לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-07-2007, 10:35
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,622
Facebook profile
העתיד כבר כאן: כטב"מים מחליפים מטוסים מאויישים בפעילות איתור והשמדה

האתר F-16.net מדווח שחהא"א מתכוון לשלוח לאפגאניסטן ולעיראק את הכטבמ"ים החדשים שלו מסוג MQ-9 Reaper על מנת שיחליפו מטוסי F-15/F-16 בפעילות המבצעית שלהם הכוללת איתור והשמדה.

ה MQ-9 Reaper הוא גירסת שידרוג של ה MQ-1 Predetor הבאה לידי ביטוי בשיפור ביכולת כמעט בכל תחום: מנוע, גודל, יכולת נשיאת חימוש ו/או ציוד מעקב, שהיה באוויר, תקרת שירות גבוהה יותר ויכול נשיאת מיכלי דלק חיצוניים ועוד..

הריפר יכול לשאת עד 4 פצצות מונחות מסוג GBU-12 ו/או GBU-38 JDAM ו/או עד 2 טילי א"א מסוג סטינגר ו/או עד 14 טילי א"ק Hellfire II (דגם P המותאם לכטב"מים ובעל רש"ק כפול) במשקל כולל של כ 3.1 טון בשני המנשאים הפנימיים וששה מנשאים חיצוניים.
זמן שהיה באוויר כשהוא חמוש מלא כ 14 שעות כשניתן להאריך זמן זה עד לכ 42 שעות בעזרת מיכלי דלק חיצוניים במקום חימוש.

ע"פ מידע מצטבר נמצא שבמהלך המלחמה בעירק ב 2003 הוטלו כ 300 פצצות מונחות ליום לעומת 3-4 פצצות ליום בתקופה האחרונה.
אי לכך, מטעמי חיסכון, בטיחות הצוותים, רכישת ניסיון מבצעי וכו' הוחלט על שליחת כנף 432 הכוללת 8 טייסות כטב"מים לאיתור והשמדה (סה"כ 60 פרדטור, 9 ריפר) לעיראק ואפגאניסטן ע"מ שיחליפו בהדרגה טייסות מבצעיות המפעילות מטוסי F-15 ו F-16 בפעילות איתור והשמדה.
תוך כדי כך חהא"א ימשיך להצטייד בריפר עד לשנת 2011, ע"פ הניסיון שיירכש עם הפעלת כנף 432 יוחלט כיצד להכיל את את הרעיון גם ליחידות אחרות וגם לזרועות אחרות (חיל הים, מארינס ואף לחיל האוויר הבריטי).

מידע על הריפר כאן וכאן

מקור הידיעה כאן

ה YMQ-9 (האבטיפוס) חמוש בפצצות מונחות לייזר בתקופת הניסויים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ה MQ-9 בצבעי טייסת 42 - הראשונה שקלטה את הריפר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-07-2007, 08:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,622
Facebook profile
יפה אמרת
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "לא אלמן ישראל."

בהודעה הפותחת את האשכול מוצגת היכולת המאד מרשימה של הכטב"ם Reaper, אבל לדעתי הדבר המדהים יותר הוא השימוש שבחר הממשל האמריקאי לעשות ביכולת הזו - כאן אנו עדים למהפכה של ממש.
עד היום כטב"מים היוו נדבך נוסף ביכולת של הזרוע האווירית - יותר לצרכי מודיעין אבל בשנים האחרונות גם לצרכי תקיפה עם יכולת די מוגבלת (2-4 טילי א"ק).

הבשורה שהביא איתו הכטב"ם Reaper היא שבגלל היכולת המדהימה שלו בחרו בו במקום יחידות מאויישות של הזרוע האווירית!
ז"א התחזית המהפכנית של "מכונה במקום אדם" עולה מדרגה, אם עד היום כאמור הכטב"מים פעלו כאמצעי עזר, כעת הם כבר ניזרקים ללב העשייה - איתור והשמדה באופן בלעדי!
מין הסתם ה Reaper עוד ישודרג והוא ודומיו הופכים להיות לא רק רובוטים אלא רובוטריקים.

תארו לכם את ההרגשה של טייס F-16 בבסיס באלאד בעיראק שאומרים לו: חביבי סע הבייתה, טוס עוד שנתיים, צא לגימלאות, מידי פעם תבוא לטוס במילואים באיזה יחידת ANG, תשמין ותספר לנכדים שלך סיפורים על איזה טייס היית (הם יחשבו "מה רוצה הזקן הזה עם סיפורי המיתולוגיה שלו") כי רובוטים מחליפים אותך...

פרוייקט ה JSF בהגדרה שלו הוא "מטוס הקרב המאוייש האחרון" וה F-35 (לייטנינג II) אכן נבנה ככזה, כי הדור הבא אחריו (X-45 ודומיו) כבר יהיה דור של כטב"מים עם יכולת מדהימה כמו נשיאת חימוש מאד מתוחכם ובכמויות אדירות, לטווחים דימיוניים, במהירות דימיוניות ובאופן דימיוני (משיכת 30 ג'י לדוגמה) כי המדע כבר גילה שהאדם הפך להיות החוליה החלשה בשרשרת והנוכחות שלו בתוך המכונות רק מפריעה להם להתפתח.

ניסחפתי בצורה פילוסופית, אבל קדימה תרימו את הכפפה ונשמע מה יש לכם להגיד (מוגבל לצו"ב ולביטחון שדה כמובן) לפני שכל המכונות האלה ישתלטו עלינו (תקראו כאן ו כאן מאמרים מעניינים בנושא).

דבר נוסף לפני שאני משחרר אתכם זה הזווית הישראלית - "אשפוז" סיכם את זה במשפט יפה אחד "לא אלמן ישראל" ואכן התחום הזה הוא כל כך מסווג, רב הנסתר על הידוע וגם על זה לא ניתן לדבר.
יחד עם זאת ישראל הציגה (בעיקר בתערוכות) בשנים האחרונות לא מעט גירסאות "צמחוניות" של כטב"מים חדשים (שובל, איתן, מחץ, זיק וכד') ודי לחכימא ברמיזא..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-07-2007 בשעה 08:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 16-07-2007, 08:49
  Fox450 Fox450 מחובר עכשיו  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,975
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "יפה אמרת"

לא נסחפת פילוסופית כלל וכלל. הידיעה פורסמה בהבלטה במספר כתבי עת כבר בחודש שעבר ואין ספק שמדובר בפרישה היסטורית. היקף הפרישה הוא המרכיב הדרמטי ביותר במאורע זה. מעולם בעבר לא נפרשה כנף שלמה של כטב"מ שחלק ניכר מתפקידו זה תקיפה ומעולם לא אירעה פרישה כזאת במטרה להחליף מספר ניכר של מטוסי תקיפה מאויישים.

יחד עם זאת, יש לשים את הדברים בפרופורציה. כפי שדנו פה פעמים רבות בעבר, עדיין מדובר בכלי טיס המתאימים לעימות נמוך עצימות וזו אכן מסגרת הלחימה שהם הולכים להשתלב בה. עם כל היותו מערכת נשק הי-טקית מרשימה, הריפר אינו מתאים להפעלה במערכה אווירית אסטרטגית.
בעתיד הרחוק יותר אין ספק כי כטב"מ הקרב/תקיפה ייכנס גם לנישה הזאת, אבל בינתיים יש לנו לפחות עוד דור אחד של מטוסי קרב מאויישים לפני שטייסי הקרב יהפכו לזן נכחד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 16-07-2007, 17:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,622
Facebook profile
ניראה שלא ירדת לסוף דעתי
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "לכטב"מ אין מפעיל?"

ברור שהאדם הוא זה ששולט והוא זה שתמיד יפעיל, יחליט וישלוט - על זה אין ויכוח ורצוי שכך זה ישאר.
הכוונה ב"חוליה החלשה" היא למגבלות הפיסיולוגיות של גוף האדם לעומת המגבלות הפיסיות של המכונה בגלל העובדה שהוא עדיין מאייש את המכונה.
לדוגמה: ב F-35 יש מערכת ביומטרית (סנסורים בכפפות ובקסדה) המקושרת אל מחשב המטוס ולמעשה גוף הטייס מנוטר בכל רגע ע"י המחשב שלוקח את מגבלות גוף האדם בחשבון בכל רגע ובכל מצב - זו הכוונה בחוליה החלשה!
גוף האדם יתפרק מהעומסים ומהכוחות הפועלים על המטוס הרבה הרבה לפני שהמתכות, המבנה, המערכות ושאר האלמנטים במטוס בכלל יתחילו להתנתק אחד מהשני.
יש לזה גם צדדים חיוביים - המחשב יודע לזהות תופעות מיוחדות כגון ורטיגו, אובדן הכרה וכד' ולקחת שליטה על המטוס ו/או לדווח ו/או לעשות עוד כל מיני פעולות שיצילו את הטייס ואת המטוס.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-07-2007, 18:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,622
Facebook profile
מסכים איתך
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "לי דווקא נראה שהמניע לפיתוח..."

התכלית היא פלטפורמה נושאת נשק בעלת יכולת גבוהה, זולה וללא סיכון לחיי אדם.
אבל מהירות גבוהה, עמידה בעומסים, אולי אפילו יציאה מהאטמוספירה וחזרה וכד' אלה כבר תכונות שמושגות על הדרך בגלל שהטכנולוגיה קיימת, ההנדסה קיימת, המתכות והחומרים קיימים.
לדוגמה בגלל סיבות הנדסיות מקל"טים (מטוסי קרב ללא טייס) ייראו שונה (בצורת האות M או W) ממה שאנחנו מכירים בגלל התכונות האלה

הצעה של לוקהיד מרטין למקל"ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד הצעה למקל"ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצעה של נורתרופ-גרומן למקל"ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצעה של בואינג למסקל"ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-07-2007, 20:52
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,405
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "דווקא בקרב אויר,"

מסכים מאוד עם רוב הדברים שהועלו כאן בעיקר של YGH ו FOX,
לדעתי החוליה האחרונה בשרשת היא של ה situanonal awereness
שהעלה כאן YGH, חוסר היכולת של מפעיל כטב"מ להבין את מרחב הלחימה בצורה מלאה/תלת מימדית שנובע בעיקר מהעדר היכולת האופטיות/ מכאניות שיש לאדם בתא הטייס, יכולת של ראיה בזוית מאוד רחבה והזזת הראש בצורה מהירה ועדיין לדעת איפה אתה נמצא ולאן אתה מסתכל וכו'...כל היכולות הנ"ל שחשובות בעיקר בתחום האויר אויר הינם המדרגה הטכנית היחידה שמפרידה בין כטב"מ למטוס קרב.
בתחום א"ק כבר היום יש לדעתי את כל היכולות הטכניות לשיוויון בין מטוס קרב לכטב,מ גם אם הן לא מיושמות לגמרי..
במהלך העשורים הבאים המדרגה הטכנית הזאת תיעלם ואני משער שבסופה הטייסים פשוט ישבו במעין מתקן שדומה מאוד לתא טייס של היום רק שזה יקרה על הקרקע כשהמטוס נמצא כמובן באויר...
זה "החזון" שלי...
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:04

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר