לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-03-2005, 14:20
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
כמה שאלות בנוגע לצוללות

סיימתי אתמול לקרוא את סערה אדומה עולה (אחלה ספר, חוץ מכמה פרטים שלדעתי קלאנסי מתח את המציאות יותר מדי) ועוד איזה מאמר על נצ"ל, ועלו לי כמה שאלות:

1. האם צוללות דיזל (צוללות קונבנציונליות) נושאות מלאי חמצן כדי להפעיל את המנוע, או שהמנוע יכול לפעול רק בקרבה לפני המים בעזרת שנורקל, ומתחת למים הצוללת שטה ע"י סוללות?
אני חושב שלשימוש בתאי דלק יש קשר לעניין, אבל לא בטוח.

2. האם צוללות גרעיניות יכולות לכבות את מערכת הכור כדי להיות דוממות לחלוטין מתחת לפני המים, או שתמיד הן יפיקו רעש ממערכת הכור? (כלומר כמובן שהן יכולות, האם הן עושות את זה?)

3. בספר סערה אדומה עולה קלאנסי מתייחס כאילו זה טריויאלי שהצוללות המודרניות יותר שומעות את הטלת סונוצף, גם במרחק מסוים. בכתבה שקראתי לעומת זאת, נטען כי צוללת תשמע רק לעיתים נדירות מאוד הטלת או נוכחות סונוצף (פאסיבי כמובן) - מה שהגיוני, כי הפגיעה שלו במים לא אמורה להיות חזקה יותר מלדוגמא שבירת גל.
אז מה נכון?

4.מה ידוע על יכולות הנצ"ל של ישראל (כמובן במגבלות ב"ש) - אני מתכוון ליכולות אוויריות (לדוגמא מטוס השחף ומסוק העטלף) וימיות (ספינות שטח שונות) לגלות ולפעול נגד צוללות אויב?
או שהתפקיד הזה נשאר כיום רק בחום אחריותן של צוללות הדולפין?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-03-2005, 10:04
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
אנסה בקיצור ובמסגרת מגבלות ב"ש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "כמה שאלות בנוגע לצוללות"

קבל תשובות במסגרת המגבלות :

1. צוללות דיזל (צוללות קונבנציונליות) - טוענות את המצברים ע"י דיזל גנרטור. הדיזל פועל בעומק פריסקופי (=עומק שינור). יניקת האויר נעשית דרך תורן שינור כשהצוללת שקועה במים.
מלאי חמצן בצוללות משמש להעשרת האויר עבור הצוות בצלילות עומק ארוכות שרמת החמצן יורדת מתחת לריכוז מסויים. בשינור (כשתורן השינור+שנורקל בחוץ) יש אורור של האויר לטובת הצוות.
לגבי "תאי דלק" הטכנולוגיה מפותחת נגד זיהום העולם ומלאי הדלק שהולך להגמר עוד כמה עשרות שנים. לצוללת הינע גרעיני הוא פתרון טוב. לתאי דלק בצוללת יכולים להיות גם בעיות בטיחות רבות (מימן וחמצן- נפיצים).
2. יש כמה מצבי פעולה שקטים לכל צוללת. במצבים אלו פועלים כמה שפחות מנועים ומשאבות. בצוללות גרעיניות יש ניטרול של הכור הגרעיני זה נעשה במצבי חירום (ראה סיפור הקורסק איפה שהוא בפורום זה).
3. לגבי שמיעת/ אי שמיעת הטלת מצוץ לגילוי צוללות: אי אפשר לענות על זה- כי זה תלוי בהרבה גורמים. למשל: טמפרטורת המים, חתך אקוסטי של המים באיזור, עומק הצוללת, מרחק הצוללת מהמצוף, כיוון החרטום ביחס למצוף, גובה הטלת המצוף, גודל המצוף, ציוד הסונר של הצוללת וכד'. כדאי שתדע כי לפני גילוי המצוף יש הרבה אמצעים אחרים לגילוי המסוק וזיהו פעולותיו ולאו דווקא רעש הטלת המצוף.
4.לגבי יכולות גילוי צוללות דובר הרבה בנושא באירוע שדווח ע"י חיל הים, כשזיהו חדירת צוללת למימי ישראל בשנה שעברה. יש אמצעים רבים לגילוי צוללות, ולא רק בצוללות. כך גם לגבי פעולות נצ"ל. כעקרון: מי שיודע- לא יכתוב לך, ומי שיכתוב לך- לא יודע. אבל בעקרון בכלל פעולות הנצ"ל הצוללות הן רק מרכיב אחד במערכת .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:08

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר