לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-11-2007, 15:10
  DOZER DOZER אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.07
הודעות: 125
מחפש עזרה בלימוד תא הטייס של ה GROB 120A

אני צריך עזרה בלימוד תא הטייס - אני משער שמיקום החניך של הדגם המצולם ממטה הוא משמאל,
מישהו יכול להסביר לי את מיקום המכשירים המדוייק, בגלל האיכות הירודה של הצילום לא הצלחתי להבין איפה נמצאים השעונים הבאים (אני חוזר ומבהיר - אני מתייחס לשעונים של החניך):
1)מד לחץ שמן מנוע(איזה מהשעונים בפינה הימינת התחתונה?)
2)שעון סיבובי מנוע (האם זה השמאלי העליון?)
3)איפה המתאם פניה (TURN COORDINATOR)? (האם זה השמאלי התחתון?)

ידיות:
1)איפה ידית הגלגלים?
2)איפה ידית הגלגלים בחירום? (אם יש בכלל כזו)
3)בלמי חניה?
4) ALT AIR, איפה היא? זה ידית בכלל? מה הפונקציה שלה?

ידיות מנוע:
מה סדר ידיות מנוע? זה, (משמאל לימין)
תערובת, מצערת, זווית התקפה של המדחף, מקזז מכאני?

מפסקים:
1)משאבת דלק, איפה? (האם זה ליד הבוחר? אם כן אז איזה?)
2)נצנץ? איפה הוא?

עכשיו לשאלה הכי מפדחת : לאן מכניסים את מפתח ההתנעה?
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flug-revue.rotor.com/FRtypen/Fotos/grob/G120ACoc.JPG]
חזרה לפורום
  #2  
ישן 17-11-2007, 16:45
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תשובות חלקיות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DOZER שמתחילה ב "עזרה בלימוד תא הטייס של ה GROB 120A"

לא מכיר אישית את הסנונית אבל העקרון הוא אותו עקרון.

סימנתי בתמונה המצורפת את:
1 - מד החלקה (מה שקראת לו "מתאם פנייה"), ידוע גם בכינוי Ball.
2 - ידית גלגלים (הורדה/הרמה ברגיל).
3 - מחווני המנוע - בתוך המסגרת האדומה - שם תמצא את מד הסל"ד, ככל הנראה אחד מהשניים העליונים, ואת מד לחץ השמן במנוע.
4 - פאנל התאורות - במסגרת הכחולה (בתוכם תמצא את ה"נצנץ", או משואה נגד-התנגשות).

אם הרזולוציה של התמונה שצירפת הייתה טובה יותר, אפשר היה לאתר יותר בדיוק / למצוא עוד תשובות לשאלותיך.

לגבי הידיות:
האדומה - תערובת, הכחולה - פרופלור, או שינוי זווית הפסיעה (יש לה גם צורה משוננת כזו, שמזכירה צורת פרופלור), השחורה הגדולה - מצערת.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #8  
ישן 27-11-2007, 17:36
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Emith שמתחילה ב "[QUOTE=haboob] לגבי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Emith
אתה יכול בבקשה להסביר מה זה כל דבר? [מה זה תערובת ומה זה פרופלור]. מה זה משנה בטיסה? האם זה קשור למנועים? האם עושים קומבינציות עם המצערת ועם אלו?

בגדול:

מצערת - בתכל'ס הידית המתופעלת-ביותר. שולטת באופן כללי על כמות הדלק+אוויר שמועברים למנוע (ניתן להתייחס לזה כ"יותר כוח"/"פחות כוח").
במצבה הסגור, המנוע במצב סרק (כמו ניוטרל ברכב כשהרגל שלך לא על דוושת הגז). במצבה הפתוח ביותר המנוע נותן את מירב הכוח (ביחס לאותו מצב פרופלור - פירוט מיד).
המחוון בקוקפיט שקשור אליה תלוי בדיוק בסוג המנוע ובמטוס, אבל בד"כ מדובר במחוון פיתול (שזה כוח למעשה) ביחד עם מחוון סל"ד (סיבובים לדקה, או RPM).

פרופלור - הידית ה"משלימה" לידית המצערת. שולטת על זווית הפסיעה (למעשה זווית ההתקפה) של להבי המדחף. היא "משלימה" את ידית המצערת, כי עבור כל זווית פסיעה של הלהבים (אותה קובעת ידית זו) ניתן לקבל כוח מקסימלי אחר (אותו קובעים עם ידית המצערת).
במצבה הפתוח ביותר, אם תפתח גם את המצערת למצבה הפתוח ביותר - זו הנקודה בה המנוע נותן מקסימום דחף.
מצבה הסגור ביותר הוא מה שקרוי "הנצה" (מלשון "נוצה", או באנגלית Feathered), במצב זה הלהבים נמצאים כמעט במקביל לאופק (נמצאים ב-90 מעלות לכיוון התנועה שלהם סביב המנוע) וזה המצב בו טסים עם מנוע כבוי באוויר כי במצב זה המנוע הכבוי הנ"ל מייצר גרר מזערי. כך נראה מצב הנצה:
https://upload.wikimedia.org/wikipe...rop_feather.jpg
בתכל'ס ידית זו משפיעה על סל"ד המנוע, ולא תמיד טסים איתה ב-100% אלא פחות (משיקולי דלק, שמירת חיי מנוע, רעש וכו').
ולגבי שאר המונחים בהם השתמשתי אם אינך מבין - גש לוויקיפדיה, הערך באנגלית מכיל הרבה מידע.

תערובת - שולטת על כמות הדלק המוזרמת למנוע. רוב הזמן נמצאת באחד משני מצבים - סגור (מנוע כבוי) או פתוח (מנוע פועל). סגירתה מכבה מנוע, פתיחתה נדשת על מנת להניע אותו. ישנם גם מצבי ביניים (לשימוש בזמן טיסה) למה שקרוי "שיטות שיוט" שונות - למשל, למצב בו חשוב יותר לחסוך בדלק, ניתן "לדלל" את התערובת (לסגור מעט את הידית ממצבה הפתוח ביותר) וכך לטוס חסכוני יותר (כמובן שזה בא על-חשבון דברים אחרים).

ניתן להבין גם את מידת התפעול של ידיות אלה בשגרה מהתמונה שצורפה בתחילת האשכול - המצערת הכי קרובה לטייס שמאל (שהוא המטיס באופן עקרוני) והתערובת הכי רחוקה.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:26

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר