06-12-2007, 20:10
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
טוב. בואו נעשה לזה סוף.
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "עורכת בקור תרבותי ביחד עם חברתה הצוללת במוזיאון חיל הים בחיפה."
אח'י מבטח ק-28
לשעבר הפריגטה HMCS VIOLETTA, מטיפוס RIVER בצי הקנדי, נבנתה במלחמת העולם השנייה לתפקידי ליווי שיירות אספקה לאנגליה ורוסיה.
בחיל הים הישראלי הוכנסה לשרות פעיל באפריל 1949, ואחרי מבצע סיני הועברה לשרת באיזור ים סוף.
עם תום תקופת השרות בחיל הים, בשנת 1959, נמכרה לציילון (היום -סרי לנקה) יחד עם אחותה אח'י מזנק ק-32.
ספינת אח"י מבטח השנייה היתה אחת מספינות שרבורג, וכיום מוצגת במוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה.
באשר לגימטריה - ק-28 = 128.
טייסת 128 בחיל האוויר, הייתה בעצם גדנ"ע אוויר, כאשר נקלט בחיל האוויר לאחר שנות בדידות בגדנ"ע ה"ירוק".
למה צריך לתת מספר טייסת למי שמטיס טיסנים? כי אז הופעלו בגדנ"ע אוויר גם מטוסים (AT-6 הארוורד וכמה דאונים מסוג קירבי קאדט, שיוצרו ברשיון בתעשייה האווירית שלנו).
היחידה הופעלה במתכונת זו במשך מספר שנים, ואז הועבר שוב הגדנ"ע לידי פיקוד גדנ"ע - עש שנחלץ משם שוב בשנות השמונים - אז בסטטוס של יחידה, וכבר לא טייסת.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|