לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 02-08-2007, 18:20
  לבני מנהל לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
בעייה מוכרת נפוצה ועצובה / חמורה מאוד !...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

עם זאת אני לא בטוח שכל האשמה היא על הנוער !
לי אישית תמיד היתה בעייה עם התכנים שנלמדים בשיעורי ההסטוריה, לדעתי חשוב יותר ללמד את ההסטוריה של העם היהודי מתחילת המאה העשרים - השואה דרך תקופת המחתרות ועד נאמר מלחמת יום הכיפורים מאשר הסטוריה של ברה"מ, מלחמת העולם הראשונה הסיבות לפריצתה וכו'...

בפרק הזמן וחלון ההזדמנויות הקצר שיש למשרד החינוך לצורך לימוד הסטוריה מכיתות ט ועד יב' אלו לדעתי התכנים החשובים באמת !
מי שירצה בתום שירותו הצבאי ללמוד מעבר לכך שיבורך!
לא ייתכן ובלתי נסבל בעיני שנער בן 19 לא יודע מתי פרצה מלחמת סיני ונגד מי וחמור אולי יותר - שלא ידע שעד שנת 67 ירושליים היתה חצויה בין ישראל לירדן !!!! (ו זו דוגמא אמיתית רבותי).


זה מרתיח אותי כל פעם מחדש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 06-08-2007, 23:07
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
אתה אופטימי, אתה.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "בעייה מוכרת נפוצה ועצובה / חמורה מאוד !..."

בין הטעויות שהגיעו למחלקת היסטוריה, ממבחנים של קורס קצינות חינוך:
- צליחת התעלה במלחמת ששת הימים.
- קרב החרמון כנ"ל.
- מלחמת ההתשה באה אחרי מלחמת לבנון (בשאלה נדרשו העונות לסדר את המלחמות בסדר הנכון).
ועוד כהנה אלא שבגלל השעה אני לא זוכר אותן.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-08-2007, 16:45
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
רבותי, הם לומדים בדיוק את הנושאים עליהם המלצתם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

בכיתות י' לומדים: נושא ראשון - על תולדות התנועה הציונית 1870-1920. וזה כולל גם חלק ממש קטן של מלחמה"ע 1 וא"י בתקופת המלחמה. נושא שני - שנות ה-20 ושנות ה-30. עד פרוץ מלחמה"ע 2. נושא שלישי הוא יהודי ארצות האיסלאם בין שתי מלחמות העולם.
בכיתה י"א לומדים על אחת מהמדינות הבאות: צרפת, ברה"מ, ארה"ב ופולין, עם דגש על יהודיה. לומדים את ההיסטוריה של גרמניה הנאצית, מלחמה"ע 2. מקדישים חלק נכבד מהמערכת ללימוד נושא השואה. בכיתה זו התלמידים גם נוסעים לביקור בפולין, וגם מחוייבים להכין עבודת שורשים בנושא השואה. בהמשך לומדים על המאבק להקמת המדינה בתקופת המנדט, מלחמת העצמאות, המלחמה הקרה ומגיעים עד אמצע שנות ה-50.
גם כשלומדים על ארה"ב, רוסיה וכיו"ב, הגדש הוא על יהודי הארצות הללו, כמובן שאי אפשר לנתק את המצב הכללי ששרר מיהודי המדינה, לכן יש ותמצא שאלה בנושא הניו-דיל או תכנית החומש של לנין.
הבעיה היא לא עם חומר הלימוד. הבעיה היא שהרבה מאוד תלמידים אינם מעוניינים בכלל ללמוד את מקצוע ההיסטוריה. בכדי להעביר אותם את הבגרות מלמדים אותם את התבניות של השאלות המקובלות. התלמידים לומדים, כמעט בע"פ, את תבנית השאלות ואת התשובות הקצרות שהם צריכים להשיב.
לדוגמה: מנה שלושה גורמים לפרוץ מאורעות תרפ"ט, ותגובה אחת של שלטונות המנדט. כמובן ששנה לאחר מכן אפשר לשאול את אותה השאלה, רק לשנות את מינון הגורמים והתגובה.
ותשאלו כיצד אני יודע כל זאת?
צדקתם, בזמנים קשים, כאשר הפרנסה דחוקה, אני מלמד היסטוריה בתיכון .

אגב - איני מאשים את התלמידים שאינם אוהבים היסטוריה, הדבר נכון גם לגבי המבוגרים. אני חבר בפורום כשלש שנים ויכול לספור על אצבעות יד אחת את החברים החדשים שהצטרפו מאז אני הצטרפתי. ואולי גם כאן אני טועה וחלק מ"החדשים" לא היו אלא רדומים שהקיצו, ולמעשה היו חברים בפורום לפני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 04-08-2007, 11:53
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
"אין תלמידים גרועים - רק מורים גרועים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

טוב, הגזמתי, יש כמה.
אבל עדיין, אני מאשים את מערכת הלימוד בעניין. תחברו רמה ממוצעת נמוכה יחסית של מורות (בלי להעליב - אמא שלי מורה להיסטוריה. מצוינת, אגב) עם מערכת שמעונינת בציון הבגרות של התלמיד יותר מבידע שהוא רוכש (שכחו שמבחן נועד להוות אינדיקציה לידע) עם תפיסה שמתרכזת ב"תהליכים במקום עובדות" ותקבלו בורות. אגב, זה ככה לא רק בהיסטוריה - בקש מהתלמיד הממוצע לצטט לך שיר של ביאליק.

ואנקדוטה אישית: בכיתה ט' למדנו על גרמניה בין המלחמות. המורה התעקשה לטעון שהיטלר היה גרמני ולא, כפי שאני טענתי, יליד אוסטריה. עד שלא הלכתי לספריה (תו"כ שיעור!) והבאתי לה אנציקלופדיה, היא לא האמינה לי.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 04-08-2007, 16:42
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אין שום ספק שהבעיה היא במורים
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב ""אין תלמידים גרועים - רק מורים גרועים""

לתלמידים היום "מותר" להיות בורים. זאת מן הסיבה הפשוטה שהמורים שלהם בורים בעצמם. רוב המורים - או כפי שצוין לעיל, המורות - אינם יודעים היסטוריה, ואינם מלמדים אותה. הם "מעבירים שיעור" אליו התכוננו ערב קודם. ואם נעמיק יותר, נראה כי מעבר לכל, הם אינם אוהבים היסטוריה, ואין בהם שמץ של חדוות עשיה. אין שום סיכוי שמורה יצליח להדביק עניין בתלמידין בנושא שהוא מאוס גם עליו מלכתחילה.

שיחק לי מזלי, ובבית ספרי היה עדיין רוב של מורים גברים (סליחה גבירותי), ורובם משכילים אמיתיים והתוצאות ניכרו היטב בעבודתם ובתוצאותיה. יש לי סיפור חמוד שיכול להדגים את שיעור הקומה שלהם, את הבנתם, וגם את הרצון שלהם להביא את התלמידים לכלל הבנה וידיעה.

המורה שלי להיסטוריה, היה ד"ר ורב. (צרוף שהיה לא נפוץ אפילו אז). משכיל, מלא הומור ושנון. בתחילת השנה שאל אם לכולם יש "מחברת כללית". כאשר הכתה אשרה לו את הדבר, הודיע בשמחה, כי היא אינה מענינת אותו, ובשבילו עלינו לפתוח "מחברת קללות". במחברת זאת נרשום ביטויים זרים, מילות, ואפילו פתגמים לטיניים קצרים. מאז אני יודע מה זה sic transit gloria mundi * . למותר לציין ששיעוריו היו עשירים ומעניינים, וגם מהנים בגלל כישוריו כמרצה והומוריסטן. והנה הגיע יום שבו היה עלינו לדבר על עליית הפשיזם באיטליה. המורה הודיענו כי הוא ביקש מעמיתו, המורה של הכתה המקבילה, לתת לנו את השיעור הזה. המורה ההוא היה יליד איטליה. הוא עמד לפנינו, והרצה במשך שעה, בלהט ובנפנוף ידים איטלקי, עם מעט קצף בזויות השפתיים... הוא סיים את השיעור כחמש דקות לפני הצלצול, ונחפז לעניין אחר. כאשר יצא מן הכתה, קם המורה שלנו ואמר בחיוך: "ראו, תלמידים, אני הייתי יכול גם לתת לכם את השיעור הזה, אבל רציתי שתוכל לצפות ברוח הפשיזם..."

אולי סיפור אפיזודי זה, יכול להצביע יותר מכל דבר אחר על איך התיחסו המורים לתפקידם ואיך ניסו ללמד, לא רק "להעביר חומר".



* כך חולפת תהילת עולם.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-08-2007, 19:06
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
הזכרת לי...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אין שום ספק שהבעיה היא במורים"

בי"ב, במקום ללמד אותנו על מלה"ע 2 (בסה"כ אירוע שולי בתולדות העולם. בטח לא משמעותי כמו הניו-דיל, שטחנו במשך חודש), הטילה עלינו המורה לענות על 10 שאלות בנושא במהלך חופשת הפסח. באחת השאלות נתבקשנו להסביר את הסיבות להצלחות הגרמנים עד ל-1942 ולכשלונם מאז.
באופן מאוד לא מפתיע, כל התלמידים (חוץ מעבדכם הנאמן וצדיקה נוספת) כתבו, פחות או יותר, שהגרמנים הצליחו עד '42 כי הם ניצחו בכל הקרבות, אבל אז הם הפסידו בסטלינגרד ואל-עלמיין והמשיכו להפסיד.
מה שאותי עצבן - זה שהתשובות הללו התקבלו במלואן!
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 04-08-2007, 19:12
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אין שום ספק שהבעיה היא במורים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
מאז אני יודע מה זה sic transit gloria mundi

לי היה את "אקדמיית אסטריקס לשפה הלטינית"
כשהייתי בסדיר, הטילו עלינו לאבטחי את פארק גורן במהלך יום העצמאות. היתה שם מח' מילואמניקים שהסתובבו עם המשפט הנ"ל כתוב על הברזנט של האביר. כשראיתי את זה, חייכתי והסברתי לחייל שלידי מה משעשע כאן. אחד המילואמניקים מאוד הופתע מהעניין - ואחרי בולן קצרצר שהוא וחבריו ערכו לי (מה זה cogito ergo sum* ו-**homo homini lopus) זכינו בשלל ארטיקי מגנום משובחים לחבר'ה.

* "אני חושב, משמע אני קיים"
** "אדם לאדם - זאב".
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 04-08-2007, 19:54
  עמי60 עמי60 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.05
הודעות: 1,470
בקשר ללטינית נזכרתי במורה למטמטיקה שלימדה בשיעורי ערב
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "[QUOTE=Big Joe]מאז אני יודע..."

בתיכון אקסטרני בו למדתי ,המורה היתה פולניה מאד מבוגרת ויש אומרים שהייתה גוייה,
שבתחילת כל שיעור רשמה בגדול על הלוח : Errare Humanum Est שפירושו
טעות היא דבר אנושי או "לטעות זה אנושי" .
אני לא מקבל את הטענה הגורסת שיש לתגבר את התקציבים של משרד החינוך כדי
להעלות את הרמה .עם מורים טובים ומשמעת קפדנית אפשר לחולל נפלאות .
אבל מה אפשר לדרוש ממדינה שהטלוויזיה הממלכתית שלה משדרת ללא הרף
פרסומות של מפעל הפיס המבקשות מהציבור להמר כדי להיטיב את מצבו..........
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
באיזה קלות השרשור הזה יכול להפוך לשירשור קיטורים...
_____________________________________
האתר שלי :
http://sites.google.com/site/amotisrael/home

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 04-08-2007, 23:37
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
עוד קצת לטינית...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "בקשר ללטינית נזכרתי במורה למטמטיקה שלימדה בשיעורי ערב"

בזמנו עבדתי כמאבטח במשרד ממשלתי. הגיע אדם מבוגר, מעשן, לקבלה ושאל לגבי עובד מסוים שאמור לפגוש אותו. בדקתי, אמרתי לו שהעובד תיכף יגיע, וביקשתי ממנו לכבות את הסיגריה או לצאת מהבניין בזמן שהוא ממתין. הוא לא כ"כ רצה, ושאל מה פתאום צריך וכיוב'. עניתי לו שיש חוק בעניין. הוא קצת התווכח אתי לגבי החוק - ולזה עניתי Dura lex, ce de lex*.
האדון פער את פיו בתדהמה ושאל מאיפה אני מכיר את הביטוי, ופתח בשיחה בנושא הלטינית... שאותה המשכנו אחרי שהזכרתי לו שהוא עדיין מעשן

* "קשה החוק, אך הוא חוק"
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 07-08-2007, 05:26
  עמי60 עמי60 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.05
הודעות: 1,470
איך מביאים מורים טובים בלי תקציבים ? לא הכל נמדד בכסף ,רוצה דוגמא ?
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי סמבוסק שמתחילה ב "סתרת את עצמך... איך מביאים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סמבוסק
סתרת את עצמך...
איך מביאים מורים טובים למערכת החינוך בלי תקציבים???
מה, אומרים לטובים שזו שליחות והם יבואו?
כדי להביא אנשים טובים למערכת החינוך, צריך להשקיע כסף!
ואין שום קשר, לדעתי, לטלויזיה ולמפעל הפיס. באותר מידה אפשר לקשור הרבה מאוד רעות חולות למצב החינוך ולא יהיה לזה סוף.
החינוך תלוי בהורים, במורים, בתלמידים ובנושאי הלימוד.


מאות רופאים העובדים בבתי חולים עובדים בשכר נמוך עד מגוחך אבל אהבת
המקצוע והכבוד לו הם זוכים מחזיק אותם בעבודה .
אם המורים לא היו צריכים להתמודד עם תלמידים מופרעים והוריהם , בטוחני
שהיו מתוספים למערכת כוחות טובים .
_____________________________________
האתר שלי :
http://sites.google.com/site/amotisrael/home

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-08-2007, 09:13
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי סמבוסק שמתחילה ב "הדוגמא של הרופאים לא נכונה- ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סמבוסק
כל רופא עובד בשביל לצבור שם וקליינטים, לפתוח קליניקה פרטית ולהתחיל "לספור כסף"
לא כל רופא עוסק במקצוע הזה בגלל השליחות שבו.

גם אם לא בשביל השליחות, מיעוטם שם בשביל ה"כסף הגדול" - ראשית מפני שאין ממש כזה ושנית מפני שכמות ההשקעה שנדרשת לשם השגת הכנסה מרשימה היא מעל ומעבר לנדרש בתחומים אחרים (תעשייה, הייטק, מסחר).
מה שנכון הוא, שאנשים נמשכים לתחום בגלל הסטאטוס שיש לרופא בחברה (שלצערנו הולך ונשחק) - סטאטוס שדומה לו היה פעם למורים ואיננו עוד (וכשהיה, לא המשכורות גרמו לו).
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 05-08-2007, 19:45
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
האשמה בתפיסה הפדגוגית ולא במורים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

למען הגילוי הנאות אני חוזר ומסביר כאן כי בעתות מצוק אני גם מלמד בתיכון, לכן יהיו שיראו בי צד מעוניין. אולם אני חושב שמרבית המגיבים על הסיסמה הפרובוקטיבית: המורים אשמים..." מלמדת שהכותב אינו מכיר את המצב בבתי הספר.
אני מניח שחלק גדול מן הכותבים בפורום זה הם מבוגרים, שלמדו במערכת החינוך בשנות ה-50 וה-60. אז היה מקובל שלתיכונים מגיעים רק תלמידים ראויים. היה מבחן סקר שמיין את תלמידי כתה ח', מי לתיכון העיוני ומי לתיכון המקצועי. כתוצאה מכך היו פחות תיכונים והתלמידים היו יותר "מובחרים".
היום הגישה הפדגוגית (או אולי דמגוגית) גורסת "שלכולם מגיע ללמוד בתיכון". אני חושב שיש כאן עניין עדתי, אך לא מעוניין להיכנס לזה.
כתוצאה מהוראה זו חייב התיכון לקלוט כל נער ונערה שמסוגלים להלך ישר ולכתוב את שמם. מנהלי, או יותר נכון לומר היום: מנהלות, בתי הספר אינם יכולים לזרוק תלמידים גרועים, מפריעים או מופרעים, וכתוצא מכך קצב הלימודים הוא איטי.
לידיעתכם, תלמיד בעייתי אחד בכיתה יכול להשתלט על עד 50% מזמנו של המורה. צריך להשקיט אותו, לטפל במהומות שהוא מעורר וגורר תלמידים אחרים ועוד כאלה מעשים. אולי קורצ'ק, עליו השלום, היה מצליח להתמודד עם תלמידים כאלו, אבל לא כולנו קורצאק.
אביא לכם דוגמה טריה, שעדיין לא הספיקה להתקרר. אחד מתלמידי, גברתן טיפש וחסר תרבות, שאל אותי בשעור : אתה לוקח ויאגרה המורה? גערתי בו שכך לא מדברים למורה. והוא החל להתווכח איתי על זכותו של התלמיד להתבטא. תלמיד זה מאחר באופן קבוע מדי יום, מדבר בכיתה ומסיח דעתם של הקרובים לו, ואפילו פוצח בזמר כשלבו טוב עליו.
הוריו מסרבים להוציאו מבית הספר וטוענים כי המורים "אינם מבינים אותו, וכל החברים שלו באותו ביה"ס". הוא לא חושש מהמנהלת ויודע שהוא חסין. הוא באמת הגרוע שבתלמידי, אבל בכל כיתה יש כזה ולעתים גם יותר מאחד.
אם הייתה פעם אפשרות, ולו קטנה, לסלק תלמידים כאלו מביה"ס אם לא עמדו במטלות הלימודים, הרי לאחרונה התבשרנו כי בתי הספר התיכונים יאלצו להחזיק אותם עד סוף הי"ב.
בגלל ריבוי תלמידים לא ראויים נאלצים להוריד סטנדרטים לימודיים ולהתרכז אך ורק במעבר בחינות הבגרות.
לאלו מכם שלמדו פעם סטטיסטיקה אסביר כי משרד החינוך רוצה שכולם יהיו מעל הממוצע. כיוון שזה לא אפשרי סטטיסטית, אפשר רק להוריד מאוד את הדרישות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 11-08-2007, 21:50
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
איני יודע אם אפשר להחזיר את הגלגל
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "אתה צודק בכל מילה ומילה שכתבת , מישהו חקר כיצד הגענו למצב הזה ?"

אבל בטוח שאי אפשר להחזירו אם לא מעוניינים לעשות כן.
א. המורים לא מתקוממים משום שמרביתן נשים. לא נעים לי מחברותי הנשים בפורום, אולם קל מאוד לדכא נשים. הן פשוט לא מתקוממות. אם מקצוע ההוראה היה בידי גברים עם זרימה תקינה של טסטסטרון בדם היו מהומות. אבל כאמור נשים הן סבלניות מאוד.
ב. יש כאן, דלעתי, עניין פוליטי עדתי שלא רוצים לעוררו. מרבית התלמידים שלא מצליחים בבתי הספר הם ממוצא מזרחי. יש בעיה עם ריכוזם בכיתות מיוחדות, אז ריכוזם בבתי ספר מקצועיים יהיה יותר בעייתי. השבת התפרסמה כתבה על נסיעתה מאירת העיניים של השרה יולי תמיר לפורמוזה, שם קיבלה תובנות חדשות בקשר למערכת החינוך. לטענתה, היא תחזיר את בתי הספר המקצועיים. כאשר היא תעשה זאת ותגלה שרוב התלמידים יבואו ממוצא מזרחי, היא קרוב לודאי תוותר על הרעיון.
לכן ידידי, אף אחד לא רוצה להחזיר את הגלגל לאחור, זה פשוט לא PC.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-08-2007, 13:32
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אני מניח כי הסיבה היא 'אובדן הבטחון הכלכלי' שהעניקו מקצועות אלו בעבר.
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "מדוע בשנות ה 80 וה 70 הורים עמדו בתור ב4 בבוקר כדי לרשום את ילדיהם לבתי ספר מקצועים ?"

'כבוד' במושגי הכותבים בפורום זה יוענק למוכר נקנינקיות או לשרברב שהליכותיהם נעימות ואשר אוחזים בספר ובידע.

אך מושגי ה'כבוד' בחברה המערבית של היום קשורים ישירות לאורך הג'יפ וביחס הפוך לעובי מסך המחשב.

מאז אובדן הערבות ההדדית בחברה הישראלית ונפילת חברת העובדים וקרנות הפנסיה - יתקשה העמל הממוצע להתפרנס ממסגרות ומנגרות. גםן אם יהיה חרט אומן שידיו שוות הון - ירוויח את ההון בעל העסק בו יעבוד כשכיר. גורל החרט האומן - כגורל המורה האומן. גורל החברה הישראלית כגורל שניהם.

הורה שינתב את בנו למשלח יד עלול לדון אותו לחיי עוני ותלות במעסיקים
העתיד נראה ביזמות ועצמאות, בהיי-טק, במשפט ובחוזים וכו' גם אם 'זה לא תמיד כך'.

יתכן והפניית תלמידים נחשלים ונכשלים לבי"ס מקצועיים - פגעה בתחומי מקצוע אלו. 'מכניקה עדינה' אינה פתרון לתלמיד מופרע ו'נגרות' אינה תשובה לחוסר נימוס ואלימות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 06-08-2007, 23:11
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
היי, אני רושם בתחום המתחת-לממוצע כמה הישגים נאים.
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "[QUOTE=ציבי]לאלו מכם שלמדו..."

יש לי בהיסטוריה ציון 58 באחת היחידות, ובתחילת התיכון הבטיח לי המורה להיסטוריה שלא ייצא ממני כלום. כשסיימתי את התואר הראשון - בהיסטוריה, בהצטיינות - חשבתי לשלוח לו עותק. אבל אז הגעתי למסקנה שהוא בטח לא זוכר אותי בכלל, וחבל על הטרחה.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 07-08-2007, 10:34
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
וזה בגלל שאני מכור להיסטוריה מגיל צעיר.
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "עצם העובדה שלמדת היסטוריה..."

בתיכון לא הבנתי עדיין שמורים רוצים שלא יתווכחו איתם, ופשוט יתנו להם להעביר את החומר. זו, אגב, אותה טעות שעשיתי בבגרות: התחלתי לפרט דעות שונות בשאלה ולהתווכח עם עצמי...
מכל מקום, מרגע שקיבלתי את ההחלטה לוותר על העתודה האקדמית במחשבים (יותר כסף, פחות מעניין אותי), כבר היה ברור לי שאעסוק בהיסטוריה. הנס, באמת, הוא שאני מצליח, טפו טפו, למצוא עבודה בזה.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 05-08-2007, 20:13
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בין כל הגורמים המרכיבים את ה"תשובה"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

יש אחד שהוא לטעמי - בסופו של יום - הסיבה לכך שלימוד ההיסטוריה מאוס גם בעיני אותו מיעוט שהיה מתעניין בה "בימים הטובים ההם": הקשר בין לימודים לכסף.

כאשר תלמיד התיכון יודע שאחיו הגדול השתחרר לפני שנתיים וכבר הוא במכירות באיזו חברת הייטק יושב על קו ת"א-ניו יורק, כאשר בת דודה שלו "רק" בת 22 וכבר לומדת לתואר במנהל עסקים וראש צוות בספקית תקשורת, כשלאבא יש ג'יפ ענק בליסינג ועל צידו לוגו של חברה כלכלית, לאמא יש עוזרת+מזכירה והיא לבד יכולה לשלוח אותו מהמשכורת שלה לטיול טרום גיוס מחוף לחוף... אפשר להמשיך אבל השורה התחתונה ברורה:

כש"אנחנו" היינו בביה"ס - ואני מתכוון כאן לרוב הדורות שעברו תיכון עד לאמצע שנות ה-90 - האופק שלנו נעצר אי שם בחודש השלישי של השירות הצבאי: גיבוש טיס, תנועת נוער או התנדבות במד"א (ואז לא פיגועים ...) היו האופק שעמד מולך והעניין הכבד ביותר שעמד בפניך בזמן לקיחת החלטה.

אני יכול להעיד שב"זמני" "פריוטיות" לא הייתה נושא מאוד משמעותי - העניינים הנ"ל עניינו פשוט משום שפה היה הגרעין הנראה לעין ל"מיצוי". לילדי מעמד בינוני כמוני לא היו הרבה שאיפות חומריות ולרוב ההורים שלנו היה די פשוט - אם רצו - לספק אותן. לא זכור לי שמישהו מאיתנו ראה הרבה מעבר לגיל 20, ואם כן זה היה כששכנעו אותם לעשות פסיכומטרי בגיל 17 "כשהכל עוד טרי".

באווירה כזאת תמיד יהיה האחוז שיתאהב ויקדיש זמן ללימוד לשמו. יהיו כאלה שילמדו היסטוריה ואפילו חברה "רגילים" שיתאהבו בתנ"ך. כאשר האופק מתרחב וכבר בגיל צעיר עומדות בפני הנוער סוגיות של פרנסה במובן החומרני, פתאום לימודי נושאים כמו היסטוריה, תנ"ך, גאואגרפיה חברתית ואפילו מטמטיקה גבוהה, נראים כמו נטל - משהו ללמוד אספרנטו. ללמידה לשם פיתוח היכולת המחשבתית אין מקום: הרי כל מי שנושאים אליו עיניים בשל גודל פרנסתו - אין שום קשר ישר אצלו בין כמה למד לעומק לכמה מרוויח.

אם "בזמני" תמיד היה אחוז מסויים שהאמין שאין טעם ללמוד לעומק משום שהוא "יסתדר" (=יעבוד עם דוד שלו שהוא קבלן שיפוצים, יפתח חנות ירקות, מספרה או מיני מרקט), הרי שהיום אחוז גדול של בני נוער מאמין את אותו הדבר: רק שהיום נראה לו שיוכל להשיג ללא השקעה את מה שפעם היה נראה ששמור רק למצתיינים של המגמה הפיסיקלית. כשאני הגעתי לתיכון דחפו אותי בכוח למגמה ראלית מתוגברת: "תלמד שם טוב ואחר כך תוכל ללכת לאן שתרצה" אמרו לי. היה רעיון שאמר שדרך למידה לשם למידה יקבל התלמיד מיומנויות שונות שהן יהוו בסיס לשלב הלימודים האקדמי.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 07-08-2007, 11:23
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "יפה מאוד. לא חשבתי על..."

המצאתי (פעם, בימי האוניברסיטה) ביטוי שמתאר את התופעה: "אפקט הסאונה"...


השאלה: למה יותר ויותר רופאים, אנשי אקדמיה ושאר בעלי מקצועות "גבוהים", שנחשבו בעבר לבעלי מקומות עבודה יחסית נחשקים למי שראשו לא בשמיים, מגיעים למצב בו הם או משנים כיוון לחלוטין לתחומים כלכליים (ומספיק ללכת לכנס כלכלי בשביל לראות כמה רופאים, משפטנים ופיזיקאים מצויים עד צוואר בתחום ההיטק) או ש"נתפסים" על עבירות אתיות הקשורות בכסף "שחור"?

התשובה (הפשטנית): כי כשיושבים בסאונה במרכז עלית לספורט זוג מרצים לפיסיקה וליידם שני תלמידים חדשים בסלול MBA לבעלי תפקיד ניהול, השניים הראשונים ידברו על פדיון קרנות מחקר בשביל לנסוע לאיזה כנס אקזוטי, לשדרג את המחשב (במשרד) ואולי על הצעה מאיזו אוניברסיטה בבריטניה לשנת שבתון ללא הוצאות נלוות. השניים האחרונים ידברו על בונוסים, נסיעות לניו יורק בביזנס, רכב בליסינג... וזה עוד בלי להגיע לעניינים "נוצצים" יותר.

ההשפעה של זה היא הרסנית: אלה ש(רואים עצמם כ)משקיעים שנים ע"ג שנים מוצאים את עצמם כלכלית "נחותים" לעומת מי שהשקיע רבע מהם. מכיוון שהדרישות החומרניות השתנו גם הן פלאים (רכב שני לאותו נהג, שתי חופשות סקי לשנה באתרים נחשבים ובשיא העונה, תחביב יקר כמו מפרשית, רכב אספנות או סתם שנה בניו זילנד שלא על בסיס גרוש ליום) מאז שנות ה-80, ישנו מצב בולט של חוסר איזון בין "האופק" של ה"למדנים" ובין אלה שלומדים "רק" מה שצריך.

תושיב שני דוקטורנטים להיסטוריה בסאונה ליד שניים מהפקולטה לניהול והפער יהיה גדול בהרבה.

אחוז ה"אבידות" בקרב תלמידי תואר שני איכותיים במדעי הרוח בזמן שבו אני למדתי היה עצום. כמעט כל מי שקיבל הצעה מפתה ממקום עבודה קיים/אפשרי/של משפחה, עזב ומעולם לא הביט לאחור. היו מקרים (אצל ארכאולוגים) של כאלה שהתברגו בתפקידים ביצועיים (מה שנקרה "חפירות קונטרקט") בימי הזוהר של סלילת כביש חוצה ישראל, ועשו קופה טובה, גפ אם זמנית - גם הם ספגו אישומים ועלבונות על שהם "מזהמים את התחום". בדיון לוהט אחד כזה, קם אחד מהקבוצה הראשונה ואמר "מי אמר שאיש מדעי הרוח צריך להיות עני?" - הרוב חשבו הפוך ממנו: שאכן הוא צריך להיות עני!

יותר מאוחר רובם פשוט נעלמו מהתחום - פה ושם אני פוגש אותם כסוכני ביטוח או בעלי תפקידים משעממים בחברות הייטק. הייאוש הכלכלי שניבט היה מעיני הטובים ביותר היה בולט וברור - אני פה לא מדבר בכלל על זה שיכלו רק לחלום על ג'יפ חדש באופק, אלא על זה שלא יכלו להרשות לעצמם מה שמנהלת חשבונות סוג 2 עם וותק של 5 שנים יכולה להרשות לעצמה.

כשאני הייתי בתיכון לא ידעתי בכלל על כל זה. היום התיכוניסטים - כולם - יודעים שפניה לעולם האקדמיה במגוון תחומים פירושה עוני של ממש. היה על זה (או יותר נכון על הבדיחה העצובה המכונה "BA כללי") מערכון נהדר של אסי וגורי...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-08-2007, 10:34
  אורי ז. אורי ז. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.06
הודעות: 27
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

בתור בוגר די טרי של מערכת החינוך (2003) אני יכול להעיד שמצב לימודי ההיסטוריה הוא לא רע אלא קטסטרופלי. כשהגיעה העת לבחור מגמה בחרתי כמובן במגמת ההיסטוריה, ובהיותי תלמיד לא רע בכלל הדבר גרר כמובן תגובות נלעגות כגון :"רק הדפ"רים הולכים למגמת היסטוריה" ו-"מה תעשה עם זה בחיים". בגלל שבאמת רוב הדפ"רים הלכו למגמת היסטוריה חולקנו ל-2 כיתות. את הכיתה הראשונה לימדה מורה, שגם הייתה רכזת המגמה, שכל קשר בינה לבין היסטוריה הוא מקרי בהחלט, ולא היה אצלה תלמיד שקיבל ציון פחות מ-95. אם למשל הייתה שאלה בבחינה: באיזו שנה הובס נפוליאון, ותלמיד היה עונה: לפני 200 שנה בערך, הוא היה מקבל את רוב הנקודות על זה. מחריד. אני למדתי בכיתה השנייה. לימד אותנו מורה נפלא, אדם בעל ידע פנומנלי בהיסטוריה, וקשוח מאוד לגבי הציונים. נהניתי מכל שיעור איתו ולא פעם נקלענו לויכוחים שעצבנו את שאר הכיתה. אבל הוא באמת היה חריג. כאמור, כל הטיפשים של השכבה הלכו למגמה הזאת, ככה שרוב הזמן הכיתה הייתה חצי ריקה. והמצב בלימודי ההיסטוריה הרגילים (2 יחידות החובה) הוא לא יותר טוב. רוב המורות הן בורות לגמרי וקשת הציונים נעה באופן כמעט אוטומטי בין 80 ל-100 גם אם התלמיד לא יודע כמעט כלום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 06-08-2007, 12:08
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי אורי ז. שמתחילה ב "בתור בוגר די טרי של מערכת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אורי ז.
אם למשל הייתה שאלה בבחינה: באיזו שנה הובס נפוליאון, ותלמיד היה עונה: לפני 200 שנה בערך, הוא היה מקבל את רוב הנקודות על זה..

מזכיר לי סיפור ששמעתי מאחת המרצות באונברסיטה, ד"ר מכובדת להיסטוריה:
כשהיא למדה לתואר ראשון, אחד מחבריה לא הגיע למבחן בקורס של תולדות בית שני של פרופ' פראוור הידוע, ז"ל, בגלל מילואים. הדבר לא היה כ"כ מקובל באותה התקופה, וההבחור ניגש באחת ההפסקות לפרופ' וביקש להיבחן במועד אחר. פרופ' פראוור הציע לתלמיד ללכת אתו למזכירות, והוא יבחן אותו בדרך. הם מתחילים ללכת, ופרופ' פראוור שואל את הסטודנט:"איך קראו למשיח של הנוצרים?". מופתע מהשאלה, ובטוח שהמרצה מתבדח, הסטודנט מנה "משה" (או שם אחר בסגנון). "יפה, ענה הפרופ', "קיבלת 90 במבחן". הסטודנט ההמום טען שהוא ענה לא נכון - ולכך ענה הפרופ' "כן, אבל טעית רק בשאלה אחת!".
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 19-08-2007, 14:09
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
קשור/לא קשור לנושא: "התוצאה הטראגית של חינוך לבוז למבוגרים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "הנוער וההיסטוריה :"

ילדים אנו מגדלים וזרים הם בתוכנו; לא חינוך אנו מקנים להם ולא דרך ארץ, עוון הוותרנות והחלקת הקצוות שאנו עושים לילדינו מתוך בורות החינוך, והעדפת האני על פני האחר, הוא הוא הסימן לבנים שעוד יפרע את מחירו הכבד

http://news.walla.co.il/?w=/1085636/1085636

למרות שהנגיעה להיסטוריה במאמר זה קטנה מהנגיעה לתריסר פורומים אחרים בפרש, מצאתי לנכון להביא את הכתבה - הלדעתי מאוד ממצה - הזאת כרקע מסויים לתופעה של הזנחה המוחלטת, של כל לימוד הנוגע בעבר, או ב"עולם המבוגרים", כפי שהוא נראה בעיני נער (ואני יוצא מתוך הנחה שלאורך רוב הדורות מקובל היה להניח כי עד לגיל מסויים - וגם אחרי הבגרות הפיסית - היו הצעירים נחשבים כמי שפטורים מחובת האחריות לכלל, אלא רק מתנסים בה כהכנה ולמידה לעתיד).

למען הגילוי הנאות נציין שהגעתי למאמר דרך היכרות עם הכותבת בעניין אחר לגמרי. אני יכול להעיד שלא מדובר על "עוד" טור פופוליסטי פרי עטו של מישהו שיושב במרומים.
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 19-08-2007 בשעה 14:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 19-08-2007, 16:51
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
תנועת מטוטלת התפיסה החינוכית מגיעה אולי לסופה.
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "קשור/לא קשור לנושא: "התוצאה הטראגית של חינוך לבוז למבוגרים""

מומחי חינוך פימפמו בראשנו עשרות שנים תיאוריות חדשות ומחודשות בנוגע לחינוך ילדים. מאות ואלפי דוקטורטים חולקו לכל מי שהגה רעיון חינוכי חדש שהעדיף את "טובת הילד" והצליח להאשים את הוריו, החברה, הממשלה ואת כל העולם ואשתו.
מתברר כי כל החדשנות הפואטית פשטה רגל ועתה אנו משלמים, ונשלם לתקופה ארוכה, את מחיר הדוקטורטים האידיוטיים שחולקו לכל מי שמצא את הסביבה אשמה פרט וקצץ את כנפי החינוך.
שרת חינוך שנסעה לסינגפור חזרה עם תובנות שנזנחו כאן בשנות ה-70. מנהלי בתי ספר לא מצליחם לרבע מעגלים שמנחית עליהם, חדשות לבקרים, משרד החינוך.
לתשומת לבכם, תלמיד אחד גרוע ומפריע גוזל חלק חשוב מזמנם של מוריו ומוריד את רמת כיתתו בעשרות אחוזים. מנהל בית ספר אינו יכול להפטר מתלמיד כזה משום שכל המערכות ימנעו זאת ממנו, כולל העיתונות.
הורים בעייתיים אינם נענשים למרות שבחלק מן המקרים הם עושים עבירות.
אוסיף כאן פאראפזה על דברי בן גוריון: תדע כל אם עבריה כי היא מסכנת את ילדיה בעת שהיא שולחת אותם לבית הספר. הם לא מוגנים שם משום שבית הספר חייב, כמו שאר מערכות המדינה, להגן על העבריינים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:17

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר