08-02-2005, 20:48
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.01
הודעות: 6,813
|
|
תת היגוי והיגוי יתר.
באחד, הרכב לא מגיב למרות שאתה מסובב את ההגה.
(לדוגמא, אתה נוסע בכביש רטוב במהירות קבועה של 50 קמ"ש. אתה מתקרב לסיבוב, לא מתרגש..
באמצע הסיבוב מסובב את ההגה בצורה חדה.. - ואבוי! הרכב לא מגיב לסיבוב ההגה וממשיך לנסוך ישר)
בשני, הרכב מגיב לסיבוב ההגה בצורה קיצונית, ובמקום לעשות פנייה רגועה, הוא עושה אותה אגרסיבית עם זריקת תחת.
(לדוגמא, במקרה שלמעלה, כשהרכב לא מגיב, מתוך פאניקה אתה לוחץ חזק על הבלמים. כתוצאה מהלחיצה על הבלמים,
עובר משקל רב לגלגלים הקדמיים, שמקבלים יותר אחיזה בכביש ולכן שולטים ברכב יותר מאשר לפני, ובעקבות כך הרכב מתחיל להסתובב..
כיוון שההגה מסובב חזק, והפניה היא פתאומית - התחת נזרק ונגרם "היגוי יתר")
למידע נוסף - אתה מוזמן לחפש באינטרנט את המושגים Over-steering ו Under-steering.
_____________________________________
2007 Porsche 911 Carrera 4S Coupe (White)
|