לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 26-08-2007, 14:11
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
מהיכן הטענה הזו?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TANK שמתחילה ב "רובי סער ומקלעים גרמנים במלחמת העולם השנייה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TANK

2 . הבסיס לרובה הAK-47 היה Sturmgewehr 44 /STG44 , מדוע הסובייטים כאשר תיכננו את AK-47 לא השתמשו בקליבר 7.92 אשר היה קיים בSTG44 , והיה חזק יותר , ודווקא הלכו לכיוון קליבר 7.62


אם אינני טועה תוכל למצוא כאן בפורום אשכול המסביר מדוע טענה זו איננה נכונה כלל.
(מנגנון הפעולה של הקאלצ' המפורסם שונה מזה של הSTG44)

ואם זכרוני אינו מטעני, קלשניקוב בעצמו לא ראה את הSTG עד שלב מתקדם בפיתוח הנשק שלו.
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 26-08-2007, 18:47
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי TANK שמתחילה ב "כן נכון אחרי מלחמת העולם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TANK
כן נכון אחרי מלחמת העולם השנייה בעלות הברית העתיקו כלי נשק גרמניים/ דוגמאות :

STG-44 רובה הסער הראשון - היה הבסיס של AK-47 ועוד רובי סער רבים
MG-42 מקלע גרמני - בעל כוח אש רצחני , שהיה של גרמניה הנאצית / הועתק ע''י האמריקאים וכך נולד ה-M60 ועוד מקלעים
המסרשמיט 262 - מטוס הקרב הסלוני הראשון
הועתק - וכך נולדו :
המיג 15
והסייבר האמריקאי


שלום לך. הייתי מעוניין לדעת האם אתה מסתמך על מקורות נוספים פרט לסרטים המוקרנים תדיר בערוץ ההיסטוריה.

אם כן וגם אם לא, הרי שתגובתך אינה נכונה כלל ועיקר - במיוחד בתחום המטוסים. אויר רב זרם במנועי סילון בין המסרשמיט 262 לבין הסייבר והמיג 15. (שאם כבר רוצים לדייק, היה מבוסס בחלקו על עבודתו של קורט טאנק, והמנוע היה העתק של מנוע רולס רויס בריטי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 26-08-2007, 19:07
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי TANK שמתחילה ב "כן נכון אחרי מלחמת העולם..."

ישנה נטיה להגזים בכמות ההשפעה שהיתה לפיתוחים גרמניים על פיתוח מערכות נשק לאחר המלחמה. ההשפעה נכרה ביחוד בתחום הטילים (בליסטיים ושיוט) ובתחום עיצוב הצוללות.

בשאר התחומים ההשפעה הגרמנית היתה שולית יחסית. ה-Me 262 לא השפיע כפי שחושבים רבים. מה שהשפיע גם במערב וגם בברה"מ היו נתוני מחקר גרמני בנושא טיסה במהירות גבוהה. חומר זה אפשר גם למפתחי הסייבר וגם למפתחים של משרדי התכנון מיג ולבוצ'קין לקצר את הדרך בפיתוח מטוסים בעלי כנף משוכה לאחור.

ד"א, כפי שנרמז מעלי, הסובייטים נטשו מהר מאוד את העבודה על פיתוחי המשך של מנועי הסילון הציריים הבעייתיים של הגרמנים משום שהבריטים נתנו להם במתנה את מנוע הסילון הצנטריפוגלי רולס-רויס נין, אשר היה אמנם פחות מתקדם, אבל בשל בהרבה לשימוש נרחב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 26-08-2007, 21:11
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי TANK שמתחילה ב "כן נכון אחרי מלחמת העולם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TANK
כן נכון אחרי מלחמת העולם השנייה בעלות הברית העתיקו כלי נשק גרמניים/ דוגמאות :

STG-44 רובה הסער הראשון - היה הבסיס של AK-47 ועוד רובי סער רבים


לא בדיוק רובה הסער הראשון כמו שכבר אמרו, לא יותר מידי קשור לקלצ'ניקוב, ולא קונספט שיותר מידי השתמשו בו במערב עד לשנות השישים בערך.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TANK
MG-42 מקלע גרמני - בעל כוח אש רצחני , שהיה של גרמניה הנאצית / הועתק ע''י האמריקאים וכך נולד ה-M60 ועוד מקלעים


"כוח אש רצחני" הוא הגדרה עמומה למדי, והמקלע העיקרי של האמריקאים עד שנות השישים בערך ואולי אפילו מאוחר יותר היה ה0.3 הישן והטוב שהופיע כבר בשנות העשרים של המאה העשרים. כמו כן, מה הקשר בין המגמ"ב (השם בו השתמשו בצה"ל הצעיר למקלע הנ"ל) לאמ-60, ואיפה המאג הבלגי בסיפור הזה?

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TANK
המסרשמיט 262 - מטוס הקרב הסלוני הראשון
הועתק - וכך נולדו :
המיג 15
והסייבר האמריקאי


והרי מבזק רדיו ארמניה: האם המסרשמידט 262 היה מטוס הקרב הסילוני הראשון? כן, רק שהוא לא בדיוק היה מטוס קרב (הוא היה אמור להיות אבל ניסו להכריח אותו להיות מפציץ) והוא גם לא היה כל כך הראשון.

כמו כן, מבט זריז במיג-15 ובסייבר מגלה מטוסים עם מנוע במרכז הגוף מדגם אחד, בעוד שלמסרשמידט 262 יש שני מנועים מדגם אחר על הכנפיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 27-08-2007, 09:26
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תגובה
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "[QUOTE=TANK]כן נכון אחרי..."

1) אחת האגדות שהפיצו הגנרלים הגרמנים אחרי המלחמה היתה שהתערבויותיו של היטלר והנסיון הכפוי להפוך את ה-262 למפציץ גרמו לעיכוב הגדול בהכנסתו לשירות. מחקר מודרני מראה בצורה ברורה כי הבעיה העיקרית שעיכבה את כל תוכנית מטוסי הסילון הגרמניים היתה ההבשלה האיטית של טכנולוגית מנועי הסילון הציריים של יומו ובעיקר של BMW. מנועים אלה נכנסו לייצור סדרתי רק בקיץ 1944 וגם אז הם היו רחוקים מלהיות מושלמים. רק בשלב זה ניתן היה להתחיל לייצר את ה-262 בצורה סדרתית.
פרשת ה-262 כמפציץ החלה בסוף 1943, אבל גרסת A2 עם ציוד הפצצה היתה מוכנה כבר באביב 1944 - כלומר לפני שייצור המנועים החל.
2) מטוס הקרב הגרמני הסילוני הראשון היה ההיינקל 280 - מטוס שהצטיין בעיקר בהוכחת חוסר בשלותם של מנועי הסילון המוקדמים.
3) כפי שנכתב כאן, מספר מטוסי קדם סדרה של ה-262 טסו החל מאפריל 1944 במסגרת יחידת הניסויים Erprobungskommando 262. בכל מקרה, היתה זו יחידה קטנה מאוד ובכל רגע נתון היו בסד"כ שלה מטוסים ספורים בלבד. גם היחידה המבצעית הראשונה "קומנדו נובוטני" היתה מסגרת קטנה יחסית, אשר במקום להוכיח את יתרונות המטוס, סבלה אבידות כבדות ונשלפה משירות מבצעי באוקטובר 1944 לאחר שגם מפקדה נהרג.
טייסת 616, לעומת זאת, היתה מסגרת מבצעית מגובשת ובשלה יחסית, אשר הוכיחה כמעט מייד את יתרונותיו של המטאור.
4) כפי שכתבתי, הסובייטים ירדו מהר מאוד מהרעיון לייצר עותקים של המנועים הציריים הגרמניים, לא לפני שהם פיתחו והטיסו את הסוחוי 9 והסוחוי 11 הדו-מנועיים (ולא סדרת מטוסי היירוט המאוחרים יותר). הדמיון למטוסים הגרמניים בולט מאוד, בעיקר בבתי המנועים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

5) המעבר לתצורה של מנוע אחד בגוף נבעה בעיקר מקוטרם הגדול של מנועי הסילון הציריים. נסיון לשים מנועים כאלה בבתי מנועים על הכנפיים גרם לגרר רב מדי ולכן הפתרון המתבקש היה למקם את המנוע בגוף. גם מתכנני מסרשמיט וגם קורט טאנק עלו על הרעיון עוד בתקופת המלחמה ולתכנונים שלהם היתה השפעת מה על תכנונים בתצורה דומה בארה"ב ובברה"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 28-08-2007, 08:59
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תגובה
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "מטאור"

המטאור, עד כמה שהיה תכנון מוצלח, סבל מבחינת ביצועים בין השאר בגלל עיצוב בתי המנוע. היו נסיונות שונים להתקין עליו מנועים ציריים תלויים תחת הכנף ולשפר את עיצוב בתי המנועים השמנים, אבל התצורה הסופית נשארה כשהיתה ואיתה הביצועים המוגבלים. עובדה שהמתחרה של גלוסטר - דה-הבילנד - בחר ללכת על מנוע צנטריפוגלי יחיד בתוך הגוף. הוומפייר ומשפחת היורשים הענפה שלו הוכיחו את נכונות ההחלטה.

נכון שפריצת הדרך האמיתית עם מנועים ציריים נעשתה בגרמניה עוד בסוף שנות ה-30 אצל צוות הפיתוח של יונקרס, אבל בל נשכח שהפיתוח המקורי של פון-אוהיין היה מנוע צנטריפוגלי. היה זה מקרה מרתק בו שני מפתחים הגיעו לאותו פתרון טכנולוגי מורכב בשתי מדינות שונות מבלי לדעת אחד על השני.
מכל מקום, צוות הפיתוח בראשות פון אוהיין, אשר עבד אצל היינקל, "נתקע" עם סוג מנוע זה. זו היתה אחת הסיבות שה-RLM בחר לתת את חוזי פיתוח מנועי הסילון הסדרתיים ליומו ול-BMW, שמנועיהם הציריים הבטיחו ביצועים טובים יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:23

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר