07-08-2007, 17:48
|
|
מנהל פורום חומרה
|
|
חבר מתאריך: 27.05.02
הודעות: 22,477
|
|
פרסומות בסרטים - בעד.
קודם כל, יש כאן שתי זוויות שצריך לבחון, הזווית של המפרסמים והזווית של הצופים. כמו כן יש שני נושאים כאן, פרסומות לפני תחילת הסרט, פרסומות באמצע הסרט ופרסומות סמויות בסרט.
א. פרסומות לפני תחילת הסרט.
מבחינת הצופים הפרסומות לפני הסרט למעשה נותנות לצופים מספיק זמן להגיע למקום, להתמקם, להתרווח, לקנות אצל הגזלנים האלה כל מיני שטויות לדחוף ללוע, להרגע ולצפות בסרט. לא צריך לטוס על הכביש כי השעה כבר 21:27 והסרט אמור להתחיל ב 21:30. אפשר לסמוך על הפרסומות והפרומואים. כמו כן, בדרך כלל מדובר בפרסומות נחמדות לצפיה, אז למה לא? בד"כ לא מדובר בפרסומות הזוועתיות שאפשר לראות כל 5 דקות בערוץ 2, אלא בפרסומות הרבה יותר נחמדות, כך שמבחינת הצופים לא אמורה להיות בעיה מיוחדת לצפות בפרסומות מעין אלה.
מבחינת המפרסמים הקולנוע הוא מקום אידיאלי לפרסם בו. הצופה לא יכול להעביר ערוץ כי זה לא מעניין אותו, הוא לא יכול להחליש את הווליום ובאולם בדרך כלל יהיו הרבה אנשים, כך שאפשר בקלות לפנות לקהל יעד עצום עם המוצר שלך. תארו לעצמכם כמה כסף מפרסם יכול לעשות מפרסום לפני שובר קופות כמו שודדי הקאריביים... (התשובה היא הרבה )
ב. פרסומות באמצע הסרט.
כולנו מכירים את ההפסקות באמצע הסרט. לי אישית עוד לא יצא לראות פרסומות בהפסקה הזאת או אחריה לפני שהסרט חוזר, אבל נדבר על דבר זה מבחינה תיאורטית. מבחינת הצופים, פרסומות אלה בדרך כלל לא מפריעות כי רוב הצופים לוקחים את הזמן לצאת לשירותים ולמלא מחדש את אספקת הזבל שהספיקה להגמר בשלוש הדקות הראשונות של הסרט. הצופים שנשארים במקום בד"כ מדברים עם מי שהגיע איתם לסרט, כך שגם הם לא ממש מוטרדים. שאר הצופים, שוב, צופים בסה"כ בכמה דקות של פרסומות לא-נוראיות-במיוחד, כך שאף אחד לא ממש נפגע כאן.
מבחינת המפרסמים, גם כאן יש אפשרות לעשיית כסף, כמו קודם, אז אין הרבה התלבטויות מהבחינה הזאת.
ג. פרסומות סמויות בסרט.
מבחינת הצופים, בד"כ לא שמים לב לפרסומות הסמויות האלה, או פשוט לא מבחינים שמדובר בפרסומות סמויות. הצופים שכן מבחינים אולי מעוותים פרצוף בגועל, אם הם פלצנים אניני טעם מהז'אנר של מבקרי הסרטים, וחושבים לעצמם: "איזה פרסום בוטה ומגעיל", אבל אלה מיעוט, היצורים הללו. שאר הצופים לא ממש שמים לב וזה בהחלט לא מפריעה לחווית הצפייה בסרט. (אותי אישית זה רק מצחיק )
מבחינת המפרסמים מדובר בעסק מאוד רווחי שכן החברות שמפרסמות בתוך סרטים הן גדולות יותר, כמו חברות סלולר (נוקיה, מוטורולה וכו'), חברות ביגוד (משקפי שמש, בגדים, נעליים וכו'), חברות סיגריות (כולנו זוכרים את הימים שראו כוכב קולנוע מעשן מרלבורו...) וכן הלאה. עסק זה רווחי ביותר וחברות מוכנות לשלם סכומי עתק על מנת שהצופים יראו את וויל סמית הולך עם נעלי אול-סטאר. משתלם לפרסם מוצר שלך בסרט שיצפו בו מיליונים של אנשים.
בקיצור, פרסומות בסרטים - סבבה.
_____________________________________
The only certainty in life is that there are no certainties.
נערך לאחרונה ע"י Kill-Machine בתאריך 07-08-2007 בשעה 17:50.
|