לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #14  
ישן 28-08-2007, 01:07
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "יש פה קצר בתקשורת.... KNIGHT..."

כולכם טועים. עפ"י הגמרא בעירובין "היוצאים להציל חוזרים למקומם" (כלומר, יציאתם וחזרתם מותרת). ולכן, אם הותר לנסוע ברכב להזנקה מותר גם לחזור ממנה בנסיעה. אמנם ראוי להדר ולחזור רגלית, אולם יש צדדים נוספים להקל ולנסוע, שהרי אם ילך הטייס ברגל בחזרה למגורים הוא עלול לאבד מכוחו שאותו הוא יצטרך להזנקה הבאה.
אמנם יש מקום לחלק ולדעת רוב הפוסקים אם יוכל להישאר בטייסת עד צאת השבת עדיף שיעשה כן. אולם גם המיקל לחזור בנסיעה יש לו על מי לסמוך. וראו את סעיף ה' בהקדה של הרב אייל קרים לספרו "קשרי מלחמה" (חלק א').
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-08-2007, 15:01
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Alkhimey שמתחילה ב "יש איסור על נסיעת אופניים..."

כן.
אך בנסיעה ברכב עוברים על יותר איסורים וכן האיסורים שבנסיעה ברכב הם מדאורייתא (מהתורה) והאיסורים בנסיעה באופניים הם מדרבנן (סייגים שנוספו ע"י רבנים ואינם מפורשים מהתורה) ולכן אם אין ברירה עדיף לנסו באופניים מאשר ברכב.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 27-08-2007, 11:44
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "המטרה: טייס חרדי ראשון בהיסטוריה(NRG)"

תסלחו לי אבל אני ממש לא מבין את הקטע.
מה המטרה של ההצהרה הזו והצעד הזה?
במה ישתפרו יכולות חיל האויר (והחלל, כמובן) לבצע את משימותיו אם ישרת בו טייס חרדי? אני מתקשה להאמין שעד עכשיו נמנעה הכניסה לגיבושי טייס מבעלי זקנים ופיאות.
מה שבעצם אומרים לנו פה זה שחיל האויר מתעתד להכניס משגיחי כשרות חיצוניים וקייטרינג של גריבלעך וקישקע בהשגחת הר'בה מסטאמר ולשלב רבנים בתכנון הלו"ז והמשימות של קורס טייס כדי שבעוד מספר שנים יוכלו לצלם (מהגב, כמובן) בוגר קורס טייס חרדי. ואז כמובן, ייאלצו לשלב את אותם משגיחים\גריבלעך\רבנים בטייסת אליו הוא ישובץ. לא?
בחייכם. לא שקורס טייס הוא מוקד פריצות, עריות וביאה שלא כדרך הטבע (כמו נגיד, 8200). יש לא מעט בוגרי קורס חובשי כיפה (וטוב שכך), דבר שמעיד שאפשר לקיים אורח חיים יהודי במסגרת זו.
אני לא רואה שום צורך שבעולם לעוות את המערכת כדי *אולי* לראות בוגר חרדי עוד מספר שנים. זה לא ישרת את המערכת והמדינה בשום צורה שתחזיר את העלות.
ולאיזו מטרה לעזעזל? יש כיום מספר מסגרות שאליהן יכול חרדי להתגייס, החל ממערך הרבנות הצבאית וכלה בגדוד קרבי - ועדיין צריך לחפש בפינצטה שבאב שיתגייסו.

מלבד זאת יש בעייתיות נוספת. קורס טייס מצריך ידע במתימטיקה ופיזיקה, זה תואר אקדמי.
עד כמה שידוע לי מערך הישיבות החרדיות לא מי יודע מה מתמקד בלהעניק לשוהים בו ידע בתחום המדעים, מה שאומר שמתגייס חרדי ייאלץ לעבור חתיכת מכינה לפני הקורס.

ובשביל מה? מה המטרה? איך ההשקעה הזו תקדם את בטחון המדינה באויר (ובחלל, כמובן)?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 27-08-2007, 22:56
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "באותה צורה שהשקעת משאבים בגיוס מועמדות לטיס מקדמת את כל היעדים הנ"ל."

רגע, חסרים מועמדים לטיס שצריך להתחיל לנשק תחתים כדי לשכנע כמה בעלי השכלה צרה למלא את השורות? עד כמה שזכור לי מלש"בים בעלי השכלה קורעים את התחת בקורסי הכנה כדי לעמוד בגיבוש טייס.
השקעת המשאבים הרגילה מקדמת את מטרות החיל, ומסתבר שהיא מספיקה ליהודים שומרי מצוות. אז למה להשקיע משאבים לא קטנים נוספים כדי להוסיף עוד חייל שניים לכל גיבוש?

אני מניח שקיימות יחידות בהן אין על כל תפקיד חמישים מתמודדים מטובי הנוער שמכינים עצמם שנה מראש לפני הגיוס. אם קיים חוסר כ"א אקוטי ביחידות כאלו שניתן למלאו בקלות על ידי חסרי השכלה, סבבה. שישקיעו איפה שחסר.
בשדכן משקיעים עבור הבת הפיסחת. לבת הדוגמנית יש מספיק מחזרים.

אגב, אני מאמין שלא חסרים בוגרי מערכת החינוך החילונית בעלי השכלה מדעית שנעצרה בכתה ב' שניתן לקלוט בקלות מבלי שיצטרכו לארגן להם אוכל מיוחד, יועצים אישיים מעדתם, הפסקות לו"ז יומיות לטובת התפתחות רוחנית אישית ואישורים מגורואים אזרחיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 27-08-2007, 22:59
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "רגע, חסרים מועמדים לטיס שצריך..."

אם תקרא את הודעתי, תראה שהחיפוש אחר טייס חרדי זה יותר בשביל העיתונות מאשר לכל דבר אחר.

אגב, לי סופר שכבר היה בחור חרדי שהעבירו אותו שנה במכינה בשביל קורס טיס..

אההה, וחוצמזה - שכחת להגיב לשורה התחתונה:
למה השקיעו כל כך הרבה בפתיחת הקורס לבנות?

נניח שיש חמישים חרדים שרוצים להכנס לקורס טיס.. נראה לי שהחברה רק תרוויח מעוד חמישים חבר'ה שבמקרה הטוב יהיו טייסים (ומשם השמים הם הגבול, לא?) ובמקרה הרע יהיו בקרי טיסה/פקחים/סתם אנשים עם עבודה.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 27-08-2007 בשעה 23:04. סיבה: נ.ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 27-08-2007, 23:18
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "למה השקיעו כל כך הרבה בלקלוט..."

תתנתק מההצהרות לתקשורת. לא באמת מחפשים טייס חרדי.

יש יעד לגייס עשרות חרדים למערך הטכני, ובטווח של העתיד הנראה לגייס מאות כאלה.
היה בעבר יעד לגייס עשרות בנות למערך הטכני, ובטווח העתיד הנראה מאות - והשיגו גם את זה. למקצועות הכי קשים!

ההשקעה במערך הטכני לא גבוהה כל כך, הבעיה היא שלדעתי החרדים לא ירצו.

אגב, בג"צ מילר עלה לצה"ל ממון רב, כי זה אילץ אותו לפתוח הרבה מאוד מגזרים ולהשקיע בפיתוח תוכניות כושר שונות, ולשלם הרבה מאוד על טיפולים רפואיים לחיילות שנפגעו ממאמצים פיזיים מיותרים להפליא.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 27-08-2007, 23:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
גם אני לא מבין, בעיקר את מח"א
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "תסלחו לי אבל אני ממש לא מבין..."

מבלי למתוח ביקורת על היכולת הפיקודית ו/או המבצעית שלו (הוא מוכשר מאד והגיע להיות מח"א לא במקרה), מהמקום בו אני נימצא ניראה לי כבר תקופה מאד ארוכה שהאיש די עסוק בשני דברים בולטים (ויסלחו לי כמה אנשים שהדברים עלולים להרגיז אותם):
1. להיות סלבריטי שמחפש את המצלמה וכותרות בתיקשורת
מספיק לעבור מידי פעם באתר חיל האוויר ולראות את כל הכתבות בסגנון: שקדי לוחץ ידיים/שקדי נואם במסיבה/שקדי בכנס/שקדי מרים כוסית באירוע/שקדי בטקס וכו' וכו'
2. להכנס להיסטוריה כמי שעשה מהפכה חברתית בחיל האוויר.
מהפכות מבצעיות קשה לעשות (הנהלים ברורים, המטרות מוגדרות), אבל מהפכה חברתית גם אם נעשתה הייתה מאד חלשה ולכן זו נישה שתעשה גלים.
עכשיו נישאלת השאלה אם זה טוב לחיל האוויר, לצה"ל ולעם ישראל או שזה טוב רק לשקדי (לפחות בעיניו)?

לטעמי, הצהרה שלו בסיגנון "בלי הבדלי דת, גזע ומין - כל מי שיעמוד במטלות הקורס יזכה להטיס מטוסים בחיל האוויר!" הייתה יותר קולעת ויותר נכונה מכל מיני אירועים מגמתיים שהוא יוזם כמו:
ערב למלש"ביות בלבד בבית חיל האוויר בהרצליה על מנת לעודד גיוס לקורס טייס (ממש אפליה מינית בחסות מח"א) או תכנית לטייס חרדי ראשון (אפליה דתית?).......בקצב הזה, מה תהיה ההברקה הבאה שלו?

התקשורת אוהבת למגזר, אוהבת דרמות, אוהבת כותרות ואם זה בא בצורה של לדרוך על אחד על מנת להבליט את השני אז ממש אין בעיה...אבל זו התקשורת שאנחנו יודעים לדפדף אותה ולא לקחת אותה ברצינות.
הפעם מח"א ניגרר לדבר הזה וזה פסול, אבל ממש פסול!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 27-08-2007, 12:37
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
המטרה היא לא טייס חרדי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "המטרה: טייס חרדי ראשון בהיסטוריה(NRG)"

בחיל מדברים על זה כבר הרבה זמן...

המטרה היא למלא את השורות המתרוקנות של המערך הטכני, וזה בא יחד עם שורת צעדים שנועדו למצב מחדש את המערך הטכני (מדברים על מיתוג שלו, שינוי שמו וסמלו, סלוגן חדש ועוד). יש כאן חבר בפורום שקרוב משפחתו אחראי על המהלך..

הבעיה כיום היא שאין מספיק כח אדם איכותי למערך הטכני, יש תחרות מצד אט"ל וחמ"ן על כל אדם, ונוצר מצב שבו בגפים מסויימים יש יותר בנות מבנים - בגלל שמקבלים בנות יותר איכותיות מבנים איכותיים (זה הגיע לאבסורד בגף מטוסים אצלי בבסיס - יש יותר ממ"סניקיות מאשר ממ"סניקים). באופן רגיל בנות היו מגיעות במערך לתפקידי צב"ה ומחשוב, אבל היום יש כבר מסגריות תעופתיות, מבנאיות, וממ"סניקיות לרוב. בגפים האיכותיים יותר - אוויוניקה זה דוגמה טובה - מרבית בוגרי הקורסים האחרונים הן למעשה בוגרות.

כחלק מזה הופכים את האדמה כדי למצוא מקורות גיוס אחרים.

לדעתי המהלך הנוכחי ייכשל, כי חיל האוויר לא יכול להרשות לעצמו גפים הומוגניים. יש מעט מאוד חרדים שיסכימו שהבנים שלהם ישרתו בבסיסים עם בריכה וקולנוע, או ישרתו עם בנות כמפקדות או כשותפות. אני כבר רואה את הפעשקווילים מרוחים על הקירות נגד החוטאים המשתתפים בחיל התועבה.
נכון שיש כיום חרדים בחיל האוויר - אבל מרביתם הם למעשה משגיחי כשרות.. והאחרים הם חוזרים בתשובה (שרבים מהם נמצאים במערך הטכנולוגי).
כללי השילוב הראוי מקשים גם ככה על החיים בחיל האוויר, נראה איך זה יהיה אם ינסו לאכוף אותם עד סופם.

הדבר היחיד שיכול לתפוס כאן זה עסקה של "שירות תמורת מקצוע", אבל החיל ישלם הרבה מאוד בשביל זה.

(במאמר מוסגר, אני חייב לומר שדווקא חיל האוויר מצטיין בנושא שילוב הדתיים - אצלי בבסיס, לדוגמה, מוותרים על חיילים רבים למשך שעה וחצי+ ביום לצורך שיעור תורה אחרי ארוחת הצהריים ולפני תפילת מנחה.. יש שיעורי תורה רבים ומגוונים כל יום, כל חייל דתי יכול לקבל בשר בהכשר מהדרין ועוד ועוד)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 27-08-2007, 21:21
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
המעט שישנם מעולים
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "המטרה היא לא טייס חרדי."

נכון שיש כיום חרדים בחיל האוויר - אבל מרביתם הם למעשה משגיחי כשרות.. והאחרים הם חוזרים בתשובה (שרבים מהם נמצאים במערך הטכנולוגי).

בראשית ימי "הקורנס" שירת במעבדת אחזקת טילי א"א באחד הבסיסים רס"ר חרדי, מומחה "ספארו". הוא היה ידען גדול ושירת בבסיס מעורב, עם בריכה וחיילות בביקיני.
במחלקת מנועים קטנים דרג ד' של ח"א משרת נגד ותיק (לא זוכר את דרגתו) חרדי. לא מעורר מהומות.
בקריה משרתת קצינה חרדית בדרגת רס"ן שחלק מתפקידיה היה פיקוד על חלקים מסויימים מהפלוגה הכחולה בהתנתקות. למרות כנפי הצניחה שלה, היא חרדית מלידה. אשה מאד חיובית.

המסקנה שהגעתי אליה מכל אלה שפגשתי היא שהמעטים שישנם איכותיים, מסורים ויעילים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 27-08-2007, 21:59
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "אני לא יודע"

אני חושב שזה קיים בכל ספר שמנסה לספר היסטוריה בצורה מעניינת. האופציה השניה היא לכתוב ספר שמלא בפרטים שחוזרים על עצמם מנקודות שונות. היסטוריון בוחר לעצמו את נקודת המבט ופשוט כותב, ותמיד יהיו אי-פרופורציות, ואנשים לא מרוצים.

קריאה בספרו של אפרים הלוי, לדוגמה, מציירת תמונה מאוד רעה של שמעון פרס, ותמונה יפה למדי של הלוי עצמו, וזה למרות שהלוי - באופי בריטי משהו - מסייג את עצמו ככל הניתן.
זה סוג של עוורון משוחד שאי אפשר להמנע ממנו - בין אם אתה כותב סמי-אוטוביוגרפיה, ובין אם אתה כותב סיפור היסטורי על פי ראיונות וספרים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 27-08-2007, 13:29
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "ראוי לברכה, אבל לדעתי יותר חשוב טייס ממוצא אתיופי"

למה זה כל כך חשוב לאנשים שיהיה אדם ממוצא X טייס?

אתם יודעים לפני כמה זמן סיים את קורס הטיס טייס הקרב עולה רוסיה הראשון? (וחבר'ה, בלי גרישה בבקשה, אני מדבר על עולה מרוסיה של מסך הברזל)

דניאל מ הביא קישור לאשכול מעניין במיוחד, ואמיל כתב באותו אשכול את כל הסיבות (הנכונות, בעיני, בתור אחד שפוגש מחצית ממסיימי הקורס במגמת קרב של כל קורס) שיתארו נכונה מדוע לא יהיה טייס קרב חרדי בשנים הקרובות, ולדעתי זה נכון גם לגבי האתיופים, רק בהקצנה משמעותית.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 27-08-2007, 17:48
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "נחמיה, התשובה לתהייתך בגוף..."

טייסי קרב במטוסי F-16:
הרוב המוחלט - אשכנזים, חילונים, מעמד הביניים ומעלה. כמובן שהם גם חבר'ה מוכשרים במיוחד עם קליטה מהירה ויכולות שהן הרבה מעל הממוצע.

גם אני התרשמתי שאם יש דתי או מזרחי, לרוב מדובר בנווט, שהגיע לאן שהגיע בגלל עקשנות למצות את היכולות שלו. אחד מהנווטים אצלנו הגדיר את זה בדומה לאמיל - "לדתיים אין ידיים, אבל יש רצון, ולכן הם נווטים".
שוב, כמו אמיל - הדתיים הם חבר'ה פתוחים לשונה, למרות שכולם - כל אלה שהכרתי - היו דווקא מאוד "דוסים", ומאוד "מתנחלים" (אם לא במקום המגורים, אז במקום הלימודים).
אלה שלא היו "מספיק דוסים" חזרו בשאלה במהלך המסלול (הכרתי גם כמה כאלה).

מדוע ולמה - זה כבר עניין למחקרים אקדמיים. אני די בטוח שיש הרבה שיאשימו את זה שלא נתנו למזרחים הזדמנות בעבר, והם אוכלים את הפירות של שלטון האשכנזים שהושיב אותם בדרום. יש בזה משהו, אבל לא הרבה מעבר.

אגב, אני גם מכיר דתיים שטענו שהודחו מקורס טיס כי הם דתיים. במקרה של לפחות אחד מהם יש לזה גיבוי כלשהו. אבל ברור שאחוז הדתיים בשאר היחידות ההתנדבותיות גבוה משמעותית מאחוז הדתיים באוכלוסיה, ואילו מבין בוגרי קורס הטיס זה קצת מתחת לאחוז הדתיים באוכלוסיה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 27-08-2007, 18:54
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
מעניין
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "טייסי קרב במטוסי F-16: הרוב..."

אני לא רוצה להפוך את האשכול הזה לאשכול קוטר, אבל גם אני מכיר מישהו שאומר שהודח מהקורס כיוון שלא אהבו את הפרצוף שלו. מדובר בדוס (בוגר ישיבת מרכז הרב), ספרדי, עמוק מהפריפריה, ליכודניק ודעתן על גבול החוצפה (לדעת מדריכיו). גם אם אין לו "ידיים" (ויש לו), הוא ודאי יכול היה להיות נווט קרב. מכל מקום, היו איתנו כאלה שעברו את שלב הטיסות בו הוא נכשל, והוסבו להיות נווטים או מכוננים - ואתה לא יכול להבין איך הם כן והוא לא. ואגב - הוא סיים מסלול אחר, מאוד ייחודי וגם שם לא אהבו אותו - פשוט היכולת שלו היתה גבוהה הרבה מעל הממוצע ולא יכלו לזרוק אותו.

ואם יבואו ויאמרו לי שאני לא יודע (אני באמת לא) ויש קריטריונים שנעלים ממני ונהירים רק למדריכים ולאנשי בית הספר לטיסה - אז אצטט כאן מה ששמעתי ממדריך לשעבר בבית הספר - טייס F-15 שהפך חרדי (ברוח הפורום. הוא אפילו היה מה שנקרא "מזרחי") ואישר לי מפה לאוזן (כלומר, שמעתי ממנו ישירות ולא מפי השמועה) אחד מבכירי המדריכים בבית הספר הנ"ל, שלא אומר מה שמו, אבל בפורום הזה הוא הוזכר יותר מפעם-פעמיים: יש דבר כזה שנקרא "קריטריון המועדון". כלומר, חלק גדול מחוות הדעת הקובעת של המדריך על החניך מתייחסת לאיך שהוא תופס אותו מחוץ למטוס ובכלל לא באויר, אלא על הקרקע. ואופי ההדרכה שלו - אם תהיה יותר "ממיינת" או יותר "מדריכה" - נובע מאותה חוות דעת ראשונית.

תאמינו או לא, בהתחלה גם אני לא האמנתי. אבל האינסטנציה שאישרה לי את זה היא ישרה מאין כמוה, לא היתה רחוקה מפיקוד בכיר מאוד בחיל האויר - ונטולת אינטרס לחלוטין (בניגוד, נניח, לאותו טייס שחזר בתשובה ומטרתו המוצהרת היתה להשחיר בעיני את חיל האויר).

ערב נעים

אליהו

נערך לאחרונה ע"י אליהו ר בתאריך 27-08-2007 בשעה 18:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 27-08-2007, 19:19
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "מעניין"

דווקא אף פעם לא נתקלתי בהכחשה של הגישה הברורה בחיל שטייסים צריכים להיות אנשים מסוג מאוד מסויים.

טייס דעתן יתר על המידה הוא בעייתי במיוחד. תשאלו כל פקח טיסה שי' - טייס ותיק הנחשב לישראלי הטוב ביותר ב-F-16 כיום - ניסה לנהל בשבילו את ההקפה.
אין ספק שהבחור הוא טייס מליגה אחרת, ואדם מוכשר במיוחד, אבל הדעתנות וההתנשאות האין-סופית שלו היתה מדיחה אותו היום מקורס טיס. והוא דווקא חבר מועדון..

אני מכיר אישית את הטייפ של אדם דעתן וידען המוכשר יותר מכל הסובב אותו. הסוציומטרי הראשון שעברתי בגף שלי הראה לי בדיוק מה אנשים חושבים על הסוג הזה של האנשים. זה נכון גם לדרגים "נמוכים" (אנשי תחזוקה, למשל) וגם לדרגים גבוהים (טייסים).

בכל מקרה, לאור כל זאת אני בהחלט מאמין שיש הדחות בגלל דעות אישיות של מדריכים שמטים חוות דעת, מבלי דעת. פסיכולוגית, יש לבני אנוש נטיה לעוות חוות דעת על פי דעה אישית גם בלי שהם שמים לב לנושא.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 27-08-2007, 19:40
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "דווקא אף פעם לא נתקלתי בהכחשה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
דווקא אף פעם לא נתקלתי בהכחשה של הגישה הברורה בחיל שטייסים צריכים להיות אנשים מסוג מאוד מסויים.

טייס דעתן יתר על המידה הוא בעייתי במיוחד. תשאלו כל פקח טיסה שי' - טייס ותיק הנחשב לישראלי הטוב ביותר ב-F-16 כיום - ניסה לנהל בשבילו את ההקפה.
אין ספק שהבחור הוא טייס מליגה אחרת, ואדם מוכשר במיוחד, אבל הדעתנות וההתנשאות האין-סופית שלו היתה מדיחה אותו היום מקורס טיס. והוא דווקא חבר מועדון..

אני מכיר אישית את הטייפ של אדם דעתן וידען המוכשר יותר מכל הסובב אותו. הסוציומטרי הראשון שעברתי בגף שלי הראה לי בדיוק מה אנשים חושבים על הסוג הזה של האנשים. זה נכון גם לדרגים "נמוכים" (אנשי תחזוקה, למשל) וגם לדרגים גבוהים (טייסים).

בכל מקרה, לאור כל זאת אני בהחלט מאמין שיש הדחות בגלל דעות אישיות של מדריכים שמטים חוות דעת, מבלי דעת. פסיכולוגית, יש לבני אנוש נטיה לעוות חוות דעת על פי דעה אישית גם בלי שהם שמים לב לנושא.

י' הישראלי הטוב ביותר ב f-16? בוא לא נגזים... אלו שמועות מרפסת לא מבוססות. אני יכול רק לשער שאתה מתכוון ל א.י מנבטים..... הוא כבר לא ילד ובהחלט טייס מצוין אבל התואר שנתת לו קצת מוגזם... בכל מקרה גם היום הוא היה מסיים את הקורס ובכלל כל התיאורים פה מוגזמים נכון להיום...
מעבר להשפעות שבתת ההכרה אין היום שום קריטריון מעבר להתאמה לתפקיד ובווודאי שמקום מוצא או אורינטציה דתית כשלעצמן אינן מהוות פקטור בעניין זה.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 27-08-2007, 19:51
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]דווקא אף פעם..."

היי - אני לא טייס ולא יכול למדוד אותו מעבר לשיחות מרפסת. אבל בוא נסכים שהוא מאוד טוב, ולא סתם יכול להרשות לעצמו את מה שהוא מרשה לעצמו. בכל מקרה, זה משמעות המילה "נחשב" - אין מדד אמיתי, אז מחשיבים.. בכל מקרה, בהתחשב בזה שמהדור הקודם הוא אחד הבודדים שעדיין טסים.. אני מניח שלנסיון שלו אין הרבה מתחרים בשטח. ב-F-16.

בתור אחד שראה את ההתנהגות שלו בשטח, ושמע פקחי טיסה משתוללים מעצבים בגללו, וגם שמע פה ושם טייסים שחושבים שהוא מגזים במיוחד. לא מכיר אף טייס אחר עם התנהגות כזאת. אפילו השחצנים ביותר מביניהם לא התנהגו ככה (יש אצלנו חצי אגדה על מה שהוא עשה כשהכירו לו את השבי"ט.. לא יודע כמה היא נכונה, אבל האמת בסיפור קיימת בוודאות). לכן יש לי את התחושה שהיום הוא לא היה עובר את הקורס. או שזה רק השם שלו שמאפשר לו לעשות את זה? לא יודע. אני בעד שניהם.

(לא שכבר אין אנשים שלא היו צריכים לעבור את הקורס ועברו אותו, אבל רובם עוד בגבולות הטעם הטוב)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 27-08-2007, 20:09
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "יש לו ניסיון רב והוא טייס..."

מבין בערך 60 טייסים ונווטים שיצא לי להכיר +/- לא רע בשנתיים האחרונות, היו רק שני טיפוסים רציניים - אחד מהזן הלא מזיק (אלא אם אתה בחורה או אופנוע - אם יצא לך להכיר את ד"), ואחד מהזן שמזיק בעיני חיילי חובה. השאר מאוד דומים אחד לשני באופי הכללי. הרוב המוחלט היו אנשים שידעו היטב מה הם שווים, אבל לא נתנו לזה להפריע להם.

תגיד לי אתה - לנסות לנהל הקפה במקום פקח מנוסה זה דבר רע או לא רע? (בזמנו יצא לאחד הפקחים המנוסים שעדיין עושים מילואים לשחרר לטייס מהסוג הזה - "אתה רוצה להחליף אותנו כאן למטה? כי אני אשמח לעלות למעלה במקומך..")
לזרוק חיילי חובה מחדר אוכל בטייסת זה טוב או רע?

אין לי בעיה עם ישירות בוטה, במיוחד אם אתה לא חייל סדיר, אבל לפעמים צריך להרגיע גם אנשים כאלה..


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 27-08-2007 בשעה 20:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 27-08-2007, 20:22
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מבין בערך 60 טייסים ונווטים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מבין בערך 60 טייסים ונווטים שיצא לי להכיר +/- לא רע בשנתיים האחרונות, היו רק שני טיפוסים רציניים - אחד מהזן הלא מזיק (אלא אם אתה בחורה או אופנוע - אם יצא לך להכיר את ד"), ואחד מהזן שמזיק בעיני חיילי חובה. השאר מאוד דומים אחד לשני באופי הכללי. הרוב המוחלט היו אנשים שידעו היטב מה הם שווים, אבל לא נתנו לזה להפריע להם.

תגיד לי אתה - לנסות לנהל הקפה במקום פקח מנוסה זה דבר רע או לא רע? (בזמנו יצא לאחד הפקחים המנוסים שעדיין עושים מילואים לשחרר לטייס מהסוג הזה - "אתה רוצה להחליף אותנו כאן למטה? כי אני אשמח לעלות למעלה במקומך..")
לזרוק חיילי חובה מחדר אוכל בטייסת זה טוב או רע?

אין לי בעיה עם ישירות בוטה, במיוחד אם אתה לא חייל סדיר, אבל לפעמים צריך להרגיע גם אנשים כאלה..

דרך אחת זה להרגיע אנשים כאלה ודרך אחרת זה להרגיע את השאר.... יכול להיות שהוא קצת מעצבן לפעמים אבל לא צריך להיות כל כך רגישים לדעתי, גם אני לא הכי מסתדר איתו אבל מעריך אותו ומחבב אותו בכל זאת... אנשים צריכים להיטפל במשהו לאדם קיצוני ובטוח בעצמו כמו י' בתכל"ס הוא לא עושה שום נזק אלא רק הביא תועלת למדינה.
ד'? לאיזה ד' אתה מתכוון ממגיני הדרום או מנשר הזהב? ד.מ?
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 27-08-2007, 21:37
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אני אנסה לענות לך ויכול להיות שלא תאהב את התשובה
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מבין בערך 60 טייסים ונווטים..."

תגיד לי אתה - לנסות לנהל הקפה במקום פקח מנוסה זה דבר רע או לא רע? (בזמנו יצא לאחד הפקחים המנוסים שעדיין עושים מילואים לשחרר לטייס מהסוג הזה - "אתה רוצה להחליף אותנו כאן למטה? כי אני אשמח לעלות למעלה במקומך..")

לעיתים מזומנות הפקח רואה תמונה אווירית שונה מהותית מזו המתקיימת במציאות. לעיתים הוא אינו מבין כלל את משמעות ההודעות שהוא מקבל גם אם הוא מנוסה מאד (זכור לדראון הדיאלוג בין פקח טיסה וטייס "כפיר" בהקפה שנכנס שלוש פעמים לוורטיגו והתריע על כך. "רות ורטיגו" ענה הפקח, "המשך"). במקרים כאלה מוצדק שטייס בהקפה יקח פיקוד וינהל אותה.
לא רק פקחים נוטים לעשות טעויות קריטיות אלא גם בקרים. בק"א אמיתיים קריאה בקשר "בקר, אל תפריע" נשמעה במחוזותינו מספיק פעמים והיא לא יחודית לטייס נודניק.

לזרוק חיילי חובה מחדר אוכל בטייסת זה טוב או רע?

זה רע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 27-08-2007, 21:50
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "אני אנסה לענות לך ויכול להיות שלא תאהב את התשובה"

לא התכוונתי לכזה סוג של ניהול הקפה - ברור שיש מקרים שבהם אין ברירה, במיוחד כשמדובר במהירים, וברור שיש פקחים אווילים - אבל יש סוג של השתלטות על ניהול הקפה מתוך רצון גלוי לעין לדחוף את עצמך קדימה ולנחות מוקדם יותר, ועל זה שמעתי שלושה פקחים שונים מתלוננים בהזדמנויות שונות על אותו אדם. זה סוג של אופי בעייתי (אם נחזור לפסיכולוגיה, יש תופעה מוכרת שלפיה אדם נוטה לחשוב שהוא רואה ומבין דברים בצורה עמוקה יותר מסובביו, וככל שהאדם מבריק יותר הוא כמובן חושב את זה ביותר מקרים.. גם אם במקרים כאלה ואחרים הוא טועה לחלוטין).

אין לי בעיה עם השתקה של מי שלכאורה הוא בעל ראיה ברורה ורחבה יותר, כל עוד המשתיק זוכר שגם הוא עשוי לטעות. לשמחתי אנחנו נמצאים בחיל שבו הבקרים הם "סוג ב" והטייסים הם "סוג א", שזה המצב ההפוך מכמה מדינות אחרות.. נראה לי שזה גם הוכיח את עצמו בשטח.

רק עכשיו קראתי טענה שאמרה ששקי ונחומי הפקירו את אזור אופירה כשסירבו להוראות הבקרה והמריאו לקרב האוויר המפורסם שלהם, מה האמת פה? (לדעתי מטוס קודם למערכות נ"מ, במיוחד אם הוא חשוף לפגיעה כשהוא על המסלול)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 27-08-2007, 22:07
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
מבחן התוצאה
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לא התכוונתי לכזה סוג של ניהול..."

אבל יש סוג של השתלטות על ניהול הקפה מתוך רצון גלוי לעין לדחוף את עצמך קדימה ולנחות מוקדם יותר, ועל זה שמעתי שלושה פקחים שונים מתלוננים בהזדמנויות שונות על אותו אדם. זה סוג של אופי בעייתי (אם נחזור לפסיכולוגיה, יש תופעה מוכרת שלפיה אדם נוטה לחשוב שהוא רואה ומבין דברים בצורה עמוקה יותר מסובביו, וככל שהאדם מבריק יותר הוא כמובן חושב את זה ביותר מקרים.. גם אם במקרים כאלה ואחרים הוא טועה לחלוטין).
אני לא מכיר את הג'נטלמן המדובר ולכן אני לא יכול להתייחס לעובדות שציינת מעבר למה שציינת.

רק עכשיו קראתי טענה שאמרה ששקי ונחומי הפקירו את אזור אופירה כשסירבו להוראות הבקרה והמריאו לקרב האוויר המפורסם שלהם, מה האמת פה? (לדעתי מטוס קודם למערכות נ"מ, במיוחד אם הוא חשוף לפגיעה כשהוא על המסלול)

כאן אני מרגיש קצת יותר בטוח כי אני מכיר מצוין את שני הג'נטלמנים המדוברים שאחד מהם חבר שלי כבר עשרות שנים.

א. אין כמעט פעולה היסטורית שהתבצעה ושהצליחה, שלא ימצא "מותח הביקורת" התורן שיקבע שזו שגיאה. בוודאי לא פעילות צבאית המאופיינת ביכולת להחליט על בסיס נתונים חלקי מאד ותוך זמן קצר מאד. קל מאד להחליט על בניית גשר במקום מסוים אחרי שנים של מדידות, בדיקות התכנות, איסוף כל המידע הנדרש להחלטה, בניית מודלים וכו' וכו'.
ב. ההחלטה של דני שקי ואמיר נחומי לזנק צריכה להיבחן במבחן התוצאה. עמדת על חלק מהסיבות שהניעו את השניים שביצעו בדיוק את המשימה לשמה הוצבו שם - כוננות יירוט. 7 מיגים מופלים היא תוצאה ראויה בהחלט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 27-08-2007, 22:40
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אתה מסוגל לתת לשאלות האלה תשובה בעצמך
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מבחן התוצאה כולל גם את זה..."

מבחן התוצאה כולל גם את זה שהיו נפגעים על הקרקע

א. מלחמה אינה משחק שחמט. במלחמה יש נפגעים אם לא רצים למקלט.
ב. ללא ספק היו יותר נפגעים אם המיגים לא היו מועסקים.

יכול להיות שההוקים היו מפילים את המיגים לפני כן (עניין של קצב ההעסקה של סוללת נ"מ למול הקצב של שני מטוסי קרב).

יכול להיות היא שאלה מצוינת לימי שלום כשאפשר לדון עליה על כוס קפה ולהעלות תיאוריות מפה ועד להודעה חדשה. במלחמה אתה מחליט ומבצע ואח"כ עומד לגורלך ("צל"ש או טר"ש"). טוב מאד שבמלחמה ההיא עוד לא היה מקובל במחוזותינו שחייל צריך לקבל אישור נוטריוני לכל פעולה שיבצע.

האם היום יימצא מישהו שבזמן כוננות "הנע והמתן" יחליט לצאת לדרך כי הוא שומע על מיגים מתקרבים?

שאלה מצוינת. אבל אתה מספיק פיקח כדי לתת לעצמך תשובה טובה לשאלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 29-08-2007, 02:33
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שאלת הדיוט ואודה אם תענו לי:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
האם הבקר הוא מעין מפקד על הקרקע של הקרב האוירי או שהוא יותר בגדר קצין המודיעין המספק מידע על זירת הקרב למפקד המבנה?

האם יש על הקרקע טייס ותיק או איש מנוסה אחר המנהלים את הקרב או שמא אחד הטייסים שבשמיים צריך גם לנהל את מטוסו הוא וגם להנחות את הטייסים האחרים?

אם הבנתי נכון - הבקר מקבל מידע על זירת הקרב מכל המטוסים ותחנות הקרקע וקשה להעביר מידע זה בשברירי שניה לכלל הטייסים.

תודה על תשובתכם.

על רגל אחת,
לבקר יש תפקיד פיקודי רק במשימות בט"ש שבהם הוא מעביר בעצם את הוראות השולט.
בקרב אויר או מלחמה "אמיתית" הטייס המוביל הוא המפקד הבקר רק עוזר לו לבצע את המשימה ע"י העברת אינפורמציה.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 29-08-2007, 12:36
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שאלת הדיוט ואודה אם תענו לי:"

ועוד קצת, לגבי יירוטים:
במערב, הבקר אחראי על הכוונה לאזור שבו צריך לבצע את היירוט, ולהביא לידי ביטוי את תמונת המצב הרוחבית (הטייס ממוקד יותר באזור שלו, או בקרב הספציפי שלו).
בנוסף, יש יחידת שליטה שאחראית בין היתר על חלוקת המשימות והתעדוף שלהן - הבקר לא פועל בריק, אלא מקבל הוראות ומעביר אותן הלאה.

ברגע שמתחיל קרב אוויר זה כבר פחות או יותר (ובעיקר יותר) בידי הטייסים עצמם - הבקר נמצא בשלב הזה על תקן עוזר, וכמו שנאמר - לפעמים הוא גם סתם מפריע .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:03

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר