02-08-2007, 00:57
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
תתפלא,
אבל מטוסי הנוסעים של היום יודעים לנחות לבד ואפילו לבלום לבד (מערכת שנקראת Autobrakes).
מטוסים שיודעים לנחות לבד (והכוונה כמובן - כולל שבירת גלישה) נדרשים לעמוד בסטנדרטים מחמירים מבחינת אוויוניקה (דוגמה אחת - 3 מערכות נפרדות של טייס-אוטומטי, אאל"ט).
טייסים בד"כ יעדיפו לבצע את הנחיתה בעצמם, אבל כמו שכתב PERE1 - בתנאי מז"א בעייתי חלקם יעדיף לתת למטוס לבצע את הנחיתה.
CAT III מדברת על מינימות נמוכות מ-100 רגל מעפ"ש, ומחולקת ל-3 תת קטגוריות כשהקטגוריה ה"גבוהה" מכולן מדברת על מינימה 0. כמובן שהמכשור בשדה הנחיתה צריך להתאים וכמובן הטייסים והמטוס צריכים להיות כשירים לכך - שבירת הגלישה מתחילה לפני שרואים בכלל את המסלול. ישנם מקרי קיצון שבהם המטוס נוגע עם הגלגלים הראשיים במסלול כשהקוקפיט בגובה כזה שהטייסים לא רואים את המסלול (למשל 747 - תחשוב מה האורך שלו ובאיזה גובה הקוקפיט נמצא כשהוא נוגע במסלול).
|