30-08-2007, 01:13
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
חברים, נדמה לי שמנפחים את הסיפור קצת
ראשית, תיקון קל - מסלול 12/30 חסום משני צדדיו לשיפוצים ולכן לא ייתכן שהיה עליו מטוס צבאי.
שנית, לתחושתי (ואחרים שותפים לה גם) - יש פה ניפוח לא-קטן (בלשון המעטה) של התקשורת.
כרגע בנתב"ג מתפקדים עם מסלול 26/08 בלבד - גם לנחיתות וגם להמראות.
ברוב שעות היום מסלול 26 הוא בשימוש, משמע שהטייסים הבאים אליו לנחיתה מבצעים גישת ראייה - דבר שהוא לא-טריוויאלי לטייס שאינו מקומי (ואינו טריוויאלי גם למקומיים...) - גם בשל חוסר ההיכרות עם השדה, גם בשל קירבתו למסלול 30 והבלבול האפשרי ביניהם במיוחד בשעות אחה"צ עם "שמש בעיניים" וגם בגלל העובדה הפשוטה שעבור טייס איירליין שטס כמה שעות באוטומציה מלאה עד ישראל ופתאום צריך לעבור להטסה ידנית בהקפה כשכל תנאי הסביבה הם אלה - לא פשוט.
אגב, האירוע עליו דווח בתקשורת לפני כמה ימים על טייס איבריה שבגישה לנחיתה מיקם את עצמו על הציר של מסלול 30 (שבשיפוץ) והפקחים "התערבו והצילו את המטוס" - הוא בדיוק אירוע כזה שנופח מעבר לכל פרופורציה.
אירוע כזה קרה בעבר יותר מפעם אחת, גם לאנשינו, ויקרה בעתיד כל עוד זו תצורת המסלולים בנתב"ג.
טעות אנוש שיכולה לקרות ובדיוק בשביל זה יש יותר מטייס אחד ויש פקחים במגדל שמסתכלים.
בשעות העומס, המגדל צריך לנהל כמות מטוסים רבה שממריאה על מסלול בודד ובמקביל הכנסת מטוסים נוחתים לאותו מסלול בגישת ראייה כשהמרחב האווירי מוגבל ממזרח, כאשר כל זה תוך יצירת מרווחי בטיחות נאותים.
תחשבו מה המשמעות של מטוס שנוחת עם תקלה ונעצר על המסלול הפעיל היחיד...
בקיצור, Cut them some slack.
(כל זה לא מפחית מנכונות הטענות אודות הרדיו הפיראטי ומבנה המסלולים בנתב"ג שבהחלט מזכיר מדינות עולם שלישי).
|