לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-10-2007, 23:21
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
מסלול 12/30 בנתב"ג נפתח

מתוך אתר רשות שדות התעופה:

מסלול 12/30 בנמל התעופה בן גוריון יפתח מחר ה-1 לנובמבר לאחר שדרוגו בהשקעה של כ-26 מיליון ש"ח; שדרוג המסלול יאפשר נחיתת מטוס הענק איירבס 380.

עבודות הריבוד והשדרוג של המסלול, שאורכו מעל 3 ק"מ, נמשכו כ-3.5 חודשים ובמהלכם בוצע מתחם בטיחות סוף מסלול – RESA=Runway End Safety Area בהמשך לציר מסלול 30 והכנות להתקנת ציוד לביצוע נחיתות מכשירים (ILS). כמו כן בוצעה רצועת בטיחות לאורכו של המסלול אשר תאפשר למזער את הסיכונים למטוס היורד מהמסלול בעת חירום, רצועה אשר בוצעה על פי תקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית.

פרויקט ריבוד המסלול בוצע לרוחב 40 מטר ולאורך של כ-3,112 מטר באחריות חטיבת תכנון והנדסה ברשות שדות התעופה. במסגרת הריבוד שופר מקדם החיכוך של המסלול על מנת למנוע החלקה של המטוסים הנוחתים עליו בחודשי החורף, שופרה רמת הבטיחות של המסלול, חוזקו שולי העפר לשיפועים הנכונים והתבצע טיפול בגופי התאורה הטמונים במסלול.

פרטים נוספים בקישור.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-11-2007, 16:09
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Kartman שמתחילה ב "הרשות עושה שם חגיגה בשביל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Kartman
הרשות עושה שם חגיגה בשביל המסלול.
כסף לכל השטויות מסביב לעניין המסלול יש - אבל כסף לILS למסלול אין??
הם דאגו עכשיו למטוסים כשהם על הקרקע, הגיע הזמן שידאגו להם גם שהם באוויר..

ייתכן מאוד שאתה צודק, אך בכל מקרה - כמו בכל דבר אני מניח שהיה כאן צורך בתעדוף.
אני בטוח שהתקנת ILS למסלול 30 יקרה פי כמה וכמה מהשיפוץ הפיזי של המסלול - מעבר להתקנת המכשור, היא דורשת כמובן סקר מכשולים ופיינל מסודר ע"י הגורמים המוסמכים (בינ"ל), התקנת תאורת גישה עפ"י הסטנדרטים הנדרשים, ודבר נוסף - שינוי נהלי ההסעה על הקרקע בשדה:
כיום יש מסלול הסעה ש"עוקף" את תחילת מסלול 30, מטוסים מסיעים עליו באופן קבוע בדרכם להמריא על 26 - מטוס שעובר שם מפריע לקרן ה-ILS.

אני מניח שבמסגרת התיעדוף נשאלת השאלה מה דחוף יותר היום (וכמובן מה יקר יותר) והאם יש פתרונות אחרים כיום - ברוב ימי השנה, התעבורה היא כזו שמטוסים ממריאים על 26 ונוחתים על 12 (עליו יש ILS). שאר הימים הם ימים בהם הרוח המערבית הרגילה היא פשוט חזקה מידי ואז משתמשים ב-26 גם לנחיתה בראייה (ובמז"א קיימת אופציית ה-ILS עליו) וגם ב-30 לנחיתה בראייה.
כמובן שהיה עדיף אם היה גם ILS על 30, אבל כרגע יש חלופות אחרות לדעתי.

אבל בוא ניקח את ההערה שלך צעד אחד קדימה:
ה-ILS-ים יילכו וייעלמו מן העולם בשנים הבאות. כבר כיום ניתן למצוא בארה"ב מספר הולך ועולה של גישות GPS שיורדות למינימות יפות מאוד. אירופה (ובכללה ישראל) צועדת הרחק מאחורי ארה"ב, אבל זה בהחלט העתיד - ובעיקר כלכלית: פירסום גישת GPS למסלול כלשהו דורשת מבחינה תשתיתית רק טיפול במסלול - אין שום מכשור שעובד, שגם חוסך בעלויות אחזקה שוטפות.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-11-2007, 18:35
  dash 7 dash 7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.05.07
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "מסלול 12/30 בנתב"ג נפתח"

לדעתי רשות שדות התעופה עשתה את כל טקס פתיחת המסלול החדש רק כדי
להראות שהמצב בנתב"ג לא כזה גרוע (וכמובן שיש עוד מה לשפר בנתב"ג)
כיוון שנגיד שמשפצים את המסלול באילת (והשדה סגור לכמה חודשים) אז בכלל לא עושים
אירוע כל שהוא.אני זוכר שעשו השנה אירוע בשדה באילת לכבוד זה ששילבו את
טרמינל 1 (ארקיע) ואת טרמינל 2 (ישראייר) וגם שיפצו מהיסודות את אזור קבלת הכבודה וכך יצא שהטרמינל הורחב מעט (זה לא כל כך עזר).
אני תושב אילת ויוצא לי לטוס הרבה מאוד אבל תיהיה פעם אחת שאני לא אשכח:
אני ואחי הזמנו טיסה לחודש אוגוסט 2007 (אחד החודשים העמוסים ביותר בשדה) מאילת לשדה דב
בארקיע (ATR-72-212A) הגענו כשעה ורבע לפני ההמראה והמחזה שראינו היה מחריד,
התור של בדיקת הביטחון השתרע עד למחוץ לטרמינל כאשר אנשים עומדים למעלה משעה בשמש האילתית של אוגוסט.
(התור לא נגרם בעקבות עומס בטיסה שלנו הרי מטיסה בATR לא יהיה
כזה תור,באותו זמן היו בשדה עוד כחמישה מטוסים בניהם A320 של ישראייר).אני אחי ואימי
למרות התור נכנסנו לטרמינל כיוון שאבי היה צריך להגיע אלינו (אבי כבאי בשדה באילת ולאחר
שסיפרנו לו מה הולך בטרמינל הוא הגיע כדי שנעבור במהירות את הביטחון והצ'ק אין שהיה ריק
לעומת עמדות בדיקת הביטחון).בזמן שאנו ממתינים לפתע החלו אנשי הביטחון לצעוק בפניקה
לצאת מהטרמינל וגרמו ללחץ ופניקה.התברר שזוהתה אישה חשודה.כל הטיסות התעכבו לפחות
בחצי שעה.הגענו לבסוף למחוז חפצנו בשלום.
זוהי הוכחה שרשות שדות התעופה צריכה להשקיע כסף בתיקון הבעיות בנתב"ג ובניית שדה תעופה
נורמלי באילת ולא על טקסים שטותיים שנועדו רק כדי לטייח את הבעיות.
אני מרחם על הנוסעים שהיו באותו היום כאלו שלא היה מי שיעזור להם ונאלצו לעבור עוגמת נפש
גדולה.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר