לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים אל פורום המילואימניקים חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מילואים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 30-11-2007, 01:13
  hge hge אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.07
הודעות: 437
במילואים האחרונים שלי
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "הוא באמת נהג עם הראש בחוץ"

המפקד שלי אמר לי להוביל נגמש בלי שעברתי כול ריענון.למרות שלא עברתי ריענון ולמרות שגם בסדיר אף פעם לא הובלתי נגמ"ש יותר מדקה יצא לי להוביל אחד במשך יומיים שכללו בעיקר הובלה בלילה. האם לפי הוראות הבטיחות קצין במילואים צריך לעבור ריענון לפני שהוא מוביל נגמ"ש בתרח"ט?
_____________________________________
"הסורים היו האויב הצהוב,האכזר. הסורים היו המלחמה על המים. הסורים רצו לייבש אותנו. הסורים היו תעלות הנ"ט העמוקות בגולן. הסורים היו קרבות הבלימה הנואשים של 7 בעמק הבכא. הסורים היו הבנזונה שהתגאה בטלוויזיה הסורית שהוא אכל כבד של חייל יהודי ביום כיפור. הסורים היו פשעי דמשק. הסורים היו הרעים. הם רצו להרוג אותנו. ואנחנו הרגנו אותם לפני שהם הספיקו."
מתוך "הלנה על הגג" מאת יורם יובל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-11-2007, 15:51
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Ya22 שמתחילה ב "זאת תופעה כלל צה"לית, חוסר..."

לא מדובר על רענון במשמעות של שינה, אלא על רענון ידע בנהיגה.

ציטוט:
"תשע שנים הוא לא נהג בכלי הזה בכלל. היתה לו תעודה שמסמיכה אותו לנהוג על נגמ"ש שהיתה רק נייר. בשירותו הצבאי הוא עבר קורס נהיגה על נגמ"שים אבל מאז הוא לא התקרב בכלל לכלי כזה", אמר אחד מחבריו הטובים של אסף. המשטרה הצבאית חוקרת שלושה שבועות את התאונה. גם הוריו של וקסמן רוצים להעיד על אותה שיחת טלפון אחרונה.

"כל צוות נדרש לנדב שני חיילים שיעברו רענון לנהיגה על נגמ"שים", סיפר אחד החיילים. עדותו מתפרסמת כאן לראשונה: "המפקדים במילואים הם יותר חברים מאשר מפקדים והם לא נותנים פקודות אלא מתחננים. הם אמרו לי 'כל האימון הזה תלוי בך', בלי שידעתי בכלל לנהוג על נגמ"ש. לא ידעתי אפילו כיצד מתניעים נגמ"ש. אמרו לי 'לך, תעשה רענון וכבר יגידו לך'".

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/929397.html


על פניו, מדובר בכשל כלל מערכתי - החל ממפקדי האימון, דרך מפקדיו הישירים של הלוחם, ועד ללוחם עצמו.

כולנו מכירים את הלחץ בו נתונים חיילי המילואים להשלמת משימות, ובמיוחד באימונים כאשר יש משימה שצריכה לצאת לדרך - אבל, וזה אבל גדול, אסור לרמות את עצמנו ולנהוג בנגמ"ש ללא ידע מתאים. ומה היה קורה עם כל חיילי הנגמ"ש היו נהרגים, אל מי היתה מופנית האצבע ?

מדובר כאן על אחריות אישית, אסור לוותר בנושא בטיחות באימונים !
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-11-2007, 16:18
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
"מחדל: תאונה קטלנית בצה"ל בגלל נהג מסוכן" - כתבה ב- NRG
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

כתבה מאת אמיר בוחבוט, ציטוט:

"חקירת התהפכות הג'יפ באוגדת עזה לפני 3 שבועות, בה נהרג סמ"ר יריב אמיתי, חשפה חשד לפיו מצוקת כ"א בצה"ל שולחת לשטח נהגים שלא הוכשרו עד תום"

לכתבה המלאה

אני לא מבין איזה "חשד" נחשף כאן. יש עובדות ברורות, כפי שלמדנו מהחבר'ה 02 שזומנו לנהיגה מבצעית: לא מצוקה אלא חובבנות וחוסר מקצועיות מהגורמים המוסמכים.

מצוקות כ"א באגד, למשל, לא יצדיקו שנהג טוסטוס יקח על עצמו אוטובוס מלא נוסעים ואף אחד לא יתן יד לדבר שכזה. בצה"ל, אין בעיה. תבוא, תעשה סיבוב של 20 דקות באור יום, תראה כמה סרטי וידאו ותשמע המון אזהרות. לאחר מכן, סע לשלום, הסכנות בפנים.

גם היום ב"ידיעות" יש את הפרומו לכתבה בנושא ההכשרות לנהיגה שתפורסם במוסף מחר ובנוסף, מחר, כתבה ב"הארץ" על נהיגה מבצעית לרובאי 02.

תזכרו: לדרוש את ההכשרה המלאה ומי שלא מרגיש כשיר, שידרוש הכשרה נוספת או שחרור. אין ברירה.

עלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 29-11-2007, 20:21
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
והכיסתו"ח מתחיל להתעורר
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""מחדל: תאונה קטלנית בצה"ל בגלל נהג מסוכן" - כתבה ב- NRG"

תקראו בכתבה ב"וואלה", מאת יהושוע בריינר, על עזות המצח של המצוטטים.

ציטוטים:

אל"ם במיל' אילן מלמד (שימש ראש מחלקת בטיחות במפקדת זרוע היבשה עד לפני שנתיים):

1. "בסך הכל מדובר על אחת השנים היפות של צה"ל בכל הקשור להיקף התאונות, אך מה שקורה הוא שלעיתים יש חודש של הצטברות שמאזנת את הסטטיסטיקה. צריך לבחון את הנושא בראייה שנתית ולא חודשית. לא ניתן להפיק מסקנות מערכתיות על פי חודש, כי תקופה כזו היא לא מגמה".

2. "אני מבין את הכאב של חיילי המילואים שחברם נהרג", הוא אומר, "אך בסופו של דבר גם אם הוא היה עובר רענון מושלם, מדובר בצירוף של כמה גורמים נוספים, כמו התנהגות בנסיעה ונהיגה על פי הנהלים, שכולם מצטברים וגורמים לתאונה. צה"ל הוא הגוף היחידי במדינה שבודק תאונות לא רק במטרה למצוא אשמים, אלה בעיקר על מנת להפיק לקחים".

סא"ל במיל' צביקה בר דרור (שימש כראש ענף בטיחות דרכים בצה"ל בעברו):

1. "הלוואי והמדינה הייתה מתייחסת לתאונות הדרכים כפי שצה"ל מתייחס אליהן", הוא אומר, "לצה"ל, בדומה לגוף האדם, יש מערכת חיסונית חזקה מאוד שמטפלת לאורך זמן בעניינים בחיידקים. מדי פעם של התפרצויות של המחלה, אך אין לי ספק שכשהגוף חזק הוא מצליח להתגבר גם על שפעת חזקה".

אין להם בושה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/b.gif]


עלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 29-11-2007, 21:10
צלמית המשתמש של a_tell
  משתמש זכר a_tell a_tell אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.06
הודעות: 1,471
לפחות הרענון היה עם הנגמ"ש בשטח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

לפני כשנתיים, כשהגעתי לאימון סוללה בצאלים, התבקשתי באופן חריג לנהוג במפי"ק בגלל העדרותו של הנהג הקבוע. אמרתי למפקדים שלא ראיתי נגמ"ש כבר 4 שנים ושאני מקווה שיהיה רענון נהיגה מעשית עוד לפני שנרד לשטח. בפועל הרענון שעברתי היה תיאורטי בלבד (מצגת פאואר פוינט). בנוסף, הירידה לשטח התבצעה רק אחרי החשיכה ובערפל.

בסיום האימון, כשנסענו בשטח לכוון הבסיס, היה רגע מסוים שבו הרגשתי שעוד שניה אני גורם לכלי להתהפך, בגלל השוליים הגבוהים.
_____________________________________
"היטלר מת, סטלין מת ועוד כמה ששכחתי את שמם

ובכל זאת עדיין נשפך כאן דם"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



נערך לאחרונה ע"י a_tell בתאריך 29-11-2007 בשעה 21:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 29-11-2007, 22:23
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,066
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

ממה שעולה מהמידע שנמסר עד כה שלא נערך כל רענון נהיגה שלא לדבר על אימון נהיגה בתנאים לימודיים ולא בתרגיל.

המחשבה שנהיגת נגמש היא נהיגה של רכב פרטי גוררת אבידות מיותרות.
צריך להיות מספיק מנוסה כדי לדעת כמו בדברים אחרים בחיים שתהליך הלמידה מתחיל רק בעת השלב שבו אתה מבין שאינך יודע כלום

בתחילה אתה משוכנע שאינך יודע
לאחר לימוד קצר אתה משוכנע שאתה יודע הכל
לאחר למידה מעמיקה אתה מבין שבפועל אינך יודע דבר
ורק בלמידה הממש מעמיקה אתה מתחיל באמת לדעת

משום מה שבצבא נהיגת נגמש נחשבת כמו נהיגת רכב רך אולי בגלל הקלות (לכאורה) היחסית שהנגמש מגיב לנהג.
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-subscribe@yahoogroups.com
להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-11-2007, 09:57
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
מחדל הנהיגה המבצעית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

לאור הפניות הרבות שהצטברו אצלנו בשנתיים האחרונות, בהן מילואימניקים בעלי רובאי 02 נקראו לתעסוקה מבצעית כנהגים, פנינו לכל הגורמים בצה"ל לקבלת הסברים. ההסברים שקיבלנו בע"פ לא הניחו את דעתנו, לאור ניסיוננו בעבר בנושא אבט"שים והתחייבויות שניתנו ע"י המדינה בעקבות דו"ח מבקר המדינה 56 א' (מצ"ב חומר רקע בקישור למטה). מעדויות מילואימניקים על ההכשרה שהם קיבלו, שוב נוכחנו לגלות שההפקרת נמשכת ושבצה"ל לא מתייחסים ברצינות להתחייבויות וביקורות. יותר מזה: בצה"ל ממשיכים לסרב ללמוד, למרות ההצהרות היפות.

הבטחנו שנפנה לכל הגורמים על מנת להפסיק את ההפקרות הזו וכך עשינו. פנינו לרמ"ט כ"א באמ"ש עם העתק לרמטכ"ל, לראש עתכ"א מילואים, נפגשנו עם נציב קבילות החיילים ועשרות מכתבים נשלחו ע"י מילואימניקים לרמטכ"ל, שר הביטחון, ועדת חו"ב, ועדה לביקורת המדינה ולמבקר המדינה.
הוצאנו כתבה במרץ 2007 וגם המשכנו לעקוב וכלום לא קרה עד שח"כ איתן כבל, אליו פנינו בטרם עזב את הממשלה, הרים את הכפפה ופנה לועדה לענייני ביקורת המדינה. כתוצאה מכך, ב- 15/10/07, הועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה דיון בנושא. בישיבה, הצגנו את עמדתנו במסמך זה.

מצ"ב פרוטוקול הישיבה

שימו לב לסיכום הדיון ע"י ח"כ שנלר שהחליף את יו"ר הועדה במהלך הדיון:
************************************************** ***************************************
"היו"ר עתניאל שנלר:

אני רוצה להצטרף לדאגה העמוקה מאוד בנושא נהגים וחוסר ההכשרה, דבר שהוא נגד פקודות הצבא. בנושא הכשרת נהגים על רכב ממוגן ירי, יש פקודות מאוד ברורות וזה לא מסתפק ב-20 דקות בבא"פ לכיש אלא יש פקודות אחרות.

רמ"ח מבצעים, אל"מ מרדכי ברוך:
מאיפה הממצא הזה?

היו"ר עתניאל שנלר:
מהעובדה שעסקתי בנושא הזה ואני עוסק בו לאורך כל הדרך. תבדוק, על מנת לא להביך אף אחד. תבדוק את העניין הזה לעומק.

משום ששאלת, אני אענה לפרוטוקול. אני הייתי שותף לכתיבתם בהיותי מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יחד עם רמ"ח נפגעים וענף בטיחות בדרכים בצה"ל, הייתי שותף לזה בהיותי רמ"ט אוגדת איו"ש והייתי שותף לזה כמג"ד לאורך שנים בגזרת איו"ש" (סוף ציטוט).
************************************************** ***************************************

היום, מתפרסמת כתבה ב"הארץ" על הדיון שיזמנו בועדה לענייני ביקורת המדינה, על רקע התאונות הקשות של השבועות האחרונים. הכתובת הייתה שוב על הקיר. בדיון השתתף יפים אירגו, חייל מילואים שזומן לתגבור נהיגה. מצ"ב מכתבו של יפים לועדה + יומן האימון החובבני שעבר.


שימו לב, למרות הצהרות על "שנים יפות" בתחום הבטיחות ושאר דברי הבל של המצוטטים, בשנת 2007 אמנם מספר התאונות ירד אך נפגעו יותר חיילים מאשר בשנת 2006 וכמות ההרוגים לא השתנתה.

אנו נמשיך להתריע ולעקוב אחר נושא זה. אנו מבקשים מכל חייל מילואים לדרוש את ההכשרה המלאה ולא להסתפק בפחות מזה. מי שלא מרגיש כשיר, שידרוש הכשרה נוספת או שחרור. לאור המצב בשטח, אין ברירה אחרת.

שבת שלום ותסעו בזהירות,

פורום החפ"שים

נערך לאחרונה ע"י פורום החפ"שים בתאריך 30-11-2007 בשעה 10:17. סיבה: טעות כתיב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 03-12-2007, 11:48
  סמל ראשון סמל ראשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.09.03
הודעות: 3,003
ועים כל הכבוד לכסת"ח ול"הוסמכתה סרג'ו"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

מה בדיוק הקשר בין רמת הרובאי של החייל לכושר הנהיגה שלו ?
מה בדיוק הבעיה שחיילי מלואים ינהגו בסופה ממוגנת ?
(הרי ביננו אם היתי מציעה סופה מתודלקת לטייול סוף שבוע בתמורה להצהרה על יכולת נהיגה בה לא היתי נשאר בלי קונים) ?

ולמה הבעיה הזאת קיימת בצה"ל רק ?
תראו איזה מחדל קרא אצלי ...
הלכתי למשרד הרשוי לאחר קבלה של X שיעורי נהיגה ממורה מורשה עליתי על הרכב של המורה ריציתי את רצונתו של הטסטר והנ"ל נתן לי רשיון לנהוג על כל רכב פרטי אוו דו שימושי עד משקל כולל של 4 טון (גם ביום גם בלילה ...ליגגגה)
ככה ללא הגבלה לא על דגם לא על נפח מנוע כלום גיפ'/טנדר/טרנזיט/פרטי מה שבה לי .
לא רק זאת אלה שהוא הוסיף בונוס של נהיגה על טרקטורון ואחרי 5 שניים אני יכול לעשות מבחן שליטה של 8-10 דקות (רק ביום) ולקבל רשיון גם לקטנוע .
עד כאן מזעזע ללא ספק אבל זה לא הכל !
אבל זה לא הסוף ......
לתומי הלכתי להתנדב באותו ארגון שאמון על שמירת החוק בדרכים וראו זה מחדל
ביקשו ממני צילום רשיון נהיגה בדקו שאין לי היסטוריה של עברות תנועה עשיתי טסט פנימי של 10 דקות והופלה הוסמכתי לנהוג על טנדר/טרנזיט/גיפ'/פרטי מבצעי ולא זאת בלבד אלה שקיבלתי
אישור מקצין תנועה להסיע במסגרת התפקיד עד 9 נוסעים +נהג ולא 7 כמו שהתיר לי משרד הרישוי
לא תאמינו לא עשיתי אפילו דקה של רענון איפה נמצא הגז ואיפה הברקס ואיפה האורות
וזה לא שלא שאלתי ....רק שאמרו לי תשובה כס"תכניקית כזאת "כמו בכל רכב אחר "
אכן מחדל מקוממם ,אבל משום מה על זה אין פוצה פה .........
ולא רק זאת אלה שלתהמתי מסתבר שאים נאמר אני עובד בחברה שמחזיקה בצי הרכב שלה
רכבי ממוגני ירי אוו שאני רוצה למגן את רכבי הפרטי אז אני יכול לנהוג בהם ללא שום הכשרה מיוחדת
אז למה בסופה צה"לית זה שונה?
בגלל שקימים חילי מילואים (במקרא רובאי 02 ) שלא ממש בה רוצים לבצעה תעסוקת בשטחים
אוו בכלל מסיבות שונות (יאנו השתמטות אפורה)?
ולגבי ההאמרים והזאבים עד כמה שידוע לי כל מי שנוהג בהם מחזיק ברשיון 03 לכל הפחות שמאפשר לו בנוסף לכל מה שמותר לי לנהוג גם במשאית עד 14 טון .
אז שלא יעבודו עלהם!!!!

ולגבי טלפונים להורים המודאגים גם פה לא ממש שמעתי אף פעם על חייל בחופשה שהתקשר להורים שלו ב6 בבוקר ואמר "אימא רקדתי כל הלילה לא נחתי לרגע שתתי איזה כמה דרינקים (במקרא הטוב זה ולא משהוא אחר)אני לא יודע אייך אני חוזר הביתה ......"
הטלפון מגיע אים יש לו מזל (אים אין לו מזל אנחנו נעיר את ההורים לצערנו) והוא נעצר ע"י אותו גוף בו אני מתנדב ואחרי שאחנו מצליחים למצוא
שרידי אוויר באלכוהל.
ואז ההורים המודאגים באים לתחנה ובמקום להגיד תודה על זה שהצלתם את הילד שלי יש להם ג'ורה
מפה להודע חדשה .
נו הורים יקרים ....
מתי אתם לאחרונה עשיתם לאוצר שלהם "מבחן כשירות" על הרכב המשפחתי ?
מתי שיננתם לו את "נוהל מונית"(כולל תרגול יבש אם צריך)?
מתי עשיתם לאחרונה "תדריך לפני נסיעה" ?
תחקיר /משפט אחרי אורע חריג?
אים יש להם נוהל לענין כמות שעות שינה לפני "מבצע"?
אבל אייך זה שצה"ל לא שומר לנו על "הילדים" ?!?
_____________________________________
טוב.... האמת שכבר רס"ר ,אבל לא מחליפים "ניק" מנצח!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 03-12-2007, 12:45
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "You get what you pay for"

ציטוט:
במילואים אין התייחסות לנהיגה כאל מקצוע (למעט נהגי טנק)

על אילו נהגי טנק אתה מדבר?
אנחנו לא עברנו ריענון בנהיגת טנקים מאז חומת מגן, אז הריענון נמשך רבע שעה. היה חד יומי אחד בשנת 2000 שבו לא למדנו כלום על טכניקות נהיגה (כן למדנו על GPS מסוג שלא נמצא בטנקים).
מאז שהשתחררתי עברתי חמישה אימוני טנקים (והיחידה שלי עושה הרבה יותר מיחידות אחרות) מלחמה (עם טנקים) וקו אחד על טנקים (תע"ם) באף אחד מהם לא נכלל ריענון נהיגה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 03-12-2007, 13:52
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
שאני אומר מילה גסה? כסף!
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "זו בדיוק הנקודה. לא רק..."

הנה, אמרתי אותה..
כמו כל דבר אצל הירוקים מול הכחולים.. תשתיות, אימונים, ת"ש..
כסף, כסף, כסף!
אני בטוח שניתן לצמצם פלאים את בעיות הכשירות של נהגי נגמ"ש וטנקים ע"י שימוש בסימולטורים. והעלות? נראה לי שהעלות של ההרוגים והפצועים תתקזז מול העלות של הסימולטור.
אז נכון שסימולטור זה לא בדיוק The real Deal. אבל אם מחשיבים את זה שצה"ל לא יכול להרשות לעצמו את שעות המנוע, ימ"מים ושטחי האש כדי להכשיר ברמה הנאותה את כלל נהגי הנגמ"ש שמתגייסים כל מחזור למילואים ורענונים של הכוחות הסדירים אז סימולטור יכול להתקבל כהשלמה (והשלמה בלבד!) לאותו סיבוב של 20 דקות. אפשר גם לעשות רענונים והשתלמויות הרבה יותר מקיפות על אירועי קיצון כמו התהפכות (להטות את הסימולטור עם הנהג בפנים שיבין שהוא חייב להיות קשור), נהיגות לילה, עלייה על מוביל וכדומה. רכישת 10 סימולטורים + בניית מבנה במל"י לא צריכה להיות בשמיים. נגיד 25 מיליון ש"ח?
או אז תוכל לקבוע מדדי כשירות ואשכרה גם לעמוד בהם..
5 שעות רענון תאורטי..
3 שעות סימולטור..
חצי שעה רענון בשטח
שעה רענון תחזוקה עם נגד חימוש
נו, לכמה הגענו? יום אחד במל"י? וכל זה כדי לחסוך בנפגעים, הרוגים ולשפר את היעילות המבצעית שלהם..
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 03-12-2007, 13:16
  סמל ראשון סמל ראשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.09.03
הודעות: 3,003
נכון
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "רק"מ זה לא ג'יפ, האמר ממוגן..."

מצד שני המר ממוגן זה בטח לא משאית 14 טון באורך 10 מטר שלנהג המילואימניק מותר לנהוג באזרחות
אייך אומרים "קטן עלו"
אבל אני מתיחס בעיקר לנושא המלואימנקים שמגויסים לנהיגה על סופה שכלולה מעל ומעבר בתוך
הרשיון האזרחי שלהם (תשווה נהיגת בט"ש באיוש לכניסה לחניה עם סוונה באיזור המרכז למשל...).
למעשה אין כל מניעה חוקית לזרוק להם מפתחות וזהוא ,אבל בצה"ל עושים רענון בעיקר לכסת"ח.
ואים מישהוא לא מבין אחרי 20 דקות הסבר איפה זה האור גבוהה אז כנראה שיש לו בעיה גדולה יותר
ממיונויות נהיגה .
נוסף עושים גם סיבוב להתרגל למשקל -שום נהג עם מיומנות סבירה מינוס לא זקוק ליותר מ10-15 דקות
בשביל זה !!
לגבי התווי -רוב נהיגת הבט"ש באיוש היא על כבישים סלולים אוו דרכי עפר סבירות לא בדיוק "פריס דקאר".
_____________________________________
טוב.... האמת שכבר רס"ר ,אבל לא מחליפים "ניק" מנצח!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 06-12-2007, 06:29
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "[font=Verdana]האמת שלנסוע עם..."

במילואים האחרונים הוסמכתי לנהוג בסופה ממוגנת תוך שעה, שחצי ממנה כלל צפייה בסרט בכיכובם של אלברט אילוז ומודי בר און כשני נהגי מילואים חרמנים שנוסעים בגשם להטריד חיילות בבסיס שכן.

לא "ריענון" אלא הסמכה - פעם ראשונה שנהגתי בדבר הזה.

אמנם לא הפכתי את הסופה, אבל כמי שנהג עד אותו רגע רק על כל מיני פרייבטים קטנים בהחלט לא הרגשתי יותר מידי בנוח איתה. דיברתי עם נהג האביר של הפלוגה שלנו, אדם שהיה נהג בשירותו הסדיר לפני 20 שנה, נהג מאז במילואים וגם באזרחות עובד כנהג משאית, והוא אמר לי להזהר מהסופה הבוגדנית וציין שאפילו הוא, עם כל הנסיון שיש לו, מתיירא לנהוג על הסופה הממוגנת, במיוחד בשבילי עפר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 03-12-2007, 13:42
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,822
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי סמל ראשון שמתחילה ב "אני מנייח שזאת בעיה באמת"

אני מבין שמילואימניקים אצלכם הם בעלי רובאי 02? או שכולם לוחמים לשעבר?
להזכירך - הפיגוע בחמרה היה בחלקו בגלל שהחייל האמיץ שרדף אחרי המחבל לא ידע לירות נכון בנשק או להחליף מחסנית...
מעבר לכך, אני לא חושב שיש כלי יותר מסוכן מסופה ממוגנת, וזה בתור אחד שיש לו נסיון מצויין עם ג'יפים. לקחת אדם שמעולם לא נסע בכלי כזה ולתת לו שעתיים ברוטו זה פשוט פשע. ביחידה לפחות יש פיקוח על נהגים, ואם נהג מסויים הוא מסוכן או ברמת מיומנות נמוכה, הוא לא נוהג. מה קורה לנהג שכזה שאין לו אבא ואמא?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 04-12-2007, 09:34
  סמל ראשון סמל ראשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.09.03
הודעות: 3,003
אכן
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "אני מבין שמילואימניקים אצלכם..."

רוב החיילים ביחידה שלי הם 02 אווו 02 לשעבר (דהינו אנשי חה"א שעברו שבועים שלוש אימון להגברת
רובאות במילואים )ויש באחד הגדודים גם כל מיני "שאריות" שהגיעו לגדוד עם רובאות 05 ומעלה .

פדיחות יש תמיד ולא רק לרובאי 02 ,בוא נזכר גם בבוגר 05 בשם אסף מיארה שברח ממטח אבנים כאשר הוא מותיר את הנשק מאחור .
ובמה קורא ששני "ליצנים " מ@##!% מגיעים למוצב שלם של חטיבת גבעתי (כן כן פלוגת מסלול לא "ותיקה",ואחד הזקיפים רץ להזעיק תיגבורת כי המחבלים היו 2 והחיליים היו לבד )
ועוד היד נטויה .........................
מהצד השני חיילי 02 גם הצליחו יותר מפעם אחת לסכל פיגועים ולקחו על עצמם תפקידים "קרבים"
כמו פתיחת צירים ,מארבים ,כיתת כוננות וזה אני מדבר עוד בתקופת לבנון .......
אבל שוב אין קשר בין כל הנ"ל ליכולת הנהיגה אוו להכשרה אותה מקבל נהג !
סופה היא אותו כלי עבור רובאי 02 ועבור רובאי 120 ושנהם מקבלים אותה הכשרה
אבל כאמור זה נכנס לקטגוריה של ""כשירות מבצעית" ביחד אים זה שהאפוד לא היה משופצר המימיה היתה בפאוץ' שקם ולא על האפוד ........................................
אוו בקיצור " אני לא מתאים למשימה, שמישהוא אחר יעשה את זה " =השתמטות אפורה
זה פשוט מדהים אותי כל פעם מחדש אייך משימה של ש.ג. בישוב הופכת אצל מצדדי קו זה למינימום
"רמבו 4".

ועד הערה לכנין חמרה :
נכון בתחילת האינטיפדה המצב של הכשרה לפני תעסוקה הייה ממש ביזיוני, ואני יכול להעיד על כך מיד ראשונה כמי שהיה בשמ"פ עים תחילת האינטיפדה .
לפני התעסוקה הזאת קיבלנו 6 שעות רענון כולל קשר (אני העברתי כי המש"ק לא היה סגור על עצמו)
ע"ר (אחד החילים שהוא בתחום הרפואה באזרחות העביר כי החובשת ששלחו לנו היתה מומחית ל"מדדים" ודילול תמיסות וסתבר שכאשר יש פצוע ירי שלא נושם הכי חשוב זה לחבוש חור כניסה ).
ונכלל גם שיעור יבש +מטווח 10 כדורים שאפילו לא בדקנו תוצאות .
וכן גם אני וחברי חשבנו שזאת בדיחה במקרא הטוב ורשלנות פושעת בכל תרחיש אחר .
אבל אנחנו לא אמרנו לא נעשה כי ...,לקחנו את הטענות שלנו לקצינת המילואים לקצין כ"א היחידתי
למפקד היחידה וראש אנף אבטחה קרקעית בח"א שאמון בין היתר על נושא ההכשרת
והיום המצב שופר לאין ערוך (אני מנייח שלפחות חלקית בגלל פניות שלנו ושל אחרים והמקרא הנ"ל)
אבל בשביל זה להרוס טיעון מנצח ......
_____________________________________
טוב.... האמת שכבר רס"ר ,אבל לא מחליפים "ניק" מנצח!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 05-12-2007, 15:10
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
הציניות כאן לא מתאימה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי סמל ראשון שמתחילה ב "מזאת אומרת ?"

אז בבקשה, בלי ציניות. הספיקה לי הציניות והזחיחות של נציגי צה"ל ומשרד הביטחון איתם התכתבתי, שוחחתי ופגשתי במהלך 4 השנים האחרונות בנושא הזה ובנושא מיגון. בסופו של דבר, העובדות והממצאים בשטח סתמו להם את הפה.

מילואימניק עורפי, עובר שיעור קשר קצר ותאורטי, עובר אימון קרבי שטחי וחובבני, עובר רענון נהיגה על סופה ממוגנת של 20 ד' ולא תרגל כמעט שום מצב ובטח לא עם צוות לוחמים שאליו אמור להצטרף בהמשך.
קרה והוא נתקל יחד עם הצוות.

האם תפקידו הוא להשאר ברכב ולדווח בקשר? האם זה מה שמצפה ממנו מפקד הצוות?

עלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 28-01-2008, 09:17
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
תכירו את הביטוי החדש לכסת"ח: "כשלים מקצועיים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פורום החפ"שים
כתבה ב"הארץ" מאת יובל אזולאי. ציטוט:

"בערב לפני שנהרג בהתהפכות של נגמ"ש באימון ברמת הגולן שוחח רס"ל אסף וקסמן עם אמו, רחל, בטלפון: "אמא, אני לא יודע איך אני אנהג על הדבר הזה".

לכתבה המלאה

ההפקרות בהכשרות הנהיגה, עליה אנחנו מספרים כבר שנתיים, נחשפת בכתבה בשיא עצמתה ולצערינו הרב, כבר עלתה בחיי אדם ופצועים.

בחודש הקודם, יזמנו דיון בהכשרה לפני נהיגה מבצעית של רובאי 02. אין הבדלים.

תעקבו אחר המשך הפרסומים מחר

עלה


הוועדה לבדיקת תאונת האימונים בגולן בה נהרג רס"ל וקסמן, ז"ל, מצאה שהוא נהרג בשל כשלים מקצועיים.

כתבה מאת יובל אזולאי ב"הארץ". ציטוט:

רס"ל אסף וקסמן נדרש לנהוג על נגמ"ש למרות שלא עבר רענון ולא נהג על נגמ"ש תשע שנים לפני כן; אביו: זו חוצפה. לא כשלים מקצועיים אלא רשלנות פושעת היא שגרמה למותו של בני

לכתבה המלאה

"כשלים מקצועיים" הם אלה שקיימים כבר תקופה ארוכה בכל הנוגע לנהיגה מבצעית וההכנה שעוברים מילואימניקים. ברגע שמישהו ייפגע, חס וחלילה, "הכשל" יהפוך לרשלנות ושוב יאשימו את הנהג ואת הצוות שהיה או לא חגור, את השטח וכו'. על אותם "כשלים" אנחנו התרענו לפני התאונה בדיון בועדה לביקורת המדינה והממתינים לתשובות.

ולכולם: אם אין כשירות, אין משימה. אסף, ז"ל, שילם על כך בחייו ומשפחתו הרוסה. תדאגו לעצמכם ותדרשו הכשרה מלאה לפני כל משימה.

עלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 27-02-2008, 19:46
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מידע
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

מ"פ יודח בשל תאונת נגמ"ש קטלנית בנובמבר
אלוף פיקוד הצפון החליט על שורת צעדים בעקבות חקירת התהפכות הנגמ"ש בגולן, בה נהרג חייל המילואים אסף וקסמן. מפקד הפלוגה יודח, סא"ל ואל"מ יינזפו. על פי הממצאים, וקסמן לא נהג כשפלג גופו מחוץ לנגמ"ש, אלא בתוכו
חנן גרינברג
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/ynet.gif]
27.02.08

הקצינים משלמים את המחיר על התאונה הקטלנית. מפקד פלוגת מילואים יודח מתפקידו ושני קצינים - בדרגת סגן-אלוף ואלוף-משנה יינזפו בעקבות חקירת תאונת האימונים בה נהרג בנובמבר האחרון חייל המילואים סמ"ר אסף וקסמן, בן 28 מראשון-לציון. כך החליט אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט. אייזנקוט סיכם לאחרונה את ממצאי ועדת החקירה בראשות אלוף-משנה שהוקמה ביום התאונה, אז התהפך נגמ"ש בעת אימון ברמת הגולן וגרם למותו של וקסמן, ולפציעתם של חמישה חיילים אחרים באורח קל-בינוני.
בעקבות מסקנות הוועדה, החליט האלוף כי מפקד הפלוגה בגדוד יודח מתפקידו, מפקד הגדוד יינזף ולראש-מטה "עוצבת המפץ" תירשם הערה פיקודית. עוד הוחלט על-ידי מפקד העוצבה, כי מפקד הנגמ"ש יודח מתפקיד פיקודי, מפקד הצוות בתרגיל יינזף ולמפקד הפלוגה האורגנית תירשם הערה פיקודית.
מדובר צה"ל נמסר כי ממצאי הוועדה הפיקודית סותרים הערכות קודמות, וכי וקסמן ז"ל לא נהג בנגמ"ש שהתהפך כאשר פלג גופו העליון מחוץ לרכב, אלא כשהוא יושב בתוך הנגמ"ש.
לאור מסקנות הוועדה הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, על שורה של לקחים מרמת הגדוד ועד הזרוע. יודגש כי חקירת המשטרה הצבאית בנוגע לנסיבות האירוע טרם הסתיימה.


_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 27-02-2008, 19:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "[size=5][b][font=Times New..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חנן גרינברג
מדובר צה"ל נמסר כי ממצאי הוועדה הפיקודית סותרים הערכות קודמות, וכי וקסמן ז"ל לא נהג בנגמ"ש שהתהפך כאשר פלג גופו העליון מחוץ לרכב, אלא כשהוא יושב בתוך הנגמ"ש.

???
מה בעצם רצו לומר בדו"ץ? שהחברים של וקסמן שיקרו והוא כן נהג עם חצי גוף בחוץ? או להפך שהתחקיר הראשון טעה, לכל הפחות? ההפוך על הפוך הזה של סותרים.. לא... אלא... עשה לי לא טוב. לא ראיתי את הניסוח המשונה הזה בהודעה של דו"ץ.

לפחות בשורה אחת טובה: נפתרנו מ"מפקד פיקוד הצפון" של מירי רגב, וחזרנו לאלוף הפיקוד הישן והטוב. אמנם לא בהודעת דו"ץ (ראו להלן) אבל לפחות העיתונאים כבר לא מפחדים מסנקציות.

נוסח הודעת דו"ץ המקורית:
החלטת אלוף פצ"ן בנוגע לממצאי ועדת החקירה הפיקודית על נסיבות מותו של רס"ל במילואים אסף ווקסמן ז"ל
יום רביעי 27 פברואר 2008, כ"א אדר א' תשס"ח, 19:35
מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי אייזנקוט, סיכם לאחרונה את ממצאי ועדת החקירה הפיקודית על נסיבות מותו של רס"ל במילואים אסף ווקסמן ז"ל, בהתהפכות נגמ"ש בתרגיל גדודי של יחידת מודיעין מילואים של עצבת המפץ ברמת הגולן, בחודש נובמבר 2007.
בעקבות מסקנות הועדה החליט האלוף כי מפקד פלוגה בגדוד יסיים תפקידו, מפקד הגדוד, קצין בדרגת סגן אלוף, יינזף ולראש-מטה עצבת המפץ, קצין בדרגת אלוף משנה, תרשם הערה פיקודית.

בנוסף, החליט מפקד עצבת המפץ, תת-אלוף יואב הר אבן, כי מפקד הנגמ"ש יודח וייפסל מתפקיד פיקודי, מפקד הצוות בתרגיל יינזף ולמפקד הפלוגה האורגנית תרשם הערה פיקודית.
כזכור, ביום האירוע, מינה מפקד פיקוד הצפון אלוף גדי אייזנקוט ועדת חקירה, בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה, לבדיקת נסיבות המקרה ומתן המלצות ולהפקת לקחים על מנת שהטמעתם תביא למניעת הישנותם של מקרים עתידיים.
ועדת החקירה סיימה את עבודתה, והעבירה את ממצאיה לעיון הרמטכ"ל, מפקד הפיקוד, והפרקליטות הצבאית.
לאור מסקנות ועדת החקירה הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, על שורה של לקחים מרמת הגדוד ועד הזרוע, הפיקוד והמטכ"ל. זאת, בנוסף לצעדים הפיקודיים אשר ננקטו, כאמור, על-ידי מפקד פיקוד הצפון ומפקד עצבת המפץ.
דובר צה"ל מדגיש כי חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בנוגע לנסיבות האירוע טרם הסתיימה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 27-02-2008 בשעה 19:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 27-02-2008, 19:52
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

אלוף פיקוד צפון הדיח מ"פ במילואים
אלוף פיקוד הצפון הדיח מפקד פלוגת מילואים שפיקד על תרגיל שבו נהרג חייל בהתהפכות נגמ"ש
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/midBull.jpg]
קצינים נוספים בגדוד ננזפו וקיבלו הערות פיקודיות
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/midBull.jpg]
חקירת מצ"ח נמשכת

איציק וולף
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/nfc.gif]

מפקד פלוגה בגדוד מילואים של יחידת מודיעין יודח, מפקד הגדוד בדרגת סגן אלוף יינזף ולראש מטה עוצבת המפץ, בדרגת אלוף משנה, תירשם הערה פיקודית בעקבות מות החייל רס"ל אסף וקסמן בהתהפכות נגמ"ש במהלך תרגיל שערך הגדוד בחודש נובמבר 2007, כך החליט (יום ד', 27.2.08) אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט.
מפקד עוצבת המפץ, תת-אלוף יואב הר אבן, החליט כי מפקד הנגמ"ש יודח וייפסל מתפקיד פיקודי, מפקד הצוות בתרגיל יינזף ושלמפקד הפלוגה האורגנית תירשם הערה פיקודית. חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בנוגע לנסיבות האירוע טרם הסתיימה.
מייד לאחר התהפכות הנגמ"ש בתרגיל ברמת הגולן מינה אלוף פיקוד הצפון, אייזנקוט, ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה לבדיקת נסיבות המקרה, למתן המלצות ולהפקת לקחים במטרה שהטמעתם בקרב הכוחות תמנע הישנותם של מקרים עתידיים.
עם סיום עבודתה העבירה ועדת החקירה את ממצאיה לעיון הרמטכ"ל, מפקד הפיקוד, והפרקליטות הצבאית.
לאור מסקנות ועדת החקירה הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, על שורה של לקחים מרמת הגדוד ועד הזרוע, הפיקוד והמטכ"ל. זאת, בנוסף לצעדים הפיקודיים אשר ננקטו, כאמור, על-ידי אלוף פיקוד הצפון ומפקד עצבת המפץ.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 27-02-2008, 21:25
צלמית המשתמש של The Cheff
  The Cheff The Cheff אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.06
הודעות: 2,073
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב ""חבריו של הרוג בתאונת נגמ"ש: קיבלנו רק רענון של 20 דקות""

האב השכול: "צה"ל עושה צחוק מתאונת הנגמ"ש"

אלוף פיקוד הצפון החליט על שורת צעדים בעקבות חקירת התהפכות הנגמ"ש בגולן, בה נהרג חייל המילואים אסף וקסמן. מלבד קצין מילואים שיסיים תפקידו, נרשמו כמה הערות פיקודיות. האב השכול מתרעם על מסקנות הוועדה וטוען כי מלבד חייל מילואים, "כל היתר יוצאים נקיים"

חנן גרינברג


צה"ל עשה צחוק מהתאונה. הסיקו מסקנות לא ברורות נגד קצינים זוטרים ולא גילו את כל האמת על הכשלים שהיו שם".
כך אמר הערב (יום ד') ל-ynet לאון וקסמן, אביו של רס"ל אסף וקסמן שנהרג בנובמבר בתאונת אימונים, על רקע פרסום מסקנות ועדת החקירה של התאונה, בה גם נפצעו חמישה חיילים באורח קל עד בינוני.

בהודעה שפרסם צה"ל, ובה סיכום מסקנות הוועדה, התברר כי למרות האירוע הקשה, רק מפקד הנגמ"ש, חייל מילואים בדרגת סמל ראשון, יודח ויפסל מתפקיד פיקודי. לעומת זאת, מפקד פלוגה בגדוד, קצין מילואים בדרגת סרן, יסיים תפקידו, אך לא יקבל הערה פיקודית, והוא עשוי לבצע תפקיד זהה ביחידה אחרת.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1285970/2_wa.jpg]


הנגמ"ש שהתהפך (צילום: אביהו שפירא)

בנוסף יירשמו הערות פיקודיות למפקד הפלוגה אליה השתייך וקסמן ז"ל, קצין בשירות קבע בדרגת סרן, וכן לראש מטה עוצבת המפץ, קצין בשירות קבע בדרגת אלוף משנה. מפקד הגדוד, קצין מילואים בדרגת סגן אלוף (שאמור לסיים ממילא את תפקידו בקרוב) ומפקד הצוות, קצין מילואים בדרגת סגן, יינזפו.

בחודשים האחרונים ניהל לאון וקסמן שיחות תכופות עם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט וקציניו בנוגע לתחקיר התאונה שאירעה ברמת הגולן. וקסמן האב אסף בעצמו עדויות על מה שאירע בתאונה ובשעות לפני האימון הקטלני ונדהם לגלות כשלים רבים בכל הרמות: "כתבתי מספר מכתבים לוועדת החקירה, הם הבטיחו לעשות עבודה יסודית, אבל לא כך הם פני הדברים. אחרי שמסתבר כי הבן שלי התריע שאינו נהג על נגמ"ש כבר 9 שנים, אומרים לי שלא התנגד מספיק באימון, מה הוא היה צריך לסרב פקודה?", אמר וקסמן בזעם.



"בצבא לא אומרים את האמת"

הערב הוא שוחח עם האלוף אייזנקוט שהודיע לו על המסקנות האישיות: "כשאמרתי לאלוף שהבן שלי אמר פעמיים לפני האימון כי אינו כשיר לנהיגה כזאת, הוא אמר לי שבמילואים אין פקודות והוא לא היה חייב לבצע את הנהיגה הזאת. אלה התשובות שהצבא נותן".

וקסמן מציין כי בכל שורת המסקנות האישיות אין פגיעה באף אחד מהמעורבים, "רק את מפקד הנגמ"ש הדיחו, והוא בסך הכל חייל מילואים, כל היתר יוצאים נקיים". לדבריו, אמר לאלוף אייזנקוט בשיחתם הערב כי באימון בו נהרג בנו לא נשמר ערך חיי האדם: "היו כאן כשלים בהכנת התרגיל, בכלים, באימון, ובהכל"

גם העובדה כי חקירת מצ"ח עדיין נמשכת, לא מספקת את האב השכול. "החקירה תיגמר, לאחר מכן יוגשו ממצאיה לפרקליטות, ויקח עוד שנה עד שיהיו מסקנות", אמר וקסמן, "נראה שאף אחד בצבא לא רוצה לומר את האמת בנוגע לכשלים החמורים שהיו פה".

מדובר צה"ל נמסר כי ממצאי הוועדה הפיקודית סותרים הערכות קודמות, וכי וקסמן ז"ל לא נהג בנגמ"ש שהתהפך כאשר פלג גופו העליון מחוץ לרכב, אלא כשהוא יושב בתוך הנגמ"ש.

לאור מסקנות הוועדה הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, על שורה של לקחים מרמת הגדוד ועד הזרוע. יודגש כי חקירת המשטרה הצבאית בנוגע לנסיבות האירוע טרם הסתיימה.



במילואים אין פקודות ?! האמנם ?!
כלומר כל מכתבי הקצינים / טייסים וכו' שסרבו לשרת בשטחים הם לגיטימיים ?!
אייזנקוט חדש בצבא או שזה פשוט כיוון שהוא אף פעם לא עשה מילואים ?


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 08-04-2012, 09:22
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
מכתב הקצינים - כתבה של עופר שלח ב"מעריב"
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי The Cheff שמתחילה ב "[size=3][b][color=#000000]האב..."

ציטוט: 50 בכירים במערך המילואים הלוחם כותבים לרמטכ"ל: אם תמשיכו להטיל עלינו אחריות פלילית במקרים של תקלות מבצעיות, אנחנו - המעטים שעושים את העבודה - נתקשה להיות שם".

לכתבה: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/354/145.html
_____________________________________
עלה
העמותה למען משרתי המילואים
admin@miluim.co.il

פורום ב- ynet
אתר העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)
דף הפייסבוק של העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/30864981_1.JPG]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 20-07-2008, 18:57
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,822
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "עכשיו לא הבנתי כלום- עם עד..."

יש דרישה לעבור רענון לפני כל אימון, למיטב ידיעתי. ההגבלה החדשה (להבנתי) היא שבמידה ולא עברת רענון במשך 5 שנים, אתה נדרש לעבור הכשרה מקוצרת מחדש.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 02-01-2013, 08:15
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
Lose - lose situation ידוע מראש
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "שני קצינים הורשעו במותו של חייל המילואים אסף וקסמן"

חיים קופחו. אחרים נפגעו בגוף ואחרים גם בנפש ובכיס.

סיפור עצוב מאוד במשחק שמראש, יש בו יותר סיכונים מסיכויים.

באירוע הזה, כמה מרכיבים:

1. צבא שמתייחס לכשרות בסיסית של חייל כ"לוקסוס" ולא רואה זאת כחלק מהתרבות הצבאית והמקצועית של צבא היבשה "הירוק" (לעומת "הכחול", שידוע ששייך לצבא אחר).

2. מפקדים במילואים ("חיות בסכנת הכחדה") שנמצאים בין הפטיש לסדן, לוקחים על עצמם הרבה אחריות, לפעמים גם בתחומים שאין להם בכלל סמכות בכלל וכמו בחיים, שהכל בסדר, אין בעיה ושיש בעיה, נותרים חשופים, רדופים וללא גיבוי.

3. חיילים במילואים, אנשים ערכיים ומסורים, שלעתים מרוב מוטיבציה / אדישות / בורות, אינם מודעים לזכויותיהם וברגעי האמת, משלימים עם מצבים בלתי אפשריים ומדי פעם, משלמים מחיר כבד מאוד ולפעמים רק משפחותיהם.

הרבה לקחים יש באירוע הזה, ואתייחס רק לאלה הנוגעים למילואימניקים (שכן, גם הפעם, צבא הקבע נלחם בצבא המילואים ומגיש לו את החשבון):

1. חייל מילואים חייב לעמוד על דרישה בלתי מתפשרת להיות כשיר לתפקיד אותו הוא ממלא בצבא, הן בשגרה והן בחירום (והקושי, כמו תמיד, ביישום).

2. המסר למפקדים מהאירוע הזה מאוד בעייתי - נפיל עליכם דרישות ונהלים (שחלק מהם אתם גם לא מכירים), לא ניתן לכם את כל הכלים כדי לעמוד בדרישות אלה ובמידה ותכשלו, אתם לבד ותשלמו את המחיר. לכן, מפקדים יקרים, אל תקחו אחריות בתחומים שאין לכם סמכות. ציונות, ערבות הדדית, תרומה, דבקות במשימה וכו', הם ערכים נכונים אבל לא מספיק, אם ברצונכם לחזור הביתה בשלום יחד עם כל החיילים שלכם.

אין בדברים שכתבתי כדי לפטור אף אחד מאחריותו האישית בכל הנוגע לשמירה על בטיחות, הוראות וכו' אבל אתם יודעים ש"בשטח", החיים מתנהלים קצת שונה. אז מכיוון שבסוף, רק אתם תשלמו את המחיר (ועל המחיר, אולי ארחיב בהזדמנות), תעשו הכל כדי שהמצב בשטח יתחיל להתקרב כל יום עוד קצת לכיוון אותם סטנדרטיים שלפיהם תשפטו ותשלמו את המחיר לבדכם.
_____________________________________
עלה
העמותה למען משרתי המילואים
admin@miluim.co.il

פורום ב- ynet
אתר העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)
דף הפייסבוק של העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/30864981_1.JPG]


נערך לאחרונה ע"י פורום החפ"שים בתאריך 02-01-2013 בשעה 08:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 12-01-2013, 09:28
  פורום החפ"שים פורום החפ"שים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 757
מאמר חשוב של סמג"ד גדוד המילואים של אסף וקסמן, ז"ל
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי פורום החפ"שים שמתחילה ב "Lose - lose situation ידוע מראש"

מאמרו של אייל טבת, המג"ד הגדוד. ציטוט:

"תאונת אימונים זו נחקרה על-ידי ועדת חקירה בראשותו של אלוף משנה אמיר אשל ומסקנותיה התקבלו על דעת מפקד פיקוד צפון. ועדת החקירה ומפקד הפיקוד לא מצאו רשלנות בהתנהלות הגדוד המתאמן ובהכנות שקדמו לאימון. ההחלטה להגיש כתבי אישום, לאחר שמפקד פיקוד צפון אישר את מסקנות הוועדה, התקבלה בפליאה רבה בקרב קצינים בכירים בקבע, ובתחושה של אכזבה מרה בקרב קצינים במילואים המוצאים עצמם מדי אימון במצבים דומים - "תבן אין נתן לעבדך ולבנים אומרים לנו עשו"".

לקריאת המאמר
_____________________________________
עלה
העמותה למען משרתי המילואים
admin@miluim.co.il

פורום ב- ynet
אתר העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)
דף הפייסבוק של העמותה למען משרתי המילואים (ע"ר)

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/30864981_1.JPG]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:45

הדף נוצר ב 1.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר