01-07-2007, 15:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
תשובה - הבעיה עם רכבים לא מאויישים
א. האמינות של הטכנולוגיה הזו נמוכה. איזה רווח יכול להיות לך מרכב לא מאוייש שצריך טיפול (אנושי) כל הזמן.
ב. אפשר להתקיל את הרכב הלא מאוייש באותה המידה, ולגרום לנזק מצטבר משמעותי.
ג. אפשר לגנוב את הטכנולוגיה. נזק מסחרי מודיעיני משמעותי ביותר.
הפתרונות שלי: (אני מעדיף את כולם במקביל, או לפחות את רובם, ולא את אחד מהם כל פעם).
1. עמדות תצפית חמושות.
2. בט"שיות מעופפות: מסוקים קלים או מטוסי מדחף או מטוסי תקיפה קלה, או אולטרלייט חמושים במאגים ורקטות.
3. ספינות אויר חמושות לתצפית והשמדה.
4. טנקים קלים: טנק על בסיס M-113, תותח 30מ"מ או 75מ"מ, ורקון: ומערכת תצפית מורכבת, מכ"מ + מצלמת יום + אמר"ל חזק במיוחד.
5. מחשבים שיודעים לחפש תח"שים ולהתריע עליהם. (ניתוח תמונה, במשולב עם סיסמוגרפים ומיקרופונים, אולי חישני ריח וכיוצ"ב שפזורים בשטח)
את נושא הסיורים הייתי מפסיק לגמרי, אלא אם צפויה התקלות. כלומר הסיורים אינם צפויים, ומגיעים רק למארבי גדר או ליירוט תח"שים. ובמקרה תח"ש, הסיור מגיע (או שוכב מסביב) רק אם אין ברירה אחרת, ושום תצפית לא יכלה לחזל"ש את התח"ש.
עבר לכל זה, יש לציין את הדבר החשוב ביותר: הסמכות והאחריות שצריך להיות למפק"צ תצפית לזהות ולפתוח באש בלי לחכות לאישור כלשהו ממישהו. הוראות הבטיחות צריכות להיות מכונות בלעדית למי שנכנס לשטח השמדה של עמדה שכזו בשעות מוזרות וללא תיאום, לא על התצפיתן שפותח באש.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|