לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-03-2005, 14:26
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,126
ראדא אלקטרוניקות מציגה: שידרוג מקיף לכלל מטוסי הסקייהוק של חה"א

ראדא אלקטרוניקות מציגה: הסקייהוק המשופר, מטוסי האימון המתקדם של חיל האוויר.

ראדא אלקטרוניקןת הכריזה היום שהשלימה בהצלחה את אב הטיפוס של הסקייהוק המשופר. במהלך אחה"צ ייגלל אב הטיפוס בבסיס חה"א בחצרים.

ראדא זכתה במכרז לשידרוג מטוסי הסקייהוק לחה"א בינואר 2003, שכלל רק אספקה של מערכות ACE-II לתיחקור מתקדם. המערכת פועל בשיתוף פעולה ותקשורת מלאה עם מערכות קרקעיות, ובסופו של דבר מציגה לטייס את נתוני טיסתו בווידאו וגרפיקות תלת-מימדיות. בתחילת שנת 2004 הפרוייקט הפך לשידרוג מקיף של אוויוניקות המטוס, הכולל מערכת ניווט לוויונית, תע"ל מתקדמת, מערכות בקרת אש ומערכות תצוגה ושליטה מתקדמות. במסגרת הפרוייקט כל מטוסי הסקייהוק של חה"א יעברו את השידרוג (אלה שעוד לא הפכו למטרות במטווח), חצי מהם חד-מושבים וכל השאר דו-מושביים.

חה"א מזהה את החשיבות של מערכות תיחקור לאחר טיסה מתקדמות, המאפשרות תוכניות אימון טובות ויעילות יותר לטייסים. כיום רוב מטוסי הקרב של חה"א מצויידים במערכות תיחקור מתוצרת ראדא.


ציטוט:
NETANYA, Israel, March 3 /PRNewswire-FirstCall/ -- RADA Electronic Industries Ltd. today announced that it has successfully completed the prototype of the avionic upgrade project for the A-4 "Skyhawk" for the Israeli Air Force. Today, during the afternoon, the ceremony presenting the prototype for the first time, will take place in the Israeli Air Force base in Hazerim.

RADA won its first A-4 "Skyhawk" contract with the Israeli Air Force in January 2003, for the supply of the ACE-II system for advanced debriefing. The system operates in conjunction with a ground system that shows the pilot his flight performance in video and three-dimensional graphics. At the beginning of 2004, the project, led by RADA, turned into a full avionics system upgrade. The upgrade program includes design and installation of a Ring Laser Gyro (RLG) and Global Positioning System (GPS) based navigation system, Head-Up Display (HUD) units, weapons management and control systems, and an advanced display and control system for the pilot. In the project, all Skyhawk jets used by the Israeli air force will be upgraded, half are single-seater models and the remainder are twin-seater models.

The Israeli Air Force recognizes the importance of advanced debriefing system, which enables better and more efficient training program for pilots, and always ensures that it uses the best debriefing systems available. Today, a significant portion of fighter jets used by the Israeli Air Force are equipped with debriefing systems made by RADA. The new F-16I squadrons of the Israeli Air Force are also equipped with the "Reality" system, one of the most advanced debriefing systems made by RADA.

Adar Azancot, RADA's Chief Executive Officer commented: "The selection of RADA, for performing an upgrade project, by the Israeli Air Force is proof of its trust in RADA - both its people and its products. We are proud to be partners in such a special event for the defense industry, in which the first upgraded prototype jet will be presented and will be known from now on as "The Improved Skyhawk". The performance of the jet, as test-flights have proved so far, will guarantee that also in the future, the Air Force Flight Academy will have the best and most advanced jets for training the Israeli pilots of tomorrow."

In the upgrade program, RADA co-operated with the LAHAV division of Israel Aircraft Industries. IAI will also be maintaining these jets during their use by the Israeli Air Force. In addition, other Israeli companies including Nir Or and Vectop have been working with RADA, as subcontractors, on the program. Vectop, whose assets were recently acquired by RADA, is engaged in the design, development and marketing of electro-optic and debriefing equipment. It was the supplier of the camera for the Head-Up Display units.

About RADA

RADA Electronic Industries Ltd. is an Israel based company involved in the military and commercial aerospace industries, with 110 staff. The company specializes in Avionics, Ground Debriefing Stations (Video, ACMI and Maintenance) and Electro optic cameras for a/c and armored vehicles.


http://press.arrivenet.com/bus/article.php/604468.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 03-03-2005 בשעה 14:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-03-2005, 17:13
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
שים לב
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי levtov שמתחילה ב "למה ?"

התגובה שלי הייתה ל xox , לא דיפספייס. אף אחד (בטח שלא אני) טען שהתגובה שלו לא מדויקת.
לגבי התפקיד העתידי של האף-16 אני חולק עליך.
תודה שהזכרת את ה T-38 - שהוא בעצם מטוס אף-5 דו מושבי (מטוס קרב קטן וזול - מזכיר משהו? [אף-16] ), עם מספר התאמות קלות לאימון.
אם תסתכל על ה T-50 תראה שגם הוא יותר דומה למטוס קרב מאשר מטוס אימון. גם מטוסי אימון מתקדמים אחרים (הוק, יאק-130, מיג-AT, ג'אבלין, איירמצ'י-336) יכולים לתפקד כמטוסי קרב/תקיפה קלים, אם רק יחברו אליהם נשק.

תזכור שגם הצוקית והסקייהוק התחילו את תפקידם בתור מטוסי קרב ולא מטוסי אימון. (למעשה הצוקית כן, אבל הפלטפורמה עצמה לא)
אז במה כל כך שונה האף-16?
כמובן שאף אחד לא מציע שחניך ירוק יעלה ישר על פאלקון, בדיוק כמו שלא מציעים שהוא יעלה ישר על אף אחד מהמטוסים הנ"ל. יש בדרך מספר שלבי ביניים, אבל בסופו של דבר אני לא רואה סיבה שהאף-16 לא ישמש גם לאימון. רק לידע כללי- כבר עכשיו משתמשים בהם לאימון, גם אם לא במסגרת ביה"ס לטיסה. אחרי שהחניך לומד לשלוט במטוס ויש לו רקע תעופתי כללי הוא צריך גם ללמוד להשתמש במטוס ככלי נשק לא? את זה הוא עושה על גבי סקייהוק ונץ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 04-03-2005, 17:27
  levtov levtov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.02
הודעות: 176
מסכים עם רוב מה שכתבת
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "שים לב"

נכון ש - 38 - T וה - 5 - F דומים מאוד למעט שב - 38 - T אין מערכות נשק.
יופי שהזכרת את העלות הזולה לתפעול מטוסי ה - 5 - F . זהו בדיוק הקו שינחה את מקבלי ההחלטות בעתיד - עלות התפעול השוטף.
מכאן נעלה מדרגה ונראה שחילות אוויר בעולם נוטים למעבר לשיטת PBH (קרי: שלם לפי שעת טיסה).
מה הכוונה: מפעיל אזרחי יביא את המטוס, יתחזק אותם ויטיס אותם בכוחות עצמו עבר חילות האוויר(למעט מדריכי הטיסה).
עכשיו, צא וראה מה מחירו של 16 - F ומהי עלות אחזקתו ולאחר מכן תרגם זאת לעלות שעת טיסה ועשה זאת גם עם מטוס אחר דוגמאת ה - 5 - F או הג'בלין ותוכל להווכח כי העלות במקרה השני זולות הרבה יותר ולכן - סביר להניח כי זה יהיה הקו המוביל.
דרך אגב, חיל האוויר היווני העביר את חניכיו למטוס ה - 16 - F וכמות התאונות היה מחריד ולכן הם שוקלים לרכוש מטוסי 5 - F , להשביחם ולהטיס בהם חניכים (הרי ידוע לשנינו כי המטוס לא מיוצר יותר ולמעשה ה - 50 - F הינו המחליף).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 04-03-2005, 18:15
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
אז לא הבנתי
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי levtov שמתחילה ב "מסכים עם רוב מה שכתבת"

מקודם טענית שהסיבה היא קושי התפעול של מטוס כל כך "מתקדם", ועכשיו העלות הגבוהה לכאורה היא המכרעת?

אין לי מידע מדויק לגבי עלויות תפעול ותחזוק של המטוסים הנ"ל- ואני בספק אם גם לך יש.
מי אמר שתפעול האף-5 הוא כל כך זול? גם הוא וגם האף-16 הם קטנים וחד מנועיים. העובדה שהאף-16 מוטס ע"י מחשב (=פחות חלקים נעים) ומתקדם בכ 20 שנה מהאף-5 דווקא אומרת לי שההפרש ביניהם לא צריך להיות יותר מדי גדול. (לעשרים השנים האלה יש משמעות כפולה- א. לתחזק מטוס ישן עולה יותר ככל שהזמן עובר, וזה ידוע. ב. בתכנון של כל מטוס חדש עושים שימוש בטכנלוגיות ותהליכים שונים כדי להוריד את עלות הייצור והאחזקה, ומן הסתם ב 20 השנים האלה גילו והמציאו כמה דברים חדשים שלא היו ב 1956).
ובכלל- גם אם האף-5 יותר זול (למרות שאין לנו סיבה לחשוב כך), על אותו עקרון אפשר לטעון שכדאי לחזור להתאמן על מטוסי הארוורד וטייגר מות'.
בדיוק כמו שאפשר לחתום חוזה PBH למטוסי טי-38 (למרות שלדעתי לא עשו את זה) ככה אפשר גם לאף-16. ואני לא מקבל את התירוץ של "לתת למפעיל אזרחי גישה למטוסים כאלה זה לא ריאלי" - זה שטויות. אם התעשייה האווירית יכולה לבנות מטוסים ומערכות נשק היא יכולה גם לתחזק כאלה שהיא לא בנתה.

ב T-38B דווקא יש אפשרות לחיבור חימוש), אני רואה בו באף-5 זהים, לא דומים.


לא יודע לגבי חיל האוויר היווני וההרפתקאות שלהם, אבל אם היו להם תאונות באף-16 אין סיבה שלא יהיו להם גם באף-5. שניהם מטוסי קרב, וכמו שציינתי גם אנחנו משתמשים באף-16 לאימונים והדרכה. כנראה שהם צריכים לתת מבט בתוכנית האימונים ואחזקה שלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 04-03-2005, 19:55
  levtov levtov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.02
הודעות: 176
תמיד יש פרמטרים נוספים
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "גם בהנחה שהמספרים שהבאת אכן מדויקים"

מטוסי ה - 5 - F לא מיוצרים וחבל.
וכן - הוא מספק את הסחורה. העובדה שחיל האוויר האמריקאי עדיין מטיס את ה - 38 - T ויותר מכך: הוא משביח מעל ל - 250 כאילו בימים אילו (קבלן ראשי בואינג וקבלן משנה - תעש"א) מהווה הוכחה שהמטוס לא לקראת סוף דרכו.
מכ"מ וירטואלי - לא שמעת , אבל יש. מוטס על מטוסי 5 - F בספרד (במסגרת השבחת מטוסי 5 - F המבוצעת ע"י התעש"א) . חברת BAE (חברה גדולה למדי בלשון המעטה) רכשה גם היא את המערכת וההתעניינות רק הולכת וגדלה. דרך אגב - מוצר כחול לבן תוצרת התעש"א הישראלית.

עד כמה מטוסי ה - 5 - F (הישנים) פופולריים בעולם קרא את הנתונים הבאים:
תורכיה - מבוצעת השבחה (תעש"א / אלביט)
ספרד - מבוצעת השבחה (תע"א)
תאילנד - בוצעה השבחה (אלביט)
ברזיל - בוצעה השבחה (אלביט)
יוון - מחפשים מטוסים
ארה"ב - מבוצעת השבחה למטוסי 38 - T (מטוס מקביל)

לנושא שלנו: אין ספק שמטוס העייט יוחלף. מתי ? לפחות 6 שנים מהיום. בינתיים יש להדריך חניכים.
המטוס שיחליף: להערכתי לא ה - 16 - F אלה הג'בלין או ה - 50 - T או כל מטוס הדרכה אחר שנוכל לרכוש בכספי הסיוע האמריקאי או שחברה ציבורית אחרת תוכל לרכוש ולמכור ש"ט.
אבל בינתיים כפי שציינתי - חייבים לרוץ קדימה ובמחיר ששילם משרד הבטחון הישראלי: 2.8 מיליון דולר (כ - 60 אלף דולר למטוס) עבור השבחת כל המטוסים אזי ח"א הישראלי רק הרוויח .
הקפדתי לכתוב רק נתונים גלויים .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:00

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר