לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 25-06-2007, 09:21
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לפעמים גם טסים נמוך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AcidicJimmy שמתחילה ב "נוהל טיסה בגובה נמוך"

במבצע מוקד (לפני 40 שנה) הגובה המירבי היה 150 רגל כלומר כ-30 מטר מעפ"ש.

באופן עקרוני יש הגדרת גובה מינימום שנובע מהגדרות של בטיחות טיסה.

מאחר שהטיסה באזורי "הפרברים הירושלמיים" היא מבוקרת - יש להניח אחד משניים:
א. הטייס טס נמוך - כי זה מה שתוכנן
ב. ...ואם לא.... יש כבר מי שיודע על זה...

לפני כמה שנים טייסת העקרב קורקעה בעקבות ביצוע בומים על קוליים מעל ירושלים, בניגוד להנחיות מח"א - כך שיש מי שיודע ויש מי ששומע.

מטוס הססנה בו טסה עופרה חזה - פגע בקרקע בגלל כשלים שונים ומשונים וביניהם אישור של הבקר לחרוג מגובה הטיסה המינימאלי אל מתחת לגובה הבטיחות.

לב ארלוזור ביצע בז נמוך במטוס מוסקיטו מעל מכונית שחורה שנסעה בכביש הערבה. אחד ממדחפיו גם פגע במכונית ותעקם. הבעייה העיקרית היתה שבמכונית נסעה אישיות והתלונה הגיע לח"א עוד לפני שהטייס נחת וקורקע לזמן ארוך...

יש הרבה דוגמאות - רובן מן ההיסטוריה הרחוקה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-06-2007, 10:33
צלמית המשתמש של skydiver
  משתמש זכר skydiver skydiver אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.07
הודעות: 1,111
אנקדוטה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AcidicJimmy שמתחילה ב "נוהל טיסה בגובה נמוך"

הנה סיפור נחמד שמתאים לדיון:
באיזור נוב 02 שמרתי על משטח הטנקים בבסיס הצמ"פ של גדוד 77 בנפח כאשר רביעיה של F16 חלפו בגובה נמוך מאוד מעל הטנקים (יכולתי לראות את פרצופם של הטייסים) לכיוון דרום (קצרין) הם כנראה הסתובו בשלב מסוים כאשר כבר לא ראיתי אותם ואז חזרו (מכיוון דרום לצפון) ומגובה בינוני ירדו בצלילת הפצצה לכיוון הטנקים כאשר הם יורדים עוד נמוך יותר ממקודם ונעלמים באופק. הרעש היה כל כך מחריש אוזניים שנאלצתי לחבוש ג'נטקס.
נמחק ע"י המנהלים - גם אם אתה חושב שאתה יודע משהו, אתה לא חייב לכתוב אותו
_____________________________________
"עם שאינו מכבד את עברו גם ההווה שלו דל - ועתידו לוט בערפל". (יגאל אלון)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 25-06-2007 בשעה 12:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-06-2007, 11:50
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
תשובה רלבנטית לשאלה, בלי "היסטוריה" ואנקדוטות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AcidicJimmy שמתחילה ב "נוהל טיסה בגובה נמוך"

בניווטים נמוכים יש מגבלת גובה מינימלית. המגבלה היא בהתאם לסוג הניווט, סוג המטוס והאם הוא יום או לילה.

לחיל האוויר יש מגבלות גובה נמוך לטיסה מעל יישובים. מגבלות מסוימות לטיסה מעל ערים ומגבלות מסוימות לטיסה מעל יישובים כפריים. "מעל", אומר גם עד טווח מסוים מגדר היישוב.

לצורך תרגילים מסוימים ניתנים אישורים מיוחדים לחרוג מהגובה.

לא אכנס למספרים, אבל כמובן שמוגדר "מספר" ספציפי על פי הקריטריון ועל פי תנאים מסוימים.

לענין השאלה, חשוב לציין שמי שאינו בעל ניסיון לא יעריך נכון גובה של מטוס מעל השטח ולרוב ההערכה היא נמוכה מהאמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 25-06-2007, 18:13
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
הוא שאל שאלה עקרונית וקיבל תשובה מותאמת ומעוגלת פינות
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב ""חלק ניכר מההקפה לנחיתה מבוצע כשהמנוע בסרק"?"

לפי סגנון השאלה ושאלות ההמשך (...) אין טעם בלהשקיע בו בהקפות שטוחות (11 מעלות), תלולות (13 מעלות) עם כוח, בלי כוח וכו' (אני "בערך" יודע...). עניתי לו, לא לך.
אבל אם כבר עוררת את השאלה, כמה דחף מפתח לדעתך F110 ב-78% סל"ד? מה ההפרש בין זה לבין כביית נוריות אזהרה ב-62-63% ? (ואם אני זוכר נכון, בסל"ד הזה הדחף בערך 1,000 - 1,500 ליב' - את זה אני שופט לפי ספיקת דלק ולא לפי איזה מספר שאמרו לי).
מבחינה מעשית המנוע קרוב יותר לסרק מאשר ליבש (או "צבאי" אם אתה רוצה לפצח שערה) בסל"ד הזה מרגע שהורדת גלגלים. לכן כתבתי לו "בסרק" למרות שאם אצטרך להעיד על כך בבימ"ש, אתוודה ששיקרתי.

מה זה "הכשרה לטייסים דו-מנועיים"?

כמו שכתבתי: תוספת לוחמים למערך מטוסי הקרב הדו-מנועיים. אני לא יודע באיזה שבוע הם ומה כולל הסילבוס המדויק היום, אבל...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-06-2007, 20:27
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "הוא שאל שאלה עקרונית וקיבל תשובה מותאמת ומעוגלת פינות"

עקרונית, מטוסי חה"א לא טסים במנוע סרק, למעט במתארים קיצוניים, או בגלל טעות שלהם.

גובה טיסה נמוך מזערי, ללא אישורים ייחודיים, 1000/1500 רגל מעפ"ש, למיטב זכרוני (לא מסווג).
באימונים ייעודיים מגיעים בדר"כ 100 עד 300 רגל, וזה קורה - לרוב - באיזור הדרום. כמו שנאמר - לא מבצעים טיסות כאלו באיזורים מיושבים, ולרוב גם לא מתחת נתיבי טיסה רגילים.
אני יכול לספר על טייס F-16 שהיה עייף מדי בטיסה בגובה נמוך, ושפשף את הגוף התחתון (והעיף את הסנפיר..) בקרקע.

כמו שנאמר קצת מתחת, זה שיש גובה מזערי מסויים, לא אומר שמותר לבצע אותו בכל מקום. הטיסות מוגבלות באיזורים, נתיבים וגבהים.

מה שכתבת על רמת דוד מוטעה ומראה על חוסר היכרות שלך עם הטייסות, אני יכול לתת לך כמותית (וזה מסווג יותר) את כמות הדומ"ש ברמת דוד.. וזה לא "מעט" (לפני חצי שנה, לדוגמה, הצטרפו לשם נווטים רבים).
אימונים ייעודיים וכאלה - האימון המבצעי של נווטי קרב F-16 מבוצע היום בנבטים, במקביל לקא"מ. ההסבה מבוצעת אחר כך, בבסיסים על פי המטוס הייעודי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 25-06-2007, 21:01
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "עקרונית, מטוסי חה"א לא טסים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
עקרונית, מטוסי חה"א לא טסים במנוע סרק, למעט במתארים קיצוניים, או בגלל טעות שלהם.

גובה טיסה נמוך מזערי, ללא אישורים ייחודיים, 1000/1500 רגל מעפ"ש, למיטב זכרוני (לא מסווג).
באימונים ייעודיים מגיעים בדר"כ 100 עד 300 רגל, וזה קורה - לרוב - באיזור הדרום. כמו שנאמר - לא מבצעים טיסות כאלו באיזורים מיושבים, ולרוב גם לא מתחת נתיבי טיסה רגילים.
אני יכול לספר על טייס F-16 שהיה עייף מדי בטיסה בגובה נמוך, ושפשף את הגוף התחתון (והעיף את הסנפיר..) בקרקע.

כמו שנאמר קצת מתחת, זה שיש גובה מזערי מסויים, לא אומר שמותר לבצע אותו בכל מקום. הטיסות מוגבלות באיזורים, נתיבים וגבהים.

מה שכתבת על רמת דוד מוטעה ומראה על חוסר היכרות שלך עם הטייסות, אני יכול לתת לך כמותית (וזה מסווג יותר) את כמות הדומ"ש ברמת דוד.. וזה לא "מעט" (לפני חצי שנה, לדוגמה, הצטרפו לשם נווטים רבים).
אימונים ייעודיים וכאלה - האימון המבצעי של נווטי קרב F-16 מבוצע היום בנבטים, במקביל לקא"מ. ההסבה מבוצעת אחר כך, בבסיסים על פי המטוס הייעודי.

טסים בסרק כשצריך ועושים זאת לא מעט (בהנמכות, בקרבות אויר וכו') כמובן שאי אפשר להיות בסרק יותר מדי כי זה לא נותן מספיק כוח לשמירת ישרה ואופקית...
300 רגל זה גובה סטנדרטי לטיסת גובה נמוך והוא אינו דורש אימון "יעודי", כמעט כל גיחת אויר קרקע נורמלית מתבצעת ב 300 רגל.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 25-06-2007, 17:29
  רמבו 6 רמבו 6 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.07
הודעות: 2,959
יש או אין נהלים, זה לא משהו שאתה אמור לדעת עליהם, זה לא אמור להיות מפורסם איפשהוא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AcidicJimmy שמתחילה ב "נוהל טיסה בגובה נמוך"

ואם כן מפורסם אז זה ממש לא בסדר. לא אפרט הרבה, אבל בכללי יש לחיל האוויר אזורי טיסה מסוימים שבהם יכולים לטוס בכל הגבהים, אתה בטח יודע איפה... ויש הרבה אזורים, שחיל האוויר מגביל את עצמו באופן חמור במיוחד בגבהים, אלה אזורים שמניסיוני לא טס בהם בהם מטוס קרב בגובה 100 לפחות 10 שנים ופעם באיזה שנה עובר שמה מטוס אחד או שתיים בגובה 10 אלף, אולי קצת הגזמתי אבל הבנת תכוונה.
לסיכום חיל האוויר שלנו הוא אולי מהמוגבלים ביותר בעול מבחינת מגבלות הטיסה שלהם בגוגבה ובמרחק של הטיסות בארץ בלבד, בכל מקום חוץ מהנגב והים, כי מה לעשות המדינה פיצית ומטוס חוצה את המדינה ב6-7 דקות לרוחב, אז זה בהחלט מגביל את החופש של הטייסים גם מבחינת גובה וגם מרחקים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:19

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר