לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 12-09-2007, 01:05
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
יש לי השערה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי דני קריאף שמתחילה ב "אני לא מצליח להבין מה קורה?"

בניגוד לטנקים "המיושנים" יחסית, העבירות של המרכבה היא מטורפת. נדיר להגיע למגבלות של מרכבות, בפרט 3 ו-4 עם הזחלים והמזקום המעולים שלהן.

אז יש לך כלי סופר עביר, שצריך כשרון ממשי כדי לגרום לו לפרוס (אני ניחנתי בכשרון שכזה, גם עם נהג מיומן ביותר)... יוצא שהמפקד לא ממש מכיר את מגבלות הכלי שלו, ולפעמים כשאתה נוסע בשטח, אתה יכול למצוא את עצמך בכל מיני זוויות מעניינות שהטנק לוקח בלי בעיות (כמובן שהשאיפה היא לבחור נתיב מתון בלי שיפועי צד וכאלה, לפעמים השטח, הטראסות והלילה לא מאפשרים את זה).

תכלס- מכיוון שיש עבירות גבוהה, קשה לדעת איפה מגבלות העבירות, עד שחוצים אותן... ככל שמנוסים יותר, הסבירות להתהפך יורדת כמובן (אלא אם נתקלים באיזה תנ"ט או בור רציני שאי אפשר לראות בחושך).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 12-09-2007, 09:22
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי freedom_fighter שמתחילה ב "יש לי השערה"

אל תאשים את עצמך בפריסה (לפחות לא בזאת במארון א-ראס. על מה שהיה לך בסדיר אני לא אחראי ), הציר קרס מתחתינו ואם לא היית פוקד לתת היגוי יש סיכוי טוב שהיינו מתהפכים.
יכול להית שטעית בכיוון ההיגוי (למעלה בשפ"ץ במקום למטה, שמאלה יחד עם השפ"ץ) אבל ביחס לכמות אימוני הטנקים שעברנו בכלל ולקראת המלחמה בפרט (שניים עשר יום, כולל חומת מגן והמלחמה, במצטבר במשך עשר שנים מאז השיחרור) נראה שהטעות הזו סבירה בהחלט!
בנוסף לכל הפריסה לא הייתה נוראית ועם העזרה של אבישי הזחל עלה בחזרה למקום כמעט בלי נזקים (למעט סדקים באחד בהזרים).

ולדני קריאף. נראה לי שיוס עלה בדיוק על הנקודה:
1. כלי עביר ואמין בצורה בלתי רגילה.
2. חוסר באימונים וידע.
3. נסיון לפצות על החוסר באימונים מרובים מה שבהכרח מוביל ליותר תקלות.

כבר פגשתי חבר'ה שהגיעו ממגחים ושוטים ועלו על מרכבות לראשונה. הם היו בהלם מהיכולות ומהעבירות. אני זוכר מג"ד שוטים (חניך בקורס מג"דים) שצועק לי ימינה חזק כמו מטורף בגלל שלפנינו הייתה טרסה של מטר וחצי. לא יודע מה הבעיה של שוט לעלות או לרדת מדרגה כזו. המרכבה יכול לעבור אותה בנסיעה של יציאה להתקפה.
כשתראה מרכבות עוברות מדרגות ושפצים תבין שכמעט אין מגבלות עבירות. הבעיות מתחילות שמפקד ונהג בטוחים מידי בעצמם וחסרי ידע/נסיון טועים. טעויות שקורות הרבה הן היגוי לא נכון בשפ"ץ ומעבר מכשול במהירות גבוהה מידי.
אישית ירדתי מדרגה בגובה שיבעה מטרים בלי שנגרם לטנק כל נזק (אפילו לא נשבר פין אחד בזחל)! פשוט השתמשתי בחצי השני של "מעבר סוללה". במלחמה האחרונה נחלצנו בשטח שבו בולדרים בגובה התובה. חציתי מכשולי מים שכיסו את הטנק. ועוד.
לא נראה לי שהטנקים מתקופתך יכלו לבצע את הדברים האלו.
מצד שני הנהגים בתקופתך זכו להכשרה ארוכה יותר, להרבה יותר אימונים ולעבודה מבצעית עם הטנקים. הם לא עמדו במחסומים 65% מהשרות שלהם!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-09-2007, 00:07
  Levik Levik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 710
אנחנו מדברים על מרכבה, לא על מטוס (;
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לא לשים לב זה טבעי אם אין מד..."

מד השיפוע שיש מספק נתונים למערכת בקרת האש, ולא לנהג או למט"ק.
בקיצור, אם דמיינת לך מעין אופק מלאכותי - זה ממש לא ככה.
אמנם ניתן לקרוא את הנתונים ממד השיפוע, אבל זה ממש לא פרקטי (צריך להיות עם ראש בתוך הטנק כדי לעשות את זה, ואילו מט"ק נמצא בד"כ עם ראש בחוץ).

מבלי להיכנס לפרטי האירוע המדובר ולשפוט את התנהלות המט"ק - ברמת העיקרון מט"ק אמור לדעת לאן הוא נוסע, מה תוואי השטח שבו הוא עומד לעבור, ואיך לעשות את זה בלי להתהפך. מאחר ומדובר בתרגיל של קורס מט"קים, לא מן הנמנע שהחניך שפיקד על הטנק נכנס לסוג של ורטיגו שהוביל להתהפכות (בלילה זה יכול לקרות אפילו כשאתה נוסע על קרקע מוצקה - הצריח מצטודד כל הזמן, ובשלב מסויים אתה מאבד את כיוון הנסיעה האמיתי). זו לא פעם ראשונה שזה קורה, ולצערנו גם לא פעם אחרונה.
_____________________________________
Tempus Fugit

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-09-2007, 00:27
  Levik Levik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 710
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אז למה אין אופק מלאכותי/מד..."

אם להודות על האמת - אני לא יודע אם לא ניסו להכניס אלמנט כזה במהלך השנים, ואם הניסיון צלח או לא.
אני רק יודע שעד היום מעולם לא פגשתי כזה דבר באף טנק - בסדיר ובמילואים.

חשוב להבין שטנקים לא אמורים לעבוד בשפ"צים גדולים, בדיוק מהסיבה שהם כבדים ועלולים להתהפך.
המט"ק והצוות אמורים לשים לב שהטנק לא מגיע לשיפועים חזקים, ואם אחד מאנשי הצוות מזהה סכנת התהפכות הוא יתריע על כך מיידית בקשר פנים, והצוות יפעל בהתאם לתרגולת המתאימה.
בכלי שנע על הקרקע אתה חש הרבה יותר בקלות את אחוז השיפוע שעליו אתה נע, ולכן אתה לא ממש צריך מכשור מדידה כדי להימנע משיפועים מסוכנים - המוח שלך יבין בעצמו שהזווית חדה מדי. אני אישית חושב שגם אם הייתה לנהג או מט"ק אפשרות לראות כל הזמן את שיעור השיפוע, עדיין לא מדובר כאן על נתון מוחלט שמעבר לו אסור להגיע - מרכז הכובד של הטנק משתנה כל הזמן, שהרי הוא נע בד"כ על שטח משובש תוך צידוד מתמיד של הצריח. ברמה הפרקטית לא תוכל להסתכל על האופק המלאכותי ולומר "אסור לי לחרוג מ-30 מעלות", למשל.

הדרך הכי יעילה ללמוד את מגבלות השיפוע של הטנק היא באמצעות התנסות וצבירת ניסיון, ולכן לא נדיר לראות שתקלות שכאלה קורות למט"קים פחות מנוסים (או חסרי ניסיון לחלוטין במקרה של חניכי קמ"ט).

ולגבי זה:
ציטוט:
אפשר גם לתת אותה לנהג. זה לא יהיה סוף העולם..


אני ממש לא חושב שיש כאן שיקולי יוקרה כלשהם.
_____________________________________
Tempus Fugit

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 12-09-2007, 09:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Levik שמתחילה ב "אם להודות על האמת - אני לא..."

לויק, מצטער אך אתה חושף את חוסר הידע שלך.
יש בהחלט זווית מסויימת של שפ"ץ שאסור לעבור! הנתון הזה אמור להיות ידוע לכל נהג ומט"ק.
כל איש צוות שמזהה שהטנק בשפ"ץ אמור להתריע על כך. בד"כ זה יהיה הנהג, אחרי הכל הוא היחיד שיושב בתובה ואינו מאבד את אוריינטציית הקרקע בגלל תנעת הצריח. לפעמים קורה שהמפקד סמכותי מידי ואנשי הצוות מפחדים להעיר לו גם אם הם מסכנים את עצמם.
ברגע שמזהים סיכון להתהפכות - כלומר כשהתובה עוברת זווית צד מסויימת יש לנקוט בתירגולת. התירגולת לא כוללת רק בלימה והאחזות, אלא גם עבודת מפקד: צידוד התותח לכיוון ההתהפכות שגורם לשני דברים:
1. ריכוז "נכון" של משקל הצריח.
2. אם תהיה התהפכות התותח יבלום אותה.
כדי לצאת משפ"ץ צריך לתת היגוי עדין לכיוון הירידה ולהמשיך בנסיעה איטית ב"היכון להתהפכות" כשהתותח מופנה לכיוון ההתהפכות. זה אפשרי ואפילו הגיוני.

התקנת מד שיפוע בתא הנהג לא אמורה להיות יקרה או מסובכת. כבר שמעתי על ניסוי של התקנה כזו ועל נהג שהתקין לעצמו שורת כדורים (כמו של ג'יפים) בתא הנהג.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 12-09-2007, 10:31
  Levik Levik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 710
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "לויק, מצטער אך אתה חושף את..."

תראה יוסי, אני לא מט"ק ולא נהג, רק תותחן. זו בוודאי הסיבה שאתה מבין בעניין הספציפי הזה הרבה יותר ממני. אחרי הכל אני משתתף בדיונים כאן כדי להרחיב את ידיעותיי, ולתרום במידת האפשר.
אם אכן קיים שפ"צ מסויים (הכוונה לנתון מוחלט שידוע לנהג ולמט"ק) שאותו אסור לטנק לעבור - אני מעולם לא שמעתי עליו. אני אשמח אם תוכל לספר לי מהו (בפרטי, כמובן). בנוסף, כתותחן הרבה יותר פשוט ונגיש עבורי לבדוק את חיווי הנטייה המדובר ולהתריע אם חורגים ממנו, לטובת כל הצוות.

באשר לתרגולת ההתהפכות - אצלנו לפחות יש דגש על צידוד מהיר של התותח לכיוון ההתהפכות, ולא כל כך משנה מי מצודד, מט"ק או תותחן - העיקר שזה ייקרה מהר. לצורך העניין, אם זיהיתי התחלה של התהפכות אני אצודד עצמאית לכיוון ההתהפכות ולא אמתין שהמט"ק יעשה זאת.

אם הרעיון של להדביק אופק מלאכותי של ג'יפ בתא הנהג אכן עובד אני אכניס אחד כזה לתיק לפני המילואים הבאים - זה יעזור במקרה והנהג או המט"ק קצת בשוק (אי אפשר להאשים אותם, אחרי הכל הם רואים טנק רק פעם ב....)

ולסיום, אנצל את ההזדמנות כדי לאחל לך ולמשפחתך שנה טובה וחג שמח !
_____________________________________
Tempus Fugit

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-09-2007, 10:53
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Levik שמתחילה ב "תראה יוסי, אני לא מט"ק ולא..."

יש נתון כזה. בקש מהמפקדים שלך אותו במפגש הבא.
מד השיפוע שבמחשב התותחן לא יוכל לעזור לך כנגד התהפכות כיוון שהוא מודד את השיפוע של מרכז הצריח (התותח) ולא של התובה.
לידיעתך יש עוד מד שיפוע בצריח על המרגמה מהדגם החדש (דור ב'?), אם הוא לא קיים משתמשים התותח כדי לפצות על שיפוע צד לקראת ירי מרגמה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 12-09-2007, 13:35
צלמית המשתמש של plonter5
  plonter5 plonter5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.07
הודעות: 475
כמה תיקונים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "9/9/07 חייל נפצע קשה לאחר שנלכד מתחת לצריח טנק שהתהפך בשיזפון"

שלום לכולם
כמה תיקונים קטנים לדברים שנכתבו באשכול הזה:
1. צריח שוקל מעל 15 טון (נתון מדויק בפעם אחרת)
2. עד כמה שאני יודע (שמעתי את החילוץ בקשר) הצוות כולו כולל הפצוע הם גנני קמ"ט ולא חניכים
3. נתון שפ"צ (שיפוע צד) מירבי הוא לא רלוונטי כי הוא תלוי בסוג הקרקע, גשם או לא, תחמושת בטנק (עם או בלי פגזי מפקד) ועוד ועוד
4. חוצמזה, אין אפשרות פרקטית להסתכל מה השיפוע מאחר והמטק עם הראש בחוץ והנהג (כשהוא ער) מסתכל החוצה. מה גם שהשיפוע מופיע באלפיות ולא במעלות, לפחות הנתון הזמין
5. בסימן 4 יש מערכת שמתריעה מפני התהפכות, והיא תמיד נכנסת לפעולה אחרי שהצוות ביצע תרגולת התהפכות
6. לפי מה שאני יודע הפצוע היה טען (לתותחן קצת קשה להגיע מעל הצריח, במיוחד בסימן2)

אתם לא רוצים להתהפך (מאחד שכבר ניסה)- בטיחות על חשבון מהירות
ובלי לערב אגו
_____________________________________
נוע, נוע! סוף

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 12-09-2007, 14:00
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "כמה תיקונים."

3+4. א) כפי שכבר אמרתי אין רלוונטיות למדדית השפ"ץ של מחשב הירי או של מערכת שתותקן בצריח. מה שחשוב זה שפ"ץ של התובה.
ב) נהג מסוגל להסתכל על נורית לחץ שמן ולדעת מה המהירות של הטנק? הוא מסוגל גם להסתכל על מד שיפוע!
ג) גם אם יש מדדים שמשנים את השפ"ץ המירבי עדיין אפשר לקבוע תחום שאותו אסור לעבור. פשוט לוקחים מספיק מרווח ביטחון אותו דבר מבוצע במרווח בלם, במספר הכריכות על הבורג מתח ועוד.
ד) (אמור גם לגבי 5) כדאי להפנים (גם נחמיה) אנחנו טנקיסטים, לא משקיעים בנו סכומים כאלו של מערכות אוטומטיות שיבצעו מדידות ויקפיצו את הנתונים לעיניים. היתו"ש של הסימן 4 רחוק ומשונמך מכל מערכת שליטה במטוס הכי פחות מתקדם בחיל האוויר (אפילו בחיל האוויר של אלבניה) ולא בגלל שהטכנולוגיה לא קיימת. כנ"ל לגבי מערכות הירי.
6. כל אנשי הצריח מסוגלים להילכד בין הסדן לתיקרת הצריח. לא רק הטען.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 13-09-2007, 21:10
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "זה מה שכ"כ מדהים בטנק הזה...."

גילוי נאות- אין לי כל ידע אודות מערכות המרכבה 4.

אבל- כל יצרן רכב שרצה בכך יכול היה להרכיב במנועו חיישן גל ארכובה היושב על גלגל התנופה של המנוע (יושב במקום שצמוד אליו, נגיד חיבור מנוע-גיר בהיקף הבל-האוזינג) ומעביר למחשב ניהול המנוע את נתון מיקום גלגל התנופה=זווית הסיבוב שלו ברגע נתון, כדי לחשב מתי לתת אות לביצוע הצתה.

אפילו לסופה שלי (מודל 1992!!) יש כזה, מקורי ועובד.
עכשיו, אם זה בסופה, כנראה שזה:
1.לא מסובך.
2.לא יקר.
3.לא קשה.
4.לא מתקדם טכנולוגית.

רוצה לומר- לא בטוח שכל דבר בטנק הזה הוא כישוף. אני יודע שהרבה מהרעיונות הם כן, ואני הראשון לפרגן למכונה המופלאה הזו (מנסיון עבודה עם מג"ח 7ג', ונסיעות אדירות כמפקד על סימן 2). אבל בחלק מהמקרים, יכול להיות שמגיע קרדיט למתכננים על שימוש ברעיונות פשוטים וחכמים, שמביאים תועלת גדולה במחיר זעום.


שנה טובה וגמר חתימה טובה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 18-09-2007, 12:19
  Interpack Interpack אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.05
הודעות: 89
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי RED_BARON666 שמתחילה ב "למה צריך לחקור כניסה לתעלת..."

למה צריך לחקור כניסה לתנ"ט?
כי בכל זאת, טנק נסע לאחור, נכנס לתנ"ט (לא חשוב שיצא ממנה) למט""ק לקח שניה או שתיים להבין מה קרה ומה הזעזוע שעבר בטנק ולרגע אחד, הטנק הפך לפגיע יותר. אם בעתיד צוותים ילמדו וחשוב יותר יפנימו איך לא להגיע למצבים כאלה, רמת הבטיחות תעלה וכמובן שגם המבצעיות תשתפר.
כמובן שכניסה בזווית אחרת או בכיוון אחר היתה גם עלולה להסתיים בהתהפכות, אבל לשמחתנו, כרגע, לא בזה עסקינן.

כמובן שמסקנה מתחקיר של אירוע כזה יכולה גם להיות "יש להוציא הנחיה כוללת למט"קים, לתצפת לאחור בזמן נסיעה לאחור" אבל אני מניח שזה נעשה גם כיום (אני לפחות מקווה... ) ולכן לא מן הנמנע שבתחקיר תופיע פסקה כגון "המט"ק לא תיצפת לאחור כפי שנדרש..." וכו'.

אבל, בשורה התחתונה - כן, יש תועלת גם באירועים כאלה. אחרי הכל, זה עוד נסיון למט"ק ולצוות כולו ובעתיד הם כבר ידעו איך להתמודד עם אירוע כזה בצורה טובה יותר (שלא לאמר "למנוע"...)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 18-09-2007, 10:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "מה קורה עם הטנק עצמו שמתהפך.. האם הוא יוצא משירות?"

קל מאד לתקן טנק שהתהפך, בד"כ הפגיעות הן "קוסמטיות", טנקים במצב פגיעה קשה בהרבה כבר חזרו לשירות. בטח כשמדובר במרכבות שבהן החלפת חלקים היא פשוטה מאד ואפשר לבצע אותה אפילו בשטח.

איך הופכים בחזרה?
בד"כ מספיקיפ כבלים, שאקלים ומשיכה של טנק אחר. אם חייבים מביאים טחל"ץ (טנק חילוץ) או מנוף.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 21-09-2007, 11:16
  יוחנן יוחנן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.07
הודעות: 163
הסיפור האמיתי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "9/9/07 חייל נפצע קשה לאחר שנלכד מתחת לצריח טנק שהתהפך בשיזפון"

פל' כ' היא פלוגת הקמ"ט של חטיבה 7. הפלוגה הייתה בשבוע שבו מתרגלים לחימה בציר הררי. בשבוע זה התרגול הוא יבש ואין תרגולי לילה בגלל השטח המורכב. באותו לילה בוצע תרמ"ח שבו המפקדים הם הגננים ואנשי הצוות הם חניכי הקמ"ט. בתא נהג הושיבו אך ורק נהגי מקור שלהם ניסיון גדול יותר בנהיגה. במהלך התרגיל תפסה המחלקה עמדות על שלוחה ואח"כ המשיכו בהתקדמות בציר כשטנק הסמ"ח נשאר בחיפוי. כשהמ"מ פקד "כנוס" הסמ"ח עקב אחרי עיני החתול של הטנקים ולא ירד חזרה לציר וכך בעצם הוא חתך את השלוחה במקום שיש מדרגה. הטנק נכנס לשפ"צ המפקד הרגיש ופקד על תרגולת התהפכות. הטנק התהפך בצורה איטית יחסית וכך אנשי הצוות והמפקד לא נפגעו חוץ מהטען שרגלו נתפסה בין סדן התותח לתקרת הצריח. הגנן דיווח למ"פ שהזעיק כוחות חילוץ ולאחר עבודה ארוכה חולץ הפצוע שהיה בהכרה רוב הזמן וצעק מכאבים. אם היה זה תרגיל שבו גנן יושב בכסא הגנן כנראה שהוא לא היה נשאר בחיים!
בנוגע לטנק שנכנס לתנ"ט אכן מדובר במרכבה סימן 4 טנק מפלוגת אימון מתקדם. אין נפגעים קצת מכות יבשות.

נערך לאחרונה ע"י יוחנן בתאריך 21-09-2007 בשעה 11:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:28

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר