לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-02-2008, 04:18
צלמית המשתמש של carish1
  משתמש זכר carish1 carish1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.07.03
הודעות: 7,790
שלח הודעה דרך ICQ אל carish1 LinkedIn profile
מידע Head shots בסטודיו, איך?! (מיני מדריך)

טוב אז באופן בהול וזריז אני אראה לכם איך אני מודד תאורה ומכוון אותה לחשיפה נכונה בלי מד אור.
אני מעמיד את המודל במרחק סביר ממני ובמרחק מינימאלי מהרקע שיתן לי רקע מטושטש גם בצמצם יחסית סגור כמו 4 או 5.6 לפעמים.
השאיפה היא לצלם ב ISO נמוך יחסית ובמהירות סגר מהירה כדי להימנע משני דברים:
תזוזות שגורמות לטישטוש
"כניסת" תאורת חוץ במידה וקיימת ובאשכול שהעלתי מקודם היה חלון שלא היה ניתן לסגור למשל בצד שמאל ולכם העלתי סגר ל1/160 לפחות כדי לראות שהאור מבחוץ לא "נשפך" לי לתמונה.
ראו דוגמה מספר 1, התמונה ללא פלאשים בכלל וע"י צפיה ב LCD ראיתי שבצם אין לי תאורה טבעית.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בתמונה מספר 2 הפעלתי רק את A - הסופט בוקס משמאלי שהוא גם ה KEY LIGHT.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



בעוצמתו הטיבעית, ע"י עבודה ב ISO הרצוי ומהירות הסגר הרצויה, כיונתי את הצמצם לחשיפה הרצויה. היו מספר תמונות אבל אני מראה לכם את מה שרציתי לקבל בסוף.
בתמונה מס 3 כיביתי את A והפעלתי רק את B - מטריה לבנה מצד ימין. את החשיפה של B כיונתי ע"י עוצמת הפלאש כדי שתתאים לחשיפה באותו צמצם שקיבלתי ב A.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בתמונה 4 הפעלתי גם את A וגם את B ולהלן התוצאה.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחר מכן כיונתי קלות את החשיפה, מה שנקראה Fine Tune. העלתי ISO ל 400 ואפילו האטתי את הסגר ל 1/125 לפעמים כדי לקבל תמונה מעט בהירה ולתת לתאורה הטבעית להאיר מעט את הפריים, תוך שמירה על מהירות רצויה.

זה כמובן על קצה המזלג ומי שמעוניין לדעת עוד מוזמן לשאול.
הנה הסט, שוב


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 01-02-2008, 11:42
  amonsito amonsito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי carish1 שמתחילה ב "Head shots בסטודיו, איך?! (מיני מדריך)"

אני לא מבין לשם מה אתה נוגע במהירות התריס, אני יודע שבסטודיו וכך גם כל הספרים שקראתי בנושא מתעסקים רק ב-F ובגלל זה גם התאורה נמדדת במונחים של F סטפס, דהיינו יש לך שליטה באמצעות ה-ISO והצמצם.. אתה משתמש בצמצם יחסית פתוח לצילומי סטודיו, בדרך כלל עובדים על בין 9-13, אבל אולי בגלל שזה מגבלות התאורה שלך אז זה משהו אחר.

בכל אופן למהירות התריס אין משמעות פרט לחדות או שמהירות התריס נמוכה ממהירות ההבזקה ואז אתה מכניס יותר אור מהתאורה הטבעית במקום, לא ממש מומלץ כי בדרך כלל יש תחושה של חוסר חדות וחוסר איזון בתאורה, אלא אם כן היא נלקחה בחשבון קודם לכן.
אצלי בסטודיו כשאני מצלם פורטרטים אני משאיר את ה-ISO על 200 את מהירות התריס בין 250-350 חלקי השנייה, למעשה שולט בעוצמת האור, בצמצם, במיקומים של התאורה, ובראשי המבזקים, ובריפלקטורים.

ואני מוכרח לציין שהשיטה שאתה משתמש בה היא הדרך העיקרית ללא מד אור... אבל יש עוד שיטה.. והיא דיי פשוטה, מודדים לפי ה-highlighs של המסך LCD של המצלמה ורואים אם מהבהב משהו אזי ששרפת..תוריד סטופ ואח"כ בודקים את ההיסטוגרמה, אבל זה תלוי בסוג הצילום והרקע כך שצריך להיות מיומנים ולהתחיל להכיר את העוצמות של המבזקים מרחקים וזויות.
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 01-02-2008, 13:37
  amonsito amonsito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי shmil15 שמתחילה ב "אני גם עובד בשיטה שהזכרת..."

תשמע עדיף לא להעזר בתאורה לא מבוקרת במקרה הזה, זה כמו צילומי חוץ עם תוספת של FILL LIGHT, המדידה צריכה להיות מאוד מדוייקת ועם זאת העוצמה צריכה להיות מדוייקת ולכן מבזקים בעלי אפשרויות עוצמה רבות עושות את העבודה ללא כל בעיה.
בשביל למנוע הבדלי גוונים, פשוט תעשה מדידה של ה-WB באמצעות כרטיס אפור 18% אם אני לא טועה, אפשר גם כרטיס לבן, אבל שמעתי שהאפור יותר פרקטי לא יודע לא בדקתי.
בכל אופן כשאתה מתחיל לעבד תמונה אחת תיצור ACTION ואז תוכל להכיל אותה על כל שאר התמונות בשביל לקבל תמונה אחידה.
הייתי ממליץ לך להשתמש בקבצי RAW אבל מאחר ויש לך מאות תמונות, לא תשב ותפתח כל תמונה אז תאלץ להסתפק ב-JPEG, בכל אופן כיוון שאתה משתמש ב-JPEG תוודא שאין לך סטייה של ממש מהתחום האופטימלי כלומר למנוע מצב שבתמונה אחת לא יווצר פיקסלים שרופים ובאחת כן בגלל גוון עור בהיר יותר, תתחיל עם גוון עור בהיר ואז תמשיך לצלם.
בהצלחה שמיל... אם תרצה לשוחח על זה, תשלח הודעה פרטית.
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-02-2008, 13:59
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי amonsito שמתחילה ב "[font=Verdana]תשמע עדיף לא..."

1. למה להתחשב במהירות הסגר?
קודם כל, אתה לעולם לא יודע מה ההשפעה של הפלאשים ומה ההשפעה של התאורה הסביבתית של המקום עד שאתה לא עושה את הבדיקה שעשה משה בתמונה הראשונה.
אם אתה פשוט מציב פלאשים ובודק מתי אתה שורף ת'פנים של המודל - אתה יכול לקבל עיוותי צבע בגלל התאורה החיצונית. אתה צודק שהדבר היחיד שמשפיע על תאורת הפלאשים זו הרגישות והצמצם, אבל תמיד מומלץ לצלם במהירות סגר כזו שתבטל לבטח את התאורה הסביבתית. כשאני בסטודיו, אני עובד במהירות סגר של 1/500 (סינכרון מקס' של ניקון) וצמצמים די סגורים (8 ומעלה) מה שמבטל את התאורה הסביבתית, ומאפשר רק לפלאשים להשתלב בתמונה. אך לפני הצילום - יש לצלם תמונה אחת ללא פלאשים ולראות את השפעת התאורה הסביבתית על הסצינה.

2. לבן ואפור זה אותו הצבע, רק בבהירות שונה. מה שאומר שכרטיס לבן, בסצינה חשוכה הוא כמו כרטיס אפור בסצינה בהירה.
למה עדיף להשתמש באפור? כי הוא נשרף פחות בקלות. בתאכלס - אפשר להשתמש גם בלבן וגם באפור - זה לא משנה (כל עוד האפור הוא באמת אפור שבין שחור ללבן, ולא גוון ביניים של ירוק או סגול או משהו כזה.

3. דווקא על RAW יותר קל להכיל שינויי גוון מאשר JPG. לא צריך אפילו Action מיוחד, אתה פשוט גורר את ההגדרה ישר על כל התמונות RAW בתוכנת העריכה (רק צריך פעם אחת לכוון את הטמפ' של הצבע וזהו).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com


נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 01-02-2008 בשעה 14:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 01-02-2008, 15:30
צלמית המשתמש של carish1
  משתמש זכר carish1 carish1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.07.03
הודעות: 7,790
שלח הודעה דרך ICQ אל carish1 LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי amonsito שמתחילה ב "אני לא מבין לשם מה אתה נוגע..."

עמוס
בידידות כן?
אם יורשה לי להעיר. עד לפני שבוע, שאלתה מה זה בכלל סטודיו כן? ושאלתה הרבה על תאורת סטודיו.
קראתה ספר שתיים, ראיתה עבודות פה ושם ועכשיו אתה מנסה ללמד אותי מה זה סטודיו בלי שאפילו ניסיתה לראות מה שינוי מהירות הסגר עושה? תחשוב. אם יש סיבה להעלות אותה ל 1/200 כדי לבטל תאורה טבעית אז יש לה השפעה בכל זאת. תעשה ניסוי או שתיים ותראה בעצמך לפני שאתה בא בהצהרות כמו "בד"כ עובדים בצמצמים 9 עד 13". ואם הרקע קרוב ואתה מוגבל במרחק ממנו? צמצם 13 יראה לי כל סיב בד ברקע. אם אתה רוצה לתת מראה "זוהר" ורקע מטושטש?
יכולתי בקלות לשים את הפלאשים על עוצמה חזקה פי 5 בערך אבל בחרתי להתאים אותם לצמצם הרצוי - פתוח במקרה הזה.
עוד נקודה ואותה בדקתי לפני שעניתי לך. בכל סט שצילמתי לאחרונה בסטודיו, הצבתי את התאורה בדיוק באותה שיטה וגם מדדתי באותה שיטה בדיוק (אני כעיקרון לא עובד עם מד אור). אתה פשוט מאוד אהבתה את התוצאות ולא מצאתה "טעויות" או משהו שלא ניראה בתוצאה.
אני חושב שפשוט שיטה חדשה קצת מרטיעה וקל יותר למצוא למה לא ולא למה כן.
שוב, בידידות ותחשוב על זה.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-02-2008, 22:07
  amonsito amonsito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי carish1 שמתחילה ב "[b]עמוס בידידות כן? אם יורשה..."

משה יקירי, שתדע לך שאני מעריך מאוד את העבודה שלך ואת ההשקעה בפירוט שלך, וההצעה שלי היתה לא במטרה לפגוע חס ושלום, אלא לתת קצת מניסיוני האישי.
לגבי הסטודיו והניסיון שלי:
תראה אני לא עובד בזה, כך שהידע שיש לי במיוחד באוצר המילים הוא דיי חדש, ואני כל הזמן בודק מידע חדש על סטודיו ותאורת סטודיו.
ברשותי יש שני מבזקי אולפן עם מטריות וחצובות, בערך כבר שנתיים עוד לפני שרכשתי את הריפלקס למען האמת... אבל כל פריט חדש שנכנס לי למוח אני חופר בו, אתה לא מבין כמה... כי ככה אני, וקצרה היריעה מלדבר על זה.
למעשה היתה לי תאורת סטודיו ולמדתי את הנושא עוד לפני שרכשת את התאורה שברשותך, אני זוכר את הסטים שהעלת עוד עם המבזקים החיצוניים על החצובות הקטנות, כך שזה לא במקום להוציא אותי "מפגר", ולא אוהב להתרברב על מה אני יודע ומה לא, אתה מוזמן להצטרף למסנג'ר ונדפוק שיחות כמה שתרצה.
אה ועוד משהו קטן, התאורה שברשותי היא לא משוכללת במיוחד, אין לה בקרים ותדרים שאפשר לשלוט על התאורה עם שלט וכו', יש לי הוט שו שמחובר לכבל ומשם למבזק אחד, והשני הוא עם חיישן מובנה שמזהה הבזקה, סורי שאין לי כסף לצעצועים חדשים.
השאלה ששאלתי לגבי התאורה הוא באיזה גודל הכי מומלץ לי לקנות סופטבוקס, זה לא אומר שאני לא מבין כלום בתאורה, פשוט למדתי שככל שהסופטבוקס גדול יותר כדאי שהמבזק יהיה מספיק חזק בשבילו.
חוץ מזה אני חושב שכדאי שתקרא שוב את מה שכתבתי.. והפעם בניחותא בלי לחץ ובלי משחקי אגו, אני לא איזה מתבגר מתלהב עברתי את זה מזמן, עוד חצי שנה בן 30 קיבינימט איך שהזמן עובר כשנהנים.
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י amonsito בתאריך 01-02-2008 בשעה 22:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 03-02-2008, 13:36
צלמית המשתמש של lioravr
  lioravr lioravr אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 700
שלח הודעה דרך MSN אל lioravr
לאלו שרוצים לעבוד מדויק יותר ולהגיע לרמה גבוהה יותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי carish1 שמתחילה ב "Head shots בסטודיו, איך?! (מיני מדריך)"

מהניסיון שלי בשנים האחרונות על מנת לקבל תמונה באיכויות דפוס (פורמט בינוני ודומיו) יש לעבוד ראשית בחושך מלא על מנת לשלוט בכל פרמטר של התאורה וכמובן לפי מד אור ולא לפי אינטואיציה. (כל אלו שהולכים לצעוק פה שהם "גאוני תאורה" אבל כל עוד שאפל ואחרים ברמתו עובדים עם מד תאורה אז בבקשה מכם...)

שנית והכי חשוב - יש לעבוד לפי צמצם ולא לפי מהירות (טעות שמלמדים משום מה שוב ושוב בבתי ספר) משמע, צמצם נע בין 14 ל 16 ומהירות לא פחותה מ 125. כמו כן, 100 אסא (לא יותר לא פחות).
לא מצליחים להגיע לזה? הויתור על הרמה הזו תביא לפגיעה בתמונה והמחיר הולך ועולה ככל שמותרים יותר (לפי הסדר: צמצם, מהירות ו ISO).

לא בכדי אני וצלמי אופנה נוספים עובדים עם פרופוטו 2400 וואט (לפחות 8 פלאשים כאלו) כדי להגיע לאיכות גבוהה. האיכות שאתם רואים בקטלוגים לא נוצרה בפוטושופ אלא בצילום ותאורה איכותיים, מדויקים ומוקפדים אותם הצלם בנה לרוב כ 3 שעות לפני הגעת צוות הצילום.

בצילום מדויק - אני מיקריות. פשוט בונים את העולם מאפס.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.upfree.net/download2.php?a=5294272&b=32e470b5ea05a04b3df814e9a02b576e]

כתובת האתר שלי: http://www.Liri.up.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 03-02-2008, 17:17
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "לאלו שרוצים לעבוד מדויק יותר ולהגיע לרמה גבוהה יותר"

כמה טעויות קריטיות של "אנשים שלמדו צילום אבל לא מבינים אותו בתאכלס":
חושך מוחלט - די קישקוש. כבר באשכול הזה ניתן לראות כיצד ניתן "ליצור חושך מוחלט" ע"י בחירת פרמטרטרי צילום נכונים, כמו צמצם ומהירות סגר, וע"י כך להבטיח כי התאורה הסביבתית לא תכנס לפריים (גם אם קיימת).

כשאתה עובד עם תאורה מלאכותית קבועה - אין שום עדיפות לצמצם או מהירות התריס. אתה לא עובד "בעדיפות" צמצם או "עדיפות" תריס כיוון שהמצלמה שלך לא מסוגלת לדעת מה עוצמת הפלאשים. זו הסיבה שאתה עובד אך ורק בידני.

זו גם הסיבה שאתה לא צריך לעבוד עם מד-אור. אין לו שום השפעה על הצילום שלך.
ייתכן והבחור שהזכרת קודם משתמש במד-אור, אבל אני לא מכיר אותו. מעולם לא שמעתי עליו, כמו שהוא מעולם לא שמע עלי - ואני (וגם משה) מצליחים לעבוד בצורה אבסולוטית ללא מד-אור. אולי כדאי שהוא יבוא לפורום להתרשם מצורת העבודה הדיגיטלית שלנו

בנוגע לכמות האור שצריך לפריים איכותי - אתה יכול לשרוף אותו גם עם פלאש אחד. אין צורך ב 8 פלאשים של 2400 וואט (וואו!). אני אישית עובד עם שתי יחידות של 1600 וואט (אאל"ט) וזה די והותר, אני מצלם בצמצמים סגורים (16) ועדיין לא מגיע לחצי עוצמה. זה באמת חזק מאוד. 8 פלאשים זה רק בשביל אפקטים לרקע ובלאגנים נוספים.

ליאור, חמוד מאוד שאתה משתף אותנו עם הנסיון המקצועי שלך, אם כי זה פורום חובבים. אנחנו מצלמים כחובבים ולכן התוצאות שאנחנו מקבלים עם הציוד שלנו - מספיקות לנו. אין צורך לעבוד כמו המקצוענים ביותר משתי סיבות:
א. רוב המקצוענים לא יודעים מה הם עושים... חובבי הצילום שמצלמים מאהבה - פשוט מבינים טוב יותר מהם
ב. אין כסף לכל כך הרבה ציוד. כשאתה מבין בתאכלס תאורה, אור ובניית קומפוזיציה, אתה מבין שאתה לא צריך יותר מ P&S פשוטה שפשוט מתקשרת עם פלאשים חיצוניים אפשר אפילו לאלתר וזה יוצא סבבה.

ואגב, ראית את הקטלוג של פוקס?
הכל צולם עם מצלמה פשוטה ופלאש ישיר
סוג של אמנות - אבל עדיין קטלוג (ותחשוב על זה)
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:57

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר