לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 11-06-2007, 16:36
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
תשובות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gil05 שמתחילה ב "שתי שאלות מעניינות"

1. שדה מגנטי ושדה חשמלי בהחלט קיימים בריק, ומגנטים שנמשכים זה לזה על כדור הארץ יעשו זאת גם בחלל.

2. כח ג'י זה שם קצת מטעה משום שהוא לא מתייחס לכח ספציפי, אלא מתאר למעשה את התאוצה של גופים. כמובן שבין כח לבין תאוצה יש קשר פשוט ולכן אפשר גם להגיד שכח הג'י הוא הכח ליחידת מסה הפרופורציוני לתאוצה שחווה הגוף. התאוצה, במקום להמדד ביחידות מקובלות, נמדדת בכפולות של תאוצת הכבידה (הגרביטציה) המסומנת ב-g . למשל, כשמטוס עושה תמרון חד נוהגים למדוד את הכח שפועל על הטייס בכפולות של g . במקרה הזה המטוס הוא מה שמפעיל את הכח על הטייס. אבל אם נחזור למגנטים מסעיף 1, אם מגנט אחד נמשך אל השני אפשר למדוד את התאוצה שלו בכפולות של g ושוב להתייחס לזה ככח ג'י, למרות שהפעם לא מדובר בכח מכאני, אלא כח אלקטרומגנטי.

מקווה שיצא מובן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-06-2007, 00:35
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אני יודע, ואני בכל זאת לא מסכים עם כל מה שנכתב
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי RP. שמתחילה ב "אתה טועה. כוח ה-G שמתייחסים..."

בו ניקח לדוגמא שוב את המטוס והטייס. נהוג לומר שכאשר המטוס טס בטיסה ישרה ואופקית הוא טס ב 1G = הטייס מרגיש כאילו שהוא ישב על הקרקע. במידה והטייס יתחיל למשוך אליו את הסטיק אף המטוס יעלה למעלה ובסופו של דבר כח ה G יעלה ל 2G = הטייס ירגיש כאילו המסה שלו היא כפליים ממסתו האמיתית והוא יתקשה יותר להזיז את איבריו. ראה גם את הסרטון הבא:


מה שרואים כאן זה בעצם מטוס קל שמבצע "לופ" עם כלב לא חגור שיושב מאחורה . לקראת הנקודה הכי גבוה של ה"לופ" המטוס מתקרב ל 0G (ואף מגיע אליו בנקודה הכי גבוהה של ה"לופ") ניתן לראות שהכלב מתחיל לרחף = לא מופעל עליו כח כבידה והמטוס נמצא ב 0G.

בחלל אין כח G ולא ניתן למדוד אותו.

ניתן גם לקרוא את החלק הנ"ל מהאתר הזה :


ציטוט:
G forces

You can't fly combat aircraft without considering G forces. G forces are the forces of acceleration that pull on you when you change your plane of motion. They are the forces that pilots encouter when engaged in high-speed dogfighting and BFM. There are both ppositive and negative G forces; both can be dangerous to a fighter ppilot. The force of gravity on Earth is used as a baseline for measuring these forces of acceleration.

The force of gravity when you sit, stand or lie down is considered 1 G. In normal activity, we rarely experience anything other than 1 G. But flying a combat aircraft such as the F-16 is not exactly normal. The F-16 is capable of pulling 9 Gs without even trying. But the effect of 9 Gs on your body will be significant. As you pull more Gs, your weight increases correspondingly. Your 10-pound head will weigh 90 pounds when you pull 9 Gs!

If you continue to pull high Gs, the G force will push the blood in your body towards your feet and resist your heart's attempts to pump it back up to your brain. You will begin to get tunnel vision, then things will lose color and turn white, and finnaly everything will go black. You've just experienced the onset of Gravity Induced Loss of Consciousness /GLOC/.

The modern fighter pilot has some aids in helping him overcome the forces of gravity he experiences from combat. The most obvious is the G suit. The G suit uses the principle of pushing the blood back up toward the head during high G maneuvers. The British first used water bladders placed around the legs to help fight against Gs. As the pilot was pressed into his seat from high G forces, the incompressible water would push against his legs and keep the blood from pooling there. Modern G suits use compressed air to force the blood back up towards the pilot's head.

The G force from such maneuvers as pulling out of a dive or banking sharply are called positive Gs because they increase our ordinaly sense of gravity. It is also possible to maneuver in a way that produces negative forces of gravity. These are called negative Gs, and they have a very different effect on you.
If you are flying straight and level and push the nose of the plane down, you will experience your weight lessning. The harder you push the nose down, the more "weightless" you will feel. You are experiencing negative Gs. The effect of negative Gs is to push the blood up into the head, just the opposite of positive Gs. However, while the body can stand up to 9 positive Gs without severe consequences, blood vessels in your eyes will start to rupture when you apply as little as 2 to 3 negative Gs. This is known as redout.. A pilot who pushes too many negative Gs will be seeing the world through bloodshot eyes.

There is a simple way to avoid negative Gs that also gives you much better maneuverability. Instead of pushing forward on the stick to dive /which creates negative Gs/ , roll your aircraft 180 deg. And pull back on the stick. If you roll so that your cockpit is facing toward the ground and then pull back on the stick, you will still be diving toward the ground but will be experiencing positive Gs instead. Your tolerance is much greater to positive Gs.


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 14-06-2007 בשעה 00:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:53

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר