03-09-2007, 17:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
|
|
לא מצאתי את המסמך הזה בשום מקום ולכן אני לא יודע מה הוא אומר.
אבל לאור מסמך ההבנות האחרון שמטרתו להוות איזשהו אומדן לגבי זיהום אויר שמחייב את כלל מדינות העולם - הבנת קיוטו - ניתן להסיק כי ישראל שוב לא תהייה מחוייבת לבצע את הכתוב במסמך החדש, וזאת מכיוון שישראל נתפסת כמדינה מיתפתחת.
ומדינות מיתפתחות לא מחוייבות לעמוד בסטנדרטים חמורים שכאילה.
וחבל, כי הרבה פעמים דוקא למדינות מתפתחות תעשייה מזהמת יותר מאשר למדינות מפותחות, ומדינות מפותחות דואגות לאיכות החיים שלהם בעצמן ולא צריכות תקנות ואמנות (ראה גרמניה ואנגליה שהן מובילות בתחומן).
אם אכן לא נחוייב לעמוד במסמך ההבנות להקטנת פליטות גזי חממה יהיה זה עצוב וחבל לדעתי, מכיוון שניתן וצריך להתחיל לנקוט בצעדים חריפים במדינתינו.
לצערי יש במדינתינו יותר מידי אנשים בתעשייה שחושבים שהם יכולים לעשות כרצונם וללא מחוייבות לחברה ולסובבים אותם, ובמיוחד בשביל כאילה יש לחוקק חוקים מחמירים ולאכוף אותם ללא יוצאי דופן.
בנוסף לכך ואולי בשל כך, תעשיית הרכב חוייבה להתגייס להקטנת פליטת המזהמים הנפלטים מרכבים. (אם שמתם לב לפירסומים שונים בעיתונות בשבועיים האחרונים, ולכך שבתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט יהיה דגש על רכבים "ירוקים")
אמנה כזו מחייבת אותה לעשות כן, ואם לא נהייה מחוייבים באמנה זה אומר שרכבים מזהמים (יחסית) יוכלו להימכר בארץ בעוד שבמדינות אירופה לא (או תחת מיסוי כבד).
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!
נערך לאחרונה ע"י עומר מסינג בתאריך 03-09-2007 בשעה 17:09.
|