לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 25-06-2007, 13:03
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא בטוח שהבנתי אותך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי zy2000 שמתחילה ב "שאלה של חובב תעופה שקשורה לבקרה אווירית."

הטיסה מבוקרת בשני תחומים:

טיסה בסביבת שדה התעופה וטיסה בין שדות תעופה. כמובן שיש את המישור הבינלאומי...

תחום שדה התעופה מוגדר בד"כ כתחום ברדיוס 3 מייל סביב השדה ובו שולטים פקחי הטיסה שיושבים במגדל הפיקוח.

בחלק משדות התעופה קיים מכ"מ בשם GCA - Ground Controlled Aproach המספק לטייס זווית וכיוון הנמכה לנחיתה כאשר תנאי הראות אינם מאפשרים "טיסת ראייה" אל השדה.

המערכת פועלת באופן כזה שבו הטייס מקבל הנחיות מן המגדל לגבי מיקומו ביחס למסלול ומכוון אליו עד ליצירת קשר עין לנחיתה.

מערכת מתקדמת יותר היא ה-ILS - Instrument Landing System שמציינת ע"ג צג ייעודי במטוס את מיקומו ביחס למסלול וכך אין כל צורך לקבל הכוונה מן הקרקע.

כאשר המערכות האלה אינן פועלות, ומזג האוויר אינו מאפשר "נחיתת ראייה" - המטוס מופנה לנחיתה במקום אחר.

בין שדות התעופה מבוקרת התחבורה האווירית ע"י מערך הבקרה ומערכות המכ"מ שלה. הבקרה עוקבת אחרי התקדמותם של המטוסים ומנתבת אותם בין נקודות ציון מוחלטות (נגיד מירושלים לתל אביב וכו') מערך הבקרה אינו מגדיר לטייס כיוונים במעלות... (נגיד פנה 73 מעלות ימינה).

כאשר מערך הבקרה קורס - יש בעייה של שליטה, וגם סכנה בטיחותית של הפרדה בין מטוסים הטסים בנתיב הטיסה. זה דומה לרמזור מקולקל, ועדיין ישנם חוקים ונהלים שמאפשרים שליטה בלי מכ"מ כמו למשל דיווח על מיקום המטוסים, יצירת מרווחים גדולים יותר וכו'...

דבר אחר - ניווט בין נקודות מבוצע ע"י ביות מערכת הניווט על משואות רדיו או ע"י הזנת נקודות GPS. במידה שאלו חדלים מלפעול - יש צורך לנווט בניווט מגע - כלומר בצמוד למפה והנוף שנראה מחלון המטוס. ישנן גם מערכות ניווט אינרציאליות שקוצבות זמנים בין נקודות ומחשבות את מיקום המטוס ביחס להתקדמותו בין נקודה לנקודה ע"י חישוב מהירות המטוס ביחס לאוויר, ורוחות - כלומר בסה"כ - מהירותו יחסית לקרקע...

מקווה שהצלחתי לענות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-06-2007, 14:24
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי zy2000 שמתחילה ב "שאלה של חובב תעופה שקשורה לבקרה אווירית."

אנסה להתמקד בשאלה שלך:
הדברים הכי בסיסיים שכל מטוס יודע לתת לטייס/ים שבקוקפיט - כיוון הטיסה המגנטי (בלי להכנס לפרטים מיותרים), מהירות טיסה וגובה.
במידה והבקרה עובדת ללא מכ"ם, היא יכולה לקבל מהטייס את הנקודה שבה הוא נמצא, כיוון הטיסה שלו ומהירותו - מנקודה זו הבקר מבצע מה שנקרא בשפה המקצועית "הרצת DR" - הוא יודע נקודה שבה המטוס נמצא, כיוון טיסתו ומהירותו ובקלות אפשר "לשרטט קו" ולראות לאן הוא יגיע ולאן צריך לתקן אותו (אגב, את אותו הדבר בדיוק יעשה הטייס במידה ואין לו שום עזרי ניווט אחרים).

כפי שאתה יכול להניח, שיטה זו מאוד לא מדוייקת בהשוואה לבקרה-צמודת-מכ"ם (סטיה בכיוונים, השפעת רוחות, התבססות על דיווחי טייס, שינויים במהירות ועוד ועוד) ודורשת הרבה יותר תקשורת בקר-מטוס.
בעידן של היום, ברוב המטוסים יש מכשירי GPS שנותנים את כל הפרמטרים שהטייס צריך כדי לנווט בביטחה ובדיוק גבוה.
כפי שכתבו קודמיי - יש נהלים ברורים ומסודרים למצב ששירותי המכ"ם לא פועלים, ואגב - בעולם התעופה האזרחית חובתו של הבקר ליידע את הטייס אם הוא תחת שירותי מכ"ם או לא.
מקווה שעזרתי.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:33

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר