לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "ונדמה לי בכל מה שאומרים ישנו אבק תבונה" (רחל שפירא) חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > סטודנטים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-08-2007, 14:36
  V.G V.G אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.06
הודעות: 808
שלח הודעה דרך ICQ אל V.G
פירסום תוצאות מחקר בירחון מדעי בתור תלמיד תיכון

אוקי חברים...למרות שאני תלמיד תיכון אני כותב את זה פה כי זה כבר חוצה את גבולות בית הספר ומתחיל כאן המשחק האמיתי...
הכל התחיל כעבודת גמר רגילה שהמטרה שלה להעניק לי 4 יח"ל אבל לקחתי את זה ברצינות וישבתי במשך שעות על הבעיה שחקרתי (עלייה אפרט בהמשך , זה ביוטכנולוגיה)
ופשוט כמו קסם זה קרה... עליתי על הבעיה... וכתוצאה מכך פתרתי אותה... אני גאה להגיד שאני האדם הראשון שהצליח להקשיח אננס מתרביות רקמה...
עכשיו נשאר לי לסיים את העבודה עצמה ולשבת ולהתחיל לכתוב מאמר מדעי לירחון שעוסק בביוטכנולוגיה או בוטניקה... הבעיה היא שהמנחה שלי לא מתה על הרעיון כי זה מאוד מסובך ולא פשוט...הם ידרשו ניסויים נוספים ואני מוגבל בזמן עקב גיוס לצבא קרב ובא...
הירחונים האילו דורשים הרבה מאוד מדדים ודברים שלא נכללו בניסוי הראשוני ואני אצטרך להוסיף אותם.... ומה לעשות גם התקציב לא בלתי מוגבל...
אבל אם אני מפרסם מאמר בתור תלמיד תיכון זה יוצר לי שם בקהילה המדעית מגיל צעיר וזה יעזור לי בעתיד בחיי האקדמיים מאוד (רושם של סטודנט מאוד חזק שיש לו פרסום אחד כשרוב הסטודמנים רק מתחילים ללמוד את החומר... מחקר ראשון מתבצע בתואר שני בד"כ וגם שם לא תמיד הבעיה נפתרת לחלוטין כמו שקרה אצלי... נס? אולי)

עכשיו אני אפרט קצת על המחקר עצמו ועל מה שעשיתי למי שזה מעניין אותו....
אוקיי אז המחקר עוסק בשיבוט אננס בשיטה של תרביות רקמה...
אני לא אכנס למושגים של ביוטכנולוגיה ואכתוב הכל בעברית פשוטה יחסית... אם יש שאלות פשוט שאלו...
השלב הבעייתי הוא השלב בו האננס יוצא מהמבחנה ועובר לשלב ההקשחה... באננס לא היה שורד את זה למרות שהיה קל מאוד להרבות אותו בתרביות רקמה. הרבה מאוד מחקרים עסקו בשאלה ולא פתרו אותה עד היום.
אני יוצא מנקודת הנחה שרוה הקוראים לא יודעים מה זה תרביות רקמה ואני אסביר בקצרה:
תרביות רקמה זו שיטה להרבות שצחים בדרך אל מינית (כלומר יצירת שיבוט = יצור הנושא את אותם גנים של צמח האם) בשיטה זו משתמשים בהורמונים צימחיים (מווסתי צמיחה בעיקר אוקסין וציטוקינינים) לצורך יצירת הצמח.
איך זה נעשה בפועל? בצמח יש ריקמה לא ממיונת (למשל הקאלוס) אשר תחת השפעה של הורמונים ניתן לכוון אותה לאיזה חלק לגדול וכו'...
בשיטה זו קל מאוד לייצר את הצמח בכמויות ובאיכות זהה לזו של צמח האם.
מחקרים קודמים עסקו בבעיות רבות שיכולות לגרום לכשלון בשלב ההקשחה החל מסוגי קרקע ועד לריכוזי הורמונים שונים שניתנים לצמח בזמן השהבייה שלו במבחנה...
אני לקחתי את החשיבה לכוון קצת אחר... הגעתי למסקנה שהגורם הקיצוני יותר ששונה מהשהות של הקצח מבמחנה ושהות שלו בחוץ (בחממה) הוא קיומם של ההורמונים (תנאים אחרים גם כן משתנים אך לא באופן קיצוני למדי).
כתוצאה מכל חשבתי שקיימת סבירות רבה שהמערכת ההורמונאלית של הצמח לא מתפקדת משום שהצמח "מתרגל" לקבל את ההורמונים בכמות הדרושה לו מהסביבה (מהמצע גידול = הפיתוג'ל עם ההורמונים והמזון) ולכן כשהוא יוצא מהמבחנה המערכת ההורמונאלית לא מתפקדת והצמח מתנוון.
בניסוי עשיתי שלב נוסף של העברה ממבחנה של גידול רגיל בתרבית ל4 סוגי מבחנות (24 חזרות)
קובצה א' ללא הורמונים ועם כמות מלאה של מזון
קבוצה ב' ללא הורמונים וחצי מכמות המזון
קבוצה ג' עם הורמונים וכמות מלאה של מזון
קבוצה ד' ללא הורמונים וחצי מכמות המזון
המצחים הועברו לתקופה בת 45 יום למבחנות במחשבה כי התנאים במבחנות מושלמים והצמחים ללא ההורמונים יווסתו את המערכת ההורמונאלית שלהם וכאשר הם יועברו לחממה הם יצליחו לשרוד את שלב זה (שלב ההקשחה)... (כמובן שאני מתעלם מפרמטרים רבים כגון טמפ', לחות, רשת מעל הצמחים ועוד כדי לקצר)
העברתי את הצמחים לחממה ואיזה פלא? התחזית שניביתי התגשמה... היה לי 100% הצלחה בקבוצות א' וב' (ללא ההורמונים וזה מוכיח שהמזון לא קשור כלל לעסק!!! אלא רק העובדה שהמערכת ההורמונאלית שלהם דפוקה!!! והם (הצמחונים) היו צריכים לווסת אותה...
ואילו הקבוצות ג' וד' היו אחוזי הצלחה מאוד נמוכים (הצלחה של ההקשחה) כ13% הצלחה בערך.... (אני לא כותב עם הנתונים מולי) והתוצאות חד משמעיות... הבעיה היא במערכת ההורמונאלית והשיטה להקשחה הדרגתית ע"י העברה נוספת לתנאים מושלמים (סטרילים וכו' במבחנה) רק ללא ההורמונים, תנאים אילו מאפשרים לצמחון לווסת את המערכת ההורמונאלית שלו...

אוקיי... אז אני מקווה שהבנתם את הרעיון שלי ובמה זה תורם בארצינו?
א. אננס טעים יותר
ב. המחיר של 20 ש"ח ליחידה של אננס זה מוגזם!!! שיטה זו תוריד משמעותית את מחירי האננס לארץ ובעולם!!!
ג. אננס זה טעים... P: זול יותר אוכלים יותר....


בקיצור אני מאמין שאני צריך ללכת עם זה עד הסוף ולפרסם את זה בירחון מדעי למרות שהמנחה שלי לא מתה על הרעיון... והכלל זה יתרום לי המון בעתיד העובדה שהצלחתי כבר בתקופת התיכון להתעסק ברמות האילה של ביוטכנולוגיה ולהגיע לתוצאות לא פחות טובות משל מדענים מנוסים (המון המון תודה לאבא שלי ולאחי וכמובן גם למנחה שלי שעזרו לי...)

הכל אופן האם משהו פה פרסם מאמר (בעל תואר שני ומעלה כמובן) שיכול לתת לי טיפים איך לנהוג (אני יודע שיש 4 מבקרים של מאמר שכל אחד מהם נותן לך הצעות לתיקון ואתה די חייב לבצע אותם) ויכולים לדרוש ניסויים נוספים... אז מה אני עושה בעצם? יש לי את הנוסחה ביד... (שאגב רשומה על שמי במשרד החינוך P: ראשי הפרקים שלי עם תיאור העבודה... לכן אני גם לא דואג לפרסם זאת כאן... כי אני יודע שאני מוגן מבחינה משפטית ושזה לא ייגנב לי)
הרעיון פשוט וקולע... מה שנשאר רק לעשות זה לפרסם... חבל שמשהו כזה ישכב בספריה של בית הספר כעוד עבודת גמר ולא ייתרום בשוק... חבל שזה ישאר על הנייר בייני לבין הבוחן...

תעזרו לי אנשים... האם לוותר על זה? כי אני יודע שאני אגיע ליותר מפתרון של בעיית ההקשחה של האננס בחיים... אבל זה המחקר הראשון שלי וכבר יש תוצאות... אני לא רוצה שזה ילך לאיבוד רק בגלל שאני תלמיד תיכון ומוגבל בזמן וכסף =[
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 15-08-2007, 15:42
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי V.G שמתחילה ב "פירסום תוצאות מחקר בירחון מדעי בתור תלמיד תיכון"

אוקיי,
היום אני סטודנטית לדוקטורט, אבל במהלך התואר השני יצא מאמר שהיתי שותפה לו בזמן עבודתי במעבדה בתואר הראשון, וכן, ממחקר המסטר שלי התקבלו תוצאות טובות והוחלט לשלוח מאמר לעיתון blood שהוא עיתון עם אימפקט פקטור גבוה יחסית. לאחר שסיימתי את כתחבת התיזה (כבר לא הייתי במעבדה) וסיימתי את התואר באופן רשמי כתבתי את המאמר. בינתיים התחלתי לעבוד, ולא הקדשתי יותר זמן לזה. המאמר חזר לתיקונים ביוני 2006, ומכיוון שכבר לא הייתי במעבדה, לא היה מי שיעשה את התיקונים והמאמר נשכח.
עבודת גמר, כמה יפה שלא תהיה, איננה מספיקה לצורך מאמר. יש צורך בחזרות מרובות, לא רק בתוך הניסוי אלא בין ניסויים שונים, יש צורך במבחנים סטטיסטיים, ויש להניח שתידרש להוכיח ניוון של המערכת ההורמונלית של הצמח (בשיטות של ביולוגיה מולקולרית וביוכימיה) על מנת שתוכל להציג מסקנות כפי שאתה מציג כאן. בנוסף, אם אתה מאד רוצה לפרסם, הייתי מציעה לך ליצור קשר עם מנחה אקדמי (אולי בפקולטה לחקלאות יהיה מי שזה יעניין אותו) או עם מנחה ממכון וולקני, בעיקר כדי שתהיה המשכיות גם בזמן שאתה בצבא, וגם בצורה זו תוכל לקבל boost כלכלי להוצאות המחקר (בד"כ לאנשים אלה יש מעבדות עם החומרים והציוד הנדרשים)

בנוגע לתרומה לעתיד: לתואר ראשון זה לא ממש ישנה - אולי במציאת עבודה במעבדה נחשקת....
לתארים מתקדמים זה יכול לעזור, אבל אם אתה כזה תותח אתה תתקבל גם בלי לפרסם. לצורך העניין, בביולוגיה מעטים הסטודנטים לתואר שני שיוצאים עם מאמר - זה מאד תלוי במנחה.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:38

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר