27-06-2007, 22:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.01
הודעות: 6,813
|
|
לא מדוייק. ממש לא מדוייק.
צורת הייבוא שפירט כאן נימרוד הינה צורת הייבוא של רכב אספנות (וכך גם מחירון קראוס).
ייבוא אישי של רכב מחו"ל הולך בצורה כזו-
אתה קונה רכב, לצורך העניין נאמר ב50 אלף דולר.
אתה משלם את עלות שליחת הרכב לארץ, לצורך העניין - 3000 דולר.
כשהרכב מגיע לארץ, אתה משלם עליו מיסים בצורה הבא -
85 אחוז מס קנייה + מכס שמשתנה בהתאם למדינה בה מיוצר הרכב והמדינה ממנה הגיע הרכב - ועל הסכום הכולל (של הרכב + המס קנייה + המכס) אתה משלם מע"מ של 15.5 אחוז.
כמו שנימרוד ציין, במידה ואתה מביא את הרכב ממדינה שאינה המדינה בה יוצר - המכס גבוהה יותר.
סה"כ, לצורך העניין, נגיד וקנית את הרכב במדינה בא הוא יוצר, וזו מדינה עם הסכם סחר עם ישראל, ואתה משלם רק 10 אחוז מכס - החישוב יבוצע כך:
50 אלף דולר + 42,500 דולר (85 אחוז מס קנייה) + 5 אלף דולר (מכס) = 97,500 + 15,000 (מע"מ) דולר = 112,500 דולר.
הסכום של ה112,500 אינו כולל עלות תקינה ואגרת רישוי ישראלית, אינו כולל אביזרים שדרושים לתקינה ואינם מגיעים עם הרכב, אינו כולל הובלה ועוד.
סה"כ, רכב שעולה, נגיד בגרמניה, 50 אלף דולר, יעלה בארץ באיזור ה120 אלף דולר.
_____________________________________
2007 Porsche 911 Carrera 4S Coupe (White)
|