25-06-2007, 14:24
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
אנסה להתמקד בשאלה שלך:
הדברים הכי בסיסיים שכל מטוס יודע לתת לטייס/ים שבקוקפיט - כיוון הטיסה המגנטי (בלי להכנס לפרטים מיותרים), מהירות טיסה וגובה.
במידה והבקרה עובדת ללא מכ"ם, היא יכולה לקבל מהטייס את הנקודה שבה הוא נמצא, כיוון הטיסה שלו ומהירותו - מנקודה זו הבקר מבצע מה שנקרא בשפה המקצועית "הרצת DR" - הוא יודע נקודה שבה המטוס נמצא, כיוון טיסתו ומהירותו ובקלות אפשר "לשרטט קו" ולראות לאן הוא יגיע ולאן צריך לתקן אותו (אגב, את אותו הדבר בדיוק יעשה הטייס במידה ואין לו שום עזרי ניווט אחרים).
כפי שאתה יכול להניח, שיטה זו מאוד לא מדוייקת בהשוואה לבקרה-צמודת-מכ"ם (סטיה בכיוונים, השפעת רוחות, התבססות על דיווחי טייס, שינויים במהירות ועוד ועוד) ודורשת הרבה יותר תקשורת בקר-מטוס.
בעידן של היום, ברוב המטוסים יש מכשירי GPS שנותנים את כל הפרמטרים שהטייס צריך כדי לנווט בביטחה ובדיוק גבוה.
כפי שכתבו קודמיי - יש נהלים ברורים ומסודרים למצב ששירותי המכ"ם לא פועלים, ואגב - בעולם התעופה האזרחית חובתו של הבקר ליידע את הטייס אם הוא תחת שירותי מכ"ם או לא.
מקווה שעזרתי.
|