לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 27-07-2007, 13:48
  Levik Levik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 710
פריסת זחל
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "נוצר אצלי הרושם..."

בעייה נפוצה? בהחלט.
קללה? תלוי איפה זה קורה לך. בחודש יולי בצאלים, למשל, זה לא כיף.

ברמת התרגולת תיקון פריסה אמור לקחת כמה דקות. הבעיות מתחילות במקרים כמו זה שראינו כאן, כשהזחל נפל רחוק מהטנק, או במקרים בהם פריסת הזחל קרתה כאשר הטנק נמצא במדרון.

בעיה שאני אישית נתקלתי בה כמה פעמים היא שהזחל נקרע והתעוות בכמה מקומות, ואז אין ברירה אלא לפרק קטעים יחסית גדולים ממנו (של כמה חוליות יחד) ולסגור אותו כשהוא קצר יותר (כלומר הזחל מקיף פחות גוגים ממה שהוא אמור). תיקון כזה עושים בדרך כלל רק כדי לאפשר לטנק יכולת תנועה (גם אם מוגבלת משהו) כדי להעביר אותו למקום בטוח יותר (אם מדובר על פריסה תו"כ קרב או בשיפוע מסוכן).

ככלל, טנק מצוייד בכל כלי העבודה הדרושים לצוות ע"מ לתקן זחל פרוס, אבל קיימים מקרים של "פריסה פנימית" או של חוליות שלא ניתן להפריד ביניהן ולהחליף אותן, ואז עלול להתעורר צורך בכלים "כבדים" יותר הנמצאים אצל החוליה הטכנית הפלוגתית - מבערי חיתוך, למשל.

איך לא מצאו לזה פתרון? שאלה מצויינת שכדאי לשאול את החברה באט"ל (או איך שלא קוראים לזה היום).
דבר אחד אני יכול להבטיח לך: ביחידה שלי, לפחות (סדיר וגם מילואים), בכל פעם שיש עבודות זחל באחד הטנקים, מתאספים מסביבו אנשים ומחכים בתור.... לדפוק עם פטיש 5 ! וזה כולל אפילו את החבר'ה הכי לא מורעלים שיש.

(בעצם, גם זה פתרון טכנולוגי, לא? )
_____________________________________
Tempus Fugit

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 27-07-2007, 18:58
צלמית המשתמש של micjeep
  micjeep micjeep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.07
הודעות: 435
מי מתעסק ?
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Levik שמתחילה ב "פריסת זחל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Levik
בעייה נפוצה? בהחלט.
קללה? תלוי איפה זה קורה לך. בחודש יולי בצאלים, למשל, זה לא כיף.

ברמת התרגולת תיקון פריסה אמור לקחת כמה דקות. הבעיות מתחילות במקרים כמו זה שראינו כאן, כשהזחל נפל רחוק מהטנק, או במקרים בהם פריסת הזחל קרתה כאשר הטנק נמצא במדרון.

בעיה שאני אישית נתקלתי בה כמה פעמים היא שהזחל נקרע והתעוות בכמה מקומות, ואז אין ברירה אלא לפרק קטעים יחסית גדולים ממנו (של כמה חוליות יחד) ולסגור אותו כשהוא קצר יותר (כלומר הזחל מקיף פחות גוגים ממה שהוא אמור). תיקון כזה עושים בדרך כלל רק כדי לאפשר לטנק יכולת תנועה (גם אם מוגבלת משהו) כדי להעביר אותו למקום בטוח יותר (אם מדובר על פריסה תו"כ קרב או בשיפוע מסוכן).

ככלל, טנק מצוייד בכל כלי העבודה הדרושים לצוות ע"מ לתקן זחל פרוס, אבל קיימים מקרים של "פריסה פנימית" או של חוליות שלא ניתן להפריד ביניהן ולהחליף אותן, ואז עלול להתעורר צורך בכלים "כבדים" יותר הנמצאים אצל החוליה הטכנית הפלוגתית - מבערי חיתוך, למשל.

איך לא מצאו לזה פתרון? שאלה מצויינת שכדאי לשאול את החברה באט"ל (או איך שלא קוראים לזה היום).
דבר אחד אני יכול להבטיח לך: ביחידה שלי, לפחות (סדיר וגם מילואים), בכל פעם שיש עבודות זחל באחד הטנקים, מתאספים מסביבו אנשים ומחכים בתור.... לדפוק עם פטיש 5 ! וזה כולל אפילו את החבר'ה הכי לא מורעלים שיש.

(בעצם, גם זה פתרון טכנולוגי, לא? )

מתעסקים עם זה אותם אנשים, למרות ששינו את השם והשיוך מס' פעמים :
בעבר היה במקחש"ר ( מפקדת חיל חימוש ) ב-99 הוקמה יחידה טכנולוגית -
יחט"ל- ומוקמה באט"ל, בשל האיחוד והפיצול בעידן חלוץ, הועברה לזרוע היבשה כחטיבה ונקראה חט"ל- חטיבה טכנולוגית ליבשה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 28-07-2007, 01:00
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
למרות שכבר ענו לך, השאלה שלך הזכירה לי את "כמה עולה מכנסיים ליתום"
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "נוצר אצלי הרושם..."

בן חמש דקות לחצי לילה לבנוני שתחילתו טיול עם דקר חבלנים בתוך מים ובוץ עד הברכיים בחיפוש אחר הזחל.
הפריסה הכי נוראית שידעתי היתה דווקא של נגמחון ונבע ממתח זחל לקוי. הנהג שלי העדיף להכנס לכלא מלעזור לנח"לווים שאיישו את הכלי כי הם סרבו לשמוע לו ולטפל בכלי קודם לכן. (לא נתתי לו את אופציית הכלא, הוא פחד מהחיזבאלה יותר).
בגדול פריסת זחל תמיד היתה הבעיה הטכנית הנפוצה ביותר ובעלת הקורלצייה הגבוהה ביותר למיומנות הטנקאית של הנהג והמפקד. טנק מתוחזק כראוי, נהג טוב ומפקד שבוחר ציר התקדמות נכון כמעט ולא יפרוס. 2א צעיר עם נהג רדום יפרוס אפילו על מסלול רקורדן משובח.
הטכנולוגיה למניעת פריסות השתפרה המון בעיקר באיכות הזחלים עצמם. דבר פשוט יחיסית כמו פיני זחל היה בעבר מקור להמון פריסות. בשוטים היו הנהגים מחליפים פינים שבורים בעשרות ומאות. מי שמכיר את ההיסטוריה של פיני הזחל (מיכאל מס למשל) יודע כמה מחשבה ותכנון וקצת ניסוי וטעייה הביאו לזחלים עמידים הרבה יותר למרות שהמנועים חזקים בהרבה.

דבר נוסף בקשר לזמן שלוקח לתקן זחל. שיורים זה הולך הרבה יותר מהר. תראה לדוגמה את החברה בתמונה, ישבו וחיכו לנגמ"ש החוליה כי באמת חם בצאלים (שזה בדיוק מה שאני הייתי עושה במקומם). במקרה של חרום אמיתי הם היו נוסעים אחורה עם הטנק (אפשר עם זחל אחד), הופכים אותו באמצעות לום (אחרי ניתוק לכמה חלקים), מישרים באמצעות הלום והחבל ומעלים אותו בעצמם. בשגרה, כאשר הזחל פורס פנימית למשל (יורד מהבוגים אך נשאר תקוע על המזקו"מ) מחכים לחוליה שתבוא עם אוטוגן ותחתוך. בחרום מפעילים מטען חיתוך זחל וממשיכים הלאה.

ודרך אגב לבני, מה הספסיפיקציות של מטען החיתוך הצהלי? תמיד תהיתי אם אפשר לפתוח איתו כספת בריאה?
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 28-07-2007, 22:05
  Levik Levik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 710
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "למרות שכבר ענו לך, השאלה שלך הזכירה לי את "כמה עולה מכנסיים ליתום""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
בגדול פריסת זחל תמיד היתה הבעיה הטכנית הנפוצה ביותר ובעלת הקורלצייה הגבוהה ביותר למיומנות הטנקאית של הנהג והמפקד. טנק מתוחזק כראוי, נהג טוב ומפקד שבוחר ציר התקדמות נכון כמעט ולא יפרוס. 2א צעיר עם נהג רדום יפרוס אפילו על מסלול רקורדן משובח.


כמה נכון... במילואים אחרי חומת מגן קיבלנו טנק שכנראה כבר היה על מוביל בדרך לטיפול ג' והוחזר כדי שיהיה לנו עם מה לעבוד. בכל בדיקת זחל היינו אוספים בצד את כל הפירורים של הפינים שיצאו מבין החוליות. מכיוון שהייתה בעיה לוגיסטית להביא לנו חלפים התחננו לפני הקצין שלנו (צוות מ"מ) לחוס על הטנק ולא להשתולל כדי שלא נמצא את עצמנו פרוסים מול כפר לא ידידותי במיוחד באמצע הלילה.
אנחנו דיברנו, והוא כנראה שמע: "בוא נבדוק איך הטנק עולה טרסות". לא עזרו כל הצעקות של הטען בכל פעם שנסענו (הבחור היה מט"ק בעצמו וידע דבר או שניים על איפה כדאי לעבור עם זחל "על תנאי" שכזה), והסוף.. אתם כבר מנחשים. 3 בבוקר, שילוב של שפ"צ ועלייה קלה, זחל שנפל כמעט לגמרי מהבוגים, וכמובן קרוע (שבור) פה ושם. היה כיף גדול, שלצערי נגמר אחרי שעתיים וחצי וקיצור זחל אחד. במילואים הבאים כבר היה לנו (לשמחתנו) מ"מ אחר.

אגב, באותו אירוע היה קטע "נחמד" עם מ"פ הנדסה שהגיע עם החפ"ק שלו לראות מה קורה איתנו. ביקשנו ממנו שיאבטח אותנו בזמן העבודה - הוא ספר, ראה שאנחנו ארבעה, ואמר "מה הבעיה? שניים עובדים ושניים מאבטחים". אחרי שהוסבר לו בעדינות שאם הוא לא שומר עלינו אנחנו פשוט הולכים ושהטנק נשאר ברשותו, הוא התעשת ואפילו עזר לנו לגרור את הזחל עם ההאמר שלו.

אח, נוסטלגיה...
_____________________________________
Tempus Fugit

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 29-07-2007, 14:46
  Snake Plissken Snake Plissken אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.07
הודעות: 13
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "ואם באבדן זחל עסקינן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gm4450
להלן בוגי (גלגל ) שהלך לאיבוד בעוד הג'אנט שלו מחובר לגלגל הפנימי

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והנה האובדן מקרוב (כמו שחלוץ אמר, הרגשתי רעד קל בכנף)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אוקיי... זה הטנק שלי! אז אתה הוא הסא"ל שהסתובב עם המקטרת והמצלמה המשוכללת?! שכחת להוסיף את התמונה של אמבטיית השמן ממסרת שהיתה מתחת לטנק. תקלה לא ברורה גרמה לי להוסיף 4 קילו שמן ממסרת בכל טל"ת עד שהחוליה עלתה על איזו ריתמה שהשתחררה (אישית לא הבנתי למה בגלל ריתמה יש נזילת שמן, אבל נניח). בכלל, קיבלתי טנק בלי מזל הפעם -עד סוף האימון נשברו עוד 3 בוגים בטנק הזה, ובגלל שהבוגים להחלפה היו עם ציפוי גומי היה צריך להחליף זוג שלם כל פעם (לא ביג דיל אבל בוגי פנימי תמיד קשה יותר להכניס). האימון הפעם היה קשה מפעמים קודמות -אולי בגלל מזג האוויר, ואולי בגלל שכבר שכחתי את רמת הקושי מאז הפעם האחרונה אבל בשורה התחתונה נהניתי מאוד, במיוחד מהתרג"ד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 11-12-2007, 23:48
  Gevaldic Man Gevaldic Man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.04
הודעות: 387
lol
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Snake Plissken שמתחילה ב "[QUOTE=gm4450]להלן בוגי (גלגל..."

LOL- Michael, Michael with the pipe... Some things never change...


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Snake Plissken
אוקיי... זה הטנק שלי! אז אתה הוא הסא"ל שהסתובב עם המקטרת והמצלמה המשוכללת?! שכחת להוסיף את התמונה של אמבטיית השמן ממסרת שהיתה מתחת לטנק. תקלה לא ברורה גרמה לי להוסיף 4 קילו שמן ממסרת בכל טל"ת עד שהחוליה עלתה על איזו ריתמה שהשתחררה (אישית לא הבנתי למה בגלל ריתמה יש נזילת שמן, אבל נניח). בכלל, קיבלתי טנק בלי מזל הפעם -עד סוף האימון נשברו עוד 3 בוגים בטנק הזה, ובגלל שהבוגים להחלפה היו עם ציפוי גומי היה צריך להחליף זוג שלם כל פעם (לא ביג דיל אבל בוגי פנימי תמיד קשה יותר להכניס). האימון הפעם היה קשה מפעמים קודמות -אולי בגלל מזג האוויר, ואולי בגלל שכבר שכחתי את רמת הקושי מאז הפעם האחרונה אבל בשורה התחתונה נהניתי מאוד, במיוחד מהתרג"ד.
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 28-07-2007, 21:45
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "איך לא נפגשנו?"

המג"ד זה גיא לוין?

לגבי הבדואים לא סיפרו לכם את סיפורה של הילדה שקיבלה כדור M16 בראש מטווח עשרות קילומטרים, הגיע לסורוקה ונחטפה משם? לנו סיפרו אותו כל פעם עם טווח שונה.
עוד סיפור שצריך להוסיף לאשכול ניפוץ ההנפצות
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 30-07-2007, 23:31
  משתמש זכר דני קריאף דני קריאף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.06
הודעות: 422
פיגוע האדם שבטנק ינצח!!!!!!!!!!!!!אפרופו התמונה שצולמה ע"י מ.מ.
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "ל-SNAKE"

בקמ"ט שהיה בחודש יולי 1967 בג'וליס בית הספר לשריון לשעבר , את אימוני השטח עשינו ב302 דרומית לגבעת החשמל בבאר שבע , הפטוניסטים היו על M48A2C המרצדס של אותם הזמנים והצנטוריונים על עגלות שוט מטאור והבדיחה שרצה בקורס הייתה שיוצאת פלוגה צנטוריונים לאימון, אז היו בפלוגת טנקים 14 טנקים ולא 11 וחוזרים שבעה זוגות.....
אפרופו טנקים והאשכול בנושא הT72 כטנקיסט ותיק "שבאמתחתו" אלפי שעות צריח קרביות אני חייב לציין , שלאותו שוט מטאור, גרוטאה במושגים של 2007 וגם במושגים של 1973 טנק שבו היו מצוידות חטיבות אורי אור ויוסי פלד במלחמת יום הכיפורים ברמת הגולן ,היה משקל סגולי רב בהכרעת האוייב הסורי שהיה מצוייד בטנקים משוכללים פי כמה , המסקנה היא שלא חשוב סוג הטנק אלא כמו שכתוב ומוכח שהאדם שבטנק ינצח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 13-12-2007, 21:39
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
ולפעמים גם ההבדל הדק נעלם...
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "בלי חימוש הטנק לא ימוש"

ציטוט:
סמל-ראשון דימיטרי קמשילין

צל"ש הרמטכ"ל מוענק לסמל-ראשון דימיטרי קמשילין על שהראה דוגמה אישית ורעות.

בתאריך י"ח באב התשס"ו (12 באוגוסט 2006) נכנס גדוד 'עשת' לקרב בעת מעבר נחל הסלוקי. סמ"ר דימיטרי קמשילין, מכונאי טנקים בגדוד, הביע לפני מפקדיו, עוד בטרם קרב, רצון עז להשתלב ככל שיוכל בלחימה. במהלך הקרב החלו הטנקים מסביבו להיפגע ולעלות באש. סמ"ר קמשילין יצא מהטנק שבו שהה, נכנס לתוך הטנקים הבוערים פעמים מספר, נוכח אש אויב כבדה, כדי לחלץ מהם פצועים, ובכללם פצוע מחוסר הכרה.

למרות עוצמת הקרב וסכנת התפוצצות הפגזים שהיו בתוך הטנקים הבוערים – לא היסס סמ"ר קמשילין, ולו לרגע אחד. הוא חילץ את הפצועים מן הטנקים העשנים, כשבכל אותה עת לא פסק ירי הנ"ט לעברם, אף ששאף כמות גדולה של עשן עד שהיה על סף עילפון.

סמל-ראשון דימיטרי קמשילין הראה במעשיו רוח לחימה, יוזמה, אומץ לב תחת אש, נחישות ומסירות לרעיו הלוחמים.

מקור
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 13-12-2007, 22:42
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "מיגון קס"ג"

כסף!
אם תסתכל טוב תראה שאלו מרכבות 3 רמ"ח ולא ב"ז, כלומר תוספת המיגון זו רק חלק קטן מפער האיכות שלהן.
פעם, כשעוד פחדו מטליק, לא הסבו את הרמ"ח לב"ז בגללו (הייתה לו חיבה בלתי מוסברת לרמ"ח). היום, כשכבר פוחדים ממנו פחות פשוט אין כסף.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 13-12-2007, 22:37
  Gevaldic Man Gevaldic Man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.04
הודעות: 387
N.M is your neighbore living in NY
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "אוריגמי בחול"

First of all i apologize for not writing in Hebrew but this is the only font I have at work in the states...

It was braught upearlier for a breif moment in the discussion about the "chimush" and its vital role within the Armored Corps (and every other Corps that is)- My Question is such:
Due to the fighting nature of an Armored deployment, being in front lines, how affective are the Chimushnikim?
Are they qualified to go deep into the battle along with the rest of the Tanks or do they wait more on the sidelines, as close as possible in order to get a damaged/ out of service tank in order to help get it back into battle ASAP?
Do the warriors inside the tank have the ability and qualification to be "Chimushnikim" in the time of need during battle or is this, again, a situation of having to get the Tank out, and only then tend to it's service. (of course there is the issue of even if the Warriors could service the tank, they wouldnt be able to do it under fire so either way the tank is going to get a Chilutz).
_____________________________________



נערך לאחרונה ע"י Gevaldic Man בתאריך 13-12-2007 בשעה 23:02. סיבה: Q
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:18

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר