לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 26-12-2007, 19:01
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
OK
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לא בדיוק קרובה למקס, אבל גם רחוקה מאוד ממצב סרק"

זה ברור. חשוב להדגיש שזה לא כפי שכתבת - "עוצמה קרובה למקס."

שאלות נוספות:

1.הזדקרות. מה זה בעצם? מה מפריע למטוס שהזרימה מעל הכנף מנותקת? ניתוק הזרימה גורם לכך שיהיה הפרש מקסימלי בין הלחץ למטה לבין הלחץ למעלה כך שהעילוי מירבי. ובנוגע למערבולות - למה המטוס מופרע מהן? המטוס בתנועה קדימה והמערבולות נשארות מאחור. איפה בעצם ההפרעה?
2.בהמשך לסעיף הראשון - מדוע בעצם שינוי חד בשטח החתך (מי אמר חוק השטחים ולא קיבל?...) מעכב את הגוף? איך למעשה משפיעות מערבולות על תנועת הגוף? ומדוע כל כך חשוב על שפת זרימה חלקה ומתמזגת (מיושם גם במכוניות)

מעניין... דברים שלכאורה אמורים להיות טריוויאליים...
חזרה לפורום
  #11  
ישן 26-12-2007, 23:56
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
כמה הבהרות
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]היפוך הדחף..."

פתיחת כוח בפיינל (השאלה בהודעה 1):
קשה להבין מהשאלה מה הכוונה ב"מתקרבים לנחיתה" - לדעתי התשובה היא אחת משתיים:
- פתיחת כוח קלה (בלבד) לפיצוי על הורדת גרר מלאה (ולא "כמעט מקסימלית" כמו שנכתב פה קודם).
- אחרי נגיעה, עם ההכנסה לרוורס (מהפכי דחף כפי שנכתב) - הסבר מיד.

כמה הבהרות ותיקונים:

מהפכי דחף - הסרטון לא מראה המצב הנכון של הידיות, בעיקר מפני שחיברו פה "טלאים" של צילום נחיתת ג'מבו מבחוץ עם צילומים מבפנים...
ההפעלה מתבצעת בד"כ עם הנגיעה במסלול והיא ע"י משיכת ידיות שנמצאות מעל המצערות (ולא המצערות עצמן - צדק Deepspace בקישור ששלח) ואחורה (כך זה גם הכי אינטואיטיבי) - המצערות נסגרות לסרק, היד עוזבת אותן ונשלחת קדימה להרים את ידיות הרוורס למעלה ואחורה.
בירידה למהירות הסעה נמוכה (סביב ה-60 קשר) מוציאים מרוורס - וזה בדיוק מה שרואים סביב זמן 02:25, בצמוד להכרזת הקצין הראשון של 60 קשר - דחיפת ידיות הרוורס בחזרה קדימה.
סיבובי המנוע גוברים בצורה משמעותית ולכן שומעים עליה ברורה ברעש המנועים עם הנגיעה במסלול.

הורדת גרר - אכן גורמת לפתיחת כוח אבל ממש לא למצב "כמעט מקסימלי". אוזן כרויה היטב יכולה לזהות את העלייה ברעש המנועים, אבל עלייה זו לא מתקרבת בכלל לרעש המתגבר במעבר מסרק לרוורס.

Spool Up - אחד הנושאים שיצרני המטוסים צריכים להתייחס אליהם מבחינת כוח המנועים הוא מצב בו מטוס יורד למהירות נחיתה בפיינל ובגובה נמוך מחליט ללכת סביב.
הבעייתיות במצב זה נובעת מהעובדה שהמנועים נמצאים בכוח נמוך לפרק זמן ארוך יחסית, בשילוב עם מהירות נמוכה (זרימת אוויר חלשה על המנוע משמעה שהמנוע לא מקבל "עזרה חיצונית" בהאצת סיבובים אם יילכו סביב) - תגרום לכך שהטייסים יפתחו מצערת והמנוע יגיב לאט, וכל זאת כשהקרקע קרובה... ולכן במטוסים רבים, יש יותר מ"מצב סרק" אחד למנועים.

מצבי הסרק הללו נקבעים בין השאר עפ"י מצב הגרר: כאשר הצוות הוריד את המדפים למצבם הפתוח ביותר - המנוע עובר למצב סרק גבוה יותר (כי "מבין" שהולכים לנחיתה וקיים סיכוי להליכה סביב), כך שלמנוע תהיה יותר אנרגיה והאצת המנוע (מה שקרוי Spool Up) תהיה מיידית.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #12  
ישן 27-12-2007, 03:44
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
ת
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "כמה הבהרות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
פתיחת כוח בפיינל (השאלה בהודעה 1):
קשה להבין מהשאלה מה הכוונה ב"מתקרבים לנחיתה" - לדעתי התשובה היא אחת משתיים:
- פתיחת כוח קלה (בלבד) לפיצוי על הורדת גרר מלאה (ולא "כמעט מקסימלית" כמו שנכתב פה קודם).
- אחרי נגיעה, עם ההכנסה לרוורס (מהפכי דחף כפי שנכתב) - הסבר מיד.

כמה הבהרות ותיקונים:

מהפכי דחף - הסרטון לא מראה המצב הנכון של הידיות, בעיקר מפני שחיברו פה "טלאים" של צילום נחיתת ג'מבו מבחוץ עם צילומים מבפנים...
ההפעלה מתבצעת בד"כ עם הנגיעה במסלול והיא ע"י משיכת ידיות שנמצאות מעל המצערות (ולא המצערות עצמן - צדק Deepspace בקישור ששלח) ואחורה (כך זה גם הכי אינטואיטיבי) - המצערות נסגרות לסרק, היד עוזבת אותן ונשלחת קדימה להרים את ידיות הרוורס למעלה ואחורה.
בירידה למהירות הסעה נמוכה (סביב ה-60 קשר) מוציאים מרוורס - וזה בדיוק מה שרואים סביב זמן 02:25, בצמוד להכרזת הקצין הראשון של 60 קשר - דחיפת ידיות הרוורס בחזרה קדימה.
סיבובי המנוע גוברים בצורה משמעותית ולכן שומעים עליה ברורה ברעש המנועים עם הנגיעה במסלול.

הורדת גרר - אכן גורמת לפתיחת כוח אבל ממש לא למצב "כמעט מקסימלי". אוזן כרויה היטב יכולה לזהות את העלייה ברעש המנועים, אבל עלייה זו לא מתקרבת בכלל לרעש המתגבר במעבר מסרק לרוורס.

Spool Up - אחד הנושאים שיצרני המטוסים צריכים להתייחס אליהם מבחינת כוח המנועים הוא מצב בו מטוס יורד למהירות נחיתה בפיינל ובגובה נמוך מחליט ללכת סביב.
הבעייתיות במצב זה נובעת מהעובדה שהמנועים נמצאים בכוח נמוך לפרק זמן ארוך יחסית, בשילוב עם מהירות נמוכה (זרימת אוויר חלשה על המנוע משמעה שהמנוע לא מקבל "עזרה חיצונית" בהאצת סיבובים אם יילכו סביב) - תגרום לכך שהטייסים יפתחו מצערת והמנוע יגיב לאט, וכל זאת כשהקרקע קרובה... ולכן במטוסים רבים, יש יותר מ"מצב סרק" אחד למנועים.

מצבי הסרק הללו נקבעים בין השאר עפ"י מצב הגרר: כאשר הצוות הוריד את המדפים למצבם הפתוח ביותר - המנוע עובר למצב סרק גבוה יותר (כי "מבין" שהולכים לנחיתה וקיים סיכוי להליכה סביב), כך שלמנוע תהיה יותר אנרגיה והאצת המנוע (מה שקרוי Spool Up) תהיה מיידית.


תענוג של תגובה. תודה!
חזרה לפורום
  #18  
ישן 27-12-2007, 21:32
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Emith שמתחילה ב "אז לא הבנתי בעצם-"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Emith
מתי הטייס מגביר את עוצמת מהנועים ומתי מכבה? (מתי הוא פותח מדפים ומגביר ומתי הוא מחליש אותם לקראת מגע עם הקרקע)

מדפים נמצאים בשימוש בהמראה ובנחיתה (בעיקר בנחיתה).
הורדת מדפים מגדילה את העילוי של הכנפיים ובכך מתאפשר למטוס לטוס במהירויות נמוכות, בהן לא היה יכול לטוס ללא המדפים.
תופעה משנית המתרחשת בהורדת מדפים היא גם עלייה בגרר, ולכן אם נניח מטוס טס במהירות 180 קשר ורוצה להאט ל-140 קשר, הוא מוריד מדפים כדי לרדת למהירות הזו, אבל בד-בבד הוא צריך להוסיף טיפ-טיפה כוח כדי שהמטוס לא יירד מתחת ל-140 קשר.
סתם סגירת מצערות ב-180 קשר אכן תגרום למטוס להגיע לבסוף ל-140 קשר, אך גם ליפול מהשמיים כי הוא יזדקר - מהירות 140 קשר לא תספיק לכנפיים בתצורתן ה"חלקה", ללא מדפים.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:22

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר