10-02-2008, 12:29
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
יש סליל הצתה שזה כוייל.
הכוייל הוא חלק אשר מייצר ניצוץ בעל מתח גבוהה (מעל 1000V) זה בכדי להזרים ניצוץ לפלאגים כדי שהמנוע יוכל לעבוד.
הפלגים מציתים תערובת של אוויר-דלק בעזרת ניצוץ, אז הניצוץ הזה "מיוצר" ע"י החלק בשם כוייל (סליל הצתה) הכוייל מקבל 12V ומוציא מתח גבוה בשביל ניצוץ.
יש כמה סוגים של מערכות הצתה אחת עם מפלג שהוא חלק חשוב אשר קובע איזה צילינדר יקבל ניצוץ, למפלג מתחבר הכוייל שהוא מייצר את הניצוץ, והמפחג קובע איזה צילינדר יקבל אותו.
יש מערכת הצתה ללא מפלג, שלכל פלאג יש סליל הצתה משלו(כוייל) ומי שקובע איזה צילינר יקבל ניצוץ זה המחשב ניהול.
--------------------------
יש סילילי הצתה, שזה במנועי דיזל(סולר) במנוע דיזל אין פלאגים ואין ניצוץ, התערובת אוויר-דלק(סולר) ניצתים בכוחות עצמם עקב הדחיסה החזקה והחום הרב של המנוע.
אבל שהמנוע קר איך תיווצר הצתה? - לשם כך יש סלילי הצתה, שזה למעשה גופי חימום קטנים שמחממים קצת את הצילינדרים תוך כמה שניות, ואז בזמן ההתנעה של המנוע הסלילים האלה בהתחלה שורפים את הדלק, ממש בשניות הראשונות עד שהמנוע עובד בכוחות עצמו ומתחמם מהדחיסה של עצמו.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 10-02-2008 בשעה 12:31.
|