31-01-2008, 15:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.11.04
הודעות: 605
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Au79 שמתחילה ב "ציור (ויצירה) - אימון, כשרון ומה שביניהם. אשכול דיון"
יפה שפתחת כזה אשכול דיון (: יש לא מעט מה לדון על זה..
דעתי האישית היא שבשביל להיות אמן במלוא מובן המילה (או לפחות אנשים שאני רואה אותם כאמנים)
צריכים להיות עם כישרון, ולא רק טכני .
אלא כמו שאתה כתבת, כישרון שמתבטא בדרך חשיבה, ברמת הקונספט , חשיבה ויזואלית ורצון
להתעמק בנושא. כישרון כזה לדעתי תלוי באופי של האדם גם, להיות גם עם רצון להביע בדרך שהיא
לא דרך דיבור ישיר.
יש אנשים עם יכולת טכנית מעולה, הם יכולים לצייר אחלה של פורטרטים. יכולת טכנית ייכולה
להתפתח יותר מהר אם יש מקדמים של ראייה מרחבית טובה למשל, אבל לדעתי רק כישרון כזה הוא ריק מתוכן, הוא טכני נטו.
כישרון שמכיל משני הדברים, כישרון טכני וחשיבה קונספטואלית וויזואלית הוא לדעתי הכישרון
האידאלי לאמן, או יותר נכון, מה שמרכיב אמן. בלי יכולת טכנית אי אפשר להעביר את הרעיון שרוצים
בצורה טובה, ובלי קונספט היצירה נשארת ריקה מתוכן.
הכישרון לדעתי הוא מקדם, לא הכל. את הטכניקה אפשר לפתח במידה רבה, בהתאם ליכולות האישיות
שנולודים איתן. לכן, אימון הוא דבר חשוב, וצריך תמיד לשאוף להתקדם ולהשתפר, חלק יתקדמו
הרבה יותר מהר, וחלק יותר לאט. החשיבה הקונספטואלית\ויזואלית לדעתי תלויה המון באופי ודרך
החשיבה, היא מתפתחת לדעתי באופן טבעי. כשהיא לא מתפתחת בצורה טבעית וכשיש מישהו
ש"מנחה" את החשיבה (כמו מורים במגמות אמנות בתיכון ) התוצאה היא מאולצת.
אנשים שיש להם אהבה לציור, הם מן הסתם יהיו טובים בזה לפחות קצת , איזה אדם יאהב דבר שהוא
כל הזמן ניכשל בו או לא טוב בו? אנשים אוהבים לעשות מה שהם טובים בו. אין מה להתעקש להיות
טובים בזה אם אין כישרון מינימלי, ויש אנשים שאפילו קווים רכים ומתגוונים הם לא מצליחים להוציא,
לדעתי אם אפילו את הדבר הבסיסי הזה לא מצליחים לעשות, אפשר לוותר מראש.
לסיכום, יכולת קשורה בהמון אימון, אבל כישרון לדעתי הוא דבר שכן קיים. עובדה שלא כולנו מציירים
באותה רמה, מתקדמים באותו קצב ושלא לכולם (לאחוז קטן, למרבה הצער..) יש עיניין אמיתי באמנות.
זאת דעתי בכל אופן.. מקווה שהיא לא פוגעת באף אחד
נערך לאחרונה ע"י noalina בתאריך 31-01-2008 בשעה 15:18.
|