לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 07-10-2007, 16:48
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "מדוע '[font=Verdana]ועדיף..."

הנה לך אחי גמרא ברכות דף ז ע"ב

אמר ליה רבי יצחק לרב נחמן מאי טעמא לא אתי מר לבי כנישתא לצלויי אמר ליה לא יכילנא אמר ליה לכנפי למר עשרה וליצלי אמר ליה טריחא לי מלתא ולימא ליה מר לשלוחא דצבורא בעידנא דמצלי צבורא ליתי ולודעיה למר אמר ליה מאי כולי האי אמר ליה דאמר רבי יוחנן
מאי דכתיב ואני תפלתי לך ה' עת רצון אימתי עת רצון בשעה שהצבור מתפללין רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא כה אמר ה' בעת רצון עניתיך רבי אחא ברבי חנינא אמר מהכא הן אל כביר ולא ימאס וכתיב פדה בשלום נפשי מקרב לי כי ברבים היו עמדי תניא נמי הכי רבי נתן אומר מנין שאין הקדוש ברוך הוא מואס בתפלתן של רבים שנאמר הן אל כביר ולא ימאס וכתיב פדה בשלום נפשי מקרב לי וגו' אמר הקדוש ברוך הוא כל העוסק בתורה ובגמילות חסדים ומתפלל עם הצבור מעלה אני עליו כאילו פדאני לי ולבני מבין אומות העולם אמר ריש לקיש כל מי שיש לו בית הכנסת בעירו ואינו נכנס שם להתפלל נקרא שכן רע שנאמר כה אמר ה' על כל שכני הרעים הנוגעים בנחלה אשר הנחלתי את עמי את ישראל ולא עוד אלא שגורם גלות לו ולבניו שנאמר הנני נותשם מעל אדמתם ואת בית יהודה אתוש מתוכם אמרו ליה לרבי יוחנן איכא סבי בבבל תמה ואמר למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה כתיב אבל בחוצה לארץ לא כיון דאמרי ליה מקדמי ומחשכי לבי כנישתא אמר היינו דאהני להו כדאמר רבי יהושע בן לוי לבניה קדימו וחשיכו ועיילו לבי כנישתא כי היכי דתורכו חיי

ועוד מדין "זריזים מקדימין"
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-10-2007, 17:52
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "הגמרא שהבאת מדברת על זמן..."

אמר ליה רבי יצחק לרב נחמן מאי טעמא לא אתי מר לבי כנישתא לצלויי אמר ליה לא יכילנא אמר ליה לכנפי למר עשרה וליצלי אמר ליה טריחא לי מלתא ולימא ליה מר לשלוחא דצבורא בעידנא דמצלי צבורא ליתי ולודעיה למר אמר ליה מאי כולי האי אמר ליה דאמר רבי יוחנן
תרגום חופשי:
אמר לו רבע יצחק לרב נחמן מדוע כבודו אינו בא לבית הכנסת להתפלל?
ענה לו רב נחמן מכיוון שאינו יכול
ממשיך רבי יצחק ואומר אולי נכנס לכבודו עשרה אנשים למניין בבית שלך
ענה לו רב נחמן זה יותר מדי טירחא
ממשיך רבי יצחק ואומר אולי יאמר כבודו לשליח הציבור שבשעה שהם מתפללים שישלח משיהו להודיע לכבודו (כדי שיתפלל רב נחמן בשעה שהציבור מתפללים אע"פ שאינו עמם פיזית)
וגבי זריזים מקדמין מי אמר לך שזה רק על מצוות של חיוב?
כל מעשה טוב שיש ביכולתך לעשות עכשיו אל תדחה אותו למחר כמו שנאמר "אל תאמר לכשאפנה אשנה שמא לא תפנה "
וכן מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה
אי לכך ובהתאם לזאת ידידי הנכבד אל נא תהיה ידך קלה על ההדק למד לשונך לומר איני יודע שמא וכו'
ועל כגון דא נאמר אמור לחכמה אחותי את
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #13  
ישן 07-10-2007, 15:41
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי oriyan1990 שמתחילה ב "היי.. יש לי שאלה.."

אני חושב שעדיף שתלכי במנחה או בשחרית של שבת מאשר בערבית של שבת(מסיבות היסטוריות בעיקר - ערבית מקורה במנהג וגם בגלל שבמנחה ובשחרית קוראים בתורה), אף-על-פי שטוב שאת הולכת לבית הכנסת.

מנהג שמו"ת(שניים מקרא ואחד תרגום) לא שייך בנשים, מכיוון שהן לא מצוות על מצוות לימוד תורה.

לשאלתך, מותר לך לעילא ולעילא לקרוא את פרשת השבוע, ועדיף עם פירוש שאת מתחברת אליו ויותר חשוב - מבינה אותו(אפשר 'עתיק' יותר - כמו רש"י ואבן עזרא ואפשר 'חדש' יותר - כמו דעת מקרא).

רק הערה קטנה: שימי לב שאחרי שתקראי שלוש שבתות ברצף את פ"ש תתחיבי בנדר לקרוא כל שבוע. אם אין לך בעייה ובאמת תשתדלי ותעשי את כל המאמצים לקרוא כל שבוע את פ"ש, בסדר. אבל הכי טוב(גם אם את מתכוונת להשתדל), שלפני כל קריאה בשבת(כל שבת) תגידי "בלי נדר", ככה זה לא ייחשב נדר וגם אם 'תפספסי' שבוע אחד, לא נורא - שהרי לא נדרת.

הערה נוספת היא, שרוב האנשים לא יעמדו בקריאה של הפרשה בשבת, ועדיף ש'תמרחי' את הקריאה על משך השבוע, כך תספקי הכול עם פרשנים(הפרשה מחולקת כבר - תוכלי לראות 'ראשון', 'שני', שהן בעצם עליות - אבל יכולות לשמש גם אותך).

בהצלחה ויישר כוח,
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:06

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר