לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 27-10-2007, 19:27
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,422
ההיסטוריה של פיתוח הטיל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הטיל MD-620 (יריחו) - צילום חדש ונתונים טכניים"

בספטמבר 1962, הזמינה ממשלת ישראל מחקר היתכנות לפיתוח טיל בליסטי, משתי חברות צרפתיות, סוד אוויאסיון ודאסו. הדרישות המקדמיות לטיל היו:

  • רש"ק במשקל 750 ק"ג
  • טווח ירי של הטיל: 235-500 ק"מ.
  • יכולת פעולה בכל מזג אוויר
  • קצב ירי: 8 טילים בשעה ממשגר נייח
  • ארבעה טילים לשעה ממשגר נייד.
  • זמן תגובה לשיגור טיל: שעתיים
חברת מרסל דאסו נבחרה לבסוף, והחוזה ל"מבצע יריחו" נחתם ביום 26 באפריל 1963.
חברת מרסל דאסו הייתה אמורה לבנות 25 טילי ניסוי (שסומנו MD-620), מתוכם חמישה חד שלביים ועשרים דו שלביים. בנוסף, מרסל דאסו הייתה אחראית לבנות את ציוד הבקרה והמשגרים.

בסיום סדרת הניסויים, אמור היה הייצור הסדרתי של הטילים להתקיים בישראל. חברת מרסל דאסו הייתה הקבלן הראשי לפרוייקט, והעסיקה קבלני מישנה:
  • נורד אוויאסיון לפיתוח המנועים הרקטיים (דלק מוצק)
  • SAGEM - לפיתוח מערכת ההנחייה של הטיל.
ייצור הטילים התקיים במתקני מרסל דאסו ממאי 1964 ועד ינואר 1969.

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 27-10-2007 בשעה 19:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 27-10-2007, 19:37
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,422
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הטיל MD-620 (יריחו) - צילום חדש ונתונים טכניים"

נתונים טכניים:
אורך הטיל: 13.4 מטרים
קוטר: 80 סנטימטרים.
משקל: 6.7 טון.

המנועים הרקטיים לטיל MD-620 היו נגזרת של המנוע הרקטי שפותח עבור הטיל הצרפתי VE-111 טופז. למנוע הראשון צורפו ארבע נחירי פליטה מתכווננים, ואילו המנוע השני צויד בנחיר פליטה יחיד וקבוע, וניהוגו התבצע בסיוע ארבעה מייצבים נעים.

בטיל הותקנה מערכת הנחייה אינרציאלית ספרתית, שאיפשרה לטיל להשיג דיוק פגיעה בשיעור של אלפית מטווח הירי.

השיגור הראשון של טיל MD 620, ממשגר נייד, נערך בבסיס הטילים הצרפתי באיל דה לבאנט,
ב - 1.2.1965. בניסוי זה השלב השני היה דמי. ב - 23.12.1965 נערך לראשונה שיגור ניסוי של טיל MD-620 בעל שני שלבים. שיגור זה נכשל עקב בעיה במערכת ההנחייה.

שיגור מוצלח ראשון של הגרסה הדו שלבית של הטיל התקיים ב - 16.3.1966, והושג בו טווח של 450 ק"מ. בשתיו 1968 נערכו 16 שיגורים, מהם 10 הוכתרו כהצלחה מושלמת, 3 הוגדרו כהצלחה חלקית, ושלושה נכשלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 28-10-2007, 19:57
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,244
אחת משיטות הניהוג בטילים גדולים מונעי דלק מוצק
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי SNimrod שמתחילה ב "revolving nozzles"

היא השימוש בנחירים סובבים. לטיל כזה יש ארבעה נחירים שכל אחד מהם מוטה בזוית קטנה מציר האורך של הטיל ובעל יכולת סיבוב סביב ציר המקביל לציר האורך של הטיל. במצב סימטרי וקטור הדחף הכללי יתן דחף אורכי. סיבוב של כל אחד מהנחירים יגרום לשינוי בכיוון וקטור הדחף הכללי. כך ניתן להשיג באמצעות שיטה זו הן כוח רוחבי לשינוי כיוון והן כוח גלגול הנדרש לשם מיצוע שגיאות שונות או לצורך הצבה של הטיל במישור מסוים לצורך ביצוע ה"כיפוף" לעבר המטרה. אחת מהשיטות היותר טובות לניהוג טילים גדולים במהירוית נמוכות כאשר הלחץ הדינמי עדיין נמוך, במיוחד בשנים בהן נחיר גמיש היה עדיין חלום רטוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 28-10-2007, 21:51
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,244
כל תנועה באויר מתקיימת כתוצאה של שקול כוחות.
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי SNimrod שמתחילה ב "עוד שאלה"

ניוטון עובד כאן שעות נוספות.
יש ארבעה נחירים על מעגל בבסיס הטיל. נניח שיש להם הטיה של חצי מעלה מציר האורך. אם נסובב את כולם כך שההטיה תהיה משיקה לאותו מעגל נקבל רכיב וקטורי שמגלגל את הטיל . במקרה זה, על פי חוק 1 ל 60 נקבל ערך דחף קבוע של 1:120 מהדף האורכי שיגרום לטיל להתגלגל. אם כוח (קרי מומנט) הגלגול ישאר קבוע, מהירות הגלגול תלך ותגדל. אבל בהגיע מהירות הגלגול (כמובן, אני מזכיר - סביב ציר האורך) לערך הנדרש, נחזיר את ארבעת הנחירים למקומם הטבעי. המקום הטבעי יהיה כזה שכולם מונחים במצג זהה כאשר הפיה מכוונת הניצב למשיק המעגל.

אני מקווה שהצלחתי להסביר - ולא, אצטרך להתאמץ ולשרטט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 28-10-2007, 23:26
  SNimrod SNimrod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.08.06
הודעות: 252
אני לא בטוח שאנחנו על אותו גל
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "כל תנועה באויר מתקיימת כתוצאה של שקול כוחות."

לא אשלח אותך לשולחן השרטוט, אבל אני עדיין לא רואה איך אפשרי לשלוט בכיוון הטיסה של הטיל בזמן סיבוב סביב ציר אורכו.

הודעתך האחרונה מסבירה איך נוצר הסיבוב של הטיל סביב עצמו, סביב ציר אורכו ואת זה אני מבין.
עכשיו כאשר הטיל טס ישר ויציב, תוך כדי סיבוב סביב עצמו, אנחנו רוצים לתקן את מסלולו.
במצב כזה, כל וקטור דחף שניצור בניצב לטיל באמצעי כלשהו, יסתובב סביב צירו, ולכן השפעתו לאורך הקפה אחת של הטיל סביב עצמו מתאפסת.

אם רוצים בכל זאת לתקן את מסלול הטיל אני רואה כמה אפשרויות:
1- לעצור את הסיבסוב של הטיל סביב עצמו ולבצע תיקון ע"י הטיית הנחירים
2- בקר ש"יודע" את מהירות סיבוב הטיל סביב עצמו, ונותן "פולסים" של דחף לכיוון מסויים שלא משתנה עם סיבוב הטיל (כלומר פולס של דחף בניצב לטיל עם כל השלמת סיבוב, כך שהווקטור פונה לאותו כיוון כל הזמן)

3- שינוי בתנע זויתי ע"י גלגל תנופה מסתובב כלשהו בתוך הטיל (מעבורת החלל משתמשת ברכיב כזה)
_____________________________________
אין לפרסם בחתימה/הודעות. אם אתה מעוניין בפרסום בתשלום, אתה מוזמן לפנות להנהלת האתר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 28-10-2007, 21:53
  xyzzz xyzzz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.05.07
הודעות: 286
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הטיל MD-620 (יריחו) - צילום חדש ונתונים טכניים"

אני לא מבין מה כל הסודיות בטיל הזה,מה הבעיה להתחיל להצעיד את הטיל כמו שעושה אירן ?
הנה אירן מצעידה את הטילים שלה,אפילו קיימו טקס שיגור של טילים ושום דבר לא קרה
גם מדינות אחרות מצעידות את הטילים שלהם כל שנה ולא קרה להם כלום,מה גם מה כבר יכולים
להסיק על הטיל רק מהתמונה שלו - כלום ?,כל הסודיות הזאת סביב הטיל מיקום בסיס השיגור שלו
וסוג התחמושת שהוא נושא מאוד מצחיק במיוחד שאנחנו נמצאים בעידן שתמונות לווין זמינות לכולם
ומידע מתפזר באינטרנט בלי בעיות,כאילו מה כבר יקרה אם כל העולם ידע את הטווח שהטיל יכול להגיע
אליו או מה הוא מסוגל לשאת עליו

נערך לאחרונה ע"י xyzzz בתאריך 28-10-2007 בשעה 21:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 10-07-2012, 00:10
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
תמונות נוספות של ה MD-620 שפורסמו בצרפת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הטיל MD-620 (יריחו) - צילום חדש ונתונים טכניים"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img26.imageshack.us/img26/161/md620tel.jpg]


הטיל על גבי עגלת הובלה/הזקפה/שיגור, בהכנה לניסוי דינמי.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img20.imageshack.us/img20/9866/image0t.gif]


מהלך הכנה לירי ושיגור של הטיל (נתוני יצרן).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 10-07-2012 בשעה 00:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 11-01-2020, 01:46
  אור פיא אור פיא אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.11
הודעות: 133
דוח של הCIA - Scientific and Technical Intelligence Report - MD-620 (Jericho)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הטיל MD-620 (יריחו) - צילום חדש ונתונים טכניים"

כולל מידע מפורט, מפרטים ואפילו שרטוט של הטיל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

למפרט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לצפייה:
https://www.cia.gov/library/reading..._0001028025.pdf

דוח משנת 1968:
https://www.cia.gov/library/reading..._0001028025.pdf

דוח משנת 1974:
https://www.cia.gov/library/reading..._0001247371.pdf

לפי הדוחות ישראל התקדמה לאט עם הצטיידות בטיל אבל לאחר מלחמת יום הכיפורים היא האיצה את הצטיידות בו
ישנם כמה מסמכים של משרד החוץ האמריקאי שבהם בסוף שנות ה-60 / תחילת שנות ה70 יגאל אלון מציע לאמריקאים שישראל תפסיק לפתח את היריחו (כנראה בשביל לקבל פאנטומים מארצות הברית) - לכך, ראו את השיחה הזו מ1968 של אלון עם האמריקאים על קבלת פאנטומים ושבה הוא אומר:
the MD-620 program was “doubly-dead.” Asked if Israel was not itself making an SSM, Allon replied: “No, not yet.”
https://history.state.gov/historica...1964-68v20/d250
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 11-01-2020, 16:35
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,422
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "התמונה השניה, אם הבנתי נכון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי oferet
התמונה השניה, אם הבנתי נכון את הצרפתית, מסבירה כמה דברים:
1. הזקפת הטיל לקראת שיגורו מתרחשת רק דקה אחת לפני השיגור. כנראה כי טיל במצב לקראת שיגור מהווה מטרה פגיעה הנראית למרחוק. העריסה התומכת בטיל מונמכת 15 שניות לפני השיגור.
2. לאחר הירי, לוקח 20 דקות להטעין טיל חדש על המשגר.
3. הטילים תמיד משונעים ביחד עם העריסה, כך שהטענת טיל חדש מורכבת מפירוק העריסה הריקה והרכבת טיל+עריסה.


התמונה מהספר של דאסו (הכנה לירי וירי) מתארת מציאות של אמצע שנות השישים. לגבי סעיף 1 לעיל - לא ממש ישים לתקופה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:06

הדף נוצר ב 0.58 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר