לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-01-2008, 19:02
  משתמש זכר yakir1111 מנהל yakir1111 אינו מחובר  
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי H.S שמתחילה ב "בורג ניקוז אוויר"

אז ככה:
במערכת קירור סגורה (עם מיכל עיבוי, המיכל השקוף שמתחבר לרדיאטור) האוויר מתנקז לבד.
כדי להחליף את נוזל הקירור ניגשים לתחתית הרכב ומחפשים על הרדיאטור בורג ניקוז.
לא בכל הרכבים יש בורג כזה, אם לא קיים בורג כזה( כי אין את זה בכל רכב) הכי פשוט וקל, מפרקים את הצינור רדיאטור התחתון ואת הפקק של הרדיאטור כדי שלא יהיה וואקום בזמן הניקוז והנוזל קירור לא יתרוקן במלאו, אז פותחים את הפקק של הרדיאטור.

מחקים עד שכל הנוזל קירור מתנקז, וסוגרים את הצינור רדיאטור בחזרה, צריך להדק היטב את הבאנד של הצינור.

ממלאים נוזל קירור ברדיאטור עד הסוף וסוגרים את הפקק, במיכל עיבוי(המיכל השקוף) ממלאים נוזל קירור עד קו הF.
מתניעים את הרכב מחקים שהוא יגיע לטמפ' עבודה, ובזמן שממתינים שהמנוע יתחמם צריך לשים לב שבמיכל עיבוי הנוזל קירור לא מתרוקן, אם הוא מתרוקן אז מיד להוסיף נוזל קירור תוך כדי עבודת המנוע(במיכל עיבוי מוסיפים ולא ברדיאטור אז צריך להשגיח בזמן ההתנעה) אחרי שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה והמאווררים נכנסו לפעולה, מכבים את המנוע נותנים לו להתקרר לחלוטין, בודקים את גובה נוזל הקירור שלא חסר ונוסעים לשלום.

נוזל קירור איכותי וזול ההמלצה היא פרסטון PRESTONE מיכל צהוב זהו נוזל קירור איכותי.

יקיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-01-2008, 20:23
  משתמש זכר yakir1111 מנהל yakir1111 אינו מחובר  
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי H.S שמתחילה ב "ובאיזה מקרים מנקזים אוויר..."

אוויר לא נכנס סתם למערכת, רק בזמן החלפת נוזל קירור.


אהה וניקוז אוויר במערכת פתוחה(ללא מיכל עיבוי) מבצעים כך:

ממלאים נוזל קירור ברדיאטור לאחר הניקוז, ממלאים עד הסוף, מתניעים את המנוע כאשר פקק הרדיאטור פתוח ותוך כדי עבודת המנוע מוסיפים נוזל קירור, אם חסר צריך לעשות את זה תוך 60-30שניות ולא יותר אחרת המים ירתחו ויגלשו,וסוגרים את הפקק רדיאטור.

פותחים את ברגי ניקוז האוויר (לא עד הסוף אלא רק לשחרר אותו חצי סיבוב-סיבוב שלם לא יותר)
עד שיוצא מהבורג ניקוז נוזל קירור, זה הזמן לסגור אותו(עושים זאת בזמן שהמנוע פועל ומישהו משגיע שהחום לא עולה) לאחר שיצא נוזל קירור מהבורג ניקוז אוויר סוגרים את הבורג.

אם יש עוד ברגים כאלה עושים את הפעולה הזאת בכל הברגים אחד אחד.


יש מערכת קירור פתוחה שאין בה ברגי ניקוז אוויר, אז פשוט מאוד עושים בדיוק כמו שכתבתי עם מערכת פתוחה ובמקום לנקז אוויר דרך הבורג, אז פותחים את פקק הרדיאטור כאשר המנוע התחמם קצת.
(לא פותחים את הפקק עד הסוף אחרת המים יצאו משם בלחץ ואתם עלולים לקבל כוויה לא קטנה)

לקחת בד (חולצה) עבה לשים אותו על הפקק הרידאטור לפתוח מעט את הפקק רדיאטור עד שגולש מים ומיד סוגרים.

צריך לחזור על הפעולה הזאת מספר פעמים לסגור ולפתוח.
לבסוף מכבים את המנוע מחקים שיתקרר לחלוטין ואז מוסיפים נוזל קירור את החסר.
לבסוף מתניעים נותנים למנוע לעבוד כ10דקות ללא נסיעה ובדקו שהחום לא עולה,
מומלץ לחזור על התהליך ניקוז אוויר שוב כדי לוודא שאין אוויר.

אזהרה: כל מי שמבצע את מה שכתבתי ללא ידע או רקע טכני בתחום המכונאות שלא יתעסק עם זה אחרת עלול להיגרם לו פציעה/נזק לרכב.
*האחריות על הקורא, ההסבר נכתב רק לשם ידע כללי האחריות על הקורא בלבד.

יקיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:19

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר