לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-02-2008, 23:43
  Schalter_87 Schalter_87 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.06
הודעות: 230
צריך ייעוץ ברכישת רכב בתקציב של עד 10 אלף..

אוקיי ראיתי את האשכולות הדומים בעניין.. אבל שלי קצת שונה בגלל שאני רוצה לשאול על דגמים ספציפיים..
אני אתחיל מהתחלה.. יש לי עכשיו 10 אלף. לצורך העניין סיימתי לעבוד את פברואר אז יש לי 14 אלף..
הבנתי שאם רוצים רכב צריך להוציא עליו איזה 1000 שקל כל חודש.. אז אם אני רוצה רכב ב 7 אלף אני צריך 14 אלף בשביל שנה..
בכל אופן אני מחפש כפי שהבנתם רכב קטן וישן לצערי ולא מכונית פאר.

אני מעדיף מאוד אוטומט! ושם דגש על כמה שיותר אמינות כי אני בסה"כ בן 18 וחצי לפני גיוס ואני לא מבין בכלל ברכבים אני בקושי יודע למלא שמן מים.. ולא צריך אוטו שיתקלקל לי כל יומיים..

רציתי לשאול האם מיצובישי לנסר עונה למטרה שלי. כי יחסית לשאר המכוניות הישנות (למשל פיאט אונו) , הלנסר נראית מעולה מבפנים ומבחוץ, חדשנית, נוסעת טוב..
אחרי הלנסר אני שואל לגבי דייהטסו אפלאוז..

ואחרי 2 אלה אבקש המלצות אחרות עם דגש על עניין האוטומט והאמינות!!

תודה מראש!! )

עריכה: מוסיף שאלה: האם שווה לנסות לקנות רכב מהאתר יד2 או שכולם שם סוחרים רמאים?

נערך לאחרונה ע"י Schalter_87 בתאריך 04-02-2008 בשעה 23:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 05-02-2008, 18:41
  pinielbaz pinielbaz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.07.03
הודעות: 3,424
אז ככה
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Schalter_87 שמתחילה ב "אז הסוזוקי סוויפט מומלצת....."

דייהטסו שרייד-עד כמה שאני יודע נחשב לרכב אמין וטוב,מנוע לא כלכך גדול,מגיע בדגמים של 1000 ו1300 סמ"ק עד כמה שאני יודע
מיצובישי לנסר-שמעתי עליה דברים לא כלכך טובים,במיוחד שותה מלא דלק
דייהטסו אפלאוז-גם נחשב לרכב אמין וטוב,המחלה הפרטית שלו זה חופש הגה וראש מנוע,אבל סכ"ה אוטו אמין,אני ממליץ לך עליו פחות כי המנוע שלו קצת גדול עבורך(1600 סמ"ק)והוא ישתה לך יותר דלק,אתה יכול להביא אוטו עם מנוע יותר קטן כמו סוזוקי סויפט סדאן שדומה קצת בעיצובה לאפלאוז או את הסויפט הרגילה.
שניהם מגיעים בדגמי מנוע 1000,1100 ו1300 סמ"ק
דייהו רייסר-תתרחק,לדעתי רכב לא כלכך אמין ורואה את המוסך לעיתים יותר קרובות מרכב יפני.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-02-2008, 12:48
  Schalter_87 Schalter_87 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.06
הודעות: 230
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yakir1111 שמתחילה ב "אני חושב שסוויפט טובה יותר מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yakir1111
אני חושב שסוויפט טובה יותר מה שרייד.

בין מנוע 1300 ל 1600 יש הבדל מורגש בצריכת דלק.

ה1300 יותר חסכונית.

אבל מנוע 1.3 חלש אם אתה גר במקום שיש הרבה עליות רד מזה המנוע לא יחזיק הרבה זמן.

מה דעתך על פיאט פונטו? יש להם מנוע חזק והרכב קל.

יקיר.


אני גר בת"א.. ככה שזה לא נראה לי מקום עם עליות חח..
ואם אתה אומר שה 1300 **הרבה** יותר חסכונית בדלק אז אולי כדאי לי באמת לקנות 1300..

דעתי על פיאט פונטו שחיפשתי באתר יד2 אוטומט עד 10 אלף וזה לא מצא כלום ככה שאין לי ממש מה לחפש אצלו חח.. נראה לי..

לגבי שאמרת שמנוע 1300 הוא חלש לעומת 1600, זה לא נכון להגיד שגם ככה הסוזוקי סוויפט היא רכב קטן אז מתאים לו 1300 לעומת רכבים גדולים יותר שצריכים 1600?

שאלה נוספת: כמה כסף הוצאות אני צריך לקחת בחשבון שאצטרך להוציא על רכב שאקנה בסדר גודל שאני מדבר עליו? הבנתי ש 1000 שקל בחודש.. זה נכון?

תודה ויום טוב!

נ.ב למה אתה חושב שהסוויפט עולה על השרייד?

סליחה על החפירה, תודה!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 06-02-2008, 17:02
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 366
משהו לא מובן לי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Schalter_87 שמתחילה ב "צריך ייעוץ ברכישת רכב בתקציב של עד 10 אלף.."

אתה צריך מכונית משפחתית או אוטו קטן? אם אתה לא צריך משפחתיות אז תוריד את הלאנסר, אפלאוז, DL, רייסר מהרשימה. למה אתם ממליצים לו על מכוניות בלי לברר את הצרכים שלו? ההבדל הוא לא רק בגודל אלא גם בחנייה, בצריכת דלק, במחיר הקנייה וכו'.

מכונית קטנה (סוויפט, שרייד, ג'אסטי) בהחלט תסתדר עם מנוע "קטן" של 1300 סמ"ק, בהנחה שאתה לא עושה טיולים לגולן/אילת או עולה את הרי ירושלים כל יום. לשימוש עירוני זה מספיק בהחלט, ואין שום סיבה לרכוש מכונית כזאת עם מנוע 1600 (גם אם היו, ואין). אני מסכים שמנוע ה-1100 חלש יותר אבל לשימוש עירוני רגוע הוא גם בסדר מינוס. הרבה פעמים אני רואה כאן טיעונים בנוסח "האוטו חלש יותר". הוא מתכוון להתחרות איתו במירוצים? לעשות רייסים? אז הוא ייסע 90 ולא 110, לא יקרה כלום (פרט לצריכת הדלק אולי). להזכירם, בעיר יש הגבלת מהירות של 50 קמ"ש...

עוד נקודה חשובה היא שאוטומט לרוב פחות אמין מידני וצורך יותר דלק, אבל זה עניין שלך. תברר אחרי כמה ק"מ בממוצע צריך להחליף/לשפץ גיר ברכב שאתה קונה, ותברר מה העלות של הסיפור. ואם כבר מדברים על זה, תתרחק מהגיר האוטומטי הרציף ECVT של הג'אסטי.

לגבי ההוצאות: תברר כמה יעלה ביטוח חובה וצד ג', טסט, טיפולים, תיקונים, דלק, חנייה ושאר הוצאות. תחבר הכל ותחלק ב-12 כדי לקבל את ההוצאה החודשית הממוצעת. עכשיו תוסיף לזה את ירידת הערך של הרכב והפסד הריבית על הכסף שיכולת לשים בבנק ותקבל את סך הנזק הכספי.

לסיום, אין פתרונות קסם. אם מכונית אחת זולה מהשנייה אז כנראה שיש סיבה לזה. רוצה מכונית אמינה וטובה? כולם רוצים את זה, וכשהביקוש עולה, גם המחירים עולים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 08-02-2008, 15:30
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 366
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Schalter_87 שמתחילה ב "תענוג של תגובה, נהנתי לקרוא,..."

מן הסתם סוויפט משנת 95 תהיה עדיפה על סוויפט משנת 90, ולא רק בנושא האמינות...(עיצוב, אבזור, שינויים מכניים וכו'). ככל שהאוטו יותר חדש אז הוא (לרוב) עבר פחות ידיים, יהיה שמור יותר ובעל קילומטראז' נמוך יותר (קריטי לתיבת ההילוכים ולמנוע).

לנקודה הכספית: סוויפט 95 עולה יותר מסוויפט 90, לכן הפסד הכסף מירידת הערך יהיה גדול יותר (10% מ-20K זה יותר מ-10% מ-10K), אולי תרצה לעשות גם ביטוח מקיף לאוטו, ועלות הרכישה יותר גבוהה. עם זאת, כמות התיקונים אמורה להיות קטנה יותר והילומטראז' הנמוך יותר ישאיר יותר שנות חיים לחלקים המכניים. מילא עלות התיקונים, להיתקע עם האוטו באיזה חור או לאחר למשהו בגלל שהאוטו נתקע/לא מניע/מושבת זה דבר מאוד מבאס.

אתה מתכנן להשאיר אצלך את האוטו גם במהלך השירות הצבאי? לדעתי די חסר טעם לקנות אוטו לכמה חודשים ספורים. גם אם התשובה חיובית, כדאי שתחשב כמה ימים בחודש תיסע עליו (במהלך השירות) והאם תוכל לתחזק אותו ממשכורת של חייל (תלוי אם יש לך עזרה מההורים/אישור עבודה וכו'). אמנם ההוצאות המשתנות (דלק בעיקר) יהיו נמוכות יותר אם תיסע מעט, אבל ההוצאות הקבועות יישארו באותו גובה (ביטוח, טסט וכו'), לכן תיאורטית ככל שאתה נוסע יותר עם האוטו, החלק היחסי של ההוצאות הקבועות לק"מ קטן בצורה ניכרת. תחשוב אם אתה באמת צריך את האוטו או שאתה קונה אותו בשביל פוזה/לחץ חברתי/סיבה זמנית/סיבה אחרת. לדוגמא, אם אתה קונה אותו רק כדי לקחת אותו בשישי בערב לפאב בתל אביב, אולי כדאי לשקול לקחת מונית.

הוצאות אחזקת רכב משתנות מרכב לרכב ומאדם לאדם: האם האוטו שלך יתקלקל כל שבוע או שיהיה לך מזל ולא יהיו תקלות משמעותיות במשך שנה? צריכת הדלק מושפעת מצורת הנהיגה ומהמקום בו היא מתבצעת (עיר/בינעירוני), ומהמרחק שתיסע (כל יום 100 ק"מ או 100 ק"מ כל חודש?). ביטוח-נהג חדש? צעיר? כמה שנות ניסיון?. טסט-האם יש משהו שידרשו ממך להחליף או שלא? את כל ההוצאות האלו ניתן רק להעריך. לעניות דעתי זה ינוע בין 500 ש"ח לחודש בממוצע (6K בשנה) לבין 1000 ש"ח לחודש בממוצע (12K בשנה). אני יוצא מתוך הנחה שרק ביטוח החובה יעלה לך בערך 2200, ובתוספת שאר המרכיבים (צד ג', טסט, תיקונים, דלק וכו') ניתן להגיע ל-6K בשנה בקלות...(אם למישהו יש חישוב אחר, הוא מוזמן להציג).

בנימה כללית יותר (מכוון לכלל גולשי הפורום), לדעתי האישית לא קונים אוטו במחיר נמוך מ-15K, וגם אז רק אם מדובר במכונית יפנית, קטנה וידנית (סוויפט, שרייד וכו') שנסעה לא יותר מ-150 אלף ק"מ. יש שיחלקו עלי ויגידו שהגבול הוא 12K או 10K או אף 5K ושיש תיבות ומנועים שמחזיקים מאות אלפי קילומטרים, הם צודקים, אבל הם כנראה גם מוכנים להתפשר יותר בנושא התקלות והאמינות. לא חסר סיפורים על פיאט אונו/פונטו או פיז'ו ישנה שנסעו 700 שנה בלי תקלות, ומצד שני לא חסר גם סיפורים על אותן המכוניות בדיוק ששבקו חיים שבוע לאחר הקנייה. לא לחינם ליפניות יש מוניטין של אמינות, לא סתם טויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם.
תשאלו מוסכניק (מוסכניק אמיתי ולא תלמיד תיכון שלומד מכונאות/קורא אוטו) מה הוא היה קונה לבן שלו ב-10K כדי שהבן לא יבקר הרבה במוסך, ותראו ש-90% יגידו יפנית. אז נכון שאולי צרפתיות יותר מהנות לנהיגה, שאמריקאיות יותר חזקות, שאיטלקיות נראות יותר טוב, שהקוריאניות זולות יותר ושאין על הנדסת האנוש של הגרמנים, אבל מי שלא אכפת מכל הפוזה/מהירות, ורק אכפת לו שהאוטו יניע בבוקר ולא יבקר במוסך מעבר לנדרש, אין על היפניות. כמובן שעכשיו זה שונה מעט, ודי לציין את המהפכות שעברו סיאט וסקודה בשנים האחרונות, אבל לא נכון לשפוט מכונית בת 15 לפי קריטריונים שתקפים רק ל-5 השנים האחרונות, וזה עוד בלי להזכיר את עניין שמירת הערך שהיפניות מצטיינות בו, בניגוד גמור לאירופאיות והמכוניות של הדוד סם...

עוד משהו קטן לסיום, די עם טיעונים בנוסח "האוטו חזק יותר". רוב האנשים פה לא מעמיסים ארונות על האוטו שלהם, לא גוררים אחריהם עגלה עמוסה, לא עולים את ירושלים בכל יום, ואני מקווה שגם לא משתתפים ברייסים ומירוצים על כביש ציבורי. את הטיעון הזה אפשר להגיד לאלטע זאכן קשיש שמתלבט בין איזה סוס לבחור בשביל העגלה שלו, לא למישהו שאת רוב שעותיו מאחורי ההגה יבלה בחיפוש חנייה בגוש דן או יהיה תקוע בפקק במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש.

שבת שלום לכולם, ותרגישו חופשי להגיב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 09-02-2008, 00:20
  Schalter_87 Schalter_87 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.06
הודעות: 230
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "מן הסתם סוויפט משנת 95 תהיה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MaRTyR
מן הסתם סוויפט משנת 95 תהיה עדיפה על סוויפט משנת 90, ולא רק בנושא האמינות...(עיצוב, אבזור, שינויים מכניים וכו'). ככל שהאוטו יותר חדש אז הוא (לרוב) עבר פחות ידיים, יהיה שמור יותר ובעל קילומטראז' נמוך יותר (קריטי לתיבת ההילוכים ולמנוע).

לנקודה הכספית: סוויפט 95 עולה יותר מסוויפט 90, לכן הפסד הכסף מירידת הערך יהיה גדול יותר (10% מ-20K זה יותר מ-10% מ-10K), אולי תרצה לעשות גם ביטוח מקיף לאוטו, ועלות הרכישה יותר גבוהה. עם זאת, כמות התיקונים אמורה להיות קטנה יותר והילומטראז' הנמוך יותר ישאיר יותר שנות חיים לחלקים המכניים. מילא עלות התיקונים, להיתקע עם האוטו באיזה חור או לאחר למשהו בגלל שהאוטו נתקע/לא מניע/מושבת זה דבר מאוד מבאס.

אתה מתכנן להשאיר אצלך את האוטו גם במהלך השירות הצבאי? לדעתי די חסר טעם לקנות אוטו לכמה חודשים ספורים. גם אם התשובה חיובית, כדאי שתחשב כמה ימים בחודש תיסע עליו (במהלך השירות) והאם תוכל לתחזק אותו ממשכורת של חייל (תלוי אם יש לך עזרה מההורים/אישור עבודה וכו'). אמנם ההוצאות המשתנות (דלק בעיקר) יהיו נמוכות יותר אם תיסע מעט, אבל ההוצאות הקבועות יישארו באותו גובה (ביטוח, טסט וכו'), לכן תיאורטית ככל שאתה נוסע יותר עם האוטו, החלק היחסי של ההוצאות הקבועות לק"מ קטן בצורה ניכרת. תחשוב אם אתה באמת צריך את האוטו או שאתה קונה אותו בשביל פוזה/לחץ חברתי/סיבה זמנית/סיבה אחרת. לדוגמא, אם אתה קונה אותו רק כדי לקחת אותו בשישי בערב לפאב בתל אביב, אולי כדאי לשקול לקחת מונית.

הוצאות אחזקת רכב משתנות מרכב לרכב ומאדם לאדם: האם האוטו שלך יתקלקל כל שבוע או שיהיה לך מזל ולא יהיו תקלות משמעותיות במשך שנה? צריכת הדלק מושפעת מצורת הנהיגה ומהמקום בו היא מתבצעת (עיר/בינעירוני), ומהמרחק שתיסע (כל יום 100 ק"מ או 100 ק"מ כל חודש?). ביטוח-נהג חדש? צעיר? כמה שנות ניסיון?. טסט-האם יש משהו שידרשו ממך להחליף או שלא? את כל ההוצאות האלו ניתן רק להעריך. לעניות דעתי זה ינוע בין 500 ש"ח לחודש בממוצע (6K בשנה) לבין 1000 ש"ח לחודש בממוצע (12K בשנה). אני יוצא מתוך הנחה שרק ביטוח החובה יעלה לך בערך 2200, ובתוספת שאר המרכיבים (צד ג', טסט, תיקונים, דלק וכו') ניתן להגיע ל-6K בשנה בקלות...(אם למישהו יש חישוב אחר, הוא מוזמן להציג).

בנימה כללית יותר (מכוון לכלל גולשי הפורום), לדעתי האישית לא קונים אוטו במחיר נמוך מ-15K, וגם אז רק אם מדובר במכונית יפנית, קטנה וידנית (סוויפט, שרייד וכו') שנסעה לא יותר מ-150 אלף ק"מ. יש שיחלקו עלי ויגידו שהגבול הוא 12K או 10K או אף 5K ושיש תיבות ומנועים שמחזיקים מאות אלפי קילומטרים, הם צודקים, אבל הם כנראה גם מוכנים להתפשר יותר בנושא התקלות והאמינות. לא חסר סיפורים על פיאט אונו/פונטו או פיז'ו ישנה שנסעו 700 שנה בלי תקלות, ומצד שני לא חסר גם סיפורים על אותן המכוניות בדיוק ששבקו חיים שבוע לאחר הקנייה. לא לחינם ליפניות יש מוניטין של אמינות, לא סתם טויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם.
תשאלו מוסכניק (מוסכניק אמיתי ולא תלמיד תיכון שלומד מכונאות/קורא אוטו) מה הוא היה קונה לבן שלו ב-10K כדי שהבן לא יבקר הרבה במוסך, ותראו ש-90% יגידו יפנית. אז נכון שאולי צרפתיות יותר מהנות לנהיגה, שאמריקאיות יותר חזקות, שאיטלקיות נראות יותר טוב, שהקוריאניות זולות יותר ושאין על הנדסת האנוש של הגרמנים, אבל מי שלא אכפת מכל הפוזה/מהירות, ורק אכפת לו שהאוטו יניע בבוקר ולא יבקר במוסך מעבר לנדרש, אין על היפניות. כמובן שעכשיו זה שונה מעט, ודי לציין את המהפכות שעברו סיאט וסקודה בשנים האחרונות, אבל לא נכון לשפוט מכונית בת 15 לפי קריטריונים שתקפים רק ל-5 השנים האחרונות, וזה עוד בלי להזכיר את עניין שמירת הערך שהיפניות מצטיינות בו, בניגוד גמור לאירופאיות והמכוניות של הדוד סם...

עוד משהו קטן לסיום, די עם טיעונים בנוסח "האוטו חזק יותר". רוב האנשים פה לא מעמיסים ארונות על האוטו שלהם, לא גוררים אחריהם עגלה עמוסה, לא עולים את ירושלים בכל יום, ואני מקווה שגם לא משתתפים ברייסים ומירוצים על כביש ציבורי. את הטיעון הזה אפשר להגיד לאלטע זאכן קשיש שמתלבט בין איזה סוס לבחור בשביל העגלה שלו, לא למישהו שאת רוב שעותיו מאחורי ההגה יבלה בחיפוש חנייה בגוש דן או יהיה תקוע בפקק במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש.

שבת שלום לכולם, ותרגישו חופשי להגיב.


איזו תגובה מפורטת, ענית לי בדרך על עוד אלף שאלות שרציתי לשאול!!

מבקש כמה הבהרות קלות...

1) כתבת שככל שהקילומטראז' גבוה יותר אז כמובן שהמנוע ותיבת ההילוכים "יישחקו " יותר.. השאלה שלי האם יש סף מסויים (ממוצע) של מס' קילומטרים שעבר הרכב שאחריו המנוע ותיבת ההילוכים נמצאות ברמת שחיקה גבוה וסביר שיצטרכו שיפוץ? ובאיזו עלות בערך זה כלול לרכב בסדר גודל שאנחנו מדברים עליו? (ראיתי פה שמישהו כתב שמנוע בנזין מחזיק בממוצע 200 אלף ק"מ אבל יש מלא מכוניות על הכביש עם הרבה יותר מ 200 אלף..)
2) אני מבין ממך שאחרי רכישת רכב יש ירידת ערך מיידית של 10%? בגלל שזה "יד" נוספת?
3) בחישוב ההוצאות שלך ... אתה יכול לפרט אותו טיפה יותר? כמה עולה צד ג'? כמה עולה טסט? כי לא ממש הבנתי לפי החישוב הכולל שלך כמה אמור לצאת לשנה.. וככה באמת אוכל לדעת בערך עד כמה יהיה לי קל להחזיק את האוטו בזמן הצבא..
4) נ.ב נניח יש לי 20 אלף שקל ואני מתלבט בין 2 מכוניות האחת "קטנה" כמו שאתה מגדיר למשל סוזוקי סוויפט 95 והשניה באותו מחיר ואותה שנה אבל משפחתית, גם אמינה למשל יונדאי אקסנט. נניח שתיהן אמינות באותה מידה עברו אותו קילומטראז' ואותו מחיר.. ברור שהמשפחתית יפה ומאובזרת יותר מבפנים ומבחוץ ואף נוסעת טוב יותר לדעתי. האם השיקול היחיד בבחירה בין ה 2 הינו סוג המנוע 1300 של הקטנה או 1600 אצל המשפחתית? (יותר או פחות צריכת דלק..)


תודה ויום טוב!!! שבת שלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 09-02-2008, 03:00
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 366
הבהרות
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Schalter_87 שמתחילה ב "[QUOTE=MaRTyR]מן הסתם סוויפט..."

1. תלוי מאוד בצורת הנהיגה של הבעלים הקודמים. אותה תיבה יכולה להישחק אחרי 150 אלף ק"מ או להחזיק מעמד 250 אלף ק"מ, כנ"ל המנוע. בממוצע זה בערך 200 אלף ק"מ (לתיבה נורמלית. מנועים יכולים תיאורטית לשרוד מאות ק"מ) עם סטיות תקן מאוד גדולות. עלות שיפוץ תיבה תלויה גם בהרבה גורמים. לפעמים צריך להחליף רק חלק קטן (גלגל שיניים למשל) ולפעמים את כל המכלול. אין נוסחא אחידה. אי לכך שיפוץ ממוצע יעלה להערכתי בין 1000 ל-5000, ויכול אף לעלות יותר (הערכה בלבד, אני לא ממש מתמצא במחירים הנוכחיים ויש יותר מדי משתנים). מניין לך שאותן מכוניות עם הרבה יותר מ-200 אלף ק"מ לא עברו שיפוץ? מניין לך שההיסטוריה שלהן תהיה כמו היסטוריית הרכב שלך? (טיפולים, צורת נהיגה)
קנית מכונית עם קילומטראז' גבוה->גם הבלאי גבוה->השיפוצים והתיקונים בדרך. אחרי כל כך הרבה קילומטרים גם האמינות הבסיסית הגבוהה של היפניות לא תמיד עוזרת.

2. 10% היו לצורך הדוגמא בלבד. יד נוספת אכן מורידה את המחיר בכמה אחוזים. לא כולם גם מוכנים לקנות מכונית עם מספר בעלים גבוה (נגיד מעל 3-4), בהתחשב בגילה כמובן.

3. אין לי מושג כמה יעלה לךביטוח צד ג'. בעוד שיש מחשבון ביטוח חובה באינטרנט, בשביל לקבל הצעת מחיר לצד ג' צריך כבר להתקשר לחברה. כנ"ל הטסט. הטסט עצמו זה לא מה שיקר, מה שיקר זה להכין את האוטו לטסט (להחליף חלקים פגומים) כדי שהוא יעבור אותו בהצלחה, ולתקן את הליקויים שימצאו בו. מכיוון שאתה רוצה אוטו זול שכנראה יהיה די שחוט, יהיה זה סביר להניח שתצטרך להשקיע קצת כדי שהוא יעבור בהצלחה את הטסט הקרוב. אם תקנה אוטו שמור ויותר חדש (כלומר יקר יותר) אז כנראה תצטרך להשקיע פחות אם בכלל. אין פתרונות קסם. נקודה חשובה: כשקונים אוטו חשוב לקנות אוטו עם טסט לכמה שיותר זמן, וכל המרבה הרי זה משובח. זה נכון למכוניות חדשות יחסית, ונכון שבעתיים למכוניות ישנות. העובדה שאוטו עבר טסט לא מזמן מעידה שבאותו רגע הוא היה פחות או יותר בסדר, ועם הזמן ייתכנו עוד ועוד תקלות, שאותן מגלים רק במוסך או בטסט הבא...לא נעים.

כל השאלות שלך עד כה (1-3) נורא כלליות ותלויות ביותר מדי משתנים, בעיקר ברכב שתרכוש ובמזל. איך טיפלו באוטו? (רצוי לבקש היסטוריית טיפולים מפורטת במוסך מורשה), איך נהגו באוטו? (זקן שבקושי נוסע או צעיר פוחז שמתחרה עם האוטו?).סך כל ההוצאות שלך לשנה ינוע להערכתי בין 6 ל-12 אלף שקל, וזה יכול להשתנות (בעיקר לרעתך).

4. בהנחה שהדוגמא המאוד היפותטית שלך הייתה מתקיימת במציאות, אז יש עוד שיקולים. יש הבדלים בגודל (חנייה, מרווח לנוסעים), בעיצוב (פוזה בעיקר), שמירת ערך (יונדאי לעומת סוזוקי), התנהגות כביש, בטיחות, איבזור וכו'. אני אמנם לא מבין למה אתה צריך משפחתית (אגב, האקסנט לא מוגדרת בדיוק כמשפחתית. המשפחתית של יונדאי היא לנטרה/אלנטרה), אבל אם אתה מתעקש יש גרסאות סדאן הן לשרייד והן לסוויפט, כשהשרייד מגיעה עם מנוע 1500 סמ"ק, אופציה לא רעה בכלל ששווה לשקול אותה.

לדעתי האישית, מי שלא צריך משפחתית, שלא יקנה משפחתית, חבל על הכסף. אני מסכים שהיא יותר גדולה ויפה ומרווחת ומאובזרת וכו', אבל כל זה עולה כסף, ומי שאין לו יותר מדי, רצוי שישקיע את כספו בדברים יותר חשובים. מצד שני, לא מדובר בכסף שלי, שכל אחד יעשה איתו מה שהוא חושב לנכון...בכל מקרה, אם תחסוך בעלות הרכישה תאלץ כנראה לשלם יותר על תיקונים. הכל יחסי כמובן, וגם אוטו יקר יותר יתקלקל, אבל השאלה היא באיזו תדירות ומה יהיו התקלות. אף אחד לא מבטיח אמינות של 100%. חשוב לזכור שמה שקונים בזול עולה ביוקר. קניית אוטו, ועוד יותר מכך אחזקתו עולים כסף רב וחשוב לשקול היטב את הנושא. אחרי הכל, אוטו הוא מותרות, ולא כולם יכולים להרשות לעצמם להחזיק בצעצוע הנחשב. מצטער על ההפחדה אבל עדיף שתחשוב על זה עכשיו מאשר להתחרט כשכבר מאוחר מדי. לא לכולם יש מספיק ממון כדי לצאת להרפתקאות כספיות מפוקפקות כגון רכישת אוטו.

שש"ש (שוב שבת שלום)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 09-02-2008, 13:53
  Schalter_87 Schalter_87 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.06
הודעות: 230
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "עוד משהו"

אני רוצה לחזור רגע לעניין היונדאי אקסנט.. אם היא לא משפחתית אז מה היא? בטח לא מיני..
העניין הוא כזה, היא הרבה יותר יפה מהאידיאל שלי שהוא כרגע לפי אשכול זה הסוזוקי סוויפט 94-96.. הרבה יותר מעוצבת ואני מתאר לעצמי שגם מאובזרת. לפי אתר יד2 אני יכול למצוא יונדאי אקסנט בשנים 95-96 במחיר שהוא לא רחוק בהרבה מהמחיר של הסוויפט, אולי 2000 ש"ח יותר..

רציתי לשאול:
1) מה בערך המחיר שאמור להיות ליונדאי אקסנט שמורה בשנים 95-98 ככה? (אני לא באמת יודע אם זה שראיתי אותה באתר יד2 ב 16 אלף לא שווה לסוזוקי סוויפט 95 שפתאום עולה אלפיים ) הכוונה כמה אמור לעלות במצב טוב ושמור.. וכמה אמורה לעלות סוזוקי סוויפט 95 שמורה?
2) למה לא ללכת עליה אם אני מוכן לשלם את המחיר הראשוני הגבוה יותר בכמה אלפי שקלים? יותר תקלות? יותר דלק? (מנוע 1500)
3) באיזה שנתונים מגיעות היונדאי אקסנט?

תודה למבינים!!

תודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 10-02-2008, 01:27
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 366
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Schalter_87 שמתחילה ב "תודה לך אבל איזה מן מחירון..."

בכל המחירונים מכלילים קילומטראז' ממוצע. אם הקילומטראז' נמוך/גבוה יותר מהממוצע כתוב שיש להוסיף/להוריד כמה אחוזים למחיר.

האותיות הנ"ל מציינות רמות גימור. לרוב אם זה יקר יותר אז כנראה שהרמת גימור יותר גבוהה ויש יותר תוספות. מה ההבדלים הספציפיים? תאלץ לשאול אצל סוכנות סוזוקי, למרות שאני מאמין שאפשר יהיה למצוא את זה אחרי חיפוש באינטרנט.

הקישור תקין. בכל אופן, הנה הוא שוב: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2935262,00.html

1000 ש"ח לחודש זו הערכה בלבד. זה יכול להיות 500 ש"ח לחודש ויכול להיות גם 1500 ש"ח לחודש. תלוי בך ובאוטו שלך. זה לא שאוטו ב-15 אלף מתקלקל כל שבוע ואוטו ב-20 אלף לא מתקלקל אף פעם. אוטו נחמד בסך הכל, מחיר נוח, מרווחת יחסית. האמינות גבוה למדי אך נמוכה מהסוזוקי. להערכתי ההוצאות יהיו בערך אותו דבר, עם נטייה לרעת היונדאי (הכל יחסי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:21

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר