18-08-2007, 11:45
|
|
|
חבר מתאריך: 20.12.06
הודעות: 82
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Narxx
גם אם האוטובוסים ימשיכו להשתמש בסולר, ונעבוד במגמה הפוכה - אתה תמנע זיהום אוויר.
זאת אומרת, שככל שיהיו יותר אוטובוסים, כך אתה תזהם פחות.
אני גר כרגע בת"א ואני רואה פה מליון רכבים שנוסעים בהם נוסע אחד או שנים.
מאוד לא חסכוני. המון אנרגיה מופקת בהעברת בנאדם בודד ממקום למקום.
לו היו יותר אוטובוסים, היה משתלם לאנשים לנסוע רק בתחבורה ציבורית (גם בתוך העיר וגם החוצה), ואז היית רואה הרבה פחות רכבים פרטיים על הכביש.
זה חוסך בכסף, אנרגיה וכמובן מזהם הרבה פחות.
פעם חשבתי בכלל כמו משוגע, בהפעלת האוטובוסים גם בתדירות גבוהה יותר וגם למשך כל הלילה והיום, כך שלא יהיה מצב שבכלל תצטרך רכב פרטי.
כמובן גם הרכבות והמוניות (שירות כמובן... ספיישלים עובדים כל הזמן, אבל הם לא חוסכים בזיהום).
בשביל לעודד את הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית, אפשר לגבות מחיר סמלי עבור השימוש בשירות כמו שקל אחד, והמדינה והעיריות יממנו את העניין.
זה יתרום למדינה בכך שתשתיות הכבישים יהיו פנויות הרבה יותר (איילון?), זה יחסוך בעלות תחזוקת כמות רכבים מטורפת, זה יוריד בתאונות הדרכים, זה יזהם הרבה פחות ובכלל יקל את התנועה עבור אנשים ללא רשיון או ללא תקציב לרכב (כיום הנסיעה מעיר רחוקה לשניה כרוך בעלות גבוהה).
זה איזה-שהוא חזון שהיה לי פעם, שהוא גדול מדי ליישום ולדיון.
אבל בדמיון שלי - הוא בהחלט יכול לעבוד.
|
אחלה ,של רעיון אבל אני יספר לך כמה דברים שאתה יודע ואני יודע
בוא נתחיל בדברים הקטנים .
תחנות אוטובוסים- שמתם לב איך ניראות התחנות אוטובוסים שלנו בארץ ?
בתחנות האלו אין מקום לשבת ! אז למה שהעירייה לא יחשבו להקנות נוחות לתחנות ?
להתקין לפחות ספסלים מוצלים
אם היה נוח אז האנשים אולי יחשוב לעזוב את הרכבים שלהם בצד
תדירות של האוטובוסים-יש אוטובוסים שהתדירות שלהם היא נמוכה
פעם בחצי שעה ,פעם בשעה
אני לדוגמא נוסע באוטובוס עירוני לצרכים שלי פעם בשבוע אני עוזב את הרכבים שלי
אני רואה שאותו אוטובוס יש לו גיבוי בקו אחר והם מגיעים בערך לאותה נקודה
יש קווים שהם אותו דבר לדוגמא קו 43 וקו 143 של דן
הם יוצאים מי הטיילת של בת-ים עושים מאסף לאורך חולון ומגיעים בסופו של דבר לשיבא
רק ש קו 43 נוסע בקו ישר וקו 143 עושה סיבובים והם מגיעים לאותה נקודה
לגבי הכסף ,במשרד התחבורה הגיעו למסקנה שבקרוב מאוד הולכים להוציא שם כרטיס חכם שהולך לשמש בתחבורה הציבורית מונית ,אוטובטסים,רכבות ובעתיד גם תיכנס למערך שלהם גם הרכבת הקלה
|