לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 11-06-2007, 05:40
  bertold bertold אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.05
הודעות: 1,763
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שוגר הלוויין אופק 7"

על פי מה שמפרסמים - הלווין נראה די צנוע במימדיו הפיזיים, אבל האירנים ...נו בטח האירנים צריכים להתחיל לדאוג מהיכולות שלו:

"מי שעשוי "להיפגע" באופן משמעותי מהוספת הלוויין הישראלי החדש הם האיראנים. יכולת המעקב אחר התפתחות פרוייקט הגרעין האיראני תעלה מדרגה"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3409576,00.html

כאן אני חושב ש- Ynet "מאט" הגזימו עם המדרגה שלהם ואירנים ש"יפגעו" אבל נניח להם

מעריב קצת יותר ראליסטיים:

"כמו כן, הגורם הביטחוני הגדיש כי שיגור הלוויין יעלה את התפוקה המבצעית בסדר גודל של עשרות אחוזים, עקב העלייה המשמעותית של הכיסוי המבצעי. הפרויקט מתוקצב בעשרות מיליוני דולרים, סכום צנוע לעומת הפרויקטים האירופאים או האמריקנים בתחום החלל."

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/593/521.html


ואהבתי את הקטע הזה:
"אמר הגורם שציין כי בישראל מפורסמים כמות כפולה של מאמרים בתחום הלוויינים לעומת בארה"ב. "

באמת כמות כפולה ? ניצחנו את אמריקה בתחום החלל

ולתמונה הזאת על פי מעריב יש קשר לאירוע :

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הארץ נראים ישנים עדיין הסתפקו רק בשורה של מבזק ...

Jpost מגלים לנו מיהו אותו גורם אנונימי שמדבר במעריב על עשרות אחוזים ומוסיפים קצת על יכולות של אופק
(טפו, טפו, טפו)
"Officials said that it was superior to the Eros B satellite - launched in April 2006 - which has the ability to spot images on the ground as small as 70 centimeters. The officials refused to divulge what made it superior

"With this launch we have improved Israel's operational capabilities by dozens of percent," said Brig.-Gen. Haim Eshet, director of Space Programming at the MOD's Research and Development Directorate (MAFAT). "This is due to the improvements made to the satellite and also since we now have better coverage in the skies"

."
http://www.jpost.com/servlet/Satell...icle%2FShowFull
************************************************** *********


כל הכבוד וברכות מכל לב לכל המעורבים בשיגור[

נערך לאחרונה ע"י bertold בתאריך 11-06-2007 בשעה 05:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 11-06-2007, 07:00
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
נתוני השיגור והלוויין - סופקו על ידי התעשייה האווירית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שוגר הלוויין אופק 7"

נתוני השיגור ומשגר הלוויינים "שביט" מתוצרת התע"א



שיגור "אופק" 7 באמצעות משגר הלווינים "שביט".

משגר הלווינים "שביט"
השימוש הגובר בלוויינים קטנים למטרות חישה מרחוק, תצפית ותקשורת, היוו תמריץ למדינת ישראל לפתח יכולת שיגור לוויינים באמצעות תעשיה אווירית - מפעל מלם.


משגר הלוויינים "שביט" מיועד לשיגור והצבת מיני לווינים בחלל במסלולים נמוכים ( מסלולים שגובהם בין 200 ל 500 ק"מ מעל פני כדור הארץ).

משגרי הלוויינים "שביט" הינם משגרים תלת שלביים המשתמשים במנועים רקטיים מוצקים תוצרת תע"ש ורפא"ל.

משפחת המשגרים "שביט" נמצאת בשימוש משנת 1988 עת הוצב בחלל לוויין ה"אופק" הראשון. מאז שופרו המשגרים ונוספו יכולות לשיגור לוויינים מתקדמים יותר.

בשל המיקום הגיאוגרפי של מדינת ישראל באגן המזרחי של הים התיכון, שיגור הלוויינים מתבצע לכיוון מערב. השיגור מערבה, כנגד כיוון סיבוב כדור הארץ, מתבצע על חשבון המשקל המירבי של הלוויין שניתן להציב בחלל.

תהליך השיגור
תהליך השיגור מתבצע באמצעות מערך קרקעי עצמאי שבמידה רבה אינו תלוי בתשתיות אתר השיגור. תהליך ההכנה לשיגור מתבצע מקרון יעודי השולט על משגר הלוויינים ומעדכן באמצעות תקשורת את מרכז השליטה בו יושבים המומחים המנתחים את הנתונים המתקבלים מהמשגר ומאשרים את ביצוע השיגור.


מעט אחרי תום פעולת המנוע של שני השלבים הראשונים, יצא המשגר מהאטמוספרה העוטפת את כדור הארץ אל החלל החיצון. השלב השלישי של המשגר ימשיך בשיוט לא ממונע, בו יוסר החיפוי המגן על הלוויין, והלוויין יחשף לראשונה לתנאי החלל. במהלך המשך השיוט הלוויין יסוחרר לייצוב ותא המכשירים הראשי יופרד ממנו על מנת להאיץ למסלול הסופי רק את השלב ההכרחי. בגובה של 250 ק"מ מעל פני כדור הארץ יוצת מנוע השלב השלישי אשר יקנה למשגר מהירות ויציב את הלוויין במסלול המתוכנן. בשלב זה יופרד הלווין מהמשגר ויחל את תפקודו העצמאי בחלל.




לוויין אופק 7

לוויין אופק 7 הינו לוויין תצפית נוסף מסדרת "אופק" עבור משרד הבטחון.

הלוויין מהווה המשך לוויין אופק 5 ששוגר בשנת 2002, וקיימי בו מספר שיפורים שיעזרו למשתמש לקבל תוצרים טובים יותר.

הלוויין שוגר למסלול אליפטי של 600X300 ק"מ.

נתוני הלוויין העיקריים:
משקל : 300 ק"ג
גובה : 2.3 מטר
רוחב במצב כנפיים פרושות : 3.6 מטר
קוטר במצב כנפיים סגורות : 1.2 מטר
אורך חיים : מעל 4 שנים


מייד לאחר השיגור ביצע הלוויין שורה של פעילויות עצמיות כדי להכניסו לשיוט מיוצב במסלול.

בימים הקרובים יחל צוות התע"א לבדוק ביצועי הלוויין. כל מערכות הלוויין ייבדקו בהדרגה במהלך הימים הקרובים, ולאחר מכן יחל הלוויין להפיק תמונות ראשונות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 11-06-2007, 10:20
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
מרשים. יישר כוח. ושאלה לטל ענבר או לכל מי שמבין...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "נתוני השיגור והלוויין - סופקו על ידי התעשייה האווירית"

האם ישראל יכולה להשיג כיסוי לוויני רציף של תא שטח מסוים, כמו שרואים ב"24" ואף פעם לא נראה לי אמין? כמה לווינים צריך לשם כך, והאם כולם צריכים להיות באותו מסלול (הינו לשייט מעל אותם קווי אורך , אם זה בכלל אפשרי) ?

ושאלה נוספת:

אם משגר שביט מסוגל לשאת 300 ק"ג לחלל...כמה יוכל לשאת ליעד קרוב יותר?
האם משתלם לבזבז "שביט" יקר מאד מן הסתם בעל שלושה שלבים יקרים בכדי להביא טונה חומר נפץ נניח ליעד באיראן?
ולמה למען השם ישראל לא מפתחת כוח טילים בליסטיים חזק, שיאפשר לנהל מלחמה מול איראן למשל, לפחות בשלבים הראשונים, מבלי לשלוח לשם את ח"א כולו שייתקל בנ"מ האירני?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 11-06-2007, 10:28
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אין אפשרות לכיסוי לוויני רציף עם לווין בודד.
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "מרשים. יישר כוח. ושאלה לטל ענבר או לכל מי שמבין..."

מאפייני המסלול הם כאלה שמישור המסלול מוטה בזוית ביחס למישור קו המשווה בזוית של כ 30 מעלות. המסלול הוא אליפטי וככזה יש לו נקודה קרובה ונקודה רחוקה מכדור הארץ.
כל הקפה נמשכת כשעה וחצי. אבל הלויין לא עובר בהקפה הבאה מעל אותה נקודה, בשל העובדה שדור הארץ מסתובב תחתיו. הוא יגיע שוב לאותו אזור רק לאחר מספר ימים ומספר הקפות. כך שלא ניתן לבדוק אלמנטים "רציפים" לאורך זמן מלויין מקיף.
מעבר לכך, אם יש ללויין מישור משופע מסוים ביח למישור קו המשווה, ברור גם שאין לו כיסוי לקווי רוחב הגבוהים מערך מסוים.

לגבי 300 ק"ג וכן הלאה - 300 ק"ג הם המשקל הייעודי. גם השלב השלישי עצמו הוא בעל משקל. נמצא בו מנוע ההכנסה למסלול הפועל בשלב האפוג'י. (AKM) . לא בעיה גדולה לחשב, על בסיס מידע שהתפרסם את הטווחים הסבירים ומשקל המטען המועיל. אין לי ספק שמי שצריך לחשוש כבר חישב.

בקשר ל"למען השם למה..." וכו', לא הבנתי את השאלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 11-06-2007, 23:15
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שוגר הלוויין אופק 7"

ערב טוב,
טוב תרומתנו הצנועה לאירוע הועלתה הערב (טל סליחה שלא עירבתי אותך - אני מניח שהיו לך מספיק עיתונאים על הראש לאחרונה).

הידיעה שלנו לא מחדשת הרבה מעבר למה שפורסם כאן ובמקומות אחרים בארץ (היא מיועדת מן הסתם לקהל האמריקני). מה שכן הזכרתי בה נושא מעניין הקשור לנושא הלווינות בישראל והוא שיגור מכלי טייס.

במאמר של אל"מ (במיל.) אילן ליפובסקי אשר מוזכר אצלנו ישנה התייחסות לנושא אפשרויות השיגור מכלי טייס. שתי אופציות מוזכרות אחת כבדה - ממטוס מטען דוגמת בואינג 747 ואחת קלה - ממטוס קרב דוגמת F15. בעיני לפחות אופציה זאת היא בעלת יתרונות רבים שכן היא מאפשרת שיגור בהתראה קצרה מאד (למשל בשעת חירום/משבר/עימות) של לווין קטן (מיקרו/נאנו) שיפעל לתקופה קצרה (מספר חודשים) בעלות נמוכה יחסית. בעיקרון בעתיד ניתן יהיה לשגר בדרך זו מספר לווינים קטנים במשגר אחד וכך לקבל כיסוי טוב יותר.

בארה"ב כבר ישנם שיגורים מסחריים ממטוסי מטען מוסבים כך שהעניין אינו חדש. החידוש כאן אולי הוא המטרה הצבאית - והיכולת הגבוהה של ישראל להקטין את גודלם של הלווינים ולצמצם את העלויות ובכך להפוך את הסיפור לכדאי.

אשמח לדעתכם בנושא.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 11-06-2007 בשעה 23:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 12-06-2007, 17:15
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי עמיטל שמתחילה ב "המשותף ל-2 הקונספטים שהוצגו..."

שלום עמיטל.
אשמח אם תרחיב מדוע לדעתך נזנחו (אם אכן זה המצב) יוזמות אלו.
למיטב ידיעתי (וכפי שציינת) פגסוס חי ובועט בארה"ב ולא נראה לי שהתע"א - שהיא אולי אחת מהחברות המובילות בעולם בהסבת מטוסי מטען - לא תוכל לבצע את השינויים הנדרשים לצורך הפיכת מטוס מטען למטוס שיגור לווינים בדומה לזה הפועל בארה"ב.

כמו כן אשמח אם תפרט במסגרת מה שמותר/אפשר על היוזמה הקיימת של התע"א להטלת משגר לווינים ממטוסי מטען.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 12-06-2007, 17:45
  עמיטל עמיטל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.06
הודעות: 75
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "שלום עמיטל. אשמח אם תרחיב..."

שיגור משגר לווינים ממטוס קרב:
פלטפורמות שעלו על הפרק:
1. Mig31 - פרויקט שלא קיים אלא על הנייר. פרויקט זה הוצע למלזיה ולקזחסטן ועל פיו למטוס כושר הרמה של כ-150 ק"ג עם משגר ששוקל 8.2 טון . נדרש לפתח לוויין קטן וכן משגר לוויינים יעודי.
2. F-15 - מתבסס על פרויקט ASAT שנוסה בשלהי שנות ה-80. מעבדת הצבא האמריקאי (AFRL) בדקה יכולת לשדרג את הטיל לנשיאת לווינים בין השנים 2003-2005 והגיעו לכושר הרמה של 93 ק"ג עם משגר ששוקל 4.4 טון בנשיאת גחון. על נשיאת גב ב F-15 כתבתי בהודעה קודמת..
הבעיות במטוסי קרב:
1. מרווח גחון קטן - דורש משגר לוויינים קטן
2. כושר הרמה נמוך של המטוס (משקל משגר הלווינים+הלויין 5-8 טון) דבר שלא מאפשר הגעה לגובה רב.
3. מגבלות גאומטריות קשות - מיקום כונסים,כני נסע וכיו"ב

שיגור משגר לוויינים מגחון של מטוס תובלה:
1. פרויקט פגסוס הינו פרויקט מוצלח מאוד בעל שיעור הצלחות גבוה ומחיר גם כן..
2. מיזמים נוספים שהיו (ובוטלו מסיבות עלומות) היו של חברת YAKOVLEV הרוסית
הבעיות בנשיאת גחון של מטוס תובלה:
1. מרווח גחון קטן - דורש משגר לוויינים קטן (לפגסוס מטוס מוגבה..)
2. דורש פיתוח פיילון גדול

בנושא העבודה בתע"א:
http://www.worldtribune.com/worldtr...53782.4125.html

נערך לאחרונה ע"י עמיטל בתאריך 12-06-2007 בשעה 17:48. סיבה: תוספת קישור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 12-06-2007, 18:56
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי עמיטל שמתחילה ב "[u][b]שיגור משגר לווינים..."

מעניין - תודה.

1. את הASAT הכרתי בתפקידו המקורי כמשמיד לווינים - לא ידעתי שדובר בזמנו גם על שיגור.
2. האם סיפור ההגבהה של מטוס מטען הוא באמת כה מורכב? בסופו של דבר אם לוקחים מטוס מטען שישמש באופן ייעודי למטרה זאת אני מניח שניתן לעשות שינויים מבניים מפליגים תוך פשרות בתחום הדלק / מטען פנימי מבנה וכו'. וכאמור לתע"א יכולות מוכחות בהסבות מעין אלו אז למה לא?

3. בקישור שנתת מוזכר שנבחנו מטוסים אחרים לגמרי שאינם כיום בידי ישראל ובכלל זה איליושין וC17 - מה לגבי ה747 שנדמה לי שלא מוזכר שם?

אולי נשאל אחרת - בהינתן המימון - בתוך כמה זמן ניתן להרים פרויקט כזה להערכתך? אני מכליל כאן גם את זמן פיתוח הדור הראשון של מיקרו לוויני ריגול במשקל של פחות מ-100 ק"ג הנדרשים כנראה (אלא אם אכן משתמשים בשביט - אבל אז כל הפואנטה של שיגור מהיר וזול בעת מלחמה יורד מעל הפרק).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 12-06-2007, 23:47
  cen cen אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.05.07
הודעות: 160
שיגור לווינים ממטוס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שוגר הלוויין אופק 7"

שאלה למומחים

שיגור לווין גדול יותר עם טיל גדול אבל מגב המטוס. ראינו איך ג'מבו נושא על גבו את מעבורת החלל ועל פי זה להתקין את הטיל על גב המטוס. הטיל יפרד מגב המטוס על ידי רקטות שידחפו אותו בכיוון הרצוי מעלה וקדימה בכדי שלא יפגע בהגה הכיוון של המטוס ואח'כ יוצתו מנועי הטיל. או אולי התקנה על מטוס שיש לו שני הגאי כיוון שמורכבים בשני בקצוות המרוחקים של הגה הגובה כמו שיש במטוס התובלה הרוסי הענק ששכחתי את שמו וכך נושא הבטיחות חזק יותר.

במידה וזה מעשי ניתן לפתח עסק מסחרי של שיגורים שאולי יהיה יותר טוב מהעסק שמשגר לווינים מהים מאזור קו המשווה, כי על פי הסרט בנשיונל-ג'אוגרפיק העסק הזה מורכב ומסובך מאוד.

ישראל יכולה להציע שיגורים כאלה כששני מטוסים ממריאים מישראל אחד משגר ואחד שליטה ובקרה והם מדרימים לאוקינוס ההודי דרך ים סוף משגרים ושבים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 15-06-2007, 12:11
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "רק לצורך הדיוק"

מנועי דלק מוצק הם דבר שבדרך כלל לא כלכלי למחזר כי בגדול מדובר במעטפת ובתוכה חומר מתכלה.
המנועים המוצקים היחידים שידוע לי שממחזרים אותם הם המאיצים של מעבורת החלל (שני ה"טילים" שנמצאים מצידי מיכל הדלק) ולפי דו"ח CAIB ההצנחה, משיה, הובלה ושיפוץ שלהם אינם כלכליים ונעשים מסיבות של יחסי ציבור בלבד.
למעשה, גם במנועי דלק נוזלי שהם יצור מורכב קצת יותר (משאבות, צנרת וכו') לרוב לא נעשה שימוש חוזר (לא מכיר אף דוגמא חוץ מהמנועים הראשיים של מעבורת החלל). כנראה שהעלות של תכנון מנוע דלק נוזלי עם אורך חיים של יותר משיגור אחד והעלויות של השבתו, בדיקת כל רכיביו ושיפוצם יקרות מדי אז קל וחומר במנועי דלק מוצק.

צריך לזכור שכשמדובר בשיגור לחלל על כל המשמעויות היקרות מאוד של כשלון, בדיקה שיפוץ והחלפת מכלולים יהיו מאוד מאוד קפדניים מחמירים ויקרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:54

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר