maguse אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.05
הודעות: 1,219
מנסה להבין.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי rk2 שמתחילה ב "קיוויתי שלא תשאל ...."

1) "תמונות גדולות דורשות פחות חידוד"
2) "עבור תמונה ברזולוציה גבוהה, השתמש בכמות בין 150%-200% ."
ככל שמעלים במאחוזים בAmount זה מחדד יותר לא? אז אין כאן סתירה?

נגיד פנים של בן אדם? זה נחשב אובייקט טבעי?
מה הכוונה קצוות חדים?

אם יש לי תמונה גדולה של כמה אנשים, ומתוכה אני גוזר פנים של אדם אחד, אני אצטרך לעשות יותר חידוד מאשר לכל התמונה השלמה?

ועם מה להתחיל לשחק? הרי נגיד אני אעלה את הamount ל65 זה יהיה שונה לגמרי עם הThreshold יהיה 4 או 1, אז קודם לשים את שני הערכים האחרונים על 0.1 ואפס ולשחק עם הamount עד לתוצאה טובה איתו, ורק אז להמשיך לשאר?

תודה על העזרה וההשקעה!


עריכה:
עכשיו התחלתי להבין טיפה. כשהרדיוס על 0.1 לא משנה כמה אני אשנה בamount זה לא ישנה כמעט כלום בתמונה. אז הרדיוס רק קובע עד כמה הamount ישפיע?

נערך לאחרונה ע"י maguse בתאריך 18-05-2007 בשעה 01:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 18-05-2007, 13:50
  rk2 rk2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.04.07
הודעות: 22
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי maguse שמתחילה ב "אין לי בעייה לנסות. ולהשקיע."

ראשית תפשת אותי בדיוק באמצע כשאני מארגן לך הסברים /טיפים נוספים -אז להמתין בסבלנות

ושנית כרגע בדיוק שאלת את השאלה הנכונה - "מה זה בעצם פעולת החידוד?"

אז ככה - נאמר שיש לך שני פיקסלים סמוכים, האחד שחור והשני לבן. האם תהיה לך בעיה להבחין בקו הגבול בינהם? בוודאי שלא משום שהניגודיות בינהם גבוהה. ובמקרה שני נאמר כי מדובר בשני פיקסלים אפורים בגוונים קרובים, האם במקרה כזה קו הגבול בינהם יהיה ברור? מסתבר שלא. וכאן בדיוק נכנסת פעולת החידוד. היא הופכת את הפיקסל בגוון אפור כהה לעוד יותר כהה, ואת הבהיר לעוד יותר בהיר. קרי, מגדילה את הניגודיות בינהם. התוצאה הינה שני פיקסלים אפורים שהמרחק בגוונים שלהם הורחב - וניתן להבחין בגבול בינהם ביתר קלות מאשר לפני פעולת החידוד.

לגבי יתר השאלות ששאלת...תמתין כאמור שאסיים את "מורה נבוכים חלק ב'"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 18-05-2007, 17:26
  rk2 rk2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.04.07
הודעות: 22
מורה נבוכים חלק ב'
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי maguse שמתחילה ב "אין לי בעייה לנסות. ולהשקיע."

אין נוסחה סודית, ואין קיצורי דרך, ובאין ניסיון נשאר רק עניין של ניסוי ותהיה.

אז מאיפוא להתחיל?



אישית הייתי מתחיל עם גודל סף של 8-10 ורדיוס נמוך, בד"כ פחות מ-2, כאשר הכמות מוגדרת ל-100% , ושוב זה תלוי כמובן בתמונה ובתכונותיה, ומשם ממשיך עם כיוונים עדינים יותר.

באופן כללי חשוב לדעת כי במקרה של פעולת חידוד מסיבית - עדיף לבצע חידוד בשלבים.

קרי , במקום לנסות לחיל את הפילטר עם כמות 200% , עדיף להחילו פעמיים על 100% (כמובן להוריד את ערכי גודל הסף והרדיוס במקרה כזה).



עתה מספר דברים שחשוב לדעת., בראש ובראשונה, באם התמונה ממש לא מפוקסת , אזי USM לא יצליח לחדד אותה. USM מייצר כאמור אשליה של חדות על ידי הגדלת הניגודיות לאורך קצוות וקווי מיתאר. אזי באם התמונה ממש מטושטשת – לא תהה שום דרך לשחזר אותה (למעט איור וצביעה מחדש). כמו כן לא ניתן לחדד ביעילות טישטוש הנובע מתנועה – אלא רק מחוסר מיקוד.



שנית, שוב, אין שיטה אחת נכונה או לא נכונה לחידוד תמונה. ישנם מי שמעדיפים לחדד ערוצים בנפרד, וישנם אחרים, כמוני למשל, המעדיפים להשתמש בשיטות שונות בהתאם לנסיבות..., אני מרבה להשתמש בפילטרים High Pass או Emboss ומיזוג השכבות על ידי Overlay ולאחר מכן משחק עם האטימות. שיטה זו טובה יותר לצילום בעלי חיים ואנשים, שכן היא מייצרת פחות הילות מיותרות.

שיטות מתקדמות עוד יותר משתמשות בנגטיב של התמונה ושכבות התאמה בינהם לתמונת המקור.

אבל נראה לי שזה כבר מעבר למסגרת של הפורום הזה.



שוב, אין נוסחת פלאים. כל תמונה היא שונה, ועל כן תדרוש ערכים שונים או שיטות שונות.

====================
לשאלתך -

ראשית חובה להבין כי הפילטר USM 'מחפש' אזורים עם ניגודיות גבוהה – ומגדיל אותה עוד יותר.

מאזורים בעלי מעברי צבע רציף , שינויי גוון לא חדים או ניגודיות נמוכה הפילטר מתעלם ולא מחדד.

(זאת בשונה למשל מפעולת Contrast Adjustment שמוחלת על כל הפיקסלים בתמונה) .



הפילטר USM מוזן על ידי שלושה משתנים עצמאיים לחלוטין שאינם קשורים כלל זה בזה, (שינוי אחד מהם לא משנה את האחר) אבל שלושת משפיעים על התוצאה הסופית.





Amount – קובע את אחוז העלייה בניגודיות בין שני פיקסלים. קרי, כמה הבהיר יהיה יותר בהיר והכהה יותר כהה, לאחר פעולת החידוד.


ראה ציור מס.1
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Radius – קובע את מספר הפיקסלים שישונו סביב אותם אזורים בעלי ניגודיות גבוהה. קרי, מנקודת המפגש של שני אזורים בעלי ניגודיות, באיזה רוחב יתבצע השינוי. כלומר רוחבו של קו מיתאר דימיוני המחבר שני אזורים בעלי ניגודיות.

ראה ציור מס.2
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


Threshold - זאת בעצם מסכה (למי שמכיר את המושג) או אזור בחירה אם קל יותר להבין את זה כך.
ערך של 0 מחיל את הפילטר בהתאם למה שנקבע בשני הפרמטרים האחרים על כל התמונה. כל ערך שונה מאפס יחיל את הפילטר בהתאם למה שנקבע. ככל שרמת ערך הסף גבוהה יותר יוחל בפילטר על אזורים בעלי ניגודיות גבוהה יותר, תוך התעלמות מאזורים בעלי ניגודיות נמוכה.

* כדי להבין כיצד ערך-הסף עובד וכיצד לשלוט עליו אני ממליץ בחום לפתוח תמונה כלשהיא ולהפעיל עליה את הפעולה הבאה: Image / Adjustment / Threshold . זהו בדיוק אותו האלגוריתים המופעל בפילטר החידוד, כמו גם בפילטרים רבים אחרים.

תקווה שזה הבהיר לך קצת את המצב.

בברכה -
RuvenKa
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:07

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר