לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-11-2004, 15:43
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,826
Facebook profile Follow me...
כלי הבט"ש: דבור, דבורה, סופר דבורה, AD, נחשול, שלדג

בחיל הים ובציבור הישראלי שגורה הטעות כי ספינות ה'דבור' הן במקור ספינות של הצי האמריקני אשר שירתו במלחמת וייטנאם ולא היא. האמת היא שספינת ה'דבור' היא פרי של תיכון ישראלי מקורי על גוף של ספינה אזרחית אמריקנית להובלת נוסעים ומטען, שהיה לה במקור גשר סגור בחרטום, תא נוסעים במרכז וסיפון למטענים בירכתיים.



להלן סיפור הולדת ה'דבור' אשר היה לאב-טיפוס בין-לאומי לספינות סיור בגודל זה.

לאחר מלחמת ששת הימים, עם הרחבת גבולותיה של מדינת ישראל הימיים התחילה פעילות מחבלים מהים – ונוצר הצורך בספינות סיור, חיל הים פנה לצי האמריקני לסיוע - ואכן הצי הציע לנו ספינת משמר של הצי מדגם Swift -50ft אשר פעלו כספינות משמר חופים במלחמת וייטנאם.

בפברואר 1970 יצאה משלחת לבדוק את ספינת הסוויפט.

הממדים (16 מ' אורך) ותצורת הספינה (גשר בקדמת הספינה, וללא גשר פתוח המאפשר שליטת המפקד) לא התאימו ואז נודע למשלחת שבמספנת Swift Ships בונים ספינה אזרחית, ואשר יש לה קווי גוף טובים מאד לים גלי.

בביקור שאורגן אד הוק במספנה נראו קווי הגוף נראו מתאימים מאוד ובמקום נעשתה סקיצה של תיכון סדור כללי (GA)של הספינה הרצוייה כאשר העיקרון המנחה היה לתת למפקד ולצוות הספינה גשר סגור ממוזג לסיור ממושך עם מעבר קל ומהיר לגשר פתוח, שייתן שליטה מלאה על הנשק משני צידי הגשר מלפנים ומאחור, ועל תמרון הספינה; כמו כן לתת לספינה סיפון גדול וסידור כלי הנשק לכיסוי מקסימאלי.

משלחת נוספת בראשות רמי''ם , יצאה לבדוק את שתי הספינות ובחרה גם היא בספינה של מספנת Swift Ships ומייד בוצעה הזמנת הסדרה הראשונה של 10 ספינות.

ה'דבור' הראשון הגיע לארץ בסוף הקיץ של 1970, ונולד כדגם ראשון בעולם של ספינות סיור שהיה תיכון מקורי ישראלי ולא אמריקני.

כעבור שנה הוזמנה במספנה סדרה נוספת של 10 ספינות ולאחר מכן הוחל בבניית ספינות במפעל רמת''א של התעשייה האווירית.

בשנות ה-70 הגיעו לישראל הדבורים לצורך ביצוע פעולות ביטחון שוטף. מאז עסקו יומם וליל בהגנה על חופי המדינה והשתתפו בפעולות מבצעיות רבות. במהלך שנות ה-80 הוחלט לשפר את כושר העמידות של הדבור ונעשו בו מספר שינויים אשר הגבירו את כושר תמרונו ומהירותו. חשיבותם של הדבורים בתחום הביטחון משמעותית מאוד. עד כה סיכלו צוותי הדבורים עשרות ניסיונות פיגוע דרך הים והטביעו סירות מחבלים רבות.

דגם ספינה מהירה מדגם דבור.

מהירות 19 קשר. 30 קשר עם מנועי GE.

חימוש נשקים אישיים, מטענים נגד שחיינים וצוללנים, מערכת ראיית לילה וזרקור. שני תותחי אורליקון 20 מ"מ. טווח 2 ק"מ. קרגו 84 מ"מ. טורפדו - טילים נגד צוללות בעלי ראש נפץ 44 ק"ג. פצצות עומק. בקרת ירי - אופטרונית. מכ"מ - מכ"ם חיפוש מסוג דקקא. תצורת הנעה ראשית - 2 מנועי דיזל. 2 צירי הנעה. 840 כ"ס.

צוות 6-9 אנשים.

דחי 39 טון מלא.




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.hi-teach.com/infohub/FileServer/SPs/Amal/101341.jpg]

דבור בתחילת שנות ה70



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.hi-teach.com/infohub/FileServer/SPs/Amal/101342.jpg]

הספינה האזרחית עליה התבסס תיכנון הדבור







[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.hi-teach.com/infohub/FileServer/SPs/Amal/101343.jpg]








[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.hi-teach.com/infohub/FileServer/SPs/Amal/101344.jpg]
הספינה האמר' שלא נבחרה




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה^ חדר מכונות בדבור





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה^ דבור בצידון של"ג







תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^ AD820










תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה








תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^ סיכת דבורן








תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

^ AD906




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^ 860






בשנת 1988 הצטרפה הדבורה לחיל הים. הספינה נבנתה על פי דגם הדבור הישראלי, היא ארוכה ממנו בשני מטרים ומהירותה גבוהה יותר. בשנת 1996 נקלטה ספינה משופרת ,ה"סופר דבורה", בעלת כושר תמרון טוב עוד יותר. ספינות הבט"ש מצויידות בתותח מדויק לטווח ארוך. החיילים המשרתים בדבורה מקיימים אורח חיים שיתופי, מגובשים מאד חברתית, בעלי גאוות יחידה ומוטיבציה גבוהים.




ספינה מהירה מדגם דבורה.

מהירות: 36 קשר
טווח: 700 מייל ב-32 קשר.

חימוש: תותחים - תותח טייפון אחד, קוטר 25 מ"מ, טווח ירי 2.5 ק"מ, 200 פגזים בדקה. שני תותחי 20 מ"מ OERLIKON, טווח פגז 2 ק"מ.
שני מקלעי מאג 7.62 מ"מ, נשקים אישיים.
מטענים נגד שחיינים וצוללנים.
מערכת ראיית לילה וזרקור.
רדאר: מכ"מ חיפוש דגם דקא 926א.
צמ"טים: צינור מוביל טורפדו להגנה בפני צוללות.

צוות 10 אנשים.

דחי 47 טון.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^דבורה


בשנת 1996 נקלטה ספינה משופרת ה-"סופר דבורה", בעלת כושר תמרון טוב יותר, מהירות גבוהה יותר ומערכת הנעה שונה מהדבורה. כל ספינות הבט"ש צוידו בתותח מדויק לטווח ארוך שאופיין בשנים האחרונות על מנת לתת מענה להתמודדות עם מחבלים. החיילים המשרתים בדבור ובדבורה מקיימים אורח חיים שיתופי, מגובשים מאד חברתית, בעלי גאוות יחידה ומוטיבציה גבוהה.








דגם ספינה מהירה מדגם סופר דבורה.

מהירות 46 קשר. טווח 1200 מייל במהירות של 17 קשר.

חימוש תותחים- תותח טייפון 25 מ"מ,טווח ירי 2500 מטר, קצב ירי 200 פגזים לדקה. טייפון 12.5 מ"מ, טווח ירי 2500 מטר, 200 פגזים לדקה. פצצות עומק. בקרת ירי- אופטרונית. מכ"מ: מכ"ם חיפוש רייטאון. נשקים אישיים. מערכת ראיית לילה וזרקור. מטענים נגד שחיינים וצוללנים. תצורת הנעה ראשית - 2 מנועי דיזל TE94 MTU 12V396. 4175 כ"ס. מערכת הנעה ייחודית מסוג AD, המאפשרת יכולת תמרון מעולה.

צוות 10 אנשים, מתוכם קצין אחד.

דחי 54 טון מטען מלא.




חיל הים קלט במהלך השנים האחרונות בזירת ים סוף את ספינות הסיור הראשונות מדגם "נחשול". ספינות הנחשול תוכננו ויוצרו בדרום אפריקה על ידי מספנות "סטינגריי" בקייפטאון, על פי אפיון של חיל הים והצטרפו לספינות הדבורים המבצעות פעילות בטחון שוטף במפרץ אילת. הספינות נבנו בטכנולוגיות חדישות ביותר והן פשוטות יותר להפעלה מספינות הדבורים. הספינות מופעלות ע"י מספר קטן יותר של אנשי צוות ומחירן נמוך יותר. מבנה הספינה, בצורת קטמרן, מאפשר יציבות מירבית בעת הפלגה מהירה בים סוער.





--------------




יפתח אשכול נפרד ליתושים והרחפת של ברדוויל
מישהו יכול להסביר לי מה זה AD?
מה ההבדל בינן לסירות האחרות?
מה היה לפני הדבור?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 03-11-2004 בשעה 09:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 02-11-2004, 17:49
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,627
תודה על הסקירה !
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כלי הבט"ש: דבור, דבורה, סופר דבורה, AD, נחשול, שלדג"

רק ברשותך מס' תיקונים:
החימוש הבסיסי של ספינות הדבור התבסס על שני תותחי אורליקון בקוטר 20 מ"מ כפי שכתבת וכן שני מקלעי "מאג" משני צידי הגשר.
ה - קרג"ו הנו בגדר "תוספת" שנוספה בשלב מאוחר יותר.
פרט לחימוש ה"קני" שפורט לעי"ל מותקנים על הספינה (בדופן הקרובה לירכתיים) שני מטולים שעל כל אחד מהם פצצת עומק במשקל 25 ק"ג הנועדה לפגוע פגיעות הדף בצוללות וכ"ש תת מימיים.
הנשקים האישיים לא מוגדרים כחימושה הסטנדרטי של הספינה.
קיימת תצורה \אופצייה להתקנת צמט"ים או טילי ים ים על גבי ספינות אלו אך הם מעולם לא הותקנו באופן שוטף על ספינות חיל הים אלא שימשו יותר לתצוגה בפני לקוחות זרים בעיקר מאסיה שם באמת נרכשו ע"י טאיוואן ספינות דבור עם שני משגרי טילי ים ים .
לגבי הספינות ששרתו לפני עידן הדבורים - מדובר היה בשלוש ספינות אשר הוגדרו "ספינות משמר" כשעל הדופן שלהן הופיעו האותיות - מ.ח (משמר חופים) ששמן היה -"ירקון" ירדן" ו.... לא זוכר...
היו אלו ספינות בעלות גוף עשוי עץ עם מקלע 7.62 בחרטום, אני זוכר את הצורה שלהן "בראש" אך קשה לאתר צילום שלהן (אני בעצמי לא זוכר איפה ראיתי אותן ...).
אני חושב שכשהדבורים הגיעו לארץ לפחות אחת מהן הועברה לכינרת ...אבל בזה אני כבר ממש לא בטוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-11-2004, 19:11
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 878
כל הכבוד!!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כלי הבט"ש: דבור, דבורה, סופר דבורה, AD, נחשול, שלדג"

סקירה מעולה ומדוייקת, בקרוב אשתדל להרחיב אותה מעט ולהוסיף מהידע שלי.
לגבי AD- מדובר בשיטה שמייעלת את ההיגוי לרוב הספינות יש מדחפים שיוצאים מתחת לגוף הספינה וההיגוי מתבצע ע"י דפי הגה, מעין סנפירים מאחורי המדחפים.
בספינת AD, צירי המדחפים יוצאים ישר מדף הירכתיים ובמקום דפי הגה המדחפים מסתובבים בעצמם ע"י לחץ הידראולי, דבר שמקטין מאוד את קוטר הסיבוב של הספינה ומגביר את המהירות. בנוסף אפשר לשנות את זווית ההגבהה של המדחפים, מה שמשנה יעילות במצבי ים שונים. אני שירתתי על דבור AD, היה לנו יתרון מהירות קל על דבורים רגילים, דבורות סימן 2 ו 3 מותאמות לשיטת ההנעה הזאת בצורה יותר טובה ויש להן יתרון מהירות עצום.
לפני הדבורים היו הטרפדות, אין לי הרבה נתונים עליהן ועד כמה שידוע לי הן לא היו מאוד יעילות, ניתן לראות ספינות כאלה מדי פעם בנשיונל ג'אוגרפיק בסיפור טביעתה של הטרפדת של קנדי במלחמת העולם השניה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-11-2004, 19:41
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,627
לא מדוייק (בלי להתרגז)...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "כל הכבוד!!"

כפי שציינתי בהודעתי:
לפני ספינות הדבור שרתו בחיל הים מס' "ספינות משמר" כשהראשונה מביניהן נקראה "דרור" (סימונה היה מ-21) והיא בנוסף לעוד שתים היו "ירושה" שהושארו בארץ ע"י הצי הבריטי עם סיום המנדט.
לאחר מכן נוספו ספינות משמר נוספות אשר כונו - "ירקון" ו "ירדן" וכנראה ספינה שלישית שאם אכן היתה קיימת איני זוכר כרגע את שמה, היו אלו ספינות בעלות גוף עץ אשר צוידו בזוג מקלעי 7.62 מ"מ בחרטום ובירכתים.
בל נשכח גם את ספינות ה"יתוש" אשר שמשו למשימות "משמר חופים וסיור" אך הם פעלו בעיקר בזירת ים סוף ים המלח ובכנרת.

לגבי ספינות הטורפדו: ספינות אלו לא שימשו כספינות סיור אלא כספינות ייעודיות ללוחמה בצוללות\אניות באמצעות חימושן העיקרי שכלל צינורות טורפדו (ענקיים) וזוג תותחי 20 מ"מ כמדומני...
לחיל הים היו כ - 7 ספינות טורפדו מהירות אשר לפחות שלו מהן היו מדגם איטלקי שכונה במקור "קנטייר בגלייטו" ובחיל הים "אופיר " "שבא" ו"תרשיש".
ספינות אלו אשר נרכשו בשנות החמישים נבנו עדיין ע"פ הקונספט והתצורה שהתבססו בתקופת מלחמת העולם השנייה של ספינות קטנות החמושות ב - 2 - 4 צמטי"ם ותותחים קלים כשהן מאופיינות במהירות גבוהה ביותר בת כ - 45 קשר שתפקידן היה לתמרן במהירות מבעד להגנה של תותחי המשחתות להתקרב לטווח הטלת טורפדו להטילו ולחמוק במהירות רבה מטווח האש.
בכל מקרה הטרפדות של חיל הים היו מדגמים מתקדמים יותר מאותן טרפדות שנראות בסרטי מלהע' ה - 2 אך דומות להן בתצורתן.(אגב - הנשיא ג'ון קנדי שירת כמפקד ספינת טורפדו שכזו בים הפיליפינים בתקופת המלחמה ואף זכה לעיטור על תפקודו כשהוא נפצע בעת שספינתו טובעה...).
הספינות האמריקאיות שירתו רק בזירה של יפן והפיליפינים וכונו PT - 109 (היה לי בזמנו דגם יפהיפה של אחת כזו !).
שייטת הטרפדות בחיל הים כונתה (אם אני לא טועה...) "שייטת 15 " .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-01-2017, 18:26
  kutykuty kutykuty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.09
הודעות: 199
מח-42 ירקון, מח-44 ירדן
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "יכול להיות באמת "שייטת 9" אני לא ממש זוכר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
בכל מקרה הם פעלו כשייטת עצמאית.
לגבי סיורי הבט"ש - לדעתי באמת היה מדובר בפעילות המזכירה יותר פעילות שיטור ימי, בל נשכח כי הפיגועים מהתווך הימי התחילו בשלבים קצת יותר מאוחרים.
ו - לגבי ה"ירקון" וה "ירדן" - היו רק שתי ספינות ולא שלוש כפי שחשבתי והן נבנו בישראל והיו פעילות בשנות החמישים כשחימושן כלל שני תותחי 20 מ"מ.


הירקון והירדן היו "ספינות משמר" שפעלו במסגרת משמר החופים שהיה שייך למשטרת ישראל עד 1977 - אז הוחלט כי האחריות לשמירת הגבול הימי תוטל על חיל הים, והמשטרה תהיה אחראית על אכיפת החוק במימי החופים במסגרת יחידות השיטור הימי.
כנראה שמסיבה זו לא קיים אזכור של הספינות באתר "מורשת חיל הים".
הספינות תוצרת גרמניה הועברו לישראל במסגרת הסכם השילומים.
מצ"ב כתבה מעניינת מ"אתר המורשת הימית" בנוגע לספינה "קרוסטלה" המאזכרת את ה"ירקון" וה"ירדן"
http://moreshetyamit.net/%D7%9B%D7%...A9%D7%9E%D7%A8/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 30-07-2016, 04:21
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,255
חיל הים יקבל 3 ספינות מדגם סופר דבורה MK3
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "אני מניח שהם הוחלפו..."

IAI to Deliver Three New Patrol Craft to Israel Navy


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.gannett-cdn.com/-mm-/59d354b4fbca8164ac6da1101270b69a5e783604/r=26&c=26x26/http/cdn.tegna-tv.com/-mm-/6a8861a10f6da1ea5384f7a9bf2476ca03274c24/c=0-0-480-480&r=1024x1024/local/-/media/2016/03/29/DefenseNews/DefenseNews/635948427303881057-B.-Portrait.jpeg]
Barbara Opall-Rome, Defense News 8:46 p.m. EDT July 27, 2016
Photo: Israel Airspace Industries -סופר דבורה

TEL AVIV – The desert-based shipyard of state-owned Israel Aerospace Industries (IAI) will soon deliver three new Super Dvora Mk3 fast patrol craft to the Israel Navy, a Navy officer told Defense News on Wednesday.

The first of the three vessels, purchased from IAI’s Beersheba-based Ramta Division in September 2013, arrived at the Navy’s Mediterranean base in Ashdod last month and is now undergoing acceptance trials.

Once certified, it will replace the last of the Navy’s Dabur-class craft, which was recently decommissioned after more than 40 years of service.

“The first will be delivered in the coming few weeks, and the other two will follow by the end of the year,” the officer said. “This is a major improvement in our fast patrol and interdiction capabilities … and we intend to buy more.”

In a recent interview, Rear Adm. Yossi Ashkenazi, head of the Navy’s Materiel Command, said the service has earmarked funds in its multiyear modernization plan for additional fast craft from IAI as well as Israel Shipyards, the Haifa-based producer of the Shaldag Mk3.

“We are constantly upgrading our patrol boat fleets with these two contractors, both of which are well versed in our operational needs,” Ashkenazi said. He added, “It is MoD’s policy to give work to both of those industries.”

With regard to IAI’s Ramta Division, Ashkenazi said the service was extremely satisfied with the firm’s performance. “Only in Israel can you find a top-rate shipyard in the center of the desert

http://www.defensenews.com/story/defense/2016/07/27/iai-deliver-three-new-patrol-craft-israel-navy/87615118/





תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 07-10-2017, 21:35
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 14,848
בחזרה לספינה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כלי הבט"ש: דבור, דבורה, סופר דבורה, AD, נחשול, שלדג"

http://www.navy.idf.il/994-9256-he/Navy.aspx

אתמול נערך בבסיס זרוע הים בזירת ים סוף מפגש דורות של משרתי דבור 906 משנת 2000, ועד שנת 2003, אותו יזם מפקד הדבור דאז, רס"ן (במיל') אודי לוי. הדבור, ששירת אז בפלגת הביטחון השוטף (בט"ש) 916 האמונה על הזירה הימית הדרומית הגובלת עם רצועת עזה, הועבר לאחרונה לזירת ים סוף והצטרף לפלגת הבט"ש 915 כחלק מתהליך שדרוג כלי שיט והוצאה משירות של כלים של כלים מיושנים. אני עדיין מגיע לשירות מילואים ומפליג מידי פעם, אך הצוות המקורי לא הפליג מאז ימי השירות הסדיר. לכן אני ומפל"ג 915, רס"ן יונתן קודיש, החלטנו לארגן מפגש של הצוות. הגענו לאילת, שם יצאנו להפלגה יחד בדבור עליו שירתנו", סיפר רס"ן (במיל') אודי לוי. "הצוות שירת באשדוד בתקופה שקדמה לאינתיפאדה השנייה. עם תחילת אירועי האינתיפאדה, הזירה הגובלת עם רצועת עזה נאלצה לשנות את אופי פעילותה והפכה למבצעית ביותר. היינו צריכים להתמודד עם אירועים רבים בזירה ביניהם כלי שיט מתאבדים", הוסיף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 07-10-2017, 21:36
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 14,848
האנשים מאחורי הדבורה החדשה מדברים לראשונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כלי הבט"ש: דבור, דבורה, סופר דבורה, AD, נחשול, שלדג"

http://www.navy.idf.il/994-9213-he/Navy.aspx

לוחמי זרוע הים בפלגת הביטחון השוטף הצפונית, פלגה 914, זכו לשוט בכלי שיט חדש, שיצא לא מכבר מהמפעל לאחר תהליך בנייה ממושך. ה-826, כפי שנקראת הספינה בפי החיילים, היא כלי שיט למשימות ביטחון שוטף מתקדם, יעיל ומהיר. אך, מתחת לכותרת "דבורה חדשה נכנסה לשורות זרוע הים" מסתתרת פעילות של גופים רבים ועבודה של אנשים רבים. מרגע ההחלטה על רכש של כלי שיט חדש, דרך בנייתו ועד הגעתו לפעילות מבצעית, בכולם מעורבים אנשי זרוע הים לצד גוף גדול נוסף - אנשי התעשייה האווירית. איך משלבים בין צרכי הזרוע המבצעיים לדרישות ההנדסיות, איך לוחם מבין מהנדס ואיך מתרחש בפועל שיתוף הפעולה? גם אנחנו תהינו, ויצאנו לחפש את התשובות אצל המהנדסים, המפקדים וכמובן הלוחמים, ששטים בחודשים האחרונים בכלי השיט החדש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 10:16

הדף נוצר ב 0.26 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר