לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פורום זה מיועד להחלפת דעות בלבד. אין באמור בפורום זה משום תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ואין להסתמך על הנכתב בו חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > משפטים וצרכנות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 18-08-2007, 21:24
  משתמש זכר Jesus Christ Jesus Christ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 888
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yonishw שמתחילה ב "הונאה של הציבור??"

האם שמת לב שבפרסומות של החברות מצויין "ישיר - איי.די.אי חברה לביטוח בע"מ" ?

ואכן, למעשה מדובר באותה חברה. האם מדובר כאילו "סגרו לצרכן את האפשרויות"? אני אישית לא מאמין לכך.
יש בשוק מאות אופציות של רכישת פוליסות ביטוח (חברות ישירות, סוכנים וכו'..).
ואם כמובן אתה מתרעם על התעריפים השונים, אולי תתרעם גם על המידע הבא שאספק לך:

1. רשתות סופר סנטר ומגה הן בבעלות הריבוע הכחול. אותם מחירים? ממש לא.
2. רשתות שופרסל שלי, שופרסל דיל, ושופרסל ביג בבעלות אותה החברה. האם אותם מחירים? ממש לא.

כמובן שהרשימה הזאת עוד יכולה להתארך עד מאוד. וכמובן שגם אם מדובר באותה הרשת (לדוגמא, מגה), הרשת יכולה לקבוע מחירים שונים בכל סניף..

המסקנה - תמיד כדאי לבצע סקר שוק ולא להתעצל..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 19-08-2007, 06:34
  בן שאול בן שאול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 1,061
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Jesus Christ שמתחילה ב "האם שמת לב שבפרסומות של..."

אני אקשה עליכם. מבחינה צרכנית המחוקק מכיר במגבלות שיש להטיל על 'קרטל' או 'מונופול' בשל היכולת שלהם לקבוע את מחיר השוק, בהתעלם מכוחות השוק של ביקוש והיצע. עכשיו נשווה חברה כמו 'קוקה קולה' בישראל בתחום המשקאות הקלים או ההחזקות בתחום התקשורת, שיש להם אפילו היבטים קשים על האופי הדמוקרטי שלנו. מדוע שיפריע לנו שחברת ביטוח בינונית תקדם 2 מותגים במקביל שביחד הם קטנים מ 15% מהשוק? האם ל'מגדל' מותר לקדם 'ביטוח ישיר'? ובכלל מה התועלת בקידום 2 מותגים מתחרים למה שנראה כ'קהל מטרה' זהה (להבדיל מהדוגמאות שלך על רשתות השיווק המבחינות בין קהלי ה'דיל' לביג', קרי צרכני אווירה בעלי יכולת).

יעקב בן שאול, חיפה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-08-2007, 13:48
  בן שאול בן שאול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 1,061
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי פיונהה שמתחילה ב "לא מתאים"

לא לכעוס עלי. אני כמובן חושב שכל חברות הביטוח תחת הבעלות הצולבת הן אחת מבחינת חישוב לצרכי נתח שוק. אולם, המחוקק מגן על הצרכן מקביעה שרורתית של מחירים בנקודה בה הם נהפכים למונופול בהגדרה ולא בתיאורך 'זוהי תחילת מונופול'. כן רמזתי שהמשק שלנו, לרבות בענינים הפיננסים כמו בנקים או עיתונות או שתיה קלה או תקשורת או אנרגיה וכמובן בנושאים 'חצי' ציבוריים כמו חשמל - הרבה יותר ריכוזי, קרטליסטי ומסוכן בפועל מבחינת הצרכן מ 2 חברות הביטוח, שאגב אינני משוכנע בהגיון הכלכלי של פיצול המותגים שלהם.
אגב, מי מבינכם זוכר את ויסות המניות ב 1984 כשהקרטל שממשיך להכתיב עמלות אז כמעט והפיל מדינה שלמה, או סתם דוגמאות דורסניות של זריקת שוקלד שוויצרי מהמדינה ע"י עלית, או הלוואות לשוקן מהארץ ע"י יריבו הגדול ועוד אין סוף של עיוותי משק ריכוזי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 22-08-2007, 10:19
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אין בכך שום הונאה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yonishw שמתחילה ב "הונאה של הציבור??"

האם ידעת שתדיראן ואמקור הם היום בבעלות אחת? האם זה משנה משהו בקבלת ההחלטות שלך, איזה מזגן או מקרר לקנות? המותגים פנאסוניק וטושיבה נמכרים על ידי חברת ייבוא אחת. אז מה? כאשר אתה מתעניין בטלויזיה טושיבה, צריכים להגיד לך בחנות שאותו יבואן מביא גם את פנאסוניק? למעשה כאשר אתה קונה מוצר ממשי כלשהו, אין בכלל חובה על המוכר לתת לך פרטים על החברה המוכרת ולא על בעלי המניות שלה. (וזה בניגוד למקרה שאתה קונה מניות בחברה, ואז החברה עצמה היא ה"סחורה" ואתה רשאי לדעת עליה את כל הפרטים).

הסייג היחיד של מיזוג בין שתי חברות מאותו תחום הוא הפגיעה בתחרות. לצורך זה ישנו פקיד ממשלתי רם דרג ועתיר סמכויות, הממונה על ההגבלים העסקיים, והוא רשאי לאסור את המיזוג - אם לדעתו זה ייפגע בתחרות.

בענף הביטוח יש תחרות קשה מאוד. לכן מיזוג של שתי חברות הוא חסר משמעות מבחינת התחרות. יתר על כן: אתה בעצמך ציינת שהמחירים של שני "מותגי" הביטוח שונים. אז מה הבעיה שלך? דע לך שאסטרטגיה שיווקית נכונה בניהול קונצרן, היא מתן יד חופשית למנהלי החברות שבתוכו להתחרות זה עם זה. הוכח כבר אינסוף פעמים שתחרות כזאת מגדילה את נתח השוק של הקונצרן מעבר למה שהוא היה אילו אוחדו שתי החברות.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:24

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר