לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-10-2007, 13:38
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 989
קרב האויר ב-27/6/79

ראיתי את הפרק של הסדרה DogFights של ערוץ ההיסטוריה על ח"א הישראלי והיה שם קטע מעניין על הקרב הנ"ל ועל הפלות הבכורה של ה-F15. דיברו משה מלניק ואיתן בן-אליהו - הראשון סיפר על שני טילי AIM7 ש-"פיספסו" את המיגים ואיך התעשת, הרים את העיניים מהמכ"ם והפיל מיג ב-"פיתון 3" - מה שהיה הפלת הבכורה העולמית של ה-F15, אחריו סיפר בן אליהו איך הפיל מיג נוסף בתותחים וטייס שלישי מהמבנה הפיל מיג ב-AIM7.

התחלתי לחפש מידע על הקרב והתברר שיש נתונים סותרים - כולם מסכימים שבקרב השתתפו 4 F15 ו-2 כפירים והופלו 5 מיגים אבל כאן יש מחלוקת - בטאון ח"א טוען שהכפירים הפילו שני מיגים (מה שהיתה הפלת הבכורה העולמית גם של הכפיר...) ואילו ויקיפדיה טוענת ש-4 מיגים הופלו ע"י ה-F15 (הרביעי בסידויינדר) וההפלה החמישית היא של כפיר.

האם מישהו יודע מה האמת וכמה הפלות היו לכפירים באותו יום?

ואגב, הקרב לא מופיע כלל בטבלת ההפלות של מטוסי הבז באתר מרחב אוירי...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 21-10-2007, 15:28
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
גם באתר ח"א...
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "התאריך שם הוא 27/7"

היה רק כפיר אחד שהפיל בח"א...

וסתם בשביל הקטע - כאשר הגיעה משלחת ח"א לקלוט את הבזים בארה"ב - קם משה מלניק בחדר האוכל של הבסיס האמריקאי - והכריז שהוא יהיה זה שיזקוף לזכותו את הפלת הבכורה במטוס....

הנה הסיפור מאתר ח"א

15-F וכפיר
שני ראשונים בקרב אחד

הקורבן הראשון של מטוס העליונות האווירית האמריקאי, ה-F-15 , היה דווקא ממשלת ישראל. שלושת המטוסים שנחתו בארץ בדצמבר 1976, הפילו את הממשלה, שערכה למטוס טקס רשמי שהסתיים לאחר כניסת השבת.

מטוס הכפיר, המבוסס במידה רבה על מטוס הנשר, פותח ויוצר בתעשיה האווירית בשיתוף עם חיל-האוויר. הכפיר ממזג תכנון אווירודינמי צרפתי וטכנולוגיית מנועים אמריקאית.

ב-1979 החל מאבק רציני בשמי לבנון. הסורים לא הסתפקו עוד בשיגור כוחות יבשה והחלו להפגין נוכחות אווירית. טיסותיהם המאיימות לא הותירו מוצא, וב-27 ביולי התחולל קרב האוויר הראשון. באותו יום יצאו מטוסי כפיר ו-F-15 לחפות על מטוסים נוספים, שתקפו מטרות מחבלים בין אגם קרעון ונמל צידון. בקרב התחולל הופלו חמישה מטוסי מיג-21 ונרשמה הפלת בכורה למטוסי ה-F-15 והכפיר.

תא"ל (מיל') משה, אז רס"ן, זכה בכתר ההפלה העולמית במטוס ה-F-15 . "במשך שלוש שנים בנינו את הטייסת. הכשרנו טייסים ומיסדנו דפוסי עבודה", הוא מספר, "רק דבר אחד היה חסר - הפלה, הצדקת הקיום המבצעי. נהגתי אז לומר לכולם, שאני אהיה הראשון שיפיל ב-F-15 . כולם קיבלו זאת כבדיחה חוץ ממני. באותו יום, בשעה עשר בבוקר, הזעיק אותי מפקד הטייסת מפגישה והורה לי להתייצב בטייסת תוך 20 דקות. ניחשתי מייד את העומד מאחורי ההוראה. המראנו כאשר המוביל הוא סא"ל ב', מפקד הטייסת, ואני מספר שניים.

טסנו ללבנון בגובה 15 אלף רגל, כאשר הבקר הודיע כי שתי רביעיות של מיגים עושות דרכן לכיווננו. לאחר שזיהינו אותם בעצמנו קיבלנו לפתע הוראה לפנות לאחור ולטוס לכיוון הים. הרגשתי אכזבה קשה, אך תוך דקות ספורות קיבלנו את האור הירוק המיוחל. שיחררתי בידונים, עשינו הטיה יפה ושעטנו, ב' ואני, לתוך לבנון. תוך שניות היינו מעורבים בקרב. השמיים היו זרועי שיגורי טילים מכל הכיוונים. גם ב' ואני שיגרנו זוג טילים, ששירטטו נתיב לוהט בשמיים. שני הטילים החטיאו את מטרתם. זוג מטוסי מיג-21 חצו את קו הטיסה שלי בגובה מעט נמוך יותר. בנקודה מסויימת הם ביצעו הפיכת הטיה - סימן לכך שהם מתייחסים אלינו. מרגע שזיהיתי אותם ועד שהיה לי מיג בכוונת, חלפו חמש שניות. שיגרתי טיל מדוייק, שחצה את המיג לשניים. לא עברה דקה נוספת, וארבעה מיגים נוספים מצאו עצמם שתולים באדמה. הרדיו מלא לפתע בקריאות 'הפלתי'. שאר המיגים החלו להימלט ואנחנו התכוונו לרדוף אחריהם, אך בסופו של דבר נאלצנו לוותר. חזרנו הביתה במבנה מכונס, כשכל אחד מספר ברדיו את חלקו שלו. כאשר כולם סיימו לדבר, אמרתי משפט שזוכרים לי עד היום: 'תגידו מה שתגידו, אבל אני הייתי הראשון'.

בקרב האוויר השתתף גם סרן ש', טייס כפיר. בסיום הקרב, חגג סרן ש' את ההפלה הראשונה שלו ושל מטוס הכפיר הישראלי. "טסנו בגובה 12 אלף רגל, במהירות 400 קשר", הוא משחזר, "פיטרלנו מעל למטוסים האחרים שתקפו מטרות, כאשר לפתע הודיעו לנו על מיגים סוריים המתקרבים אלינו במגמת יירוט. השלכנו בידונים ולקחנו כיוון לעבר המיגים התוקפים. מטוסי ה-F-15 שטסו עימנו, היו זריזים יותר וזיהו ראשונים את המיגים. כאשר נכנסתי לקרב, מיג אחד כבר היה בדרכו האחרונה למטה. התיישבתי מאחורי זוג מיגים ושיגרתי טיל, שהתפוצץ בסמוך לאחד מהם. חלפתי את המיגים, שברתי ופניתי שוב לכיוונם. מטווח קצר, זיהיתי את המטוס עליו שיגרתי קודם, גורר אחריו שובל עשן. הטייס נטש את המטוס".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-10-2007 בשעה 15:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 00:02

הדף נוצר ב 0.43 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר