27-01-2008, 00:38
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
|
|
1. פוטנציומטר P2 הוא ציר ההגה, או שהוא מחובר בתמסורת 1:1 לציר ההגה. רצוי שהמנוע יחובר בתמסורת 5:1 או 10:1 לפחות.
מגבר A הוא מגבר הפרש. הוא יוציא מתח 0V אם שני הפוטנציומטרים באותה זוית, ומתח חיובי או שלילי אם לא.
מגבר B הוא פשוט דרגת הגברה, וקובע את הגבר החוג הפתוח של המערכת. ככל שההגבר יהיה גדול יותר, המערכת תהיה מדויקת יותר, אך אם ההגבר יהיה גדול מדי, יש חשש לחוסר יציבות.
שני הטרנזיסטורים משמשים כמגברי זרם. הדיודות הן להגנה על הטרנזיסטורים (המנוע הוא סליל, וכאשר הזרם יורד במהירות ל 0 מתפתח עליו מתח הפוך).
2. בקשר ל 12V, אין בעיה. תפעיל את המעגל עם מתחי 12V (פלוס ומינוס) במקום ה 5V.
_____________________________________
Elim
|