לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פורום זה מיועד להחלפת דעות בלבד. אין באמור בפורום זה משום תחליף לייעוץ מקצועי ואין להסתמך על הנכתב בו. economy.fresh.co.il החברים מוזמנים גם לפורום צרכנות ומשפטים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > כלכלה, עסקים ושוק ההון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-11-2007, 23:43
צלמית המשתמש של it5ik
  it5ik it5ik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.05
הודעות: 180
חוק הניידות והשפעתו על חברות הסלולר

לקראת בואו של חוק הניידות המאפשר, כידוע, ללקוח מחברה כלשהי לעבור לחברה אחרת יחד עם המספר והקידומת השייכים לו, תהיתי מה יהיו ההשלכות לגבי ריווחיותן של חברות הסלולר. אם מישהו מוצא סקירות מקצועיות בנושא, אשמח לדעת.
לגבי דעתי האישית - בזק לא תפגע הודות לאיכות השירות שלה. הפרש המחירים מול המתחרות זניח והמוצר זהה, אם לא עדיף על המתחרות.
קראתי לאחרונה כי גם אם היא תפגע ירד ממנה תואר המונופול ואז היא כבר לא תהיה כפופה להגבלות שהוטלו עליה ממשרד התקשורת ותוכל להוריד מחירים. האם זה נכון?
כנראה שהמפסידה העיקרית תהיה פלאפון, שמחזיקה מספרי עסקים משחר עידן הסלולר, אלו שלא יכלו לעזוב וכעת יוכלו. שירותי המידע המתקדמים של מתחרות פלאפון קורצים ומהווים יתרון משמעותי. אני כבר מדמיין את החגיגות של סלקום ואורנג'... מעניין כמה לקוחות התבססו בתחילת הסלולרי עם פלאפון ולא יכלו לעזוב מאז.
חומר למחשבה...

נערך לאחרונה ע"י it5ik בתאריך 14-11-2007 בשעה 23:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 16-11-2007, 09:58
  rollo rollo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.07.04
הודעות: 339
לגבי בזק..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי it5ik שמתחילה ב "חוק הניידות והשפעתו על חברות הסלולר"

לפי מה שידוע לי - בזק מוגדרת כמונופול בתחום התקשורת הפנים ארצית , כך שלניוד המספרים אין משמעות מבחינת ההגדרה הזאת , אלא רק בעקבות הלקוחות שיעברו ל HOT .
אני לא יודע אם הניוד מתייחס גם לתקשורת פנים ארצית וגם לניידים , אבל לדעתי בזק לא קשורה למהלך ישירות - השירות שם דווקא לא טוב לדעתי ומעבר לזה - תחרות ממשית בתחום התקשורת הפנים ארצית תהיה רק בעוד שנה-שנתיים כשייגמרו התקלות בתשתיות הטלפוניה של HOT .

לגבי הרווחיות של חברות הסלולר , עד עכשיו שיטת ההכרה בהכנסה (מבחינת הדוכ"ס) של חברות הסלולר היו לפי הכנסה מרובת רכיבים ( MULTIPLY ELEMENTS) כלומר , כשחברת סלקום לדוגמא , מוכרת מכשיר ודקות שיחה איתו - היא לא יכולה להכיר בהכנסה ביום המסירה של המכשיר ללקוח אלא על פני תקופה (לאורך קיום החוזה).

כלומר , נניח שאני מוכר מכשיר ללקוח ששויו 1000 ש"ח + שיחות כל חודש בשווי 100 ש"ח בחודש בחוזה לשנתיים , כל שנה בדוח הכספי הרווח יהיה 500 ש"ח בגין המכשיר + 1200 ש"ח בגין השיחות.
כמובן , שהשיטה הזאת לא טובה לחברות הסלולר כיוון שהם פורסים את הרווח על פני תקופה של שנתיים / שלוש ולא מכירים בו ביום העסקה בפועל.
הדוגמא שנתתי היא מאוד בסיסית , יש למשל אפשרות (לפי התקן האמריקאי ) להכיר בהכנסה ממכירת המכשיר בלבד ביום העסקה ואת שאר המרכיבים (שיחות , הודעות טקסט וכו') על פני תקופת החוזה (למתעניינים - EITF 00-21 אם יהיה ביקוש אני ארחיב בהמשך).

בקשר לשאלתך , מאחר וכעת יהיה קל יותר לעבור מרשת לרשת , לדעתי חברות הסלולר ישנו את המסלולים כך שלקוח ירצה לעבור לחברה אחרת בגלל המסלול שהוא מקבל.
אגב, היערכות לחוק אתה יכול לראות כבר עכשיו במסלולים שהוציאו החברות בלי התחייבויות.
בסופו של דבר , משרד התקשורת רוצה שחברות הסלולר יספקו מה שהן צריכות לספק - שיחות.
מבלי לחייב את הלקוח להישאר 3 שנים באותה חברה (שזה תקופה מוגזמת לחוזה שכזה ולכן משרד התקשורת ערך שימוע לחברות הסלולר מדוע לא לקצר את הזמן הזה לשנה / שנתיים).
_____________________________________
You don't need eyes to see - You need Vision!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-11-2007, 09:26
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rollo שמתחילה ב "לגבי בזק.."

דבר ראשון, יש ביקוש לפירוט על תקני IFRS ו-EITF.

דבר שני, נראה לי שהוא פחות כיוון לרווחיות בהגדרה החשבונאית שלה דרך מאזן ורווה"פ ויותר לכיוון תז"מ. השינוי בהכנסות והוצאות החברה בהגדרה של תז"מ תקופתית יענה לו על שאלתו יותר טוב מאשר בהגדרה המאזנית צבירתית. מטרת ה-Bundling היא בדיוק מה שתיארת אבל ממניעים אחרים גם ברמה החשבונאית וגם ברמה השיווקית.
ברמה החשבונאית, עלויות הסבסוד למכשיר ולקוח חדש המוטלות על החברה גדולות ולדעתי הן ישאפו (ואתה מוזמן לתקן את הלוגיקה חשבונאית שלי. אני לא חזק בתחום) לפרוס אותן לאורך חוזה ארוך שנים. בדיוק כמו שתיארת שהן לא מסוגלות להכיר בהכנסה שהלקוח החדש ייצר עם קניית המכשיר, הן גם לא מעוניינות להציג בצורה ישירה את העלויות הנלוות (פר מכשיר ולקוח ולא הוצ' הנה"כ או הוצ' שיווק).
ברמה השיווקית, פריסת הטבה לאורך מספר תקופות מגדילה את ההנאה/תועלת של הלקוח מההטבה. המשמעות הריאלית היא שניתן לצמצם את גודל ההטבה מבחינה כספית אם החברה תפרוס אותה למנות קטנות יותר וטטפטף אותן לאורך חיי החוזה. כמובן שיש צורך להזכיר ללקוח כי זוהי הטבה הנלווית לרכישה ולהיותו לקוח "מועדף". משהו שהחברות הישראליות חלשות מאוד בו. המשל שקל להסביר איתו את ההגיון הוא שיותר "כיף" לזכות פעמיים במאה ש"ח מאשר פעם אחת במאתיים. כדי להגיע לאותה רמת תועלת או הנאה מההטבה (אדישות בין ההטבות) אפשר להקטין את גדלי הזכיות החוזרות (לזכות פעמיים ב-75 ש"ח זה כמו לזכות פעם אחת ב200 כדוגמא מופשטת)
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 17-11-2007, 20:29
  rollo rollo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.07.04
הודעות: 339
...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "דבר ראשון, יש ביקוש לפירוט על..."

לעיניין החשבונאות ,
EITF אינו תקן אלא צוות משימה מיוחד שהוקם בעקבות פניות ל SEC (רשות לני"ע בארה"ב) , לגבי נושאים ספציפיים , כלומר יש הרבהEITF - ים (המבנה הוא 00 (שנה) ו-XX מספר הפרסום) .
הפרסום שמתייחס להכרה בהכנסה הוא EITF 00-21 .

לעיניין הרווחיות , הרווח אינו פריט מאזני אלא תוצאתי , כלומר עובר דרך דוח רווח והפסד , אותו דוח שמפורסם ומשפיע על שווי המניה בבורסה.
מבחינת החברה (והמשקיע הסביר) חשוב יותר להציג רווחים חשבונאים מאשר תזרים מזומנים (שתלוי יותר ביחסי לקוח-ספק ולא בהכרח במכירות) .
כפי שציינתי , שיטת ההכרה בהכנסה בחשבונאות היא על בסיס מצטבר , כלומר גם אם לקוח בא אלי בדרישה לשלם את כל הסכום בראש (מבלי להוון אותו כמובן) , שיטת ההכרה בהכנסה עדיין תהיה לאורך תקופת החוזה.
צודק GOLDEN לגבי פריסת ההוצאות אבל כאן יש בעייתיות גדולה יותר:
אחד העקרונות הבסיסיים בחשבונאות נקרא עקרון "ההקבלה" , כלומר הקבלת הכנסות להוצאות.
הכוונה היא שאם רכשתי מלאי מסויים ומכרתי אותו ברווח - ההשפעה תבוא על 2 סעיפים תוצאתיים : מכירות ועלות המכר.
בסעיף המכירות תופיע המכירה (במונחי הכרה בהכנסה ע"פ החוזה) ובסעיף עלות המכר תופיע העלות (ההוצאה) שנדרשה לי לקנות את המוצר.
הבעיה נוצרת כאשר אי אפשר לייחס הוצאות במקביל להכנסות: במקרה של חברות הסלולר , לא בטוח שאפשר לייחס הוצאות לפי הכנסות - אי אפשר לקבוע בוודאות אילו הוצאות שהוצאו השנה מקבילות להכנסות.

אגב, הנאת הלקוח היא מטרה שיווקית של החברה - לא מטרה כספית.
מעבר לזה , את ההוצאות הם ירשמו בעלות המכר ולא בהוצאות הנה"כ או שיווק.
_____________________________________
You don't need eyes to see - You need Vision!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-11-2007, 10:30
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי rollo שמתחילה ב "..."

אמנם מטרה שיווקית וציינתי אותה ככזו אבל היא נכנסת בהגדרה החשבונאית תחת עלות המכר כפי שציינת. במקרה הנ"ל, הרציונל השיווקי, לרוב, יגבר על הרציונל החשבונאי (אלא אם סמנכ"ל כספים חזק מאוד) וחבילות כאלו הוצעו, מוצעות ויוצעו ע"י חברות הסלולר כיוון שהעלות שחברת הסלולר רואה אינה אותה עלות שהלקוח רואה.

אני מודע לכך שרווח המוצג בדו"חות הכספיים של החברה הינו סעיף תוצאתי של רווה"פ. אבל הוא קשור בטבור לדו"ח מאזן וישנה סיבה טובה ליצירת דו"ח תז"מ. בכל מקרה נראה לי שקצת ירינו מעבר למה שהבחור שפתח את השרשור התכוון.
it5ik: בדרך כלל, התנהגות אוליגופולית (אוליגופול דומה למונופול רק עם כמה מתחרים) לא משתנה עקב שינוי כללים שאינם כללי היסוד של הענף. עובדה היא שלא הצליחו להוכיח שישנו קרטל מחירים בין החברות השונות אלא "רק" דימיון חזק מאוד בהתנהגות שלהן. ההתנהגות הדומה לא צפוייה להשתנות בקרב הלקוחות הפרטיים בצורה קיצונית כיוון שלחברות אין אינטרס להכנס למלחמת מחירים שרק תפגע ברווחי החברות. זהו אינטרס שעליו קמות ונופלות קריירות של בכירים והם לא יסתכנו בכניסה למלחמה שתפגע ברווחיות החברה, תכעיס את הדירקטריון ותכתים את הקריירה שלהם. מה גם שבשנה וחצי הקרובות פלאפון תפתח רשת מקבילה לאורנג' וסלקום ומעט השוני שהיה בין החברות יעלם. אותם מכשירים, אותם מסלולים, אותם מחירים, אותה רשת.. נראה לי שתחרות טובה לא תצא מכאן כי תחרות טובה באה להבליט את יתרון חברה אחת על מתחרתה וכאן אין ממש יתרון לאף אחת.
ניתוח הענף דרך משקפי תורת המשחקים יראה (וזה ניתוח מאוד מאוד פשטני) כי עלות גיוס לקוח חדש (אחוז החדירה כיום עומד על 104% בקירוב) במונחי פרסום, סבסוד מכשירים, ערוצי שיווק וכדומה עולה בהרבה על תזרים המזומנים אותו ייצור הלקוח בשנים הראשונות של החוזה. כיוון שמשרד התקשורת תוקף גם את חוזי הכבילה של החברות, אפשר לראות שלחברות יש אינטרס לשמר לקוחות קיימים (עלות זולה יותר) ולהגדיל את נתח השוק שלהן ע"י צמצום השחיקה בלקוחות (שהוא תהליך טבעי) יותר מאשר המתחרות. זאת אומרת, פלאפון לצורך הדוגמא, תשאף לשמר בצורה יעילה יותר מהמתחרות את הלקוחות הקיימים ולקוחות חדשים יכנסו אליה מתוקף העובדה שתמיד יש מעבר בין החברות. לכן מסע הפרסום של פלאפון ללקוחות ותיקים. לכן כל מבצעי מסלקום באהבה למיניהם והטפטוף הבלתי פוסק של אורנג' שרק בעזרתם אתה תמיד תהיה מחובר (והם יהיו לחשבון בנק שלך)
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר