לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום עיצוב גרפי! וזה וזה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > גרפיקה, ציור ותלת-מימד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 03-12-2007, 14:58
  משתמש זכר BMTL BMTL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.08.07
הודעות: 3,459
יצירת צורות פשוטות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

אחרי שהבנתם פחות או יותר איך משתמשים בכלים הגיע הזמן ליצור צורות גיאומטריות פשוטות.

גשו לעמודה Create ולתת העמודה Geometry,
תראו שם שמות של צורות כמו Box, torus, Tube ועוד..
הצורות שאתם רואים הם לא היחידים,
שימו לב שאתם נמצאים בתת עמודה בשם Standard Primetives,
אם תלחצו על הגלילה פעם אחת תראו שיש עוד עמודות,

עכשיו לעשייה, בחרו צורה בעזרת לחיצה עליה,
ועכשיו לחצו על אחת ממשטחי העבודה, וגררו את החץ עד לקסלת הצורה בגודל שתרצו,
שימו לב ישנם צורות שלחיצה אחת לא מסיימת את הבנייה שלהם משום שיש להם עוד אפשרויות.

תיצרו כמה צורות שונות בגדלים שוים על משטח העבודה בשביל לתרגל..
לאחר שיצרתם צורות, בטח תרצו לסדר אותם יפה,
עכשיו תוכלו להשמש בכלים: Move Tool, Rotate Tool ו Scale Tool.

אם תרצו לראות רק מנקודת מבט ספציפיתאז לחצו על משטח העבודה עם מקש ימין ואז ALT+W.
זה יגדיל את משטח העבודה שבחרתם ויציג רק אותו.
לחזרה תלחצו שוב על צירוף המקשים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י BMTL בתאריך 03-12-2007 בשעה 15:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 03-12-2007, 15:32
  משתמש זכר BMTL BMTL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.08.07
הודעות: 3,459
יצירת צורות חופשיות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

הפעם גשו לתת העמודה בשם Shapes, ובחרו ב Line.

עם הכלי הזה תוכלו ליצור צורות באופן חופשי.

לאחר שבחרתם בכלי זה כשו למשטח עבודה כלשהו, עדיף מבט קדמי(Front)

ולחצו על CTRL+W, בשביל שיהיה יותר נוח.

שימו לב שכשאתם לוחצים על הלי ה Line נפתחת לכם עמודה בשם Creation Method.
אלו ההגדרות של יצירת הקווים.
תוכלו לשחק איתם ולראות איך יותר נוח לכם.

ועכשיו לעשייה,
ציירו צורה דומה למה שאני אציג פה בתמונה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שימו לב שאני בחרתי ב Ddag Type באפשרות Smoth, שמאפשרת לי צורה מעוגלת.
לאחר שציירתם את הצורה, לכו ללשונית ה Modify (נמצאת מימין ל Create).
ולחצו פעם אחת על הגלילה, ותחפשו את Lathe, תוכלו עם ללחוץ על האות L וזה יוביל אותכם לשם.
שימו לב שהצורה צריכה להיות מסומנת בשביל זה.
לאחר שמצאתם את Lathe לחצו עליו.
אתם אמורים לקבל צורה שדומה לזה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצורה די דומה לכוסית יין, אבל זאת לא הייתה המטרה,
עכשיו תלחצו על MAX,
ותחזרו ללוח הראשי בו רואים את ארבעת נקודות המבט(למי ששכח זה ALT+W).
ותעשיו תראו את הצורה, היא לבטח תהייה גדולה מדי,
אז תוכלו להקטין אותה בעזרת Scale Tool
לגודל שיתאים לכם, ואז בעזרת ה Move Tool תוכלו להזיז אותה לאן שתרצו.
ולאחר בחירת צבעים ורינדור פשוט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י BMTL בתאריך 03-12-2007 בשעה 15:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-12-2007, 21:18
  eran.a eran.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
הכרות עם ממשק "מאיה 8.5"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

לק"י

אתחיל בכך שזה לא מושקע ומפורט כמו של BMTL, אז אל תתאכזבו יותר מדי.

אם יש שאלות, אשמח לענות.

להלן הכרות בסיסית עם ממשק מאיה או מה שנקרא - Maya User Interface.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

1 – התפריט הראשי.

2 – משנה בין סוגי התפריטים.

3 – תיקיות הכלים (סוג של קיצור לכלים שבתפריטים).

4 – התצוגה הראשית של עולם המאיה (צד ימין עליון יש מצפן שמעביר אותך בין זוויות ).

5 – תיבת הערוצים/ אופציות כלים/ תכונות הפקודה (כלי).

6 – סרגל הזמן (מצד ימין שלו יש את הפאנל של הרצת הזמן קדימה, אחורה, כל פריים וכו').

7 – שורת פקודות של שפת תיכנות (לכל בעלי הפלאג-אינים למיניהם, וכדו').

8 – העזרה של מאיה (מעיר לך אם עשית משהו שגוי או מפנה אותך לסקריפט אדיטור לבירור).

9 – שנויי המסך של מאיה (4 תצוגות, תצוגה אחת ותצוגות משולבות).


- מצד שמאל של המסך תראו מס' כלים שתפקידם הוא:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הראשון הוא כלי לבחירה חופשית.

השני הוא כלי הבחירה החופשית רק עם יכולת לבחירה של איזורים גדולים יותר.

השלישי הוא כלי שאתה צובע איתו בחירה.

הרביעי הוא כלי התזוזה בעולם המאיה.

החמישי הוא כלי הסיבוב בעולם המאיה.

השישי הוא כלי ההגדלה בעולם המאיה.

השביעי מכיל בתוכו את שלושת הכלים האחרונים.

השמיני הוא כלי לשינויים עדינים עם טווח השפעה ניתן לכיול.

והאחרון מציג את הכלי.


ונעבור הלאה,

- ניתן לייצר במאיה אובייקטים בסיסיים כגון: עיגול, ריבוע, חרוט, צילינדר וכו' במספר דרכים שונות.


הדרך הראשונה היא, כניסה לפקודה: Create>Polygon Primitive


- דרך שנייה היא ללחוץ על אובייקטים שנמצאים בתיקיית הכלים של Polygons.



- והדרך השלישית היא דרך התיבה החמה (Hot Box), שנכנסים אליה ע"י לחיצה ארוכה על מקש

הרווח ותוך כדי לוחצים על המקש השמאלי של העכבר ומזיזים אותו לאן שרוצים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחר שיצרתם איזה אובייקט שחפצתם ביצירתו, אתם יכולים להתחיל ולהזיז אותו בעולם ה"מאיה",

להגדיל ולסובב אותו בכל דרך שתחפצו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחר מכן אתם יכולים לשלוט בפרמטרים של האובייקטים דרך ה- Channel Box.


לדוגמא: בכמות המידע (Data) שתהיה על האובייקט, בקוטר שלו, ובעוד פרמטרים ששייכים לאותו אובייקט


ספציפית.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

- שלושת הסעיפים של Translate שולטים בתזוזה.



- שלושת הסעיפים של Rotate שולטים בסיבוב.


- שלושת הסעיפים של Scale שולטים בגודל.



- הסעיף של Visibility שולט במצב הראות של האובייקט (סוג של On/Off).



- בסעיפים שתחת Inputs שולטים בפרמטרים הייחודיים לכל אובייקט ואובייקט ולכל פקודה ופקודה.
כדי לשלוט בתנועה שלכם בעולם ה"מאיה" עליכם ללחוץ את שילוב הכפתורים הבא:



- על מקש Alt + לחצן שמאלי – תסתובבו סביב עולם ה"מאיה".

- על מקש Alt + לחצן אמצעי - תזיזו את עולם ה"מאיה" לכל הצדדים.

- על מקש Alt + לחצן ימני – תתקרבו או תתרחקו מהעולם ה"מאיה.

אמשיך עוד ב"ה בהמשך...

ערן.


















תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-12-2007, 23:01
  משתמש זכר BMTL BMTL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.08.07
הודעות: 3,459
יצירת טקסטורה לחפצים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

פה אני עדיין רק מתלמד, אבל יש לי כמה טריקים שיגרמו לחפצים להראות טוב יותר.

תחילה כנסו ל- Material Editor, אפשר להכנס אליו ע"י שימוש במקש M.

כך הוא נראה כברירת מחדל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כל כדור מייצג טקסטורה אחרת שאתם יוצרים, אפשר להשתמש בטקסטורה אחת על כמה חפצים שרוצים, ואפשר לכל חפץ לתת טקסטורה שונה.

ברגע שאתם יוצרים את הטקסטורה, הדרך הכי קלה להחיל אותו על החפץ היא ע"י גרירה עליו.
כמובן שאפשר גם ע"י בחירת החפץ,
ואז לחיצה על האייקון השלישי משמאל (Assign Material To Selection)

לא אסביר לכם יותר מדי אלא ישר אגש לעניינים,
בסופו של דבר אתם תיצרו טקסטורות מיוחדות משלכם.
------------------------------------

צרו חפץ שעליו תרצו להחיל את הטקסטורה, ואלחר מכן לחצו על האות M(צ) שבמקלדת.

נתחיל מהבסיס-
צבע זוהר:

ב Blinn Basics Parameter תראו את Ambient, לחיצה כפולה עליו ובחרו את הצבע הדרוש.
לאחר שבחרתם את הצבע נתחיל לשפר אותו קצת,

תעלו את ה Specular Level ל כ 150, ואת ה Glossiness הורידו על ל 0.
ועכשיו תחילו את הטקסטורה על החפץ.


ריצפה משכנעת:

בעזרת ה Plane שנמצא ב Geometry ציירו רצפה על משטח העבודה- רצוי בזה עם נקודת מבט פרספקטיבית(שלא תיצרו קיר בטעות)
לאחר שיצרתם רצפה לחיצה על M בשביל להכין את הטקסטורה לרצפה.



שימו לב שבברירת המחדל זה ישר מכניס אותכם ל Blinn,
בסרגל הגלילה תעלו הכי למעלה ובחרו בAnisotropic.
את ה Specular Level תעלו לערך בין 120 ל 150.
את ה Glossiness הורידו על ל 0.
בחרו צבע שיהווה את צבע הרצפה, רצוי צבע בהיר בינתיים.

ועכשיו רדו למטה ומצאו את Maps ולחצו עליו.
זה יפתח לכם עוד הרבה מאוד אפשרויות שאפשר להחיל על הטקסטורה.
חפשו את Bump והגדירו אותו על +-60, סמנו אותו ולחצו על הכפתור שמימינו.
זה יפתח לכם חלון בשם Mterial\map browser
שימו לב שסימנתי לכם משהו בתמונה, לחצו עליו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בחרו בטקסטורה של לבנים (או כל טסקטורה אחרת שתרצו).
לחיצה כפולה על הטקסטורה תעשה את העבודה.

עכשיו חזרו שוב לחלון הקודם,
ובPresent Type בחרו ב Running Bond.
ועכשיו גררו את הטקסטורה על החפץ ורנדרו(מקש F10 ולחיצה על Render).

אפשר לשלב כמה טקסטורות, שימו לב שליד המילהMAP#1, יש את שם החומר שבחרתם, לחצו עליו ובחרו עוד אחד, זה יפתח דיאלוג, לחצו על OK.(אפשר כמה פעמים שרוצים..)
זה מה שאני עשיתי..עניין של 2 דקות, זה הכי פשוט שאפשר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
והנה עוד אחת שאפשר להגיע כלל לא מאמץ..:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

זה הכל להיום..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י BMTL בתאריך 04-12-2007 בשעה 23:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 10-12-2007, 00:59
צלמית המשתמש של Kidonkey
  משתמש זכר Kidonkey Kidonkey אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.02.05
הודעות: 6,923
שלח הודעה דרך ICQ אל Kidonkey
Google SketchUp | מדריך | המלצה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

הקדמה:
Who is this software?
.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://sketchup.google.com/images/icon_gsu.gif]
גוגל סקצ' אפ היא תוכנת תלת מימד חינמית ודי ידידודית של מבית גוגל.
עם התוכנה אפשר בקלות לעצב חפצים ומבנים, להוסיף טקסטורות ואם רוצים - אפילו לעצב את הבית שלך ולהעלות אותו לGoogle Earth .
התוכנה לדעתי טובה מאוד למתחילים (כמוני ).

מאיפה מורידים?
מכאן
(איפה שרשום Google SketchUp 6 מצד שמאל על ה"Download Google SketchUp 6").


מתחילים!
לאחר שפתחתם את התוכנה יצוצו לכם מדריכים וטיפים - תשתמשו בהם.
בנוסף, האתר מספק מדריכי וידאו טובים מאוד בHelp תציצו ותראו לאיזה רמה ניתן להגיע .

סביבת העבודה
.
קיצורים:

...............רווח - בחירה/סימון
L/ך - קו
....
M/צ - תזוזה
..........R/ר - כלי המלבן
..........C/ב - כלו המעגל
..............................P/פ - משיכה/ודחיפה של הגובה
.....E/ק - מחיקה
................................................O/ם - Orbit tool / ניווט (גם בגלגלת שבעכבר)
.....
A/ש - קשתות
..............S/ד - מתיחת צלעות
....... .........F/כ - מתיחת קשתות
.................B/ב - טקסטורות ומילוי

ניווט:
הניווט בתוכנה פשוט ביותר ומסתמך על הגלגלת בעכבר בכדי לעשות זום ולשנות את זווית המצלמה.

זויות וכלי הViews

  • שמאל | מאחור | ימין | חזיתית|מלמעלה|זוית רגילה
..........תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

יצירה:

בכדי ליצור צורה כלשהי מתחילים מצורה דו מימדית ומותחים אותה בכלי ה-Pull/Push.
ניתן ליצור צורות מרובעות, עגולות, חופשיות וקשתות ולהגדיל אותן בקלות.





_____________________________________
The reason they call it the American Dream is because you have to be asleep to believe it.
George Carlin 1937-2008

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-01-2008, 21:56
  shlomishtern shlomishtern אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.07.06
הודעות: 288
טקסט תלת ממד במאיה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

הנה מדריך שכתבתי במיוחד לפורום איך תוכלו ליצור כיתוב תלת ממד מכל פונט ובכל שפה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כלים:
1. פוטושופ.
2. מאיה.

ניכנס לפוטושופ ונכתוב מה שבא לנו עם כלי הכיתוב הידוע, נבחר פונט וגודל ממוצא.
עכשיו כמו בתמונה נביא את העכבר לשכבה של הטקסט ונלחץ עליה כשהכפתור Ctrl לחוץ.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

2. עכשיו ניגש לסימנית ה paths
וכמו בתמונה ניגש לחץ ומהטבלה שתופיע נבחר באפשרות Make Work Path

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

3. בחלון שהופיע נלחץ על OK.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

4. כמעט סיימנו עם פוטושופ מה שנותר זה לייצא את הקובץ לפורמט של אילוסטרייטור עם סיומת ai
אז ניגש ל file - export - Paths to lllustrator
כמו בתמונה, ונשמור על שולחן העבודה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

5. עכשיו ניפתח את מאיה.. נלך ל-Create ומשם נבחר ב- Adobe(R) Illustrator(R) Object Options

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בחלון שיפתח אפשר לשחק עם האפשרויות לפי הצורך ואז ללחוץ על Create
היפתח לכם עכשיו חלון ה Browse אז תגיעו למקום ששמרתם את הקובץ שהכנו בפוטושופ.
והנה מאיה הפכה לנו את הטקסט לתלת ממד.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 21-05-2008, 15:23
צלמית המשתמש של Au79
  משתמש זכר Au79 Au79 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.04
הודעות: 10,227
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BMTL שמתחילה ב "אשכול מדריכים לתוכנות תלת מימד"

מדריך לשימוש בסיסי ב-3DS Max.

בעקבות השיעורים שאני עובר במכללה, החלטתי לשתף בכמה טריקים נחמדים ובסיסים בתוכנה:
1. הצעד הבסיסי: יצירת קוביה כלשהי.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

2. צעד שני, שינוי כמות ה-Segments של הקוביה, בתפריט ה-Modify (הקשת שליד יצירת אובייקטים חדשים).
זהו תפריט מאד חשוב, משום שחלק גדול מהפעולות מתבצע דרכו, כולל הפילטרים המובנים בתוכנה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

3. לחיצה ימנית על האובייקט, convert to > Editable Poly
חשוב להגדיר את מספר ה-Segments לפני שעושים את הפעולה הזו, משום שאח"כ אי אפשר לשנות אותו שוב.
ישנם כלים כדי לשנות את מספרם, אבל זה מסובך יותר.
חשוב לציין, בניגוד לתוכנות גרפיקה דו מימדית, עיצוב בתלת מימד דורש קצת יותר תכנון מקדים.
נתמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

4. לאחר שהפכתי את הצורה לפוליגון שניתן לערוך, שימו לב שישנה שורה צהובה.
הדבר אומר שכרגע אני במצב עריכת פוליגונים. (ליד הפוליגון המופיע כריבוע אדום, ישנם גם כלים
לעריכת קווים, נקודות וצורות שלמות. כדאי להתנסות בזה).
בחרתי פוליגון מסוים, ועכשיו לשלב הבא.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

5. לאחר בחירת הפוליגון הלכתי לתפריט נוסף > Extrude המופיע בתפריט Edit Polygons.
שוב, זהו תפריט שכדאי מאד להכיר.
פעולתו פשוטה מאד. לחיצה על הכפתור המדובר (Extrude) מוציאה את הפוליגון בכיוון נתון (פנימה או החוצה),
באופן שניתן לערכו מאוחר יותר. ניתן לשנות לאחר מכן את גודל הפוליגון (כדי ליצור צורות דמויות פירמידה,
למשל), ניתן לשנות את מיקומו, כיוונו ולסובב אותו, הכל בהתאם לדרישה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

6. ועכשיו לטריק חשוב ביותר - TurboSmooth.
פותחים את תפריט ה-Modifier List וגוללים עד שמגיעים לאופציה TurboSmooth.
לפי אלגוריתם מוגדר מראש, הצורה תוחלק במידה מסויימת.
אם מדובר בקוביה, הפילטר המדובר יעגל את פינותיה, שוב, כדי לנסות ולראות.
הרצתי את הפילטר על הצורה המדוברת, ככה נראית ההחלקה:

(טיפ חשוב: מומלץ שלא להעלות את ה-Iterations מעל 2 או 3, אחרת זה מכביד מאד על התוכנה ותוקע אותה).
כדאי גם לסמן ב-V את ה-Isoline Display כדי להוריד מכמות הפוליגונים המוצגת.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

7. כשהפילטר (ושכבה) Editable Poly מוארת בצהוב, ובחרתי פוליגון, אני שוב מוציא Extrude.
הפעם גם שיניתי את גודל הפוליגון, ובגלל ה-TurboSmooth אני מקבל צורה מעניינת יותר ומוחלקת.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

8. ניתן לבחור פוליגונים כאוות נפשכם, להוציא אותם, לבחור להם כיוון, לשנות את גודלם וכן הלאה.
תמיד כדאי לראות איך זה נראה לפני ואחרי ה-TurboSmooth.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

9. ועכשיו לעריכה קצת יותר מתקדמת:
כפי שרואים במסך ה-Pespective, בחרתי שני קווים (כשאני נמצא ב-Editeble Poly ובמצב של בחירת קו -
הצורה השבורה והריקה).
לאחר שיש לי שני קווים סמוכים בחורים, אני הולך לתפריט Edit Edges ובוחר - Connect.
כעת נוצר לי קו (Edge) חדש, בדיוק באמצע הקווים שבחרתי. המשמעות היא שנוצרו לי שני פוליגונים
במקום האחד שהיה קיים קודם, ולכן אני יכול ליצור צורות מסובכות יותר.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

10. יחד עם 9.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

11. שוב, אני מוציא פוליגונים בעזרת ה-Extrude.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

12. בדיקת העריכה לאחר TurboSmooth.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כלים בסיסיים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
א. Create ו-Modify הם שני הכלים שמשתמשים בהם הכי הרבה.
האחד יוצר צורות חדשות והשני מאפשר לערוך אותן, גם בדיעבד.
מאידך, ברגע שיוצרים צורה כלשהי ומשנים את הפרמטרים שלה, מקוביה לפוליגון, למשל, לא ניתן יותר לשנות
את מספר ה-Segments שלה בדרכים המקובלות.
ב. שכבות ופילטרים. בלשונית ה-Create מופיעים הפילטרים שהרצנו על האובייקט.
הסדר פה חשוב, והמראה הסופי מושפע מסדר השכבות והפילטרים.
בהדגמות שלי זה לא ניכר, אבל ישנם פילטרים אחרים שישפיעו על המראה הסופי כל אימת שנשנה
את סדרם. אם למישהו ישעמם - שידגים
ג. בשלב על עריכת פוליגון, אלו שלושת הדברים שכדאי להכיר:
1. Vertex - נקודה שניתן לערוך. (לגרור, להכפיל, למשוך וכן הלאה.
2. Egde - קו המחבר בין שתי נקודות (כנ"ל, ניתן להקיץ עליו מניפולציות, וכן לשנוטת את גודלו.
3. Polygon - מישור בין כמה נקודות. ניתן לשנות את כיוונו, גודלו, הסיבוב שלו וכן הלאה.
כמובן שכל אחד מאלו ניתן להכפיל באמצעות Extrude. וראינו שאפשר ליצור קווים חדשים באמצעות
Connect.
האפשרות שסימנתי בעיגול הינה החלת כל הפילטרים שהרצתי על האובייקט שלי, אפילו אני נמצא בשכבה
מוקדמת יותר.
זה חשוב משום שבמצב עריכת פוליגון לא ניתן לראות כיצד הדבר משפיע על ה-TurboSmooth, אלא
אם האופציה הזו מופעלת. מצד שני, כדי לבטל אותה מדי פעם כדי לראות כיצד נראית צורת הבסיס לפני
הפילטר, ולודא שאין לנו צורות "לא חוקיות" (כלומר נקודות, קווים או פוליגונים שנכנסים אחד בתוך השני).

זהו בינתיים.
בקרוב מדריכון קצרצר לטקסטורות ו-Bump.
מי שמכיר את האופציות הנ"ל, ויש פה לא מעט, מוזמן להקדים אותי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:36

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר