לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 14-02-2005, 21:37
צלמית המשתמש של fat fish
  fat fish fat fish אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,616
מממ....ככה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי kukilida שמתחילה ב "שאלה על מנועים במשחקי מחשב"

קודם הפרדה, "מנוע" הוא שם כולל לתוכנה שמשמשת כבסיס להרצה.

מנוע גרפי - תוכנה המממשת גרפיקה עפ"י פרמטרים שקבעו מתכנני המנוע. כלומר, מנגנון אשר כתגובה לפונקציות שתפעיל עליו (API) יבצע מניפולציות גרפיות על המסך. חלק מהמנועים הגרפיים מתבססים על ספריות גרפיות מתקדמות כמו Open GL ו- DirectX.

מנוע פיזיקלי - בא כתוספת למנוע הגרפי, ותפקידו לקחת פעולות שקורות במשחק, ולתרגמן לפעולות בעולם אמיתי תחת מגבלות וחוקים פיזיקליים. כלומר, אם אתה זורק אבן, אזי היא תעוף על פי משקלה והתאוצה שהשקעת בזריקה במסלול שהיא היתה עפה גם במציאות.

אם לדוגמה תרצה לפתח מנוע פיזיקלי, תצטרך למעשה לממש פונקציות פיזיקליות.
בגדול, זה נראה פשוט, אלא אם אתה צריך להפעיל את הפונקציות על כל גוף שאתה מתאר
בעולם שלך (על כל ענף, אבן, וכו...)
עליך להשתמש בכמה שיותר פרמטרים על מנת להגיע לתגובות הזהות כמה שיותר למציאות,
לדוגמה בזריקת אבן, יש קבוע שהוא הגרוויטציה, אך ישנם המון פרמטרים נוספים, משקל, צורה,
תאוצה, כיוון (וקטורים בעולם תלת מימדי), עוצמה וכיוון הרוח, עוצמת מגע האבן במטרה, סוג החומר
הנפגע, חישוב התנע ותוצאתו וכו וכו וכו...
כמובן שחלק מהפרמטרים עבור גופים מסויימים הם זניחים ואחרים לא, למעשה היכולת לא להתעלם
משום פרמטר יוצר מנוע איכותי.

מנוע המשחק הוא למעשה מערכת החוקים המגדירים את המשחק....
_____________________________________
[ זיו ]
[ fat fish ]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 15-02-2005, 00:05
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
זה במידה ואתה כותב מערכת הדמיה, ואם לא - אז לא...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי fat fish שמתחילה ב "מממ....ככה"

ברוב המקרים המונע הפיסיקלי(או הרכיב המקביל לו) לא באמת מתבסס על חוקי הפיסיקה
כפי שהם מוכרים לנו - אלא יוצרים גרסה מפושטת מאוד שלהם, ואז מייצרים מערכת חוקים
פשוטה עוד יותר, שתספק תוצאות שנראות דומות. (ואם במונחים מתמטיים עסקינן: כמו
קירוב פולינומי לפונקציה שאינה פולינום - זה משהו שונה לחלוטין, אבל לעין בלתי מזויינת
נראה דומה...)

למי אכפת מקבוע הגרוויטציה? יש לנו תאוצה של 10m/s בקירוב? -יופי. כל דבר יפול בתאוצה
כזו, ולמי אכפת מחוקי הפיסיקה שמאחורי זה?
לגבי משקל, צורה וכו': שוב, לא באמת משחקים עם זה כפי שזה "באמת". מה שאפשר לעשות
לגבי צורה ורוח הוא(לדוגמה), לקבוע 5 דרגות של "שטיחות", וכמה שהעצם הנזרק "שטוח יותר",
לרוח יש השפעה גדולה יותר עליו.
כדי לעשות את זה למציאותי יותר, ניתן 50 דרגות ולא חמש, וכנ"ל ניצור קטגוריות משקל(משקל
זבוב, בינוני, כבד P: וכו') - ניתן לעצם "ניקוד" עפ"י המשקל והשטיחות שלו - והניקוד הזה יקבע
כמה תשפיע עליו הרוח(שוב, מדובר בפרמטר בדיד, ולא פרמטר מספרי רציף). ברגע שיש לך
50 דרגות של "שטיחות", התוצאה תהיה מספיק דומה לעולם האמיתי - בלי שום צורך לפתור
משוואות לא פשוטות מדי בזמן אמת...


במשחקים שאינם משחקי פעולה - אפילו זה לא נחוץ:

  • במשחקי אסטרטגיה, יש "חוקים" שלפיהם כל יחידה, כלי-נשק, וכו' פועלים. כמות נזק,
    עצמת "שריון", טווח וכו' - שלפיהם הכל פועל.
    במשחקים בסדרת C&C קשה לראות את זה, אבל בסדרת AoE, למשל, ניתן לראות
    את הפרמטרים האלה לגבי כל יחידה - ואלה הם בדיוק הפרמטרים שלפיהם המשחק פועל.
  • דוגמה: Heroes
    מדובר במשחק תפקידים/תורות, שבו אין שום מקום למערכת פיסיקלית. יש סט חוקים
    פשוט שקובע מי תוקף את מי, איך ומתי, ולפי זה(ולפי זה בלבד) מחושב נזק ליחידות,
    ניקוד לשחקנים וכו'.
  • במשחקי תפקידים/זמן-אמת הנושא הזה בולט. כל משחק(ובאמת כל אחד ואחד) שניקח,
    יראה את האפקט הבא. קודם כל, רשימה חלקית(אבל די מייצגת) של משחקים כאלה:
    Baldur's Gate(לגרסאותיו), דיאבלו(לגרסאותיו), Icewindale(לגרסאותיו, והכוכב העולה
    החדש, מבחינתי לפחות, Neverwinter Nights.
    כולם מתרחשים בעולמות פנטסיה, ומשתמשים בסטי חוקים בסגנון D&D או AD&D:
    מערכות חוקים למשחקי תפקידין שמשמשות גם במשחקי PnP(כלומר Pen & Paper,
    כאשר אנשים נפגשים במציאות ומשחקים). המחשב פשוט מחקה אותם - את גלגולי
    הקוביות, והחישובים שהשחקנים עד אז עשו באופן ידני.
    [הערה: הבאתי דוגמות מסוג מסויים, אבל הרעיון זהה גם לגבי משחקי תפקידים אחרים,
    אלא ששם יצרני המשחקים יוצרים מערכות חוקים פרטיות, ולא מתבססים על מערכות
    שהיו קיימות עוד לפני שמישהו חלם על מחשבים עם מסכים צבעוניים...]
יכלתי להמשיך, אבל אני די עייף. הנקודה היא שבעוד שמנוע גרפי "זה פשוט MUST", מנוע פיסיקלי
הוא בדיוק ההפך מזה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-02-2005, 21:13
  cyberia_2ooo cyberia_2ooo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.12.01
הודעות: 1,604
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "זה במידה ואתה כותב מערכת הדמיה, ואם לא - אז לא..."

זה קצת קשה, ולדעתי לא נכון, לבצע את ההפרדה בין מנוע המשחק למנוע פיזיקלי מפני שמנוע הפיזיקלי הוא חלק ממנוע המשחק.

מה שאלכס אמר על הדוגמא של חישוב נזק במשחקים, זה נכון, אבל זה לא המנוע הפיזיקלי.
המנוע הפיזיקלי זהו החלק אשר מחשב את הפיזיקה במשחק. נכון, שברוב המקרים חישוב פיזקלי מדוייק של כל גורם הוא קרוב לבלתי אפשרי. המנוע הפיזיקלי יבוא לתאר, בדיוק מקסמלי (כאשר המקסימום הזה נקבע ע"י מפתחי המשחק שמחליטים הדיוק שלהם נגמר בצורה שבה עף הגדור ומשם זה הכל עניין של מספרים קבועים וגורמים מוכללים(כמו לדוגמא להגיד שכשכדור פוגע בבן אדם יורדות לו 3 נק' חיים לעומת חישוב מדוייק של פגיעה של הכדור לעומת מערכות החיוניות בגוף האדם והאחוז של הדם שהוא מאבד כתוצאה מחדירה של הכדור)
ביקיצור, המנוע הפיזיקלי, כמעט באופן גורף, בא להוות המאחורי הקלעים של המנוע הגרפי. הוא זה שיקבע תנועות של חפצים, ותגובות של גופים מול גופים אחרים... כל השאר, זה כבר חלק מהחלקים האחרים של מנוע המשחק שלהם אין שם מגניב שכתוב עליו בגיימר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:37

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר