לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פעם הזמנים היו יותר טובים; כולם אומרים - ככה כולם חושבים... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם החורף היה די סביר... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם בקיץ היה די קריר... אני לא כל כך זוכרת; מתגעגעת רק בערך, כי העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב: רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב... והם יגידו: זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח... חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > אמצע החיים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-10-2007, 23:58
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה שביתת המורים - הפתרון!

כבר שנתיים, שמערכת החינוך בישראל לא מתפקדת. עיצומים,שביתות וכינוסי מחאה, לא מזיזים לשרי החינוך לדורותיהם. אף אחד לא באמת מאמין, ששרת החינוך הנוכחית. באמת תביא לפתרון מוסכם לטווח ארוך במשבר .

מכיוון שאני לא רואה ישועה.חשבתי ומצאתי את המנוף שיחסל את שביתת המורים באחת.

ארגון המורים, צריך לפנות לועדי העובדים של הרשות לשדות תעופה. בקשו מהם להשבית את השדה, עד שיצא עשן לבן מאולמות המשא ומתן. אין זרז מהיר יותר לפתרון לסכסוכי עבודה מאשר סגירת נתב"ג.

דברו על ליבם של עובדי השדה, יש להם ילדים רבים במערכת החינוך. תסבירו להם שגורלה של מדינה שמאבדת את עצמה לדעת. תלוי בהם.

נכון זה לא אתי ואולי אפילו לא מסתדר, מכיוון שארגון המורים הוא גוף עצמאי שלא קשור להסתדרות העובדים, אבל רק שביתה בנתב"ג, היא הפעולה היחידה שיכולה להביא במהירות את הפתרון לסכסוך.

האדישות ברחוב הישראלי, לשביתה בבתי ספר התיכוניים ובאוניברסיטאות, מאד מדכדכת אותי. אנחנו הישראלים לא מפנימים שחינוך ילדינו, הוא הנושא החשוב ביותר בגורלה של מדינה. יש מנהיגים גם בארצות הנחשלות ביותר, שהפנימו את חשיבותו של החינוך (קובה למשל), אבל אנו הישראלים כל כך עסוקים בעצמנו ובחשבון הבנק שלנו, עד שלא רואים קדימה ממטר.

שביתה מוחלטת בנתב"ג, תזעזע את אמות הסיפים. מי לא יתרגז, כשטיסתו לחופשה בטוסקנה עומדת להתבטל. אולי אז נפסיק להתנהג כמו בנות יענה הטומנים ראשיהן בחול. לדעתי זה הפתרון האולטימטיבי למשבר החמור בחינוך בישראל.

http://www.tapuz.co.il/blog/viewEnt...EntryId=1111519
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 23-10-2007, 12:44
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "שביתת המורים - הפתרון!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי HummerH1
כבר שנתיים, שמערכת החינוך בישראל לא מתפקדת.

רק שנתיים? הצחקת אותי. יותר מ20 שנה. (מבחינתי האישית כבר יותר מ50 שנה)
ציטוט:

מכיוון שאני לא רואה ישועה.חשבתי ומצאתי את המנוף שיחסל את שביתת המורים באחת.

חתיכת מגאלומן אתה. מה???
עשרות שנים אנשים כאן משתגעים ופתאום ארכימדס הגיע ומצא פתרון. כל הכבוד.

.
ציטוט:

האדישות ברחוב הישראלי, לשביתה בבתי ספר התיכוניים ובאוניברסיטאות, מאד מדכדכת אותי. אנחנו הישראלים לא מפנימים שחינוך ילדינו, הוא הנושא החשוב ביותר בגורלה של מדינה. יש מנהיגים גם בארצות הנחשלות ביותר, שהפנימו את חשיבותו של החינוך (קובה למשל), אבל אנו הישראלים כל כך עסוקים בעצמנו ובחשבון הבנק שלנו, עד שלא רואים קדימה ממטר.

שביתה מוחלטת בנתב"ג, תזעזע את אמות הסיפים. מי לא יתרגז, כשטיסתו לחופשה בטוסקנה עומדת להתבטל. אולי אז נפסיק להתנהג כמו בנות יענה הטומנים ראשיהן בחול. לדעתי זה הפתרון האולטימטיבי למשבר החמור בחינוך בישראל.

אל תאמין למה שכתבת כי זה לא יזיז. מערכת החינוך רקובה הרבה שנים. זה מתחיל בבתי הפסר למורים ששם מקבלים תלמידים/ות עפ"י קריטריונים חשובים כמו כרטיס חניון מוסכם מהשומר בכניסה.
ההישגים של המדענים בישראל לדורותיהם הושגו למרות מערכת החינוך ולא בגללה.
מצדי שיסגרו את כל מערכת החינוך הממלכתית ויפריטו אותה .הורה יצטרך לשלם כדי להכניס את ילדיו לבי"ס טוב ואז הילד יקבל שירות ראוי .
יקרו עוד 2 דברים :
1.למורים יהיה כבוד לילדים ולהוריהם שמשלמים להם את שכר עבודתם.
2.להורים יהיה כבוד כלפי המורים -סוף סוף הם מוציאים כסף רבב מהכיס כדי שהילד ילמד.
בדיוק כמו הורים ששולחים ילד לשיעורים פרטיים ,אר לעצמך את המורה בשעורים הפרטיים אוצר להורה שהילד אינו משקיע ומבזבז את כספו וזמנו -תאמין לי ההורה יורד על הילד שלו ככה שהוא כבר יקשיב ויעשה את מה שצריך כמו בובה.

ומה לגבי אלה שאין ידם משגת?
פשוט מאד- מבחני יכולת. סוג של פסיכומטרי. עבר הילד את המבחן -יקבל מלגה ממשלתית ללמוד בבי"ס פרטי. לא עבר שילך לעבוד . לא יקרה לו שום דבר.
ככה עושים סובסידיה לנצרך ולא למצרך -עולה הרבה פחות כסף וגם עוזרים לנזקקים באמת בלבד.
כל זה מדובר בחינוך על יסודי. בחינוך היסודי צריך להשאר ממלכתי.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-10-2007, 13:11
  משתמש זכר juda juda אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
אוי לנו ואבוי למדינתנו אם התחזית שלך תתממש....
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "..."

אני לא מתייחס ל"הצעה" של כותב הבלוג אשר HummerH1 ציטט מפיו. הצעה בסגנון טוקבק, ושום דבר לא מעבר לכך...

ואני כן מתייחס בחומרה להצעה שלך.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פשוט

ומה לגבי אלה שאין ידם משגת?
פשוט מאד- מבחני יכולת. סוג של פסיכומטרי. עבר הילד את המבחן -יקבל מלגה ממשלתית ללמוד בבי"ס פרטי. לא עבר שילך לעבוד . לא יקרה לו שום דבר.
ככה עושים סובסידיה לנצרך ולא למצרך -עולה הרבה פחות כסף וגם עוזרים לנזקקים באמת בלבד.
כל זה מדובר בחינוך על יסודי. בחינוך היסודי צריך להשאר ממלכתי.


זו המדינה שאתה רוצה?
מדינה בה העשירים יקבלו את הכל, והעניים אשר מתחילים מנקודת מוצא נמוכה וקשה יותר- יצטרכו להבחן ולהוכיח שהם "ראויים" להמצא בנוכחות ה"מיוחסים"?
אלוהים ישמור עלינו מהצעות מגונות שכאלה....

ודבר נוסף- כולם ממהרים כל הזמן לצאת מתוך נקודת ההנחה שמערכת החינוך שלנו לא שווה פרוטה.
ואני חייב לצאת חוצץ נגד הגישה הזו.
לא אומר שהדברים מושלמים- לא ולא.
אבל במבחן התוצאה כאשר אנחנו רואים את מידת ההמצאה התיחכום (ו...כן. אין מה לעשות. גם האילתור...) של המשק הישראלי, והביקוש שיש למוח הישראלי-
משהו כאן לא מסתדר לי עם הבכי הכללי של כולם על מערכת החינוך....

שוב- אני לא טוען שאין מה לשפר- אבל מכאן ועד הצגת תמונה שחורה משחור- ארוכה הדרך.

אלא אם כן- ניצור מערכת חינוך מופרטת למיוחסים... אז תראו מהי מפלה אמיתית.
_____________________________________
(טליה שפירא)
תפילת הטוקבקיסט הישראלי:
''אלוהים - אנא תן לי את הכוח לא לקשקש במקלדת כאשר אני לא מתמצא בנושא הכתבה''

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 23-10-2007, 13:26
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי juda שמתחילה ב "אוי לנו ואבוי למדינתנו אם התחזית שלך תתממש...."

שום אוי ואבוי בהצעה שלי לא יקרה.
להיפך המצב היום הוא אוי ואבוי באמת.
אם אתה מדבר על פערים כלכליים תשובתי כפולה:
א.הפערים היום זהים אבל העשירים מקבלים את אותה הסובבסידיה שמקבלים העניים. כן ,מימון החינוך הוא סוג של סובסידה ואני לא צריך לממן חינוך (ממילא קלוקל) לבעלי אמצעים.
גם כיום בעלי האמצעים משיגים את מה שהם רוצים גם בתחום החינוך. שולחים לשעורים פרטיים ומשיגים מורים טובים לילדיהם -כך שמבחינה זאת לא ישתנה דבר.
ב.אם החינוך העל יסודי יופרט יתפנה המון כסף ממשלתי שיוכל להיות מופנה גם לטפל בחסרי אמצעים וגם להקמת מוסדות החינוך (שזה ישאר באחחריות הממשלה )ואז יוכלו להיות 20 -25 תלמידים בכיתה ולא כמו כיום 40 -45 תלמידים בכיתה .הקמת מבנים גדולים כאלה עולה הרבה ובדיוק מאותו המקום יבוא הכסף.

יש כיום מעט מערכות מופרטות שעובדות מעולה .החינוך העצמאי -מופרט. עוד מצוין (מבחינתו כמובן) יש בתי ספר בדומה למה שעושים הבדלנים הרוסים שהקימו מערכת חינוך אלטרנטיבית פרטית ושם יש בתי ספר מעולים.
אני מאמין שאין ברירה אחרת.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 23-10-2007, 15:29
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "אפילו בארה"ב יש מערכת חינוך ציבורית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
מה שאתה מציע זה פשוט לוותר על לפחות 50% מהילדים משום שקשה לתקן את מערכת החינוך במתכונתה הנוכחית.

1.איני מציע לוותר על אף אחד. הצעתי בדיוק איך לנהל סובסידיה לנצרך ולא למצרך כפי שיש היום.
2.זה שבארה"ב יש מערכת חינוך ממשלתית - כדאי שתבדוק את פירותיה ,איני מעונין להגיע לתוצאות האלה ,ואנחנו בכוון הנכון והלא רחוק במיוחד.
3.זה לא שקשה לתקן את מערכת החינוך לא כמעט בלתי אפשרי כי זאת שאלה כלכלית כבדה מאדשמדינת ישראל במתכונתה הנוכחית אינה מסוגלת / רוצה לממן.
ובכן מי יממן לדעתך ? יבוא איזה גמד קטן וידפיס כסף?
בלי כמיות עצומות של כסף אין אפשרות לתקן. אני מזמין אותך להציע פתרון אחר.

ציטוט:
מעבר לכך שמבחינה חברתית אתה תהפוך את ישראל למדינה פאודלית, מבחינה כלכלית אתה תצעיד אותה אחורה. אם אתה מעוניין שישראל תשתלב במזרח התיכון מבחינת השכלה אז בסדר, אחרת לא ברור לי מה ההגיון מאחורי מה שאתה מציע (פרט לכך שזה המוצא הקל מהמצב).

1.ישראל לא מדינה פיאודלית? תתפלא. אם 90% מההון נשלט בידי 12-15 משפחות אין פאודליות גדולה מזאת.
2.מבחינה כלכלית (תוצאה של המדעית) ישראל נמצאת במקומה הנוכחי למרות מערכת החינוך ולא בגללה.(תראה את מצב האקדמיה ותדע)
3.זה לא המוצא הקל אלא המוצא היחיד. אא"כ מדינת ישראל תחליט להשקיע נוסף על הוצאות החינוך הנוכחיות (שהן במקום ה2 בגדלן היחסי בתקציבאחרי הבטחון) מינימום עוד מיליארד$ בשנה לכל אחת מ10 השנים הקרובות.
יש לך מימון?? מצוין. אין לך? אתה דורך במקום שמשמעו נסיגה בעצם.
ישראל נמצאת במקום האחרון בין מדינות התעשיתיות מבחינת תשומות ותפוקות של מערכת החינוך .
אנחנו נמצאים בהרבה מובנים בתחום החינוך אחרי המדינות השכנות לנו וכמובן הרבה אחרי איראן ומדינות הנפט במפרץ.

היות שלדעתי הממשלה לא תוכל להגדיל את תקציב החינוך מסיבות שונות (הגדלת התקציב לא רק בחינוך כי מיד יווצרו לחצים טבעיים של כל ארגוני העובדים האחרים הצמודים למורים)
סופו של ענין שהשביתה אולי תסתיים בדרך כזאת או אחרת אבל פתרון אמיתי למצב החינוך בישראל גם מבחינת תקציב וגם מבחינת מעמד ילך רק בהפרטה.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-10-2007, 15:53
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,969
מערכת החינוך הציבורית בארה"ב היא אכן מודל גרוע
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "[QUOTE=Sam Weller]מה שאתה..."

היא בינונית ברוב המקומות, גרועה בעיקר במקומות בהם יש מערכת חינוך פרטית מפותחת, וטובה במקומות מעטים. אבל אתה מציע מודל קיצוני יותר מהאמריקאי שבו כל ילד בן 15 שאינו בן אמידים, או שאינו בקומץ תלמידים מצטיינים יישלח לעבוד. אני לא מומחה בחינוך, ולכן איני יכול לספק פתרונות, אבל אני חושב שכדאי לשקול הפרדה בין בנים ובנות בבתי הספר, להחזיר עטרה לבתי הספר המקצועיים (גם בית ספר לתיכנות הוא בית ספר מקצועי), להנהיג משכורות דיפרנציאליות במערכת כדי שאפשר יהיה למשוך גרעין של מורים טובים לכל בית ספר, לתת כלים לבתי הספר להתמודד עם בעיות אלימות ומשמעת, ועוד.

מדינת ישראל איננה פאודלית, גם אם ההון נשלט בידי קבוצה מצומצמת מדי של אנשים. ישראל, למרות הפערים הכלכליים שבה, היא מדינה שבה אנשים ממעמדות שונים נפגשים זה עם זה הרבה יותר מבמדינות אחרות. ישראל אינה מדינה פאודלית משום שנטל המס מבטיח שכולם חיים די רע. ישראל כמו מרבית העולם המערבי הופכת למדינה מעמדית, והמודל שאתה מציע למערכת החינוך יאיץ מאד את התהליך הזה, וגם יבטיח את זה שהוא יהיה בלתי הפיך.

ישראל יכולה לשפר את מערכת החינוך גם בתקציב הקיים, וגם כדאי מאד שהיא תמצא משאבים להגדיל את ההשקעה בחינוך אם היא רוצה לשמור על מעמדה הכלכלי והטכנולוגי. מה שאתה מציע זה סתם בריחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 23-10-2007, 16:43
צלמית המשתמש של ichpatli
  ichpatli ichpatli אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,759
ישראל של ימינו היא מאד פיאודלית,
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מערכת החינוך הציבורית בארה"ב היא אכן מודל גרוע"

וככל שימשכו המגמות והערכים שתפסו שליטה (בעיקר - הסגידה ל"עגל הזהב"...) הפערים והניגודים רק יחריפו.
הפתרון לבעיות החינוך (כמו גם לבעיות רבות אחרות) לא טמון בכזבי ואשליות ההפרטה(דוגמא מצויינת - הפרטת הבנקים המדורגת - בנקים בבעלות הממשלה, נוהלו במידה דומה של יעילות ורווחיות לאלו של הבנקים שהופרטו. עד היום גרעין השליטה של בל"ל עדיין בידי הממשלה ולא ניכר שהוא נחות בביצועיו...).
בעיית מעמד ושכר המורים היא חלק מבעייה רחבה בהרבה, של מפרנסים רבים מאד, שעובדים במשרות מלאות (וגם חלקיות) אך משתכרים שכר שלא מאפשר קיום בכבוד.
המאבק בנושא צריך להיות רחב ומקיף את כל ציבור הנפגעים מהגישות הכלכליות חברתיות שתפסו הגמוניה במדינה.
ההשלמה עם המצב שבו מדינה מודרנית ומפותחת (יחסית...), מאפשרת התעשרות קלה לשכבה מצומצמת, שכוללת גם מועסקים נבחרים (תרתי משמע...) בסקטור הציבורי ולא רק בפרטי, כשמספר גדול מאד של עובדים לא מצליח להתפרנס, הוא בלתי נסבל. במיוחד כשזה לא גזירת טבע! וחבל מאד שהסתדרויות העובדים מזמן הפסיקו למלא את ייעודן.
אם במקום רדיפת בצע חסרת מעצורים, היו עולים בסולם ערכים כמו התנדבות וערבות הדדית, ניתן היה לתקן עוותים רבים - כולל פערים חינוכיים ותרבותיים.
במקום הפרטת מערכת החינוך הייתי ממליץ על שילוב התנדבות ממוסדת במערכת.
בכל בי"ס יועסק (בשכר) רכז מתנדבים, שיקשר ויתאם בין מורים, תלמידים ומתנדבים. לכל תלמיד/קבוצת תלמידים שמתקשים בלימודיהם יוצמד מתנדב(ים). המתנדבים (פנסיונרים וכל מי שעיתותיו בידיו, שמוכנים להתנדב ומסוגלים לסייע לתלמידים) לא יתחרו במורים בשכר, אלא יסייעו להם במלאכתם הקשה. שינוי תפיסתי מעין זה בתוספת הקשחת משמעת בבתי הספר, יכולים להביא למהפכה חינוכית ללא תוספות תקציביות כלשהן!
_____________________________________
אֵין עַם אֲשֶׁר יִסּוֹג מֵחֲפִירוֹת חַיָּיו - נתן אלתרמן (זמר הפלוגות).

"טוב קצר וקולע מארוך וצולע" - (ש.ר.)


נערך לאחרונה ע"י ichpatli בתאריך 23-10-2007 בשעה 16:54. סיבה: תיקוני הגהה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 23-10-2007, 17:10
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מערכת החינוך הציבורית בארה"ב היא אכן מודל גרוע"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
אבל אתה מציע מודל קיצוני יותר מהאמריקאי שבו כל ילד בן 15 שאינו בן אמידים, או שאינו בקומץ תלמידים מצטיינים יישלח לעבוד. .

שלילי. אני מציע מערכת מיון תאפשר חזוי הצלחה והשתלבות ומתן מלגה לנזקקים בגובה כל שכר הלימוד. ורק מי שאינו מסוגל ללמוד כלום שילך לעבוד או שישב בבית עם הוריו - רק שלא יפריע לארחים כפי שקורה היום.

.
ציטוט:
אני לא מומחה בחינוך, ולכן איני יכול לספק פתרונות, אבל אני חושב שכדאי לשקול הפרדה בין בנים ובנות בבתי הספר, להחזיר עטרה לבתי הספר המקצועיים (גם בית ספר לתיכנות הוא בית ספר מקצועי), להנהיג משכורות דיפרנציאליות במערכת כדי שאפשר יהיה למשוך גרעין של מורים טובים לכל בית ספר, לתת כלים לבתי הספר להתמודד עם בעיות אלימות ומשמעת, ועוד..

קניתי. כל מילה 100%

.
ציטוט:

מדינת ישראל איננה פאודלית, גם אם ההון נשלט בידי קבוצה מצומצמת מדי של אנשים. ישראל, למרות הפערים הכלכליים שבה, היא מדינה שבה אנשים ממעמדות שונים נפגשים זה עם זה הרבה יותר מבמדינות אחרות. ישראל אינה מדינה פאודלית משום שנטל המס מבטיח שכולם חיים די רע. ישראל כמו מרבית העולם המערבי הופכת למדינה מעמדית, והמודל שאתה מציע למערכת החינוך יאיץ מאד את התהליך הזה, וגם יבטיח את זה שהוא יהיה בלתי הפיך..

תגיד אתה חי בארץ? כי אם כן אתה חי בבועה. המדינה הזאת כפי שכתב איכפת לי היא פיאודלית מפוצלת מעמדית וכלכלית מעל לראש ,ובנוסף גזענית להתפקע .

.
ציטוט:
ישראל יכולה לשפר את מערכת החינוך גם בתקציב הקיים, וגם כדאי מאד שהיא תמצא משאבים להגדיל את ההשקעה בחינוך אם היא רוצה לשמור על מעמדה הכלכלי והטכנולוגי. מה שאתה מציע זה סתם בריחה.


פשוט לא נכון. שיפור אמיתי מתחיל ממיון המועמדים להוראה. ממתן שכר ראוי למורים כדי למשוך את הטובים לשם ולא רק להייטק. את זה מערכת כפי שהיא מתוקצבת כיום בחסר עמוק לא יוכלה להציע.

כדי לשנות צריכה להיות התחייבות מינמלית של משרד האוצר להעברה של 1-1.5מיליארד $ לשנה למשך לפחות ה5 השנים הבאות. (להביא בחשבון גרירת לחצים ע"י מהנדסים, רופאים והסתדרות המח"ר להעלאת שכר בהתאם)
לעומת זאת בהפרטה אתה מוציא את המורים מהיותם עובדי מדינה במתכונת הנוכחית והופך אותם למורים במסגרת חיצונית וכך מנתק את הקשר בינם לבין הארגונים האחרים.

נקודה חשובה -אין כוונתי להפרטה לידים פרטיות (שזה ממש לא יעלה על הדעת לעשות להפוך בתי ספר לבתי חרושת לצרכי רווחים כלכליים)אלא לעמותות מלכ"ר.בנהול פרטי ובפיקוח ממלכתי צמוד.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 23-10-2007, 18:41
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,969
לא ברור לי
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "[QUOTE=Sam Weller] אבל אתה..."

נניח שהורים בישוב קהילתי מקימים בית ספר איכותי לילדיהם ומשלמים שכר לימוד של 3000 ש"ח בחודש. תושבי הישוב השכן אינם אמידים כל כך, ולכן המדינה תסבסד לחלק מהילדים לימודים בישוב השכן. היא תוכל לעשות את זה למעטים בלבד משום שהמחיר יהיה גבוה, ומשום שבעלי בית הספר ידרשו לשים מיכסה על ילדי האינטגרציה. כמה ילדים תצליח לשלב כך? בסופו של דבר אתה זורק מהמערכת מספר עצום של ילדים, במקום לנסות להשקיע בהם. הנסיון בישראל ובמקומות אחרים מראה שבדרך כלל האינטגרציה נכשלת, ושהפתרון הוא לתגבר אזורים נחשלים. אין במה שאתה מציע שום מנגנון שיכול לחזק אזורים קשי יום, משום שתושבי האזורים האלה לא יוכלו לעולם להקים בית ספר שיתחרה במשאבים עם בית הספר של האזורים האמידים.

אגב, מוסד חינוך הוא עסק יקר גם אם לא מדובר במוסד למטרות רווח. מלבד המשכורות, ששנינו מסכימים שצריכות להיות קצת תחרותיות עם המגזר העסקי, צריך להקים מבנים ולתחזק אותם, להשקיע בתוכניות לימוד (שיהיו חברות שיעשו מהן רווח גדול), לאבטח את המקום ועוד ועוד.

ולשאלתך, אני לא חי בארץ, אבל כמי שחי בארה"ב אני יודע שמה שאתה מציע זה לא פתרון אמיתי. אתה מציע תוכנית שהיא קיצונית בהרבה מתוכנית הואוצ'רים של בוש, והתכנית הזאת לא ממריאה לשום מקום אפילו במדינה מופרטת בהרבה מישראל. זה נכון שישראל היא חברה מעמדית ומפוצלת, אבל עדיין היא רחוקה בהרבה הבטים מהחברה האמריקאית. בישראל בני מעמדות שונים רואים זה את זה ברחוב, נפגשים בצבא, מגיעים לאותה אוניברסיטה, מתאשפזים באותם בתי חולים, אוכלים פלאפל באותם מקומות, וכו'. אני גר בעיר ששליש מהאוכלוסיה שבה היא שחורה, ואני לא אגזים אם אומר לך שלולא המנקה במשרד שלי היתה שחורה ולולא אחת הגננות בגן של בני היתה שחורה, לא הייתי מעלה בדעתי שיש כאן אנשים שאינם לבנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 23-10-2007, 20:32
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "לא ברור לי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
נניח שהורים בישוב קהילתי מקימים בית ספר איכותי לילדיהם ומשלמים שכר לימוד של 3000 ש"ח בחודש. תושבי הישוב השכן אינם אמידים כל כך, ולכן המדינה תסבסד לחלק מהילדים לימודים בישוב השכן. היא תוכל לעשות את זה למעטים בלבד משום שהמחיר יהיה גבוה, ומשום שבעלי בית הספר ידרשו לשים מיכסה על ילדי האינטגרציה. כמה ילדים תצליח לשלב כך? בסופו של דבר אתה זורק מהמערכת מספר עצום של ילדים, במקום לנסות להשקיע בהם. הנסיון בישראל ובמקומות אחרים מראה שבדרך כלל האינטגרציה נכשלת, ושהפתרון הוא לתגבר אזורים נחשלים. אין במה שאתה מציע שום מנגנון שיכול לחזק אזורים קשי יום, משום שתושבי האזורים האלה לא יוכלו לעולם להקים בית ספר שיתחרה במשאבים עם בית הספר של האזורים האמידים..

לא חושב בכוון שלך.
למשל בתחום המים היו הרבה בעיות במדינה. בעיקר בתחום המוניציפלי. העיריוןת היו סוכני משנה של מקורות . הקימו מערכת צנורות, קלטו את המים ממקורות ומכרו אותם לאזרחים.
מה קרה?? ראשי רשויות מקומיות שהיו בלחץ תקציבי גדול, השתמשו בכספים של חב' מקורות -הם היו הרי רק סוכני המשנה -אבל הרשו לעצמם להשתמש בתזרים המזומנים שהיה שייך לארגון אחר "בנתיים" עד שהכסף יעבור למקורות לצרכי העיר.
מקורות בסופו של דבר סגרה את המים לחלק מהרשויות המקומיות ונוצר לחץ של התשובים התמימים ששילמו לעיריה והכסף היה קפוא בגלל עיקולי בנקים על הרשות המקומית.
מה הפתרון?
פשוט מאד. העיריות החלו להקים גופים חיצוניים שתפקידם לטפל רק במים .
התוצאה- יש סדר בדברים, כסף שנגבה תמורת מים מוצא את דרכו למקורות ואין שום בעיות.

אותו דבר כאן. צריך להקים גופים (מלכ"ר) שאינם כפופים כלכלית לממשלה / עיריה אלא להנהלת "תאגיד החינוך". הוא יגבה כסף מהאזרחים עפ"י מפתח הכנסה .אין בעיה לבדוק.
התאגידים הללו יוכלו לשלם למורים בונוסים נאים עפ"י סולמות הצלחה
מי שנזקק ו/או נתמך ע"י בטוח לאומי למשל - יקבל מלגת למודים. כל השאר ישלמו מכיסם.
זה עולה הרבה? אני יודע.
אתה יודע כמה אנשים מוציאים על גאדג'ט'ס ,על ג'יפים שחונים על המדרכות לתפארת מדינת ישראל? על ג'ינסים מותגיים ושאר הבלים?
שיוציאו מכיסם על חינוך לא יקרה להם כלום.
כמובן שכל התלמידים יצטרכו לעבור מבחן התאמה /ניבוי הצלחה ללימודים על יסודיים -בדיוק כמו הפיסכומטרי. עפ"י זה ישובצו התלמידים לבתי ספר עיוניים / מקצועים וכיו"ב. מי שיכול -ישלם. מי שלא יקבל מלגה. מי שלא מסוגל ללמוד בגלל בעיות אישיות או אחרות -שילך לעבוד.
מסובך קצת? אולי. אבל הגיוני הרבה יותר ממה שמתרחש כיום.

ציטוט:
אגב, מוסד חינוך הוא עסק יקר גם אם לא מדובר במוסד למטרות רווח. מלבד המשכורות, ששנינו מסכימים שצריכות להיות קצת תחרותיות עם המגזר העסקי, צריך להקים מבנים ולתחזק אותם, להשקיע בתוכניות לימוד (שיהיו חברות שיעשו מהן רווח גדול), לאבטח את המקום ועוד ועוד..

אני יודע,אז מה? גם לקנות ג'יפ טויטה / האמר /וילה ענקית ושפחה תאילנדית/הודית ולאכול מבסעדות יוקרה ולצאת 4 פעמים בשנה לנופש בחו"ל עולה המון.
.
ציטוט:
ולשאלתך, אני לא חי בארץ, אבל כמי שחי בארה"ב אני יודע שמה שאתה מציע זה לא פתרון אמיתי. אתה מציע תוכנית שהיא קיצונית בהרבה מתוכנית הואוצ'רים של בוש, והתכנית הזאת לא ממריאה לשום מקום אפילו במדינה מופרטת בהרבה מישראל. זה נכון שישראל היא חברה מעמדית ומפוצלת, אבל עדיין היא רחוקה בהרבה הבטים מהחברה האמריקאית. בישראל בני מעמדות שונים רואים זה את זה ברחוב, נפגשים בצבא, מגיעים לאותה אוניברסיטה, מתאשפזים באותם בתי חולים, אוכלים פלאפל באותם מקומות, וכו'. אני גר בעיר ששליש מהאוכלוסיה שבה היא שחורה, ואני לא אגזים אם אומר לך שלולא המנקה במשרד שלי היתה שחורה ולולא אחת הגננות בגן של בני היתה שחורה, לא הייתי מעלה בדעתי שיש כאן אנשים שאינם לבנים.


לא יודע כמה זמן אינך בארץ אבל אתה ממש מנותק. אין לך מושג כנראה מה שהולך כאן. שכרות וסמים ודקירות ורציחות ושנאת זרים שחבל"ז. התפרקות טוטלית מערכים ,חומרנות אגואיזם מוחלט זה שם המשחק כיום בארץ. אני יודע, יש עדיין איים קטנים שחיים אחרת אבל זה ממש המיעוט.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.


נערך לאחרונה ע"י פשוט בתאריך 23-10-2007 בשעה 20:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 25-10-2007, 07:25
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי haimhadashim שמתחילה ב "מסכימה איתך פשוט"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haimhadashim

"...ורק מי שאינו מסוגל ללמוד כלום שילך לעבוד או שישב בבית עם הוריו - רק שלא יפריע לאחרים כפי שקורה היום."
גובל בגזענות המשפט הזה.
מה זה "מי שלא מסוגל ללמוד כלום"??
אין הרבה כאלה. יש פשוט הרבה מורים שלא יודעים איך ללמד "כאלה".
ואלו ש"מפריעים לאחרים" הם שוב אותם אלה שמורים רבים מפחדים מהם, לא יודעים איך להתמודד איתם ולא מכבדים אותם.


תתפלאי ,אינני גזען בכלל ולא היה שום שמץ של גזענות במשפט הזה.
אלא מה? אני חי מה שנקרא ב"תוך עמי". הנכד הראשון שלי כבר בכתה א'.ומערכת החינוך הקלוקל מלווה אותי מילדותי ועד עצם היום הזה. אני מכיר ויודע מה הולך מעצמי ,מילדי שבגרו ועכשיו מנכדי .

יש ילדים שבאים כדי להרוס ולהפריע. לא יודע למה ומה מניע אותם באמת שאיני מבין כ"כ בחינוך.כל מה שכתבתי הוא מההגיון האישי שלי ולא קשור בכלל למוצא או גזע.
אלה עובדות. אם את אומרת שזה קשור במורים -אדרבא ,שהענין יטופל -ואני לא רואה את מערכת החינוך מסוגלת לטפל.
.להערכתי לסוג מסוים מאד של תלמידים מתאים יותר טיפול משטרתי הולם (תרתי משמע) מאשר טיפול חינוכי.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 28-10-2007, 15:53
  haimhadashim haimhadashim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.07
הודעות: 152
עד האשכול הזה החזקתי ממך אדם שנעים לקרוא את דבריו החכמים
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "תודה על כל התארים הנכבדים שאת..."

לא יודעת מה נפל עליך הפעם ולמה הדעות שלך נעשו כאלה.
אתה תוקף ללא טעם וחוזר על דברים חסרי טעם. לא מתאים למה שקראתי אצלך עד כה.
אתה משווה בין עבריינים לבין נוער שחייו אינם קלים?
אין התנהגות שאינה ברת תיקון בנערים אלה, ואת התיקון צריך לעשות בחברת הנערים הקונצנזוסיאליים, ולו משום שיראו שלא כל העולם הוא בקונצנזוס.
אני לא מתכוונת לריב איתך ולרדת לרמות מכוערות כאלה שלא יאות לאמצע החיים.
אני מתנצלת אם פגעתי בך ואם הגזמתי במילותיי ומבקשת ממך לחזור לויכוח/ דו שיח/ רב שיח שיאה לשנינו ולשאר משתתפי פורום זה.
ואני אשמח לשכנע אותך שלנערים קשי-יום יש מקום בבתי ספר רגילים וכולם רק מרויחים מזה אם זה נעשה יפה וטוב ועם הרבה אהבה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 28-10-2007, 16:30
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי haimhadashim שמתחילה ב "עד האשכול הזה החזקתי ממך אדם שנעים לקרוא את דבריו החכמים"

אינך יודעת?
את מכנה את האדם שמולך בכינויי גנאי-גזען ובער -אינך מכירה אותי , לפי תגובתך הבנתי מיד שלא קראת את כל מה שכתבתי או שלא הבנת את דברי ,ועל סמך ההתרשמות המיידית שלך מחלקי הדברים או מחוסר הבנה את מגיעה למסקנות קיצוניות פעם אחר פעם ואני צריך להבליג?

כשאני מדבר על שליחת צעירים לעבודה במקום שישהו בבתי הספר אני מדבר בדיוק על אלה שהם בשולי העברינות , שבגלל חוסר יכולתם /רצונם ללמוד כל מעשיהם במסגרת בתי הספר הקיימים מסתכמים בוונדליזם והפרעה למערכת הנורמטיבית.

מכאן גררת -כנראה בשל חוסר הבנת הנקרא - אותי ואת הדיון כולו למחוזות ערטילאיים על גזענות ובערות.
כשאדם מטיח בזולתו דברים כאלה -בעיקר שאינם נכונים - שלא יצפה לקבל ממני את הלחי השניה אלא את הback hand.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 28-10-2007, 11:08
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "ילד יבן 6לך לעבוד כי לא עבר איזה מבחן?"

למה רק בנקיון ?? שילך לעבוד בסלילת כבישים או בבנית רבי קומות וכורים גרעיניים.
רציו השאלה שלך דומה לשל בן 6.
1.כלל לא דברתי על החינוך היסודי אלא על חינוך על יסודי .קרא את דברי ותראה.
2.כאשר ישנם בני עשרה שאינם מסוגלים / מעונינים ללמוד -סיבותיהם שלהם -יתכן בגלל פגמים מולדים או בגלל כל סיבה אחרת שבעולם וכל מעשיהם בבתי הספר הוא במקרה הטוב להפריע למהלך התקין של הלמודים ובמקרה הפחות טוב ונדליזם ועבירות סמים,מין ורכוש -מקומם אינו בבתי הספר הנורמטיביים.
כל מי שהבין אחרת - על אחריותו האישית. לקרוא בפשטות ולהבין ולא לנסות ליחס דברים שאינם שם.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 28-10-2007, 13:10
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "אז על מה אתה מדבר בדיוק"

אני מדבר על השנים ז'-י"ב.
אלה 6 שנים חשובות ביותר להתפתחות האדם, במעבר בין ילדות לבגרות ,גם מבחינת הלמידה העיונית וגם מבחינת המבנה החברתי.
כאשר הצפיפות בכיתות גדולה מעבר לדרוש (כיום בכיתות בבתי הספר המקיפים עומדת על למעלה מ40 תלמיד לכתה) אין שום אפשרות להגיע להישגים טובים, לימודיים או חברתיים.
בנוסף כאשר הטיפוסים הקרימינליים (אלה שאני מדבר עליהם) מסתובבים בכתות ובבתי הספר והורסים כל חלקה טובה -לפחות את המיון הבסיסי הזה חייבים לעשות ולסלקם מהסביבה הטבעית לצעירים נורמטיביים.
שילכו לעבוד זה פתרון טוב. כי אם ילכו לים לבלות -הם ישובו לבתי הספר ע"מ להפריע .השעמום הורג אותם והפתרון שלהם לשעמום הוא ונדליזם במקרה הטוב.
אם ימצא להם מקום עבודה
,גם יוכלו להרוויח כסף וגם יהיו עסוקים. היתה פעם מסגרת שנקראה חניכות שבה היו לומדים יום או יומיים בשבוע ובשאר היו רוכשים מקצוע. מה רע בכך? למה הם צריכים להמשיך ולהסתובב בבתי הספר ??? מה יש להם לחפש שם?
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 28-10-2007, 14:43
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "אתה מדבר ברצינות כשאתה אומר"

מה אתה חושב אני עשיתי כשהיתי בכתה ז'? חוץ מאשר להיות בבית הספר וללמוד - עבדתי.
עשיתי משלוחים מחנות הירקות בעגלה ומחנות הפרחים לבתי לקוחות על האופניים הכל בשביל טיפ של 5-10 אגורות .
בחופש שבין כתה ז' לח' כבר עליתי מדרגה והתחלתי למכור כסאות נוח בים. ואח"כ התחלתי לעזור לשיפוצניק ,למדתי לערבב טיח , וטיט להדבקת חרסינה ,ועזרתי לצבוע דירות.
מכתה ט' עבדתי במאפיה 4 שנים ,בלילות בעיקר בימי חמישי וערבי חג אבל גם בלילות רגילים .
מה אתה חושב? לכולם יש כסף? אני עזרתי מחוסר ברירה בפרנסת המשפחה.

אז בחור בן 13 שאינו מסוגל ללמוד וכל מטרתו בחיים היא להיות חוליגן במקום להפריע -שילך לעבוד .
לא ראיתי או שמעתי אף אחד שמת מזה.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 28-10-2007, 16:22
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "אני לא יודעת מתי היית בן 13"

תשובה:
1.אני הייתי בן 13 בשנת 1959 בערך. ומה זה קשור?
2.אני לא מדבר על עבדות ילדים. גם אני כשעבדתי לא היתי עבד. האם את חושבת (חשבתי תחילה שאני כותב לבן ולא לבת -תודה על ההבהרה) שכל מי שעובד הוא עבד?? מאיפה לקחת את המושגים הללו? אני עובד לפרנסתי ולפרנסת משפחתי הרבה מאד שנים. ואיני חש שאני עבד.
אני טוען בפשטות שיש לקחת את הצעירים הללו שאינם מסוגלים ללמוד -לא יודע מאיזה סיבה -ואיני מדבר כלל על דיסלקטים או פגועים אחרים -אלא על אנשים צעירים ובריאים שנחשבים לחוליגנים ועבריינים צעירים בפוטנציה או בפועל -ובמקום להשאיר אותם במסגרות הקיימות -לשלוח אותם למסגרת חיצונית שתשלב אותם בעולם העבודה. חניכות או כל דרך אחרת.
עבודה אינה פשע ואינה עונש. היא דרך לשלב אנשים - שאינם מסוגלים ללמוד- בחברה בצורה סבירה ,וע"י כך למנוע הנזק שהם מסבים לסביבתם הקיימת ,שלא לדבר על התרומה שהם יכולים להפיק מהעבודה כמו רכישת מקצוע מעשי.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.


נערך לאחרונה ע"י פשוט בתאריך 28-10-2007 בשעה 16:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 29-10-2007, 10:12
צלמית המשתמש של inspire
  inspire inspire אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.04
הודעות: 2,059
שלח הודעה דרך MSN אל inspire Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "תשובה: 1.אני הייתי בן 13 בשנת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פשוט
אני טוען בפשטות שיש לקחת את הצעירים הללו שאינם מסוגלים ללמוד -לא יודע מאיזה סיבה -ואיני מדבר כלל על דיסלקטים או פגועים אחרים -אלא על אנשים צעירים ובריאים שנחשבים לחוליגנים ועבריינים צעירים בפוטנציה או בפועל -ובמקום להשאיר אותם במסגרות הקיימות -לשלוח אותם למסגרת חיצונית שתשלב אותם בעולם העבודה. חניכות או כל דרך אחרת.


הטעות שלך מסתכמת בשורות שהדגשתי. אינך יודע מה הסיבה שאותם ילדים לא לומדים - לכן מבורתך אתה רוצה רק לשלח אותם מעיניך למסגרת אחרת שתתמודד איתם. כל שעשית זה להעביר את אותם ילדים שנקראים חוליגנים (*מסיבה כמובן שאינך יודע) ועבריינים אל מערכת אחרת.

כנראה רמת הידע שלך על מערכת החינוך, כיצד היא פועלת, כיצד היא בעצמה יוצרת "עבריינים" והדרך בה היא עובדת היא אפסית.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 29-10-2007, 10:28
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי inspire שמתחילה ב "[QUOTE=פשוט] אני טוען בפשטות..."

עוד "גאון/ה" שקורא לזולתו בור מבלי שיש לו ידע מינימלי על מי שעומד מולו.
1.אני אמנם בגרתי את מערכת החינוך המחורבנת של מדינת ישראל לפני הרבה מאד שנים,גם 4 ילדי בגרו אותה ולצערי נכדי מתחילים עכשיו להתמודד עמה .
2.לכן אני יודע בודאות איך המערכת הנבזית והמחורבנת הזאת מדרדרת אנשים .כי אם לא הייתי אדם חזק ונחוש -לא היה רחוק שהיתי מגיע לעברינות . אבל מעולם לא עלתה בלבי האופציה לונדליזם ורצון לחבל במערכת או באחרים זולתי -והיו לי את כל הסיבות הטובות להשתולל ולנסות לחבל באלו שפגעו בי ובמשפחתי.
3.לאור כל זאת אני חושב שיש לי כלים לא רעים להערכה שיש אנשים שאין מקומם בבית הספר אלא במסגרת אחרת. מוסד לעברינים אינו מקום שיכול לשקם מישהו .שם האפשרות היחידה היא להתדרדרות בלבד. ולכן איני ממליץ לשלוח לשם צעירים ובמקום זאת אני מציע לשלוח למסגרת שיכולה לתרום ולשקם צעירים בעייתיים .אני מאמין שעבודה ורכישת מקצוע מעשי תוך כדי כך זה פתרון יעיל מאין כמוהו יחסית לאלטרנטיבות האפשריות במדינת ישראל .
4.הבקורת שאת מעלה בענין הרצון שלי כביכול להזיז את הצעירים הללו ממני למסגרת אחרת - ריקה. עדיף בעיני שצעירים כאלה יהיו במסגרת אחרת ולא יסתובבו סתם לעצמם ללא שום פיקוח או מסגרת. שם נזקם יהיה רב מאד, בעוד שבמסגרת סבירה הם יכולים להועיל גם לעצמם וגם לסביבתם.
4.אשמח אם מישהו יציע פתרונות אחרים וטובים יותר.

נ.ב. כולם נתפסו לרעין של שליחת צעירים לעבודה . מה לגבי ההצעה של הקמת מסגרות שיוציאו את החינוך מידי הממשלה והשלטון המקומי ויאפשרו גבית כסף בתמורה לחינוך ???
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.


נערך לאחרונה ע"י פשוט בתאריך 29-10-2007 בשעה 10:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 29-10-2007, 15:51
צלמית המשתמש של inspire
  inspire inspire אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.04
הודעות: 2,059
שלח הודעה דרך MSN אל inspire Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "עוד "גאון/ה" שקורא לזולתו בור..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פשוט
עוד "גאון/ה" שקורא לזולתו בור מבלי שיש לו ידע מינימלי על מי שעומד מולו.


אם אתה מאיר לאנשים על הבנת הנקרא עדיף שקודם תסתכל על עצמך, נתחיל מזה.

ציטוט:
לכן אני יודע בודאות איך המערכת הנבזית והמחורבנת הזאת מדרדרת אנשים .כי אם לא הייתי אדם חזק ונחוש -לא היה רחוק שהיתי מגיע לעברינות


ועל כן איני מבין את טענתך כי צריך להרחיק ילדים הנחשבים בפני מערכת החינוך לעבריינים וחוליגנים.

העבריינים האמיתים, אלה שבאמת לא צריכים להסתובב בין אנשים לא יעשו את כל צרותיהם בונדליזם בבית ספר אלא ירחיקו לכת ויפשעו גם מחוץ לבית הספר - ואנשים אלו מטופלים ע"י המשטרה.

אותם ילדים בעייתים שעושים ונדליזם (משעמום כפי שאמרת, עכשיו תחשוב מי אחראי לשעמום הזה שנוצר) הם אינם ילדים שונים מילדיך, המערכת היא שהביאה אותם למצב הזה ואותה צריך לתקן.

אתה טועה, הרחקה של ילדים אלה מבתי הספר תביא אותם לעתיד שחור וזה אינו הפתרון כלל וכלל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י inspire בתאריך 29-10-2007 בשעה 15:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 29-10-2007, 16:31
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי inspire שמתחילה ב "[QUOTE=פשוט]עוד "גאון/ה"..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי inspire
אם אתה מאיר לאנשים על הבנת הנקרא עדיף שקודם תסתכל על עצמך, נתחיל מזה.

מעיר ולא מאיר.

ציטוט:
ועל כן איני מבין את טענתך כי צריך להרחיק ילדים הנחשבים בפני מערכת החינוך לעבריינים וחוליגנים.

העבריינים האמיתים, אלה שבאמת לא צריכים להסתובב בין אנשים לא יעשו את כל צרותיהם בונדליזם בבית ספר אלא ירחיקו לכת ויפשעו גם מחוץ לבית הספר - ואנשים אלו מטופלים ע"י המשטרה.


לא יודע באיזו בועה את/ה חי/ה .היות שאי מעורה לא רע כתוצאה ממבט חיצוני על ילדי שבגרו ועל נכדי -אני אומר בבטחון שחוליגנים וצעירים על סף עבריינות (חלקם כבר חצו את הסף הזה) נמצאים בבתי הספר וגורמים נזקים עצומים לאחרים הרוצים ללמוד
.
ציטוט:
אותם ילדים בעייתים שעושים ונדליזם (משעמום כפי שאמרת, עכשיו תחשוב מי אחראי לשעמום הזה שנוצר) הם אינם ילדים שונים מילדיך, המערכת היא שהביאה אותם למצב הזה ואותה צריך לתקן.

אתה טועה, הרחקה של ילדים אלה מבתי הספר תביא אותם לעתיד שחור וזה אינו הפתרון כלל וכלל.

שעמום זאת הנחה לא קביעה. יתכן שחלקם סובלים משעמום וחלקם האחר סתם באים כדי להרוס.
לי אין כלים לאבחן אותם ואני טענתי שצריכים לקבוע כלים למיינם ולהרחיקם מהמערכת.

יתכן שאני טועה. אם ישנה אפשרות לשקם את ההריסות ולגרום לאותם אנשים להיות תלמידים חיוביים וללמוד - מה טוב.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 30-10-2007, 13:19
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי inspire שמתחילה ב "[QUOTE]לא יודע באיזו בועה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי inspire
אז בוא אני אנפץ לך את הבועה הורודה בה אתה חיי עם ילדיך (שלפי מה שהבנתי "התברכת" בילדים נורמטיבים חננות קטנים ומשעממים שיושבים ולומדים ללא כל הפרעה). אין כאלה ילדים שבאים במטרה טהורה ומכוונת להרוס ולהפריע. מפליא אותי שאדם בוגר עוד חושב כך ואינו מבין כי זוהי תוצאה ולא רצון.


אז בוא /י אנפץ לך הבועה שלך.

1.ילדי אינם חננות. יש לי 2 בנים בוגרים ,אחד לוחם במיל של שייטת 13 והשני קצין בכיר במיל בוגר היחידה.שניהם אבות לילדים בעצמם ומשרתים את ה"חננות" כהגדרתך בהרבה מאד הקרבה וסיכון חיים (יחד עם חבריהם ה"חננות") יש לי 2 בנות בוגרות שאחת מהם מרצה באוניברסיטה והשניה סגנית מנהלת של בי"ס תיכון. כאשר מהשניה אני מקבל די והותר מידע על מה שהולך במערכת החינוך המחורבנת של מדינת ישראל.

2. יש צעירים שבאים לבי"ס בכוונה תחילה כדי לגרום נזק. מי שאינו מבין זאת אינו מבין איפה הוא חי.
הצעירים הללו הם אכן בחלקו תוצר של הוריהם ושל החינוך הקלוקל שקיבלו משך חייהם ,גם בבתי הספר וגם בחברה הישראלית (תקשורת / חברה /מערכת אכיפת החוק לשלביה /המערכת הכלכלית ועוד) אבל לא רק.

כיום כבר לא כ"כ חשוב מה הסיבה למצב. ואין גם זמן להמתין . אם נמתין לתיקון המצב אנחנו יכולים להזדכות על הציוד וללכת מכאן. את המופרעים החוליגנים הללו צריך בשלב ראשון להרחיק מבתי הספר -אם רוצים בכלל לשקם את בתי הספר ואת המופרעים כאחד.
הפתרון לא יוכל לבוא בין כתלי בתי הספר בגלל שאין להם כלים לכך וגם לא נראה שיהיו להם כאלה בעתיד הנראה לעין.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 30-10-2007, 13:44
צלמית המשתמש של inspire
  inspire inspire אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.04
הודעות: 2,059
שלח הודעה דרך MSN אל inspire Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "[QUOTE=inspire]אז בוא אני..."

נתחיל מכך שתארי ילדיך רק מוכיחים עד כמה מקבלי מסגרות הם וילדים מן השורה. אני מניח שאף פעם לא התמודדת עם בעיות קשב וריכוז, היפר אקטיביות, בעיות קשות בבית, אי תשומת לב ורטלין זו רק תרופה שבתך מרצה עליה.

הנקודה בה אתה טועה טמונה עמוק בך ובילדיך. אם בתך סגנית המנהל מספרת לך על ילדים מופרעים חוליגנים שבאים כדי להרוס ולהפריע - מצטער לומר לך אך תפקידה אינו במערכת החינוך שכבר ככה צולעת בגלל אנשים כמוה. היא רחוקה שנות אור מהילדים ואינה מבינה דבר או חצי דבר על הסיבות הרצונות והתוצאות שאליהם אותם ילדים מגיעים.

הכי קל זה להזיז מהדרך את מה שמפריע לך בלי להתסכל במראה, כך מערכת החינוך עושה, כך אתה חושב וכך יראה עתידנו.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-10-2007, 13:58
  משתמש זכר juda juda אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
אם יורשה לי להתערב
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "[QUOTE=inspire]אז בוא אני..."

צר לי לאכזב אותך- אבל איך שתארת את ילדיך- הם כן "חננות".... "חננה" במובן המקובל הוא ילד נורמטיבי שהולך בתלם...
אז אתה יכול להרגע- גם אני וגם ילדי הם "חננות" מהסג הקלאסי...
ביחס אליך- אני לא בטוח...

ולהמשך דבריך-
אין ילדים שבאים במטרה להרוס. אולי התוצאה של מעשיהם היא הרס, אבל זו לא כוונתם.
קח ילד כזה טפל בו פרטנית- ותראה אילו תוצאות מדהימות יפיקו מהילדים האלה.

ואני חייב לספר לך מקרה של "ילד מופרע"-
ביסודי היה לנו בביה"ס ילד שעל פניו "בא על מנת להרוס" (כפי שתארת את הדברים).
היינו בי"ס של "חננות" מהסוג המרובע ביותר- והילד הזה היה פשוט בלתי נסבל.
כל מה או מי שבא במגע איתו נהרס או נסחף בהתפרעויות שלו.

יום אחד הוא נעלם. פשוט לא בא יותר לבית הספר.
השמועות שהתרוצצו סיפרו שהוא נמסר למשפחה אומנת- אף אחד לא ידע בדיוק מה קרה לו ולאן הוא נעלם.

עברו השנים ושכחתי מקיומו.

חודש לפני שהשתחררתי היה לנו בשיזפון תרגיל שת"פ עם יחידת חי"ר מובחרת.
בתדריכים לפני התרגיל פגשתי איזה קצין צעיר מיחידת החי"ר שהשתתפה בתרגיל.
הוא נראה לי מוכר, ולא זיהיתי מאיפה בדיוק...
הוא זיהה אותי מייד.
התברר כי זה היה אותו "פגע רע שבא במטרה להרוס" מלפני עשר שנים.
ואותו פגע רע אחרי שנמסר לאימוץ (את זה הוא סיפר לי באותה שיחה) הפך לקצין נערץ, מקצועי לעילא ולעילא שהחליט לפתח קריירה צבאית...

מה שרק מוכיח שפגע רע, בטיפול וחינוך הולם ועם המון המון אהבה-
הופך לקצין "חננה".

לימים אותו בחור מקסים נהרג במבצע בלבנון...
_____________________________________
(טליה שפירא)
תפילת הטוקבקיסט הישראלי:
''אלוהים - אנא תן לי את הכוח לא לקשקש במקלדת כאשר אני לא מתמצא בנושא הכתבה''

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 30-10-2007, 17:06
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי juda שמתחילה ב "אם יורשה לי להתערב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי juda
צר לי לאכזב אותך- אבל איך שתארת את ילדיך- הם כן "חננות".... "חננה" במובן המקובל הוא ילד נורמטיבי שהולך בתלם



מצטער, כנראה שאינני מעורה בסלנג הנוכחי עד הסוף. כמה שאני ידעתי חננה = נזלת. אם המציאו מילון חדש - באמת מצטער.

ציטוט:
ולהמשך דבריך-
אין ילדים שבאים במטרה להרוס. אולי התוצאה של מעשיהם היא הרס, אבל זו לא כוונתם.
קח ילד כזה טפל בו פרטנית- ותראה אילו תוצאות מדהימות יפיקו מהילדים האלה


כמו שמן הסתם מי שקרא את דברי עד כה,לא רק באשכול זה , יודע שגם אני גדלתי כילד עם חסכים עצומים. לא העליתי על דל מחשבתי באותם ימים - למרות ששנאתי אליהם שרירה וקיימת ובוערת מאז ועד היום -ליצר ונדליזם מטורף לשמו ,לבצע פשעים כלשהם או לנקוט באלימות כלפי מי מהמורים/ות או החברים שהתאנו לי ולמשפחתי .
האמן לי שהיו לי את כל הסיבות הטובות שבעולם לעשות זאת.
אז אני חננה? בסדר. מקבל. אם זה המינוח? מצוין.
במקום להוציא את האגרסיות באופן שלילי ומטורף הוצאתי אותן על ספרים והשכלתי פי כמה מכל מה שביה"ס היה מסוגל להעניק לי . עקפתי אותם בסיבוב והראיתי להם אצבע משולשת (דמיונית כמובן).
אני מניח שלא לכולם יש את הנכונות להבליג ולהרים את עצמם מאשפתות .
מצד שני אני בטוח ב100% שהמצב הנוכחי שבו האלימות מכלה כל חלקה טובה היא אשמתה הבלעדית של מערכת החינוך המחורבנת שלנו.
ישנם צעירים שבאים במטרה לחבל. פשוטו כמשמעו. היתה פעם מסגרת שנקראה "חניכות". שבה תלמידים גרועים וגם כל מיני אלימים שלא הצליחו להשתלב עברו למסגרת הזאת לעבוד למשל במסגריות ,מוסכים ,בתי מלאכה וחרושת .
5 ימים בשבוע עבדו כאחד האדם ויום אחד בשבוע היו באים לבי"ס כלשהו ולמדו שם קצת יסודות כמו חשבון בסיסי ואנגלית בסיסית.
על זה בדיוק אני מדבר.
המסגרת הזאת נעלמה מן האופק והיא צריכה למלא פונקציה חשובה של תיעול אנרגיות שליליות של כל מיני חוליגנים למקומות חיוביים.

עוד נקודה. הגישה הסלחנית כלפי חוליגנים לדעתי רק מגבירה את התופעה. אם צעיר מחליט להתפרע בביה"ס לשבור ולהרוס או להכות מורות -אני מאמין שהטיפול הנאות הוא במסגרת הפלילית ולא בליטוף על הראש וחיפוש אשמים שקיימים או לא.
האלים הוא האשם. אני בטוח שאם אדם צעיר אינו מקבל את המגיע לו הוא צריך לדעת לדרוש ולעמוד על זכויותיו- אבל אין לאיש שום זכות לנקוט באלימות . אתץ זה אני לא מקבל בשום אופן -וכל סלחנות כלפי אלימות ואלימים מקדמת אלימות נוספת.
ציטוט:
ואני חייב לספר לך מקרה של "ילד מופרע"-
ביסודי היה לנו בביה"ס ילד שעל פניו "בא על מנת להרוס" (כפי שתארת את הדברים).
היינו בי"ס של "חננות" מהסוג המרובע ביותר- והילד הזה היה פשוט בלתי נסבל.
כל מה או מי שבא במגע איתו נהרס או נסחף בהתפרעויות שלו.

יום אחד הוא נעלם. פשוט לא בא יותר לבית הספר.
השמועות שהתרוצצו סיפרו שהוא נמסר למשפחה אומנת- אף אחד לא ידע בדיוק מה קרה לו ולאן הוא נעלם.

עברו השנים ושכחתי מקיומו.

חודש לפני שהשתחררתי היה לנו בשיזפון תרגיל שת"פ עם יחידת חי"ר מובחרת.
בתדריכים לפני התרגיל פגשתי איזה קצין צעיר מיחידת החי"ר שהשתתפה בתרגיל.
הוא נראה לי מוכר, ולא זיהיתי מאיפה בדיוק...
הוא זיהה אותי מייד.
התברר כי זה היה אותו "פגע רע שבא במטרה להרוס" מלפני עשר שנים.
ואותו פגע רע אחרי שנמסר לאימוץ (את זה הוא סיפר לי באותה שיחה) הפך לקצין נערץ, מקצועי לעילא ולעילא שהחליט לפתח קריירה צבאית...

מה שרק מוכיח שפגע רע, בטיפול וחינוך הולם ועם המון המון אהבה-
הופך לקצין "חננה".

לימים אותו בחור מקסים נהרג במבצע בלבנון...


אני עדיין לא נהרגתי אבל אני היתי כילד במצב אפילו גרוע יותר מאשר הבחור הנהדר הזה. בחיים לא חשבתי שאם אכה את המורה או את המנהל אצליח להשיג משהו טוב יותר ממה שהיה לי.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-10-2007, 20:01
צלמית המשתמש של inspire
  inspire inspire אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.04
הודעות: 2,059
שלח הודעה דרך MSN אל inspire Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "[QUOTE=juda]צר לי לאכזב אותך-..."

אתה חננה כן, גם אם אינך מצליח להבין את המונח המדויק עד סופו, אתה עדין חננה, וחננות מתאפיינים בראיה שגויה מאד של המציאות המדומה בה הם חיים, אותה תכונה שמאד בולטת מהודעותיך.
אז אתה הסתגרת בתוך עצמך וצללת אל הספרים שלך - התמודדות מאד פשוטה למען האמת שלא דורשת שום כוח אילעי שאולי אתה מוצא בעצמך.
ישנם ילדים רבים שדרך ההתמודדות שלהם מול מערכת מאכזבת ומול מורים גרועים עוד יותר היא התמודדות שונה משלך, ואם לדעתך צריך להוציא אותם מהמסגרת הכושלת - אין לי עוד דבר להגיד לך חוץ מתקווה עמוקה שאולי יום אחד תתבגר להבין כי לא הכל פשוט כמו המחשבה שלך.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 30-10-2007, 21:18
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי inspire שמתחילה ב "אתה חננה כן, גם אם אינך מצליח..."

אדון גברת נכבד/ה מאד.
1.אני כבר בגרתי. מאד אפילו. יתכן שבמקום הזה אני נחשב לזקן שבחבורה.

2.צלילה לספרים ומאבק בקשיים עצומים ע"י גישה חיובית של לימודים ועבודה לפרנסה אינה כ"כ פשוטה כפי שאת/ה מתאר/ת כאן. .

3.צורת התמודדות של אלימות / ונדליזם / שימוש בסמים אלה דווקא הפתרונות היותר קלים והפחות מחמיאים למי שמשתשמש בהם. את/ה מוכן/ה לקבל אותם כמובנים מאליהם מראה עד כמה הטירוף השתלט על החיים - ואת/ה מכבד אותו ומוכן לקבלו יותר מאשר אנשים שמתמודדים בקשיים עצומים בכוון חיובי.

4.אני רוצה לחשוב שמה שמאפיין חשיבה כפי שהופגנה בדיעותיך שגויה הרבה יותר מאשר שלי. יתכן ואני טועה -וזאת זכותי. לא ראיתי שמישהו הציע כאן התמודדות ופתרון ראויים יותר באנשים הללו חוץ מאשר ללטף למופרעים הללו את האגו המנופח שלהם ממילא ולאשר בפניהם שטירופם הגיוני ואף מתקבל על הדעת.
אני לא מוכן לקבל שהתנהגות אלימה תהיה כשרה כפתרון אפשרי וזה מה שאתם כנראה מוכנים לקבל.
אני בהחלט מעונין להעיף את האלימים מהמסגרות הקיימות (אם לא יחדלו מאלימותם) ולמצוא להם מסגרת שתתאים להם ותוכל למצוא להם פתרון ראוי. הכשרה מקצועית במסגרות חיצונות יכולה לעזור גם להם וגם לסביבה -ובעיני זה ודאי עדיף על השארת נגע האלימות וליטופו בטענת האשמה עצמית ולא בבידולו והרחקתו.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.


נערך לאחרונה ע"י פשוט בתאריך 30-10-2007 בשעה 21:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 30-10-2007, 20:27
צלמית המשתמש של תוכי.נ
  תוכי.נ תוכי.נ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.06
הודעות: 3,375
צריך להשבית את היסודי אם רוצים תוצאות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "שביתת המורים - הפתרון!"

ההורים לא נפגעים אם ילדים בגילאי על-יסודי נשארים בבית בחוסר מעש או בלי מסגרת, הם הרי יכולים לדאוג לעצמם (כך ע"פ רוב ההורים). אם היה מדובר בגילאים יותר נמוכים, נגיד עד 9, 8, ההורים היו צריכים להתעסק יותר עם הילדים, לבזבז יותר זמן, ולהוציא יותר כסף על אמצעים כדי לשמור על הילד שלא יתחרפן. הנה, עכשיו כבר השביתו את התיכונים ליותר משבועיים. מה יצא? בסופו של דבר, לאף אחד לא אכפת, מקסימום יורידו עוד קצת את הרמה של הבגרות, ייתנו למורים תוספת שכר שתשלים להם את ה2000 ומשהו שקל שהם הפסידו בשביתה הזאת (על חשבון חופשות אחרות שבהן הם ילמדו), והכל ייגמר.

תחשבו מה היה קורה אם היה מדובר בילדים קטנים, כבר בשבוע השני ההורים היו מתנקשים בשר האוצר, הכל כדי להחזיר לילדים שלהם ובעיקר לעצמם את השפיות.
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 31-10-2007, 23:03
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי dor_dafna שמתחילה ב "אני חושב..."

דור,

להיות מורה כיום זה לא כבוד. מורה זה אחד המקצועות הכי כפויי טובה. במערכת החינוך אין מקום כיום למורים טובים, ועם מורים לא טובים רואים את תוצאות לא טובות.

למשכורת של המורה יש חלק בכבוד המורה, ליחס ההורים והתלמידים חלק גדול יותר, אבל כל החלקים משולבים בבעיית החינוך במדינה.

את המאבק, לדעתי, המורים היו צריכים לקיים מזמן. יש סיבה שאנשים בריאים לא מכניסים את הראש למערכת החינוך. קוראים לזה 'הגיון פשוט'.

המאבק, לדעתי, צריך להיות של כל האזרחים ולא רק של המורים. העובדה שסיבות / מטרות המאבק אינן מדוברות על גבי התקשורת כמה פעמים ביום - יכול להיות שבסוף המורים לא לקחו משרד פרסום, או שלקחו משרד אבל עם תקציב דל.

כל המדינה סובלת מרמת החינוך בארץ, כולם סובלים ממעמד המורה. לא כולם מרגישים את זה כרגע כי כל אחד דואג לעצמו, אבל אם תופק תוכנית בסגנון הכט על מעמד המורה ב<מדינה מתוקנת כלשהיא> ובישראל, יש מצב שאנשים יבינו שהמאבק על החינוך הוא צריך להיות המאבק של כולם.

מערכת החינוך חולה, ולא מאתמול. יש לה מולטי-טראומה, וכתבו על מצבה הרבה בשנים האחרונות. האם קם מאבק ציבורי בנושא? האם היתה הפגנה בכיכר? לא! כולם כנראה חושבים שזו בעיה של המורים והבעיה אינה נוגעת להם. אני כנראה לא כ"כ טוב בלהסביר עד כמה הם טועים, אבל אני יודע ומרגיש את זה.

בכמה מילים:

קח מורה טוב, בדוק כמה הוא משקיע, בדוק כמה כסף הוא מביא הביתה, בדוק כמה כבוד הוא מקבל במקום העבודה (מהתלמידים / הנהלה). - אתה היית הולך להיות מורה בתנאים כאלה?

קח מורה לא טוב, הוא בטח יהיה טוב במקום עבודה אחר.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:33

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר