לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-11-2004, 14:38
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
עזרה חשבתי לנצל את ההזדמנות שיש לנו הרבה מומחי ים פה שיעזרו לי קצת להבין את חיל הים

חיל הים שונה מאד מהחיל הירוק, יש לו עולם מושגים משלו וכלים משלו שאנחנו, עכברי היבשה, לא מצליחים להבין.
גם כשאני חושב שהצלחתי לפענח משהו באות העובדות ומבלבלות אותי ספינות מחליפות שם, אותו שם ניתן לספינה חדשה על שמה של ספינה ישנה (מי אמר אח"י משגב, מבטח, אילת ועוד?!), לפעמים שם של ספינה אחת ניתן לכל הספינות מאותו דגם (מי אמר צוללת גל?) יש ספינות שלל, יש ספינות תוצרת הארץ ויש שנרכשו בחו"ל, לכל דגם נעשו שינויים ושידרוגים. בקיצור סלט.

מדהים שלצוללות יש אתר מסודר ומלא מידע (אפילו מידע רב מידי, טבעתי בפרטים). כל הכבוד לאורי דותן ביכנר (אני יודע שאתה פה)!
מדהים לא פחות שלחיל הים יש שלושה אתרים לפחות ושהם מבולגנים וחסרי מידע בסיסי.

אני מנסה לסדר את הדברים, תעזרו לי (פניה אישית אל לבני, הממ, גיא ואח"י וכל מי שיכול לעזור ולא להפריע)

יש אצלי ערימת תמונות ומעט מידע, אני אתן פה קישורים לאשכולות מבולגנים שאני אעלה. בואו ננסה לסדר אותם יחד.

מישהו רוצה לכתוב סקירה נורמאלית על ספינות שרבורג?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 02-11-2004, 17:01
  לבני לבני מחובר עכשיו  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
יוסי - יוזמה ברוכה !
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "חשבתי לנצל את ההזדמנות שיש לנו הרבה מומחי ים פה שיעזרו לי קצת להבין את חיל הים"

אני אשמח לסייע במה שאוכל גם בתחום הסטיל"ים.
ספינות שרבורג - "אח"י מזנק.
אח"י מבטח
אח"י חיפה
אח"י אילת
אח"י משגב
אח"י עכו
אלו הן הספינות שכונו "סער 2" והן למעשה היו הסטילים הראשונים בחיל הים .
אני לא נכנס כאן לסיפור הברחתן לארץ ומורשת הקרב המפוארת שלהן אלא רק לנתונים טכניים "יבשים".
למען הסדר הטוב כדאי יהיה לסדר אשכול ע"פ השנים שמהכרזת המדינה ועד ימינו היות ובשנותיו הראשונות חיל הים עשה שימוש בקורבטות "עתיקות" וספינות מעפילים שהושמשו לאניות קרב (צי הצללים).
אח"כ נרכשו המשחתות הבריטיות דוגמת אח"י אילת וכו... ואח"כ מתחיל עידן הסטילים.
כל זאת מבלי להתייחס בינתיים לסטרי"ם ושאר הכילים.
אני חושב שזה יכול להיות ה"שלד" שעליו נתבסס כהתחלה לא?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-11-2004, 20:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
עזרה אהמממ
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "יוסי - יוזמה ברוכה !"

תקנו אותי אם אני טועה, כי אני בטוח טועה, זה מה שאני זוכר:
שלושת ספינות שרבורג הראשונות היו מדגם שהיום מכונה סער 1. הן היו סת"חים = ספינות תותחים שאח"כ הוסבו לסער 2 שהיו כבר סטי"לים.
ספינות שרבורג החליפו, גם בתפקיד וגם בשם את הפריגטות (לא קורבטות) הבריטיות: משגב, מזנק ומבטח (ק 28, ק29 וק30 בהתאמה) השתיים הראשונות נמכרו לישראל מבריטניה בתחילת שנות ה50. השלישית נמכרה (יחד עם ספינה נוספת) כאיזון למצרים ונלקחה שלל בסוף מבצע קדש.
שלוש הפריגטות היו מדגם Z זמבזי.
כאמור הפריגטות הוחלפו ע"י סערי 1, סת"חים שיוצרו בשרבורג. בהמשך יוצרו גם סטי"לים מדגמי סער 2 בשרבורג ועד שנת 74 הוסבו כל הסערי 1 לסערי 2.

סערי 3 נבנו (בארץ?) בשלב מאוחר יותר.

מי יוכל עכשיו לתת לי תאריכים?
מי יוכל לאשר את הפרטים הנ"ל?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 15-11-2004, 20:46
  shalom77 shalom77 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.10.03
הודעות: 389
בכל זאת סקירה על ספינות הסער מתוצרת צרפת
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אבל סליחה!"

שש הספינות הראשונות נמסרו למדינת ישראל בלי בעיות:
אח"י מזנק, מבטח ומשגב (שנקראו כמו קורבטות שהיו בחיל הים בשנות החמישים), אילת, חיפה ועכו. כל הספינות צוידו בתצורה של סטי"ל סער 2, כלומר עם טילי "גבריאל" ותותח בחרטום, למעט המזנק (ככה אומרים כשמתייחסים לספינה בחיל הים, בדומה לאנגלית שבה ספינה - ship היא she, למרות שהיא עצם לא-אנושי, אליו בדרך כלל מתייחסים כ- it) שנשארה רק עם תותחים (שלושה צריחים של 40 מ"מ, למי שמתעניין) עד אחרי מלחמת יום כיפור.
5 ספינות הסער 3 שנבנו בצרפת אחרי הסער 2, על פי תכנון אחר - תותח חרטום של 76 מ"מ וטילי גבריאל בסיפון ירכתיים - נתקעו בצרפת עקב האמברגו שהטיל דה-גול על אספקת נשק ישראל (אח"י סער, הספינה הראשונה בסדרה הצליחה להתחמק עם הטלת האמברגו והגיע לארץ קודם). בערב ראש השנה החדשה, בסוף דצמבר 1969 התגנבו חמש הספינות - אח'י סופה, אח'י געש, אח'י חרב, אח'י חנית ואח'י חץ מנמל שרבורג ובמבצע שכונה "מבצע נועה" הגיעו לארץ.
לפרטים נוספים - http://www.amutayam.org.il/ אתר עמותת חה"י
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-11-2004, 13:13
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
חיל הים- אם התבלבלתם מעודף נתונים זה בסדר..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "חשבתי לנצל את ההזדמנות שיש לנו הרבה מומחי ים פה שיעזרו לי קצת להבין את חיל הים"

מי שמכיר את ההיסטוריה לא מתבלבל. אחד הדברים שמי שלא שירת בים לא יבין- זה הקשר הנפשי שאיש ים יוצר עם הכלי שהוא משרת בו. זה אולי נמצא אצל טייסים. כי החיים שלך תלויים בו.
לגבי הדגמים:
סטילים נקראו ספינות סער והדגמים שלהם כמו של המרכבה מורכב מהשם סער ומספר הדגם (לדוגמא סער 2, 3, 4 או 5).
צוללות: מאז שתכנונן ואיפיונן נעשה בישראל, כלומר מאז צוללות הגל, יש צוללת אחת (בדרך כלל הראשונה בסדרה) שנקראית על שם הדגם לדוגמא אח"י גל או אח"י דולפין.
אגב את עיסקת רכש הצוללות הראשונה עשה בחור צעיר בשם שמעון פרס (30+) עם האדמירליות הבריטית...
לגבי ההיסטוריה:
פרטי ההיסטוריה של האנשים והכלים כתובים בארכיונים ובספרים, ומי שרוצה ללמוד, יכול לקרוא אותם.
הדבר שהכי כדאי ללמוד זה -איך חיל הים היה מוכן יותר מכולם במלחמת יום כיפור, אף על פי שהיתה לו נחיתות טכנולוגיות (טווח הגבריאל אז היה קצר בהרבה משל הסטיקס הסוביטי) היתה לו תורת קרב ולוחמה אלקטרונית שהסתברה כמוצלחת ביותר. חיל הים ב73 ניצח את חילות הים- הסורי והמצרי, בכמה ימים, ללא נזק משמעותי לעוצמתו. בכך, הבטיח את הגבול הימי בצורה מוחלטת. להבדיל מחיל האויר והשריון שנזוקו משמעותית ולקח להם ימים רבים עד להכרעת הקרב. היות והממשלה הנוכחית גנזה שוב את לקחי יום כיפור (נדמה לי לעוד 30 שנה), הייתי ממליץ לפחות ללמוד הלקח בצבא (את התנהלות חיל הים בשנים של לפני המלחמה). זאת, לעומת תחזוקת קו בר-לב למשל, שם היתה רשלנות של שנים, אחרי שברלב כבר היה אזרח (ואולי בגלל זה נגנזו הלקחים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 08-11-2004, 21:06
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
כתבתי על זה באחד מהאשכולות
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי נרויאיר שמתחילה ב "זה לא שאני כותב תגובה לעצמי-רק תוספת"

לדעתי ההתנהלות ביוה"כ של צה"ל ושל חה"י נבעה מהתוצאות בששת הימים- בצה"ל התפתחה שאננות כתוצאה מהנצחונות המרשימים לעומת חה"י שהיה לגמרי לא יעיל במלחמה- לא הייתה תו"ל מסודרת, הכלים היו פרימיטיביים והתאימו לתקופת מלחמת העולם השניה ובמטכ"ל הייתה אוירה של זלזול ובצדק, כלפי החיל, שהצמרת שלו הייתה עסוקה במאבקי כח פנימיים. כמו כן חוסר הבנה- משה דיין טען שאם צה"ל משתמש בטנקים ורובים בותק של כמה עשרות שנים- הדבר נכון גם לגבי ספינות, בלי להבין שבים הכל נשחק הרבה יותר מהר.
לאחר המלחמה ושני האסונות מיד אחריה התרחשה תפנית והחיל החל לנהל את עצמו בצורה יעילה, התחמש בכלים חדשים ואמל"ח. השינויים התבטאו גם בצמצום הפערים בין החיל לשאר הצבא- למשל המפקדה עברה מחיפה לקריה בת"א ודרגות הפסים שהיו נהוגות עד אז הוחלפו בדרגות צה"ליות. בזכות הלקחים שהופקו והחידושים שהשתמשו בהם בפעם הראשונה (בעיקר בתחום הלוחמה האלקטרונית) החיל פיצה על הכשלונות שלו בששת הימים בעוד ששאר הצבא שילם ביוקר על האדישות.
אני ממליץ לקרוא את הספר "הקרב האחרון של המשחתת אילת" מאת סא"ל (מיל') יצחק שושן שהיה מפקד האניה, מתואר שם בפירוט רב על כל תקופת שנות ה 60 בחיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-11-2004, 06:52
צלמית המשתמש של ספרדי
  משתמש זכר ספרדי ספרדי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.02
הודעות: 6,494
שלח הודעה דרך ICQ אל ספרדי שלח הודעה דרך MSN אל ספרדי
הספינות אחרונות שנבנו בחו"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "חשבתי לנצל את ההזדמנות שיש לנו הרבה מומחי ים פה שיעזרו לי קצת להבין את חיל הים"

נבנו בארה"ב הם סער 5 שאר הספינות הם נבנות במספנות ישראל ושופצו שם.
צולולות גל כבר לא בשררות תקופה ארוכה צוללת מגיעלה לאללללללללה.
כמו כן יש לח"י דבורים ודברות שזה ספינות הבט"ש של החיל שהדבורים הם מארה"ב מתקופת מלחמת ויטנאם, הדבורות הם תוצרת תע"ש וכמו כן הכניסו לאחרונה גם שלדג לח"י שזה הכלי הכי מהיר שיש כיום בעולם תוצרת מספנות ישראל.
בח"י הים קוראים לספינות על שם של ספינות אחרות זה בשביל להמשיך את המורשת של הספינות.
_____________________________________
"גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עמדי" (תהלים כ"ג)
"חייה את חייך כאילו אתה עומד למות מחר ולמד כל דבר כאילו תחייה לנצח" (מהטמה גנדי)
"דברים ששמעתי שכחתי, דברים שראיתי אני זוכר ודברים שעשיתי אני מבין" (קונפוציוס)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:15

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר