18-08-2007, 15:59
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
|
|
כמה תיקונים,ברשותכם
סל"ד(סיבובים לדקה) במנוע סילון מודדים בטורבינה ולא במדחס,כי הטורבינה מניעה את המנוע/מדחס,ולא להיפך. אם במנוע יש רק ציר אחד,מד הסל"ד יראה רק N1 .אם 2 או יותר,תהיינה גם 2 או יותר טורבינות,שקשורות למדחסים שלהם(ציר בתוך ציר),לכן הטורבינה הראשונה מיד אחרי תא השריפה תהיה N1 לחץ גבוה,שקשורה למדחס לחץ גבוה.N2 תהיה לחץ נמוך-קשורה למדחס בעל אותו השם.ברוב המנועים הגדולים של מטוסי הנוסעים יש גם ציר/טורבינה שלישית,הקשורה למניפה הענקית בחזית המנוע,היא תהיה מן הסתם N3.כל אחת מסתובבת בסל"ד שונה,כאשר המהירה ביותר היא ה-N1,שמקבלת את רוב האנרגיה התרמית והקינטית,היוצאת מתא השריפה.לגבי מהירות הסיבוב-תלוי בקוטר המנוע.ככל שהמנוע קטן יותר,כך הסיבובים יהיו גבוהים יותר.לדוגמה,מנוע של צוקית/פוגה-33.000 סל"ד.מנועים גדולים יותר-בסביבות ה-10.000 סל"ד(ה"בסביבות" יכול לנוע בטווח די גדול).
|