לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-09-2007, 17:58
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
סטודנטים מהטכניון זכו בתחרות לתכנון מסוקים

סטודנטים מהטכניון זכו בתחרות לתכנון מסוקים

סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת פנסילבניה זכו במקום הראשון בתחרות לתכנון מסוקים
אתר "הידען"



שבעה סטודנטים מהפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל בטכניון, בשיתוף פעולה עם ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת פנסילבניה (Penn-State), זכו במקום הראשון בקטגוריית סטודנטים לתואר ראשון, בתחרות השנתית ה-24 לתכנון מסוקים, שמארגנת האגודה האמריקאית למסוקים (AHS) בתמיכת חברת סיקורסקי העולמית לתכנון ויצור מסוקים.



הצוות המשולב זכה בתחרות גם ב"מתמודד החדש הטוב ביותר" - קטגוריה חדשה בתחרות. זוהי השנה השניה ברציפות שבה צוות בינלאומי משני המוסדות הללו קוטף את המקום הראשון בתחרות זו.


במסגרת תחרות התכנון של ה-AHS הסטודנטים נדרשים המשתתפים לתכנן כלי מוטס-אנכית, המקיים דרישות מוגדרות כאשר השנה היתה המשימה לתכנן מסוק מתקדם אוטונומי שאותו ניתן להפעיל מצוללת (מדגם קיים, המשמש כיום לשיגור טילי ים-קרקע), לצורך תמיכה במשימות של יחידות עילית המורכבות משני אנשי צוות. הדרישה היתה לאפשר פריסה של הכלי כאשר הצוללת נמצאת בגובה פריסקופ (כ-15 מטרים מתחת לפני המים), יכולת ציפה על פני המים בים גלי, טווח של 260 קילומטרים ויכולת נשיאה של שני אנשי הצוות גם כאשר הם פצועים.

המסוק שתכנן הצוות המשולב מכונה Waterspout, הינו מסוק קואקסיאלי יחיד במינו, עוצב כך שיהיה קטן וניתן יהיה לאחסנו בצוללת תוך שימוש במינימום מרחב פנימי וכמו כן שיגורו אל פני המים נעשה דרך פתחים קיימים בצוללת כלומר אין צורך בשינויים למבנה החיצוני של הצוללת. המטוס מסוגל לפעול במגוון של תנאי מזג אוויר.


הוא מכיל טכנולוגיות הסוואה מתקדמות כמו חתימת חום נמוכה וציפוי המונע זיהוי באמצעות רדאר. כמו כן המסוק מאפשר פריסה מהירה של אנשי הצוות בשטח תוך כדי ריחוף מעל המטרה או בנחיתה על הקרקע. חשוב לציין כי במקום להשתמש בקפסולה לצורך אטימת המסוק ביציאה/כניסה למים, בחרו חברי הצוות לאטום את כל פתחי המסוק בזמן השהיה שלו במים מה שהצריך פתרונות אטימה מקוריים וחדשניים לכל אזור בו קיימים חלקים נעים (דלתות, רוטור, פתחי כניסה ויציאה עבור המנוע וכו').


צוות הטכניון תכנן את מכלולי המכניקה של הרוטורים, מנגנון קיפול הלהבים, ממשק השיגור של המסוק מהצוללת, מנגנוני האטימה השונים, וביצע אנליזת יציבות של הכלי על פני המים. הצוות מאוניברסיטת פנסילבניה היה אחראי לתכנון אוירודינמי של להבי המסוק, מערכת דלק עמידה בריסוק וביצע חישובי ביצועים לעמידה בדרישות השונות. שני

הצוותי שיתפו פעולה באופן מלא בנושא בחירת התצורה הכללית, כני הנחיתה, צורתו החיצונית של המסוק ושני פתחי הכניסה והיציאה מהכלי.



הצוות הטכניוני כלל את מור גלעד, אביחי אלימלך, רוני חכמון, איגור טלר, אבידע שנלר, אלעד סיני וליאור שני, בהנחייתם של פרופסור עמרי רנד (דיקן הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל) ומר חן פרידמן. הצוות מפנסילבניה בהנחייתם של פרופסור אדוארד סמית, ראש המרכז למצוינות בכלי טיס סובבי כנף וד"ר רוברט ביל, כלל את פול ברנסון, מיהיר מיסטרי, אלכס רזאנו ודניאל לאונרד. הסטודנטים אף קיבלו מענק כספי וכמו כן הוזמנו לפורום השנתי של האגודה האמריקאית למסוקים, שם יציגו את ה-Waterspout.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-09-2007, 14:18
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "תשובה :"

השופטים בתחרות מודעים לעובדה שמדובר בסטודנטים (האמורים לסיים את הפרוייקט בסמסטר אחד או שניים). עדיין:



  • הפרוייקט מונחה ע"י חברי סגל מיומנים, ולעיתים ע"י מנחים מהתעשייה.
  • הפרוייקטים מאפשרים לסטודנטים להתנסות במשהו אחר מלבד פתרון תרגילים.
  • הפרוייקטים מדגישים את שילוב הדיסציפלינות והפשרה הנדרשת בתכנון "אמיתי"
  • רמת התכן ופרוטו כמובן רחוקה מהמקובל בתעשיה, לעומת זאת, מכיוון שלא נמצאים בלחצים של "החיים האמיתיים" ניתן יותר "להתפרע" וליישם רעיונות מקוריים (ע"י סטודנטים שטרם קובעו)
  • חלק מהפרוייקטים מסתיימים בדגם טס (רקטות, טיסנים).
  • בסך הכל, זהו חלק חיוני בהכשרת המהנדסים, ולפעמים אפשר אפילו ללמוד משהו (מהסטודנטים...).
  • האתגר (במיוחד בתחרויות) מוכתב מראש.
  • התחרות מאפשרת לראות איך הטכניון יחסית לאחרים ומהווה מנוף לשיפור.
  • כל הכבוד!!!

נערך לאחרונה ע"י דוד שמואל בתאריך 26-09-2007 בשעה 14:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-09-2007, 14:35
  SNimrod SNimrod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.08.06
הודעות: 252
אל תתבלבל
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "תשובה :"

אני מניח לפי הודעתך שאתה מהנדס מנוסה. אני גם מניח שאם אתה מהנדס מנוסה, אתה יוצא אקדמיה כלשהיא.

ברור לכולם שלא מדובר כאן במוצר מוגמר. אפילו לא אב טיפוס. אבל חדשנות, מקוריות וערך הנדסי של רעיון, אפשר למדוד גם בשלב השרטוטים בסוליד-וורקס, ואפילו לפני.

כמו כן, בתור מהנדס עם כמה שנים מאחוריו, כדאי לך לבחון את החידושים הטכנולוגים בתחום הנדסת המכונות והאווירונאוטיקה בשנים האחרונות. עברו הזמנים בהם כל בורג דורש בניה ע"י חרט וסדרת ניסויים במעבדה. יש היום תוכנות סימולציה, אשר מאפשרות לדעת מראש- מאמצים, מומנטים, תדר טבעי של רכיבים, ריכוז מאמצים על חלקים, זרימה דחיסה ובלתי דחיסה, השפעות קורוזיה והתעייפות חומרים ועוד.
נכון, עוד לא הגענו לשלב של בניית מוצר סופי ישירות משולחן העבודה (הווירטואלי) של המהנדס, אבל "שרטוט" היום הוא לא שרטוט של פעם.

גם אני עובד כמהנדס ולא איש אקדמיה, אך אני מוריד את הכובע בפני אותם אנשים אשר עוסקים במחקר ועושים את החיים שלי בתור מהנדס, הרבה יותר קלים.
_____________________________________
אין לפרסם בחתימה/הודעות. אם אתה מעוניין בפרסום בתשלום, אתה מוזמן לפנות להנהלת האתר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-09-2007, 22:09
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "לא אליך חלילה , ואל תקח את זה אישית . מצורף קישור לנושא הדיון ."

אוקיי.
האמת שהבוקר קיבלתי דרך קשרים בטכניון את הקישור - טרם יצא לי להציץ.

ככותב ועורך יש לי הרבה רגישות לעניין הכותרות בעיתונות מדעית - גם אנחנו חוטאים לעיתים בכותרות המנפחות דברים במידה מסוימת מעבר לפרופורציה הראויה. בעיני תפקידה של עיתונות מדעית אחראית להבהיר נאמנה בגוף הידיעה את מצבו הנוכחי של הפרויקט - כותרות "מפוצצות" הן הכרח לצערי במקצוע שלנו אם אנו רוצים שקוראים יקראו תכנים.

אני יכול לציין שבתחום מדעי החיים התופעה הזאת גרמה למצב בו מרבית הקוראים (וחלק לא מבוטל מהעורכים) אינם מסוגלים עוד לברור את המוץ מהתבן, בעיקר לא כאשר כל חדשה שנייה מדווחת על "תרופה לסרטן". זה מצב רע שיצא לחלוטין משליטה ואין לי מושג כיצד ניתן לתקנו אם בכלל.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:35

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר