לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 12-01-2008, 00:55
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,907
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אפסית. או כפי שאמר טייס..."

אולי במערב התפישה היא שעדיף לייצר חימוש שיודע לנעול ולתמרן אל מטרה OFF BORESIGHT מאשר לייצר מטוס שיודע להביא אליה את האף?
ואולי הרוסים לא חושבים כמו המערב, וחושבים שלמטוס צריכה להיות יכולת אלקטרונית לטווחים ארוכים וגם יכולת פיזית לטווחי מגע?
אולי אצלם לקחי האמריקאים של וייטנאם עדיין חיים?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 12-01-2008, 07:14
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
ניהוג וקטורי למטוס קרב הוא יתרון
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי דיפלודוקוס שמתחילה ב "אוקיי, אני מבין מה יש לו נגד קוברות"

בלי להתחייב למחיר כלשהו בסיבוך מבני (משקל, מטלורגיה), עלות ופיזיולוגיה של טייס (בניית ג'י גדול בקצב מהיר מאד) אפשר להצהיר בבטחון רב שניהוג וקטורי הוא יתרון בקרב הצמוד. ניהוג וקטורי אינו מקטין את רמת האנרגיה הקינטית של מטוס קרב ובוודאי שלא אנרגיה פוטנציאלית.

הנוטים לראיה שטחית מאשימים את האמריקאים בהזנחת אזור זה של הלחימה האווירית ובהסתמכות יתירה על יתרון טכנולוגי באזור ה-BVR, אך לא כך היא. כמה שנים לפני שסוחוי הדגימו את יכולות הניהוג האווירודינמי הטוב של מטוסם ומספיק שנים לפני שצץ אצלם הרעיון לניהוג וקטורי, מקדונל-דאגלס הדגימה F-15 עם יכולות וקטוריות דו-ציריות (עלרוד וסבסוב). המטוס נוסה במשך כמעט עשור ונצברו לקחים רבים. האירוניה היא שמקדונל-דאגלס שהשקיעה במחקר ובפיתוח הפסידה במכרזים לבניית ה- F-22 וה- F-35 ובשניהם מותקן ניהוג וקטורי, כך שלוקהיד-מרטין הרוויחה פעמיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 12-01-2008, 15:41
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אתה צודק בהקשר של הנושא עליו דנים - ניהוג וקטורי בק"א
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "איני בטוח של-F-35 יש ניהוג וקטורי"

מלבד לגרסת הנמ"ט שבה הצנ"פ מופנה כלפי מטה לשם יצירת דחף אנכי כלפי מטה.
בשאר הגרסאות הנחיר הוא די סטנדרטי
.

צנ"פ + מניפה יעודית קדימה למרכז הכובד.

האם אני טועה?

נכון לעכשיו - כלל לא ובוודאי שלא במובנים של ק"א צמוד.

אבל !

כשמקדונל-דאגלס בנתה את מטוס המחקר ה- F-15SMTD, הוא תואר בצניעות כמטוס קרב STOL. בהתאם לכך נעו נחירי המטוס רק בציר העלרוד והוא נתפס "רק" כמטוס המסוגל להמריא ממסלולים קצרים ומופצצים. כך הוא גם הוצג בפוסטר המידע שהחברה חילקה. לימים הורחבו צירי תנועת הנחיריים ולתמונה נכנס ניהוג וקטורי בק"א.

ההרייר היה מטוס שהאמריקאים לא התערבו בפיתוחו (למעט מימון גרעין המנוע שלו) והתבוננו מהצד בבריטים נאבקים בקונספט המצומצם של מטוס קרב סילוני להמראה ונחיתה אנכיים/קצרים. רק כעבור שנים רבות, כשהמטוס היה כבר מבצעי, המארינס גילו עניין ומיד העלו את רעיון ה- VIF; נושא שהבריטים כלל לא העלו על דעתם.

מעטפת ה- F-35B נחקרת בימים אלה ויעברו כמה שנים עד שתושלם. אני די משוכנע שכרגע קיימות מגבלות חומרה ותוכנה שאינן מאפשרות ניהוג וקטורי במהירויות של, נניח, מעל 200 קשר ו/או מעל 2.5 ג'י. אבל שלא יהיה ספק שאף טייס קרב שיטיס את המטוס הזה לא יסכים לשאת מניפה של כמה מאות קילוגרמים כל הדרך רק כדי להשתמש בה בהמראה ונחיתה ובשאר הזמן היא משקולת במקום דלק ופצצות. יתכן שהניהוג הווקטורי בק"א יוגבל רק לנחיריים, אבל לי אין ספק שמישהו ידרוש אותו וכלל לא בטוח שזה יהיה חא"א שאצלו זה כבר מובנה ב- F-22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 12-01-2008, 10:23
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
למרות שבגדול יש בכך משהו
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אפסית. או כפי שאמר טייס..."

צריך לראות גם את התמונה הרחבה יותר. יכולות כאלו מצביעות על יציבות ושליטה גבוהה במצבי מהירות נמוכה מאוד וזווית התקפה גבוהה.
ליכולות אלו יש ייתרון במצבים של יירוט והתמודדות עם כלי טיס איטיים, כמו מסוקים, מטוסים קלים (זוכרים מי הפיל בסופו של דבר את הססנה הלבנוני?) וכטב"מים. היות ודווקא כלים מסוג זה מאפיינים את העימותים המודרניים ייתכן שיש לכך משמעות מבצעית גדולה יותר ממה שנראה במבט ראשון.
עולה בדעתי בהקשר של תסריטים אלה מקרה שהייתי עד לו ב-2005 של יירוט מטוס קל שטעה ונכנס אל המרחב האווירי המוגבל של וושינגטון DC. שני מטוסי ה-F-16C שיירטו את המטוס לא הצליחו להשאר איתו בגלל פערי המהירות הגדולים וכל היירוט התנהל כסדרה של הקפות רחבות תוך השלכת נורים.

במאמר מוסגר יש לסייג את היכולות המוצגות ולומר כי מדובר במטוס ריק ללא מטען חיצוני ועם מטען דלק לא מלא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 12-01-2008, 17:31
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
הכל נכון, אבל...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "למה F-16C צריך להישאר במבנה צמוד לססנה אותה הוא מיירט?"

חלק חשוב מהליך יירוט של מטוס אזרחי חשוד הוא יצירת קשר עין עם הטייס והתקשרות איתו בתנועות ידיים.
שני המקרים שעולים מיד לראש הם יירוט הבואינג הלובי ב-1972 (בו הצוות ראה היטב את צוותי הקורנסים, אך בחר לנסות לברוח) ותאונת הבואינג של חברת הליוס לפני מספר שנים (בו הצוות חסר ההכרה לא הגיב לאיתותים חוזרים ונשנים של הטייס היווני). בשני המקרים האלה המטוסים המיורטים היו מטוסים מהירים ולמטוסי הקרב לא היתה בעיה לטוס איתם.
במקרה שנתתי כדוגמה הטייס והנוסע של הססנה 150 החודר לא הבינו בהתחלה מה שני מטוסי הקרב החולפים אותם במהירות רוצים מהם.

מעבר לכל זה, מטוס קרב עם יכולת תמרון גבוהה יוכל לבצע הקפות הדוקות יותר סביב מטוס איטי ובכך לשמור על קשר עין איתו בקלות רבה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 12-01-2008, 06:11
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ריקוד באויר א-לה SU-30"

כל העסק לא כל כך פשוט......
גם המשפט של טייס היורופייטר לא לגמרי מדויק...אכן יש מעט שימוש לתרגילי קוברה וכו' בקרב אויר.אבל זאת לא הנקודה,כשמטוס יכול לעשות קוברה, זה אומר משהו על יכולת התמרון שלו גם במהירויות יותר גבוהות וכו' וזאת הנקודה.
אין לי יכולת להסביר עכשיו את הכל, אז רק בקצרה: יש משמעות כיום גם לתימרון מצד אחד וגם ליכולות מערכות הנשק מהצד השני. והחלוקה שנעשתה כאן בין מזרח למערב אינה מדויקת, גם המזרח וגם המערב לא זנחו אף אחד מן הצדדים הללו, ואפשר לראות זאת ביכולת התמרון של הדור הבא של מטוסי קרב מערביים וביכולות מערכות החימוש של מטוסי קרב חדשים רוסיים.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-01-2008, 08:25
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
אני מתאר לעצמי שהדבר מקנה יתרון ב"פינות" מסויימות בקרב אויר
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "כל העסק לא כל כך..."

לעומת מטוס שיכולות התמרון, ביחס לאיבוד פוטנציאל בגינן, נמוך יותר.
לדוגמא, אני מצטט דברים שכתבת באשכול אחר שדן במעצורי אויר:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=380015
"בשימוש בטיסה כשרוצים להאט את המהירות באופן חד יחסית.. (בקרב אויר כשמישהו מאחוריך..)"
למרות חוסר הכדאיות בהגעה ל"פינות" כאלה, אני מתאר לעצמי שהן יתכנו (ואכן מזכיר את ההסטוריה של הוויתור הראשוני על תותח בפאנטום, בעקבות פיתוח הטילים, עד שהסתבר שבפעמים רבות מגיעים לקרב ההדוק ולטווחים בעייתים מבחינת הפעלת הטילים. אמנם הטילים התפתחו מאז ללא הכר, אבל גם אמצעי הנגד בהתאם).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 12-01-2008 בשעה 08:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-01-2008, 13:03
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,907
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי idan057777 שמתחילה ב "מישהו יכול להסביר מה זה ניהוג..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי idan057777
מישהו יכול להסביר מה זה ניהוג וקטורי ומה זה תרגיל קוברה?

כדי לעודד אותך להשתמש ביכולות שלך להשיג לעצמך תשובות ופתרונות, הנה דוגמה למה שחיפוש בגוגל יתן לך אם תכתוב את המילים "ניהוג וקטורי" (ללא הגרשיים):
http://www.google.com/search?hl=iw&...%D7%A8%D7%99&lr=

לך לתוצאה הראשונה ותגלה בשליש העליון של הדףהסבר מתומצת ושרטוט שמסביר מה זה עושה.

לגבי תרגיל קוברה זה מעט יותר מורכב, כי הצירוף "תרגיל קוברה" לא יוביל אותך למקום הנכון. אם תכתוב "קוברה של פוגצ'וב" זה יקרב אותך מאוד, ואם תלך לתוצאה השניה שם תראה סרטונים שמראים על מה מדובר.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-01-2008, 00:35
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
נחמיה ידידי
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אה טו, ברוטה??? זאת השוואה..."

אני לא יודע אם מדובר במיצוי יכולת המטוס והטייסים.

לצערי מצאתי רק את הסרט של יו-טיוב ולא את המקור המלא שכולל ניתוח ביצועים ופרשנות.

מדובר בהשוואת ביצועי המטוסים עפ"י תרגיל זהה ומוגדר מראש שמבוצע בסלון האווירי, ובו מאפיינים מוגדרים - כמו למשל פנייה במקסימום G ועוד.

ההשוואה לא בוצעה ע"י חובבנים. בגרסא המלאה יש מדידת זמן והשוואה מספרית של כמה זמן לוקח ל-F-22 לבצע פנייה הדוקה, וכמה זמן זה לוקח לסוחוי - ובכל הפרמטרים - הראפטור הציג עדיפות.

אני מקווה שאצליח למצוא את הקטע המלא (ואולי היה בפורום קישור אליו).

בכל אופן - כאן אתה בפרוש רואה שלא מדובר בדיון ברמת "לי יש יותר גדול".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:43

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר