לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-08-2007, 10:20
  החפץ חיים החפץ חיים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 13
תלמוד תורה:פרשת עקב.אתר תלמוד תורה.הלכות מוקצה.קדושת בית הכנסת.

פרשת עקב

"והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה.."
שואלים חכמי ישראל, מדוע אומר הכתוב: "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה", ולא אמר בקיצור "אם תשמעון את המשפטים האלה", כמו שכתוב במקום אחר "אם בחוקתי תלכו".
אלא אמר ה"ישמח ישראל":יש מצוות שיש טורח לקיימן - אם בעניין הממון שצריך לפזר עליהן(כגון ציצית ותפילין, לולב ואתרוג, צדקה וכדומה)
ואם בעניין הזמן שצריך לבטל(כגון תפילה ותלמוד תתורה וכדומה), או מצוות שצריך לטרוח עליהן(כגון עשיית סוכה, גמילות חסדים, וכדומה). וזה שאמר הכתוב: " והיה עקב" - ואומרים חז"ל: אין "והיה" , אלא לשון שמחה, ו"עקב" הוא לשון סוף . ורצה הכתוב לרמז לנו בכך, כי אף על פי שיש לאדם טרחה בעשיית המצוות בעולם הזה, מכל מקום תהיה לו שמחה לבסוף, בעולם הבא, וכמו שאמרו חכמינו(אבות ד' יז'): יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא, מכל חיי העולם הזה".

"וכתבתם על-מזזות ביתך ובשעריך"
דוקטור אורלין, מנהל בנ' הדם של בתי החולים "מעיני הישועה" ו"השרון", התגורר עד לפני כמה שנים בקליפורניה, והכיר שם רופאים רבים, ובהם יהודים דתיים, וגם שאינם כאלה.לפני כמה שנים, נסעו הוא ואשתו לביקור בקליפורניה, והחליטו להביא מתנה לשלשה מחבירהם שם, רופאים יהודיים בכירים. הפעם בחר ד"ר אורלין במזוזות מהודרות.בבואו לארה"ב, לפני שהחל בעסקיו ובסידור ענייניו הפרטיים, נגש אל הרופאים, ולאחר דרישה בשלומם, הגיש להם את השי - מזוזה מהודרת, שהייתה מונחת בנרתיק מפואר ביותר.
הרופא הראשון התייחס למזוזה בזלזול רב, והחזיר לד"ר אורלין את המתנה. "אייני מעונין במתנו כאלה" - אמר בבוז. השני אמנם לא הראה יחס כה מחפיר למראה המתנה, אך סרב לקבוע אותה בפתח ביתו. הרופא השלישי הודה לד"ר אורלין נשק את המזוזה בחום רב, וקבעה בפתח ביתו.
לאחר שבועיים פקדה את קליפורניה סערת הוריקן נוראה, שכמוה לא התרחשה שם מיזה שנים רבות, ואשר הרסהמרחבים עצומים במדינה הענקית . וראה זה פלא, למרות ששלושת הרופאים מתגוררים האחד ליד השני, ברדיוס של מטרים ספורים זה מזה, נזקי הסערה היו שונים בתכליתבין האחד למשנהו: הרופא הראשון שהפגין יחס בוטה כלפי המזוזה איבד אתביתו לחלוטין. ביתו של הרופא השני נפגע אף הוא - אך יחסית למה שקרה בבית עמיתו הראשון הוא יצא בנס. ואילו הרופא השלישי, ששמח על המזוזה כמוצא שלל רב, וקבעה בברכה בפתח ביתו - יצא ללא כל פגע ברכושו..!



אתר תלמוד תורה

ברוך ה' השקנו בימים האחרונים אתר פשוט המכיל את מרבית מהגיליונות שהוצאנו עד עתה.
לכל המצטרפים החדשים מומלץ להתעדכן בגיליונות הקודמים, תמצאו לעינכם חומר רב לעיון.

http://www.atar.olam-jew.com/tora

האתר בחסות www.olam-jew.com ובעליו.






הלכות מוקצה

היתרי טלטול לכל סוגי המוקצה:
§ מותר לטלטל את כל המוקצים בגופו – דהיינו שלא כדרך טלטולם כגון ברגל או במרפקיו.
§ מותר לטלטל כל מוקצה מן הצד, אם עושה כן לצורך דבר המותר, ולא לצורך המוקצה, והיינו שמטלטלו ע"י חפץ אחר ואינו נוגע במוקצה במישרין.

סוגי המוקצה למינהם:
מוקצה מחמת חסרון כיס- כל כלי יקר המשמש למלאכת איסור.כגון פלאפון, מצלמה, צ'קים, דיסקים,וכדומה .

מוקצה מחמת גופו - כל דבר שאינו כלי ואינו ראוי למאכל אדם או בהמה. כגון: אבן,קליות שאינם ראויות למאכל ,חרצנים, בע"ח, צעצועים,אבקת אפיה, שברי כלים וכיוצא בזה.
כלי שמלאכתו לאיסור - כלי המשמש למלאכה האסורה בשבת. כגון:
עט,פטיש ,קדרה ,גפרורים,תפילין ,מפתח לרכב וכיוצא בזה .
מותר לטלטלו לצורך גופו או לצורך מקומו אף בידים.כגון אם צריך לפטיש לפצח בו אגוזים, או לצורך מקומו דהיינו שצריך להשתמש במקום שהכלי מונח שם, ומותר לו ליטלו משם ולהניחו באיזה מקום שירצה.אבל מחמה לצל דהיינו שאינו צריך לטלטלו אלא מפני שהוא ירא שמא יתקלקל בשמש או שירא שמא ישבר או יגנב, אסור לטלטלו.




כלי שמלאכתו להיתר - כלי המשמש למלאכת היתר. כגון: מפתח של בית ,סכו"ם ,כיסא ,בגדים אגרטל וכיוצא בזה. מותר לטלטלו לצורך ,ושלא לצורך אסור.
בסיס לדבר האסור - דין הבסיס כדין המוקצה שהונח עליו.כגון:מגירה שיש בה דברים מוקצים ,להרים תינוק המחזיק מוקצה.
החפץ בנחת רוחו של הקדוש ברוך הוא.יצלם מסמך זה ויפיץ בקהילתו, בבתי הכנסת ובתי המדרש, למנוע איסור חמור זה מכלל ישראל .


המעוניין להצטרף לרשימת התפוצה, או לכל שאלה או בקשה נא לשלוח לאימיל
talmod.tora@gmail.com
ומצווה גדולה לצרף חברים ומכרים, ולזכות אותם באימיל שבועי זה, וזכות התורה הקדושה תעמוד לנו.
תלמוד תורה אלקטרוני.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 09-08-2007, 23:50
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לפי הרמב"ם
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי החפץ חיים שמתחילה ב "אני מבין לליבך..אך שים לב מי אמר את הדברים או יותר נכון מי אמרו.."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי החפץ חיים
גדולי הדורות אמרו זאת..האדמור מגור,אומר זאת בפרוש..וגאון כזה לא יומר דברים אלו בפזיזות..

הרמח"ל מבהר שעוון זה כה חמור שבגללו באים ייסורים נוראים לעמ"י והנה ראה איך הדסברים מצטלבים..

והזוהר הקדוש , פחד פחדים לשמוע את דברו על אותם מדברים..

תעיין היטב בספר הנ"ל..ותראה שלא מליבו המציא את הדברים ..

ואיך אפשר שלא לומר את הדברים האלה...זה כמו לא לומר לאדם שגילו אצלו חולי קשה ביותר....וכי יעלה על הדעת להסתיר זאת ממנו כדי שלא יפחד ..ברור שמייד עושים כל שביכולתם להוציא אותו מכל חולי..

אם מישהו אומר דברים כמו:
"אתה יודע למה הבית שלך נהרס? כי זלזלת במצוות מזוזה!"
"אתה יודע מדוע קרתה השואה? כי דיברו בתפילה"
כדי שנקבל את דבריו הוא חייב להיות נביא! לא פחות.
מכיוון שאין בימינו נביאים - כל אחד יכול לתת סיבות משלו.
אני הולך בכיוון הפשוט - העונש קשור לעבירה:
כלומר אם מישהו קל וחומר ציבור חטא בדבר מסויים העונש הוא מידה כנגד מידה:
לומר שהשואה קרתה עקב דיבור בתפילה זה להפוך את הקב"ה לבעל מכולת עצבני - כלומר הוא נותן לך לחטוא בהקפה עד שפתאום הוא מחליט לגבות את חובו בבת אחת!
אין פה קשר בין החטא לעונש.
סבירים יותר בעיני (ועונים לקריטריון הפשוט אותו הבאתי) דבריו של בעל "אם הבנים שמחה" שגם נספה בשואה הי"ד. והם שהשואה קרתה כי לא רצו לעלות לארץ ולעזור לחילונים. להפך - הם הסיתו (עד הרגע האחרון) נגד העליה לארץ (חטא המרגלים מהדורה 2)
בעיקר הם (חלק מראשי הישיבות דאז) לא רצו שיעלו לארץ מפני שהיו חוששים שמא יאבדו את השפעתם.
קרא את הספר ודעת לנפשך ינעם...

_____________________________________

חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-08-2007, 05:48
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אמממ
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "נביא מנבא את העתיד"

ציטוט:
לא סתם קוראים לו נביא, הייתי מסכים איתך אם היה מישהו שמצהיר שעוד שנתיים תיהיה פורענות, אך כאשר מדובר על משהו שכבר נעשה, מספיק צדיק עם רוח הקודש כדי לדעת את הסיבה.


לא, לפחות לא לפי הרמב"ם.

ציטוט:
סיפור דומה קרא עם האר"י ז"ל (הוא לא היה נביא אבל בעל רוח הקודש), בא לפניו אדם שחש כאבים בכתף זה מספר ימים, האר"י ז"ל אמר לו שהוא חש כאבים בגלל שקרא משניותבין מים אחרונים לברכת המזון(מתוך איש מצליח).
עוד סיפורים יש של רבים גדולים מישראל, רבי נחמן, האר"י הבע"שט וכו'...

אז קודם כל הסיפור הנ"ל היה עם ר' חיים ויטאל.
והוא (האר"י) אמר לו שכואבת לו הכתף כי הוא לא מברך תכף אחרי המים האחרונים.
מסופקני אם יש היום אנשים ברמה של האר"י (הרב קוק היה כזה).
וכמו שכבר אמרתי לא תמצא שאנשים כאלה מתבטאים בסגנון הזול הזה (נוסח צופר הנעמתי).
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:42

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר