לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-10-2004, 22:24
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה משרד החינוך מציב סטנדרטים חדשים לשיפור המשמעת בבית הספר


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/img/NewHeaderRightTopLogo.gif]


משרד החינוך מציב סטנדרטים חדשים לשיפור המשמעת בבית הספר

המסמך הכולל 34 עמודים מיועד למורים ותלמידים כאחד ומהווה מסגרת לפיתוח האקלים והתרבות בבית הספר; על-פי הסטנדרטים יוכן תקנון בית ספרי המגדיר את הגבולות, הזכויות ונהלים בבית הספר, יתקיים פיקוח מוגבר במקומות המועדים לאלימות; צוותי המורים יתודרכו לנוהלי טיפול במקרי אלימות, סמים ופגיעות מיניות


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/uploadimages/XX-330501735211.jpg]

לבנת, כללי משמעת חדשים

מאת: מירב לוי |
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/img/envelop.gif]
עודכן: 15:28 25/10/2004



בימים אלה מפיץ משרד החינוך את המסמך: "סטנדרטים לפיתוח, לניהול ולבקרה של האקלים הבית ספרי", לשיפור חיי התלמידים והמורים בזמן השהייה בבית הספר. המסמך הכולל 34 עמודים מחולק לשלושה חלקים המסכמים את הסטנדרטים החדשים שעל-פיהם יפעלו מורים ותלמידים גם יחד בשטח בית הספר.

המסמך נועד למנהלים ולמורים כאחד ומהווה מסגרת לפיתוח, לניהול ולהערכה של האקלים והתרבות בבית הספר. הנחת היסוד בהבניית הסטנדרטים היא שבית הספר, כמי שאחראי להתפתחותם הכוללת של התלמידים, יוערך על-פי האקלים והתרבות שבו, ולא רק על-פי הישגים הלימודיים של התלמידים.


חלק א': כללים למיגור תופעות האלימות


חלקו הראשון של המסמך, מציב כללים למיגור תופעות האלימות בשטח בית הספר. במסגרת זאת, יוכן תקנון בית ספרי, אשר יבנה בשיתוף מורים, תלמידים והורים, המגדיר זכויות, גבולות, חובות אחראיות, נהלים ותגובות ברורות למי שמפר אותם.

יתקיים פיקוח מוגבר בזמנים ובמקומות המועדים לסיכון גבוה לאלימות. תתקיים ההערכה שיטתית וקבועה של רמת האלימות ואקלים בית הספר לאורך השנה, תוך נקיטת הפעולות הבאות:

- חתימת באי בית הספר לקראת האבחון;
- דיון בממצאים והפקת לקחים בצוות;
- תרגום הממצאים לתוכנית התערבות וביצועה;

כמו כן, תצא לפועל פעילות קבועה וסדירה של ועדה בית ספרית המטפלת בהתנהגויות סיכון שונות על-פי חוזרי המנכ"ל הרלוונטיים, הפועלת למניעתן והעוסקת בקידום אקלים בטוח. קיומן של פעולות המבטיחות זיהוי והפסקת התנהגויות של הצקה, חרם, סחיטה והשפלה בקרב התלמידים.

תדרוך צוותי המורים בנוגע לנוהלי הטיפול באירועים כגון: אלימות, סמים ופגיעות מיניות, המתרחשים בבית הספר. קיומם של מפגשי למידה והדרכה לצוות המורים, לנציגי חברת הילדים ומועצת תלמידים נושא אקלים בית הספר ומניעת אלימות. קיומה של התערבות מערכתית בעקבות אירועים, וקיומו של תהליך הפקת לקחים.


סטדנרטים חדשים לשיפור אבטחת בטיחות התלמיד


באשר להבטחת בטיחות התלמיד בשטח בית הספר, קובעים הסטנדרטים החדשים כי בכל בית ספר יפעל רכז/ת בטיחות בית ספרי, תוך הגדרת התפקיד, הסמכות והאחריות לפי הנדרש.

- הפעלת ועדת בטיחות משותפת לתלמידים, למורים, להורים ולנציגי הקהילה, שתעסוק באופן קבוע וסדור במזעור סיכונים, בטיפול ובמניעת התנהגויות מסוכנות, ובהפקת לקחים מאירועים שהתרחשו במוסד החינוכי.

- קיומה של פעילות הדרכה והסברה להבטחת שלומם ובטיחותם של התלמידים, כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים.

- קיומו של מנגנון המאפשר לתלמידים ולהורים לפנות אל מחנכים ואל רכז הבטיחות כדי לדווח על מפגעים וכמעט תאונות
קיום תדרוך לצוותי המורים בנוגע לנהלי הטיפול באירועים כגון: תאונות, פגיעות של ילדים, מפגעים מסוכנים בשטח המוסד והתנהגויות מסוכנות בהפסקות (על פי חוזר מנכ"ל ס"ב 6) ובפעילויות מחוץ לבית הספר (טיולים, סיורים וכד')
קיומו של מבדק בטיחות שנתי על ידי הרשות או משרד החינוך בתחום הפיזי וההתנהגותי.

- קיום תחקירי תאונות ואירועי "כמעט ונפגע" בשעות מחנך ו/או בפורומים בית ספריים, לצורך למידה והדרכה ויישום פעולות מתקנות

- קיומו של רכז בטיחות בדרכים בבית הספר: הגדרת תפקידו, סמכויותיו ואחריותו לפי הנדרש קיומה של תשתית תעבורתית ראויה ובטוחה בסביבתו המיידית של בית הספר, תוך דגש על מעברי חצייה מסומנים ומתומררים, מעקות וגדרות בטיחות, תחנות הסעה לתלמידים בנויות על פי הוראות הבטיחות, מפרצי חנייה, גידור ועוד. ליווי, מעקב ופיקוח על התנהגות התלמידים והתלמידות במקומות אלה

- קיומה של תוכנית כוללת לפעילות בתחום הבטיחות בדרכים הכוללת בין השאר, הוראה והדרכה להבטחת שלומם ובטיחותם בדרך של התלמידים והתלמידות ולעידוד תרבות התנהגות בדרך.


כללים לקידום יחסי האכפתיות והכבוד הדדי


סטנדרט נוסף מדבר על קידום יחסי אכפתיות וכבוד בין באי בית הספר. במסגרת זאת יתקיימו שיחות אישיות בין מורה (מחנך/ת) לכל אחד מהתלמידים.

- קיומם של זמנים קבועים לשיחות משוב על המצב הלימודי, החברתי וההתנהגותי של התלמיד;

- קיומם של פורומים מגוונים להידברות בין מורים לתלמידים על נושאים שונים;

- קיומם של מפגשים קבוצתיים, כיתתיים, שכבתיים ובית ספריים לשיח על אודות איכות הקשרים והיחסים בקרב התלמידים;

- קיומן של מסגרות בהן מירב התלמידים פועלים למען תלמידים: לקידום הידברות, לניהול קונפליקטים, לגישור ועוד;

- קיומן של קבוצות משימה ומסגרות לפעילות למען בית הספר, לחונכות לימודית וחברתית ולעזרה הדדית;

- קיומו של שיח מִגדרי רציף, המכוון לצמצום פערים בין שני המינים תוך טיפוח כישורים, יכולות ותחומי עניין שייכות ומעורבות;

- קיומן של יחידות זמן במהלך השעורים לחשיבה ולתכנון מסגרות קבועות ומתחלפות לקידום השייכות, האחריות ומעורבות התלמידים כלפי הכיתה, בית הספר והקהילה;

- קיומן של מסגרות שונות שבהן פועלים מירב התלמידים למען הכיתה, בית הספר והקהילה;

- בניית נהלים בשיתוף הנהלה, מורים תלמידים והורים המקדמים את זכויות האדם במסגרת בית הספר ומחוצה לו;

- קיומם של נהלים ומסגרות ליצירת קשרים עם תלמידים הנעדרים מהלימודים על ידי המורים והתלמידים;

- קיומן של פעילויות חווייתיות בהן משתתפים מורים ותלמידים
תלמידים משתתפים בעיצוב פני בית הספר; לתלמידים ניתנת הזכות להביע את דעתם בנושאים שונים בבית הספר.

במסגרת שיפור האקלים הבית ספרי, תופעל תוכנית בית-ספרית אשר תכלול קיום של מפגשים של כלל הצוות לתהליך חשיבה, תכנון הטמעה ויישום הלמידה הרגשית והלמידה חברתית. קיומם של תהליכים להגברת מודעות הצוות החינוכי לזכויות תלמידים.

הקצאת זמן במסגרת השיעורים הנלמדים ובמסגרות כלל בית ספריות ללמידה רגשית וחברתית, להתנסות אישית וקבוצתית עקבית ושיטתית.

קיומה של הערכה פנימית שוטפת על ההישגים הנדרשים בלמידה הרגשית ובלמידה החברתית, תוך שיתוף כלל הצוות והתלמידים בבחירת כלי ההערכה, בהערכה עצמה, בדיון אודות הממצאים, בהפקת הלקחים ובתרגומם לתוכנית המשך.

כמו כן, תופעל תוכנית שנתית ורב-שנתית של סיורים וטיולים המדגישים מעבר לערכים של הכרת הארץ גם היבטים חברתיים כגון: שייכות חברתית, עזרה הדדית ולקיחת אחריות.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:12

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר