26-02-2005, 12:29
|
|
|
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 1,685
|
|
טוב אז ככה
השאלה שלך ענקית תאמת אז אנסה לענות עליה באופן בסיסי.
נפח מנוע הוא נפח הצילינדרים בסמ"ק,נפח הצילינדר יוכפל במספר הצילינדרים וכך נקבל את נפח המנוע.
הספק - יכולתו של המנוע לבצע עבודה בזמן נתון. הספק המנוע (הנמדד במקומותינו בכוחות-סוס) הוא מכפלה של המומנט המופק מהמנוע, בסיבובי המנוע. אם נביט בגרף ההספק של מנוע המייצר מומנט קבוע בכל סל"ד (מנוע חשמלי), נראה כי ככל שעולים בסל"ד, מתקבל יותר הספק – המנוע יכול להאיץ את
המכונית מהר יותר. כוח-סוס 1, הוא היכולת להרים משקל של 75 קילוגרמים לגובה של מטר בשניה אחת.
בכדי להבין את ייצור המומנט:
מומנט פיתול – יחידת מדידת כוח סיבובי. את תפוקת המנוע נהוג למדוד בארץ בקילוגרם\מטר (קג"מ).
הגדרה פיסיקלית: מנוע המפיק מומנט של 1 קג"מ, מסובב את גל הארכובה בעצמה השווה להפעלת כוח של 1 ק"ג על זרוע באורך מטר. במפרט הטכני של מכונית תמצאו את נתון המומנט סמוך לנתון נוסף – סל"ד המנוע. למשל: 15 קג"מ @ 5500 סל"ד – פירושו מומנט הפיתול המקסימלי של המנוע הוא 15 קג"מ שמתקבלים ב5500 סל"ד.
סל"ד – סיבובים לדקה. הכוונה היא לסיבובי גל-הארכובה של המנוע ("טורים"), אשר מיתרגמים בסופו של תהליך לסיבובם של הגלגלים (במהירות שונה, התלויה ביחסי-ההעברה של תיבת-ההילוכים).
אם משו לא מובן תוכל לשאול אותי,תודה.
_____________________________________
"גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי, שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:"
נערך לאחרונה ע"י MomenT בתאריך 26-02-2005 בשעה 12:32.
|