|
13-06-2007, 17:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.03
הודעות: 2,604
|
|
בנוגע לסוגיית הגיבושים:
כמו שכבר אמרו, כל גיבוש בא לבדוק התאמה.
גיבוש שייטת בודק התאמה לשייטת 13, יהיה דגש על התשה פיזית של החניך ותרגילים שקשורים למים כי ככה ייראה המסלול, הרבה תרגילים במים ותשישות פיזית . בגיבוש לסיירת מטכל יבדקו התאמה ל"יחידה", יהיו הרבה תיזוזים ומסעות וגם פה יבדקו איך החניך מתפקד תחת לחץ פיזי קבוע, ויבדקו אם הוא נשבר או לא, כי ככה ייראה המסלול, הרבה ניווטים והרבה לחץ פיזי (מן הסתם מי שמגיע לגיבוש מטכל הוא חזק יותר פיזית מהמלשב הממוצע, כי הוא כבר עבר יום סיירות שבדק את זה).
בגיבוש טיס יהיה פחות דגש על החלק הפיזי, אבל לעומת זאת יהיה לחץ מנטלי קבוע. ז"א שמהרגע שמקפיצים אותך בבוקר ועד שאתה הולך לישון בלילה המוח שלך יהיה עסוק. כמובן שאפשר להתעלם ופשוט לזרום עם היום, אבל בנאדם כזה לא יעבור. מי שרוצה ומנסה לעבור, צריך בעצם להיות מרוכז כל היום, הרבה מאוד שעות ברצף, ולמה? כי שוב...ככה ייראה המסלול.
חבר שלי שנפל בוועדות סוף בסיסי לא מזמן, אמר לי שביחידות "עילית" למינהן יש שבועות\ימים\וואטבר שנקראים שבועות לחץ (J-R יוכל לאמת\להפריך, לא שזה רלוונטי במיוחד), בטיס הברירת מחדל היא הלחץ הזה. הוא אמר לי שאתה יכול לשכב במיטה ביום שבת בלי לעשות כלום ועדיין להיות לחוץ.
הסיבות לדעתי שהרבה אנשים עוברים את הגיבוש הן:
א. הגיבוש הוא לא הממיין העיקר, בניגוד לשאר היחידות, אם להסתכל על כמות האנשים שמתחילים את המיונים לטיס ואת כמות המתקבלים, ונשווה את זה בצורה יחסית למטכל\שייטת, אני בטוח שהנתונים יהיו מאוד דומים.
ב. בגלל שהגיבוש הוא לא הממיין העיקרי, לא צריך להתאמץ יותר מדי בשביל לעבור, מספיק לבלוט פה ושם בצורה מתונה לאורך השבוע ובשילוב עם ציונים טובים בירפאות אתה תעבור, כי כמו שאמיל פעם כתב פה, צריך להיות סביר פלוס, לא צריך להיות שפיץ על, וראיתי כבר חבר'ה שהיו סבירים (אפילו פחות מסבירים אם תשאלו אותי) ועברו. סה"כ את המיון הרציני באמת הם יעברו בקורס עצמו.
עכשיו בחזרה לנושא של נפלטים ויחידות מובחרות.
כמו שכבר אמרנו, מבחינת מיונים לפני גיבוש, נפלט עבר הכי הרבה מיונים מכל אחד אחר, חלקם אומנם לא רלוונטים אולי להרבה מקומות (ממש מעניין מישהו בשייטת שאני יכול לפגוע במשולש על המסך), אבל הרבה מהם משקפים נתוני קורדינציה ואינטיליגנציה ברמה מסוימת. לעשות השוואה בין מבחן פירוק והרכבה של מכונה מאוד מורכבת לפירוק והרכבה של אם-16, זה פשוט בדיחה, אין פה בכלל מקום להשוואה, במיוחד שמראים לך ומסבירים לך איך להרכיב את האם-16 לפני שאתה עושה את זה. המבחן עם האם16 נועד בשביל לבדוק תפקוד בלחץ מתחת למים, ולא בשביל לבדוק חוש טכני, כי כל אחד יכול לפרק ולהרכיב אם16, עם כל הכבוד.
אז כמו שאמרתי, לנפלט יש נתונים יבשים מאוד גבוהים, זה לא אומר שהוא בנאדם יותר טוב, זה לא אומר שהוא יישרוד מסלול איפשהו, זה פשוט אומר שאינטלקטואלית וטכנית ישלו סיכוי דיי טוב. בנוגע למנטלית ופיזית - מנטלית זה משהו שנבדק בצורה פשוטה יחסית בגיבוש שלא משקף ממש הרבה, ופיזית - הספיקו להכניס אותך לכושר בתקופה הקצרה בקורס, יחס עם סרגל המאמצים ביחידות למינהן - חוץ ממקרים של פציעות לא אמורה להיות בעיה בנושא הזה.
אז שוב, אני לא בא להגיד שמי שהתקבל לטיס הוא אלוהים ויכול לעשות הכל, זה ממש לא ככה וגם תמיד יש יוצאי דופן קיצוניים לפה ולפה. אבל מבחינת הצבא, נוח לקחת נפלט כי הוא כבר יודע שיש לו נתונים גבוהים, הוא כשיר פיזית, רק נשאר לו לדבר איתו קצת לראות אם הוא נראה לו או לא (ראיון), ואז לשלוח למסלול. במסלול הוא בדיוק כמו כולם, הוא לא יותר טוב כי הוא נפלט.
ותפסיקו לתת את הדוגמאות של החבר'ה החנונים שאחרי זה לא רוצים קרבי - זה לא הרוב, וגם אם זה כן, אז החבר'ה האלה לא יהיו ביחידות האלה גם ככה, הם לחלוטין לא רלוונטים לשיחה ואני לא מבין למה כל הודעה שניה מישהו דוחף אותם.
_____________________________________
______________כל אישה אוהבת את אנשי הרמפה היורדת. ______________
|
|